(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

michael112
Posty: 2908
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 19 sty 2013, 12:06

Paweł D. pisze:Chcesz obsłużyć jednowagonowym 27 Marymoncką? A nawet jeśli dwuwagonowym, to co za różnica, co kursuje co 10/15 - 17 czy 27? ](*,)
Glonojad pisze:O jejku, to przecież kolega "LiczbaTarczekRządzi", odpuść mu :P W ramach ochrony pasażerów z Mokotowa przed pomyłką wprowadzi im obowiązkową przesiadkę (do linii co 15 minut w stadzie) :p
Czy ja zmieniłem liczbę linii? Tak, chronię pasażerów przed pomyłką, nieważne skąd są, bo podobne przypadki kursów wariantowych są nie tylko na 17, np. 411.
A różnica, co kursuje co 10/15 jest właśnie taka, że wsiadając przed Marymontem, znając numerek pasującej Ci linii, nie musisz się zastanawiać, gdzie to jedzie, tylko wsiadasz.
Gdybym chciał zwiększać liczbę tarczek, to bym podzielił 17 na dwie linie, jak do de facto będzie wyglądać. A ja po prostu dostosowałem trasy w tym rejonie do żądanej podaży.
A co do stad, to nie bardzo rozumiem, o co chodzi. 27 jeździ co kwadrans. Na Marymoncie dochodzi do tego 6 - też co kwadrans. Rozkłady 27 trzeba tak ustawić, żeby kursy układały się na przemian z 6.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26878
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2013, 12:26

Georg: no ale czego bys chcial wlascwie? Porznac 26 zeby muchowoz nr 8 wozil powietrze na Jelonki caly tydzien czy jak?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27802
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 19 sty 2013, 12:42

michael112 pisze:Nie można było zamienić krańcówek 17 z 27? Byłaby linia co 15 (10) min. ze wszystkimi kursami na Marymoncką.
A zdajesz sobie sprawę, że 17 Marymocką w szczycie będzie kursowało co 7,5 minuty, a nie co 10 minut? :>

bartoni722
Posty: 12159
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 19 sty 2013, 12:46

I to jest w ogóle nie do skoordynowania i zdarzają się kwiatki typu 08 09 17 18 i 38 39 47 48. To ja już wolę 6 i 27 na przemian co 5 minut...
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Stary Pingwin
Posty: 5892
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 19 sty 2013, 12:50

Wczoraj wieczornym kursem 17 z Huty jechałem na sprzęgu 6. Złapałem oddech na Stołecznej, żeby od Babki jechać za 33.Jeżeli to jest koordynacja, to gratuluję dobrego samopoczucia Organizatorowi.
miłośnik 13N

Georg
Posty: 6178
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 sty 2013, 13:04

Glonojad pisze:Georg: no ale czego bys chcial wlascwie? Porznac 26 zeby muchowoz nr 8 wozil powietrze na Jelonki caly tydzien czy jak?
Nie. Myślałem o tym, żeby na Jelonki jeździła linia 44 (uzupełnienie 24) w dp od 6 do 20. Bez robienia kursów o 23 na Cm. Wolski gdzie od Okopowej nikt tym nie chce jeździć. W DŚ brygady z 8 przełożyć na 24 i zrobić koordynację 2 silnych linii 24 i 26 (tak, żeby pasażer przy Zajezdni Wola/Okopowej na tramwaj nie czekał dłużej niż 3-4 minuty). I 23 w DS zrobić co 15 minut (na odcinku Marynin-Dw.Wileński koordynacja z 20 co 7,5 minuty).
Wiem, że układ który proponuję ma swoje wady:
1) utrata całotygodniowego tramwaju łączącego Centrum z Grochowską
2) koordynacja czegokolwiek z 20 nie jest dobrym pomysłem dopóki jest wspólna pętla na Żerań FSO i postoje na Boernerowie są takie krótkie
3) Nie wiem czy na Czynszowej jest możliwe w DS samo 23 co 15 minut - pytanie do specjalistów.

drobert
Posty: 1428
Rejestracja: 27 mar 2006, 8:27
Lokalizacja: R-4 Żoliborz

Post autor: drobert » 19 sty 2013, 16:25

Stary Pingwin pisze:Wczoraj wieczornym kursem 17 z Huty jechałem na sprzęgu 6. Złapałem oddech na Stołecznej, żeby od Babki jechać za 33.Jeżeli to jest koordynacja, to gratuluję dobrego samopoczucia Organizatorowi.
Koordynacja szczególnie na ciągu al. Niepodległości-JP2 to ogólnie jest porażka. Dziś na trzech kółkach na 16 jechałem za każdym razem w stadzie 16, 17, 33 z chwilowym towarzystwem 10 za każdym razem niezależnie w którą stronę jadąc. Efekt tego był taki, że jednym półkursem razem jadąc od Woronicza pierwszych pasażerów zabrałem dopiero przy Centralnym. Wystarczy o kilka minut opóźnić 16 z Woronicza i unikniemy stada z 17 i od Kieleckiej z 33 ale również unikniemy "wyprzedzania" się z 6 na Ratuszowej.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 19 sty 2013, 17:09

MeWa pisze:
Adam G. pisze:Wtedy nie miałbyś zapowiedzi "uwaga, kurs skrócony, ostatni przystanek: Metro Marymont".
Teraz w Swingach też nie ma. A zresztą to kiedy i jaki komunikat leci, to problem wyłącznie techniczny.
Zdecydowanie zapowiedzi powinny być. Puszczane, załóżmy, od Arkadii wraz z zapowiedzią każdego przystanku. Byłem pewny, że skoro są w autobusach, to tym bardziej będą w tramwajach...
noidea

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26878
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2013, 17:42

Georg pisze: Wiem, że układ który proponuję ma swoje wady:
1) utrata całotygodniowego tramwaju łączącego Centrum z Grochowską
2) koordynacja czegokolwiek z 20 nie jest dobrym pomysłem dopóki jest wspólna pętla na Żerań FSO i postoje na Boernerowie są takie krótkie
3) Nie wiem czy na Czynszowej jest możliwe w DS samo 23 co 15 minut - pytanie do specjalistów.
Ad 1) to wada bardziej polityczna, niż rzeczywista, natomiast uważam, że Bemowu nie można zabrać silnego tramwaju na W-Z, to podstawowy ciąg dla tego osiedla (choć oczywiście przesiadka 24-26 jest wygodna i czasy oczekiwania nie powinny być masakryczne). Wydaje się także lekko absurdalne by, w czasie cięć autobusowych (wyjście ajentów) przerzucać cieżar obsługi Bemowa na 171 (bo tak by się to de facto skończyło przynajmniej dla części pasażerów) i W-Z na ogólnie autobusy - nawet, jeśli tylko w DS.

[ Dodano: |19 Sty 2013|, 2013 17:44 ]
Stary Pingwin pisze:Wczoraj wieczornym kursem 17 z Huty jechałem na sprzęgu 6.
Co ciekawe, wczoraj jako pasażer 33 jechałem na ogonie 6 (na szczęście siłą rzeczy krócej). Ta linia to jakiś upiór... aczkolwiek przy pięciominutowej częstotliwości trójek i tolerancji -1 +3 (wzgl. -3 +1 zależnie od przyjętego systemu) stadzenie jest w sumie bardzo prawdopodobne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6178
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 19 sty 2013, 18:11

Glonojad pisze:uważam, że Bemowu nie można zabrać silnego tramwaju na W-Z, to podstawowy ciąg dla tego osiedla (choć oczywiście przesiadka 24-26 jest wygodna i czasy oczekiwania nie powinny być masakryczne). Wydaje się także lekko absurdalne by, w czasie cięć autobusowych (wyjście ajentów) przerzucać cieżar obsługi Bemowa na 171 (bo tak by się to de facto skończyło przynajmniej dla części pasażerów) i W-Z na ogólnie autobusy - nawet, jeśli tylko w DS.
Dlaczego dla Bemowa podstawowym ciągiem jest W-Z? Nie bardzo to rozumiem? Poza tym mając tramwaj co 15 minut na Bemowie (pierwsze 5 przystanków) w DS dlaczego ludzie mieli by od razu lecieć do 171, które jeździ dłużej niż tramwaje i się przesiadać?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36746
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2013, 18:22

Georg pisze:Dlaczego dla Bemowa podstawowym ciągiem jest W-Z?
Przecież to nawet z mapy wynika. Który inny?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26878
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2013, 18:49

Georg pisze: Dlaczego dla Bemowa podstawowym ciągiem jest W-Z? Nie bardzo to rozumiem?
A dlaczego podstawowym ciągiem dla Ochoty jest Grójecka, a nie Nowowiejska?
Poza tym mając tramwaj co 15 minut na Bemowie (pierwsze 5 przystanków) w DS dlaczego ludzie mieli by od razu lecieć do 171, które jeździ dłużej niż tramwaje i się przesiadać?
Bo jeździ częściej, obsługuje zbliżone relacje docelowe i podobne (łącznie z metrem) relacje z przesiadkami?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3481
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 19 sty 2013, 19:31

To zrobić coś ze 171 (a już szczególnie wtedy, jak otworzą torowisko na PŚ). Na mało którym osiedlu uruchamia się dubla tramwaju (chodzi mi o relacje: Nowe Bemowo - Solidarności i odcinek Bankowy - Centrum) o takiej częstotliwości.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Paweł D.
Posty: 5473
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 19 sty 2013, 19:33

michael112 pisze:Gdybym chciał zwiększać liczbę tarczek, to bym podzielił 17 na dwie linie, jak do de facto będzie wyglądać. A ja po prostu dostosowałem trasy w tym rejonie do żądanej podaży.
A co do stad, to nie bardzo rozumiem, o co chodzi. 27 jeździ co kwadrans. Na Marymoncie dochodzi do tego 6 - też co kwadrans. Rozkłady 27 trzeba tak ustawić, żeby kursy układały się na przemian z 6.
A czy w ogóle zrozumiałeś o co chodzi w tej zabawie z podziałem 17-ki? Jak nie zauważyłeś nawet, że zwiększono częstotliwość, to idei pewnie też nie zrozumiałeś.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25623
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2013, 22:48

R-9 Chełmska pisze:Jaki Służewiec? Raczej podniesienie częstotliwości najbardziej służy al.JP, a Służewcowi w drugiej kolejności...
Com napisał, napisałem.
Stary Pingwin pisze:Jeżeli to jest koordynacja, to gratuluję dobrego samopoczucia Organizatorowi.
Z doświadczenia własnego. Układanie koordynacji szczytowej jest najłatwiejsze, a wieczornej najtrudniejsze. Próbuję właśnie wyrzeźbić jakieś cudo malinowe, które pozwoliłoby wszystkim marudom samemu się w to pobawić.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ