(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Paweł D.
Posty: 5338
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 wrz 2012, 21:03

osa pisze:Pierwszy spory odpływ pasażerów z 17-ki jest przy AWF-ie, drugi - przy Szpitalu Bielańskim, trzeci - w zależności od pory dnia - przy Dewajtis. Reszta niezbyt już licznych pasażerów wysiada na kolejnych przystankach do Przy Agorze. Przy Cm. Włoskim - pojedynczy. Dalej to już podróżuje głównie powietrze.
I tu pełna zgodność. Tylko nie ma cudów, jak 17-dojedzie do Dewajtis to już tylko na Młocinach może zakręcić. Identyczna sytuacja jest na końcu 33. Tylko, że ją chcesz wzmacniać a 17 ciąć. I tego (jak widać nie tylko ja) nie możemy zrozumieć.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 wrz 2012, 22:28

Co z oczu, to i z serca.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7694
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 paź 2012, 8:00

Paweł D. pisze:Tylko, że ją chcesz wzmacniać a 17 ciąć. I tego (jak widać nie tylko ja) nie możemy zrozumieć.
Może jakiś patent na dematerializację co 2 tramwaju?
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 paź 2012, 14:27

Zdaje się, że ciężko Wam zrozumieć jeden drobiazg: ja wcale nie chcę likwidować 17-ki na Bielanach, tylko proponuję dostosować częstotliwość jej kursów do popytu na nie. Albo przynajmniej nie dublować 17-ki na tym najmniej uczęszczanym odcinku 6-ką. To już by było coś.
Rozumiem, że lekką ręką można by tworzyć silne linie na peryferyjnych trasach, tylko w końcu przyjdzie za to zapłacić rachunek. Np. przypominam sobie, jak Glonojad proponował silną 15-kę na Marymont-Potok (byłem przeciw), podczas gdy tramwaje na Żoliborzu wożą garstkę pasażerów nawet co 10 minut, a niedługo potem pomstował, bo ZTM pociął rozkład silnej 1-ki.

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 01 paź 2012, 14:33

Zdaje się, że nam (tzn mi na pewno, dołączam się do opinii większości chyba 8-( ) trudno zrozumieć taki drobiazg, że podobna sytuacja jest na końcówkach żerań-fsowskich, górczewskich, młocińskich-od-żeromskiego i pewnie coś jeszcze, natomiast Ty się uparłeś ciąć tą jedną jedyną 17, jakby od tego niewiemco zależało.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 paź 2012, 14:35

A może te końcówki wymagają po prostu przeglądu speców od tras? A żerańska to już na pewno.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 01 paź 2012, 14:41

To jak coś dać na Ratuszową to będzie krzyk że krzaki. Nie da się mieć wszystkich linii nabitych po dach na całej długości trasy.

Awatar użytkownika
drja
Posty: 730
Rejestracja: 30 lip 2010, 11:57
Lokalizacja: z ciemnego zakamarka

Post autor: drja » 01 paź 2012, 14:45

No ale co ma być efektem tego przeglądu? Pocięcie podaży? No załóżmy, że nawet. Jedyną metodą jest więc zakrańcowanie linii wcześniej. To wcześniej to zazwyczaj niebardzojestgdzie. Żerańska - gdzie masz najbliższą inną czynną pętlę? Annopol czy krzaki vel ZOO?
Zaczynam się poważnie obawiać, że zaraz wykluje się tu wniosek, że trzeba ze 2-3 linie połączyć w jakiś jeden pokręcony obwód, bo na końcówkach puste, a w centrum podaż jest potrzebna. A w ramach implikacji objawi się jakiś pomysł racjonalizatorski typu ostatniego 40, tylko całotygodniowo i z wykrojenia brygad czegoś silnego...

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2012, 14:48

osa pisze: ja wcale nie chcę likwidować 17-ki na Bielanach, tylko proponuję dostosować częstotliwość jej kursów do popytu na nie. Albo przynajmniej nie dublować 17-ki na tym najmniej uczęszczanym odcinku 6-ką. To już by było coś.
W k0ońcu zaczynacie pieprzyć do rzeczy, towarzyszu!
To 6 jest tam zbędna, nie 17.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 01 paź 2012, 15:10

Tylko kto tę 6-kę utworzył? Wystarczył jeden tekst w śp. ”ŻW”, że na odbudowanym wiadukcie przy Dworcu Gdańskim będzie tylko jedna linia tramwajowa, a ZTM w te pędy reanimował zakręconego muchowoza.
A jeśli chodzi o końcówki, to akurat ta na Żeraniu Wschodnim została rozwiązana w miarę przyzwoicie. Tzn. wystarczyłaby tam 4-ka co 10 min. Tak zdaje się było rok temu, gdy zaczęły się zmiany na Pradze i do Żerania Wsch. ZTM dorzucił - chyba jednak niepotrzebnie - 28.
Końcówka żerańska - było już wałkowane, że 16-ka niepotrzebnie przejeżdża przez most Gdański, więc niekoniecznie o skracaniu jest mowa. ZTM trzyma pewnie 16-kę w krzakach, żeby lekkim ruchem dołożyć ją do stada żerańskich muchowozów, jak tylko przybędzie torów na pętli Żerań FSO.

misza2002
Posty: 47
Rejestracja: 13 wrz 2012, 17:26
Lokalizacja: Bielany

Post autor: misza2002 » 01 paź 2012, 16:19

A gdyby 17 silne ale z Metra Marymont na Służewiec a do Młocin 16 co 10/15/15.
Tramwaj na Tarchomin przez Marymoncką to jeszcze daleka przyszłość a poza tym czy musi być to 17 i koniecznie na Służewiec.

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 01 paź 2012, 16:30

Przestancie kombinowac. Wystarczy 6 wycofac z Marymonckiej.

17 musi jezdzic co 5 minut w szczycie inaczej ludzie nie bede czekac i podejda do metra. Wysoka czestotliwosc przyciaga pasazerow, zmniejszysz do 10/15 to bedziesz mogl tory na Marymonckiej zaorac. Trzeba te 5 minut utrzymac rowniez ze wzgledu Tarchodworow w przyszlosci. Teraz obnizysz, ludzie odejda potem moze ich sie nie da spowrotem przyciagnac. Jak przyzwyczaisz ludzi do slabej podazy to juz nie wroca.
osa pisze:A jeśli chodzi o końcówki, to akurat ta na Żeraniu Wschodnim została rozwiązana w miarę przyzwoicie.
A czy nie zauwazylesz ze jest tam petla Annopol co pozwala obsluzyc wielkie osiedle bez koniecznosci jechania az na ZWsch? A teraz, spojrz na Marymoncka: widzisz tam cos podobnego? Nie. Nie wiem po co bijesz piane o dwa przystanki od petli.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 01 paź 2012, 16:43

28 w krzaki, khm, znaczy się na Ratuszową i mamy nowego kandydata na solówki), 16 -> 47 całodzienne na Żerań Wschodni, 1 w DS znowu z normalną częstotliwością.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 01 paź 2012, 16:54

Jak byś mi czytał w myślach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10660
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 01 paź 2012, 17:27

Co z 6? Kasacja? Jeśli nie, może 28 na FSO?

Ile min trwała by podróż Marymoncka - Wileński za pomocą 6, a ile w 17+28?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ