A dokładniej są zasłonięte foliączaroT-11 pisze:Sygnalizatory o których mówisz czyli te leżące tymczasowe są już postawione w pionie i już sterują ruchem
Sygnalizacja świetlna (skrzyżowania bez tramwajów!)
Moderator: Wiliam
- Solaris U10
- Posty: 2710
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Z dzisiejszych obserwacji...
Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.
Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.
Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...
Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.
Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.
Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...
Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
Zoptymalizowano pod kątem tramwajów. Przy okazji wychodzi tez i korzystniej dla autobusów, które poprzez obsługe przystanków wypadałyby z wiązki koordynacyjnej.mcdm pisze:Z dzisiejszych obserwacji...
Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.
Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.
Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...
Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
[ Dodano: Sob 30 Sie, 2008 22:05 ]
No i zaowocowała. Bez niej czas wydłużono by pewnie o te 4 minuty.MeWa pisze:Pamiętam piękne założenia: modernizacja trasy i sygnalizacji miała zaowocodwać skróceniem czasu przejazdu pomiędzy Gocławkiem a Banacha o co najmniej 4 minuty...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26877
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Guzik prawda, zawsze się porównuje z wariantem odniesienia. Niepogorszenie przy tych przepisach i tym wzroście ruchu, który jest faktem i następuje, jest zaletą.MeWa pisze:nie uprawiaj kreatywnego urabiania w słowa. Zachowanie czasu to nie jest to samo, co jego skrócenie.Jarek pisze:No i zaowocowała. Bez niej czas wydłużono by pewnie o te 4 minuty.
Pomijam fakt, że te 4 minuty, to były po wprowadzeniu priorytetów na CAŁEJ trasie, o czym doskonale wiesz.
[ Dodano: Nie 31 Sie, 2008 02:23 ]
Znaczy wreszcie przestawiono te offsety na protramwajowe? Dobrze, można by te 2 minuty z rozkładu wyrżnąć... (kiedyś myślalem o trzech, ale w kontekście placu Zawiszy...)Jarek pisze:Zoptymalizowano pod kątem tramwajów.mcdm pisze:Z dzisiejszych obserwacji...
Mialem niemilą koniecznosc porusznia sie dzis samochodem po Jerozolimskich ok 11. Odcinek od R de Gaulle`a do Pl Zawiszy.
Czy ktos zakladal tu tzw "zieloną falę"?
O ile odcinek do R Dmowskiego pojechalem na zielonych (pr ok 55km/h) to dalej tragedia.
Start z Dmowskiego i czerwone przy EPlater , nastepnie przy DwC i dalej tak az do Zawiszy. Przy czym przy starcie na zielonym na nastepnym skrzyzowaniu zapalalo sie czerwone. Nawet przejscie przy Dw Ochota - czerwone. Moze jadac ok 90km/h da sie zdązyc.
Nie wiem czy tak powinny funkcjonowac lewoskrety np na rondzie przy DwC : zdążają skręcic gora 3-4 pojazdy. Az boje sie pomyslec co bedzie po wakacjach...
Czy o to chodzilo z ta modernizacją?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A ja jestem zwykłym pasażerem, się nie orientuję w tematyce, tylko czytam ze strony:inż. Glonojad pisze:Guzik prawda, zawsze się porównuje z wariantem odniesienia. Niepogorszenie przy tych przepisach i tym wzroście ruchu, który jest faktem i następuje, jest zaletą.MeWa pisze:nie uprawiaj kreatywnego urabiania w słowa. Zachowanie czasu to nie jest to samo, co jego skrócenie.
Pomijam fakt, że te 4 minuty, to były po wprowadzeniu priorytetów na CAŁEJ trasie, o czym doskonale wiesz.
"Od dnia 16.06.2007 r. do dnia 30.10.2007 r. przeprowadzany jest remont torowiska tramwajowego w Alejach Jerozolimskich na odcinku pętla Banacha – pętla Gocławek. Obejmuje on odcinki ulic: Grójecka, Aleje Jerozolimskie, 3-go Maja, ks. Józefa Poniatowskiego, Jerzego Waszyngtona oraz Grochowska – od pętli Banacha do pętli Gocławek, który dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii spowoduje zmniejszenie emisji hałasu oraz skróci czas podróży pasażerom."
I gdzie te nowoczesne technologie, które miały spowodować zmniejszenie emisji hałasu i skrócenie czasu podróży?
Tak powinno być w całej strefie śródmiejskiej. Precz z samochodami.Ręce opadają z szelestem.
Podobno związkowcy z TW są zawadą. Nie da się tak prosto skrócić czasu jak w autobusach. Podobnie na Bemowie. W autobusach robisz pomiar raz, drugi, trzeci i wprowadzasz nowe strefy. A tu ponoć nie tak prosto.inż. Glonojad pisze:Znaczy wreszcie przestawiono te offsety na protramwajowe? Dobrze, można by te 2 minuty z rozkładu wyrżnąć... (kiedyś myślalem o trzech, ale w kontekście placu Zawiszy...)
Idealistyczne podejscie. Najporsciej wyp...c samochody i czesc.Jarek pisze:Tak powinno być w całej strefie śródmiejskiej. Precz z samochodami.
Jak wg Ciebie mam "zaliczyc" pl 3 Krzyzy, ul Bema a nastepnie skrzyzowanie Ryzowej z Jerozolimskimi i powrot na Nowolipie z 100kg plytek ceramicznych?
Niestety Al Jerozolimskie pozostaje jedyna WSCH-ZACH osią miasta.
Jedna wielka sciema z ta modernizacja.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36745
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Po co wozisz 100 kg płytek po całym mieście?
Nikt przecież nie mówi o zamknięciu centrum dla samochodów. Chodzi o to, by jeździły tam tylko te, które muszą - choćby twój płytkowóz.
Nikt przecież nie mówi o zamknięciu centrum dla samochodów. Chodzi o to, by jeździły tam tylko te, które muszą - choćby twój płytkowóz.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Plytki wiozlem z Jerozolimskich na Nowolipie (gdzie mieszkam), a przy okazji musialem zalatwic pare innych spraw, stad taka wyprawa. Poza tym - sorry - ale przy takiej ilosci spraw samochodem poprostu jest szybciej i wygodniej (nawet gdybym tych plytek nie wiozl).
Ot taki punkt widzenia zwyklego pasazera KM i czasem kierowcy. Zbaczamy jednak z glownego tematu czyli braku sensownej synchronizacji swiatel w Al Jerozolimskich.
Ot taki punkt widzenia zwyklego pasazera KM i czasem kierowcy. Zbaczamy jednak z glownego tematu czyli braku sensownej synchronizacji swiatel w Al Jerozolimskich.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nikt Ci nie każe wozić płytek autobusem, ale to nie powód, by przez Twoje płytki tramwaje dłużej miały jechać...mcdm pisze:Plytki wiozlem z Jerozolimskich na Nowolipie (gdzie mieszkam), a przy okazji musialem zalatwic pare innych spraw, stad taka wyprawa. Poza tym - sorry - ale przy takiej ilosci spraw samochodem poprostu jest szybciej i wygodniej (nawet gdybym tych plytek nie wiozl).
Ot taki punkt widzenia zwyklego pasazera KM i czasem kierowcy. Zbaczamy jednak z glownego tematu czyli braku sensownej synchronizacji swiatel w Al Jerozolimskich.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tramwaje i tak są uprzywilejowane poprzez wydzielone torowiska. Sam czas przejazdu, nie licząc czasu postoju na przystankach jest krótszy w godzinach szczytu niż samochodów po tej samej trasie. Nikt przy zdrowych zmysłach z kierowców o ile nie musi nie pcha się w zakorkowane Śródmieście. Nie jestem pewien czy Siemens zaimplementował tzw "warunkowy priorytet" dla komunikacji zbiorowej tzn, że przypisuje się wagi dla poszczególnych grup użytkowników ruchu i w zależności od obciążenia przydziela się im priorytety. Nie zawsze wtedy komunikacja zbiorowa ma priorytet. To zależy od zbilansowania ruchu. Ale to już wyższa szkoła jazdy.MeWa pisze:Nikt Ci nie każe wozić płytek autobusem, ale to nie powód, by przez Twoje płytki tramwaje dłużej miały jechać...
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
patrząc po liczbie samochodów, można mieć wątpliwości.Majusi pisze:Nikt przy zdrowych zmysłach z kierowców o ile nie musi nie pcha się w zakorkowane Śródmieście
no i dobrze, w pełni wykorzystajmy wydzielone torowiska i wyelimujmy przypadki blokowania skrzyżowań przez samochody czy zbyt krótkie fazy.Majusi pisze:Tramwaje i tak są uprzywilejowane poprzez wydzielone torowiska
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]