Strona 48 z 66

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 10:55
autor: Łukasz
Pół minuty może jest. Światła przy Forcie dla samochodów od Żwirki są zawsze zielone, ale nie wiem, czy 136 zdanrza.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 11:17
autor: 8239
Łukasz pisze:
22 sty 2019, 10:55
Pół minuty może jest. Światła przy Forcie dla samochodów od Żwirki są zawsze zielone, ale nie wiem, czy 136 zdanrza.
Nie zdanrza. ;) Ja wiem, że teoretycznie w skali całej linii te minutowe sprawy to jest pierdoła. Ale nawet jeśli zdandrza, skąd się biorą w ogóle takie pomysły, żeby na obsługę przystanku węzłowego + osiedla, gdzie w szczycie jest 100% zatrzymań, potem jeszcze światła przy Miłobędzkiej, tak perfidnie ścinać czasy? ;)

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 11:51
autor: Bastian
Buspas na Towarowej dla jednej linii? Błądzicie, tam jest ZERO linii. I to jest antyczna tragedia, bo nikt tego nie zatwierdzi na poziomie merytorycznym, podobnie jak wepchnięcia tabunu autobusów w stan aktualny. Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane. Nie liczyłbym, chyba żeby wiadukt się walił na raty - gdyby trzeba było najpierw zamknąć jego tramwajową część.

A kłopoty 136 (i nie tylko) wynikają z tego, że o ile kilka(naście?) lat temu stały głównie arterie, a bokiem można było jakoś przemknąć, o tyle teraz stoi się już absolutnie gdzie bądź: na Kruczej, na Skierniewickiej, na Rudnickiego, na Racjonalizacji, na Bobrowieckiej... Wszędzie tam szansy na buspasy nie ma i nie będzie. Kierowcy dawno już znaleźli wszelkie drobniejsze objazdy i je również pozapychali.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 16:43
autor: Łukasz
Jest mnóstwo inteligentnych nawigacji, które puszczają takimi uliczkami, więc to się wypełnia jak cieczą.

Buspas powinien być systemowo na każdej drodze 3+pasmowej w mieście - czy coś jeździ, czy nie. Choćby ze względu na karetki, mton czy taksówki. Gdybym miał do wyboru stać swoim samochodem, a wziąć taksówkę, jadącą buspasem - wybrałbym to drugie. Może jeszcze można by się zastanowić nad carsharingiem.

I na dwupasmowych, którymi jeździ co najmniej jedna linia.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 18:52
autor: KwZ
Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Na pętlę na Wroniej też nie możemy liczyć?

Łukasz pisze:
22 sty 2019, 16:43
I na dwupasmowych, którymi jeździ co najmniej jedna linia.
Kierowcy zapła... zakurwili by się na śmierć.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 19:49
autor: Yelonker
KwZ pisze:
22 sty 2019, 18:52
Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Na pętlę na Wroniej też nie możemy liczyć?
Pętlę na Wroniej? Nie słyszałem o tym pomyśle. Chodzi o odcinek między Prostą a Grzybowską, czy raczej między Chłodną a Grzybowską? I ma ona służyć jako przeniesienie pętli z Ronda Daszyńskiego?

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 19:54
autor: primoż
Yelonker pisze:
22 sty 2019, 19:49
Pętlę na Wroniej? Nie słyszałem o tym pomyśle. Chodzi o odcinek między Prostą a Grzybowską, czy raczej między Chłodną a Grzybowską? I ma ona służyć jako przeniesienie pętli z Ronda Daszyńskiego?
Między Łucką a Prostą.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 19:55
autor: Yelonker
Tylko? A to czasem nie za krótki odcinek, by zakrańcować na nim dobrze chociaż jedną linię autobusową?

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 21:05
autor: KwZ
Mierząc palcem na ortofotomapie Geoportalu wychodzi ok. 100 m od Łuckiej do Prostej, ok. 140 m od Towarowej do Wroniej oraz prawie 200 m od Grzybowskiej do Łuckiej. Dla porównania np. Wiatraczna ma ok. 190 m cała, a jej perony po ok. 120 m. Linii na tych 2 peronach jest z 9...
Więc nawet jakby autobusy miały stać przy chodniku zamiast parkujących samochodów, jak na Browarnej czy pl. Narutowicza (po ok. 60 m) (i w wielu innych miejscach), to może zmieściłyby się ze dwie linie, np. 105f i 178.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 21:21
autor: KwZ
Bastian pisze:
22 sty 2019, 11:51
Musiałaby zostać podjęta decyzja polityczna "buspas plus autobusy", a to się już nazywa "reforma" - słowo, jak wiadomo, zakazane.
Hm, a jakby zacząć od 157, które zahaczyłoby o :mewa: Daszyńskiego przy okazji? Dla 157 to korekta, Żelazna jest naprawdę wredna i na niej buspasa nie będzie...
I mogłoby dostać nowy przystanek przy skrzyżowaniu z Kolejową (330 m od :mewa: Daszyńskiego i koło 340 m od pl. Zawiszy). Tam powstało osiedle mieszkaniowe.

Komunikacja miejska we Włochach

: 22 sty 2019, 21:27
autor: Wiliam
Kiedyś może i pomysł z tą Wronią był, ale teraz tego nie widzę zupełnie. Choćby skręt z Towarowej będzie ciasny, a i sam postój autobusów spotkałby się pewnie z takim przyjęciem jak nie tak dawno autobusy na Kierbedzia. A przecież prawdziwej pętli się tam nie zrobi, bo teren już się ciasno zabudowuje. Jeśli coś z południa krańcować przy Rondzie Daszyńskiego, to na Towarowej łatwiej będzie wydłużyć zatokę czy coś.
Jakby można było wrócić do Włochów.

Komunikacja miejska we Włochach

: 23 sty 2019, 10:23
autor: Emyl
Ja jeszcze tylko dorzucę, bo panowie nie pomyśleli, że w szczycie B wracając do chałupy robi się po drodze zakupy, a to jeszcze jeden czynnik wpływający na dysproporcję zapełnienia 151 w szczytach. :)

Komunikacja miejska we Włochach

: 23 sty 2019, 21:11
autor: Glonojad
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45
Jurand pisze:
19 sty 2019, 22:44
Przepraszam, ale czyżby Basia była mężczyzną :roll:
Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
hm

Obrazek

Komunikacja miejska we Włochach

: 23 sty 2019, 23:01
autor: Basia
Glonojad pisze:
23 sty 2019, 21:11
fik pisze:
20 sty 2019, 17:45


Basia jest trollem, a to stworzenia aseksualne.
hm

Obrazek
Tak tak! A po czym się poznaje trolla?

Komunikacja miejska we Włochach

: 24 sty 2019, 10:13
autor: Łukasz
Basia pisze:
Glonojad pisze:
23 sty 2019, 21:11
hm

Obrazek
Tak tak! A po czym się poznaje trolla?
Po czapce