Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2710
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 30 sie 2008, 20:58

czaroT-11 pisze:Sygnalizatory o których mówisz czyli te leżące tymczasowe są już postawione w pionie i już sterują ruchem :)
A dokładniej są zasłonięte folią :P

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 30 sie 2008, 21:43

Z dzisiejszych obserwacji...

Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.

Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?

O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.

Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...

Czy o to chodzilo z ta modernizacją?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 sie 2008, 21:44

mcdm pisze:Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
Tak. Dla tramwajów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 sie 2008, 22:05

mcdm pisze:Z dzisiejszych obserwacji...

Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.

Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?

O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.

Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...

Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
Zoptymalizowano pod kątem tramwajów. Przy okazji wychodzi tez i korzystniej dla autobusów, które poprzez obsługe przystanków wypadałyby z wiązki koordynacyjnej.

[ Dodano: Sob 30 Sie, 2008 22:05 ]
MeWa pisze:Pamiętam piękne założenia: modernizacja trasy i sygnalizacji miała zaowocodwać skróceniem czasu przejazdu pomiędzy Gocławkiem a Banacha o co najmniej 4 minuty...
No i zaowocowała. Bez niej czas wydłużono by pewnie o te 4 minuty. :-$

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 sie 2008, 22:51

Jarek pisze:No i zaowocowała. Bez niej czas wydłużono by pewnie o te 4 minuty.
nie uprawiaj kreatywnego urabiania w słowa. Zachowanie czasu to nie jest to samo, co jego skrócenie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26877
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 sie 2008, 2:20

MeWa pisze:
Jarek pisze:No i zaowocowała. Bez niej czas wydłużono by pewnie o te 4 minuty.
nie uprawiaj kreatywnego urabiania w słowa. Zachowanie czasu to nie jest to samo, co jego skrócenie.
Guzik prawda, zawsze się porównuje z wariantem odniesienia. Niepogorszenie przy tych przepisach i tym wzroście ruchu, który jest faktem i następuje, jest zaletą.

Pomijam fakt, że te 4 minuty, to były po wprowadzeniu priorytetów na CAŁEJ trasie, o czym doskonale wiesz. (-X

[ Dodano: Nie 31 Sie, 2008 02:23 ]
Jarek pisze:
mcdm pisze:Z dzisiejszych obserwacji...

Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.

Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?

O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.

Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...

Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
Zoptymalizowano pod kątem tramwajów.
Znaczy wreszcie przestawiono te offsety na protramwajowe? Dobrze, można by te 2 minuty z rozkładu wyrżnąć... (kiedyś myślalem o trzech, ale w kontekście placu Zawiszy...)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 31 sie 2008, 13:53

inż. Glonojad pisze:
MeWa pisze:nie uprawiaj kreatywnego urabiania w słowa. Zachowanie czasu to nie jest to samo, co jego skrócenie.
Guzik prawda, zawsze się porównuje z wariantem odniesienia. Niepogorszenie przy tych przepisach i tym wzroście ruchu, który jest faktem i następuje, jest zaletą.

Pomijam fakt, że te 4 minuty, to były po wprowadzeniu priorytetów na CAŁEJ trasie, o czym doskonale wiesz. (-X
A ja jestem zwykłym pasażerem, się nie orientuję w tematyce, tylko czytam ze strony:
"Od dnia 16.06.2007 r. do dnia 30.10.2007 r. przeprowadzany jest remont torowiska tramwajowego w Alejach Jerozolimskich na odcinku pętla Banacha – pętla Gocławek. Obejmuje on odcinki ulic: Grójecka, Aleje Jerozolimskie, 3-go Maja, ks. Józefa Poniatowskiego, Jerzego Waszyngtona oraz Grochowska – od pętli Banacha do pętli Gocławek, który dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii spowoduje zmniejszenie emisji hałasu oraz skróci czas podróży pasażerom."
I gdzie te nowoczesne technologie, które miały spowodować zmniejszenie emisji hałasu i skrócenie czasu podróży?

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 31 sie 2008, 14:38

pawcio pisze:
mcdm pisze:Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
Tak. Dla tramwajów.
Ręce opadają z szelestem.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 31 sie 2008, 20:49

Ręce opadają z szelestem.
Tak powinno być w całej strefie śródmiejskiej. Precz z samochodami.
inż. Glonojad pisze:Znaczy wreszcie przestawiono te offsety na protramwajowe? Dobrze, można by te 2 minuty z rozkładu wyrżnąć... (kiedyś myślalem o trzech, ale w kontekście placu Zawiszy...)
Podobno związkowcy z TW są zawadą. Nie da się tak prosto skrócić czasu jak w autobusach. Podobnie na Bemowie. W autobusach robisz pomiar raz, drugi, trzeci i wprowadzasz nowe strefy. A tu ponoć nie tak prosto. =;

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 01 wrz 2008, 8:20

Jarek pisze:Tak powinno być w całej strefie śródmiejskiej. Precz z samochodami.
Idealistyczne podejscie. Najporsciej wyp...c samochody i czesc.

Jak wg Ciebie mam "zaliczyc" pl 3 Krzyzy, ul Bema a nastepnie skrzyzowanie Ryzowej z Jerozolimskimi i powrot na Nowolipie z 100kg plytek ceramicznych?
Niestety Al Jerozolimskie pozostaje jedyna WSCH-ZACH osią miasta.

Jedna wielka sciema z ta modernizacja.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36745
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 wrz 2008, 8:31

Po co wozisz 100 kg płytek po całym mieście?

Nikt przecież nie mówi o zamknięciu centrum dla samochodów. Chodzi o to, by jeździły tam tylko te, które muszą - choćby twój płytkowóz.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mcdm
Posty: 270
Rejestracja: 20 lip 2007, 10:18
Lokalizacja: W-wa Górce

Post autor: mcdm » 01 wrz 2008, 10:05

Plytki wiozlem z Jerozolimskich na Nowolipie (gdzie mieszkam), a przy okazji musialem zalatwic pare innych spraw, stad taka wyprawa. Poza tym - sorry - ale przy takiej ilosci spraw samochodem poprostu jest szybciej i wygodniej (nawet gdybym tych plytek nie wiozl).

Ot taki punkt widzenia zwyklego pasazera KM i czasem kierowcy. Zbaczamy jednak z glownego tematu czyli braku sensownej synchronizacji swiatel w Al Jerozolimskich.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 wrz 2008, 14:13

mcdm pisze:Plytki wiozlem z Jerozolimskich na Nowolipie (gdzie mieszkam), a przy okazji musialem zalatwic pare innych spraw, stad taka wyprawa. Poza tym - sorry - ale przy takiej ilosci spraw samochodem poprostu jest szybciej i wygodniej (nawet gdybym tych plytek nie wiozl).

Ot taki punkt widzenia zwyklego pasazera KM i czasem kierowcy. Zbaczamy jednak z glownego tematu czyli braku sensownej synchronizacji swiatel w Al Jerozolimskich.
Nikt Ci nie każe wozić płytek autobusem, ale to nie powód, by przez Twoje płytki tramwaje dłużej miały jechać...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Majusi
Posty: 605
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:23
Lokalizacja: Zielona Białołęka

Post autor: Majusi » 02 wrz 2008, 15:57

MeWa pisze:Nikt Ci nie każe wozić płytek autobusem, ale to nie powód, by przez Twoje płytki tramwaje dłużej miały jechać...
Tramwaje i tak są uprzywilejowane poprzez wydzielone torowiska. Sam czas przejazdu, nie licząc czasu postoju na przystankach jest krótszy w godzinach szczytu niż samochodów po tej samej trasie. Nikt przy zdrowych zmysłach z kierowców o ile nie musi nie pcha się w zakorkowane Śródmieście. Nie jestem pewien czy Siemens zaimplementował tzw "warunkowy priorytet" dla komunikacji zbiorowej tzn, że przypisuje się wagi dla poszczególnych grup użytkowników ruchu i w zależności od obciążenia przydziela się im priorytety. Nie zawsze wtedy komunikacja zbiorowa ma priorytet. To zależy od zbilansowania ruchu. Ale to już wyższa szkoła jazdy.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 wrz 2008, 18:34

Majusi pisze:Nikt przy zdrowych zmysłach z kierowców o ile nie musi nie pcha się w zakorkowane Śródmieście
patrząc po liczbie samochodów, można mieć wątpliwości.
Majusi pisze:Tramwaje i tak są uprzywilejowane poprzez wydzielone torowiska
no i dobrze, w pełni wykorzystajmy wydzielone torowiska i wyelimujmy przypadki blokowania skrzyżowań przez samochody czy zbyt krótkie fazy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ