Wyłączenie z ruchu Mostu Łazienkowskiego

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8479
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 27 maja 2015, 9:20

Jalerb pisze:Wczoraj, późny wieczór, przystanek Dolna. Ostatni kurs 141 w stronę Witolina, 23:28. Autobusu nie ma. Pięć minut później podjeżdżają w odstępach pięciominutowych cztery brygady. Ostatnie dwie (w tym jedna przegubowa) wiozą powietrze, co zrozumiałe, bo według rozkładu 141 już od ponad 20 minut nie kursuje. W przeciwną stronę ostatni kurs (23:33) dociera pięć minut przed północą. Wiezie przypadkowego pasażera. Jak długo ZTM zamierza tolerować tę patologię?
Tak jest codziennie, czy może wczoraj z powodu deszczu korki były większe niż na co dzień?
Ergo: jednostkowa, czy wielokrotna obserwacja?

reserved
Posty: 14646
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 27 maja 2015, 9:49

Tyrystor pisze:Ok, a jeśli to byłaby twoja firma i twoje autobusy, to też byś uznawał, że jest słabo, ale stabilnie i uznawał że straty (bo autobusy śmigałyby puste) są tymczasowe, a kiedyś będzie lepiej? Czy jednak działałbyś na rzecz powiększania zysku?
Ale co innego prywatna firma, a co innego miejska spółka. No i myślę, że kierowałbym się rozsądkiem. Czasem lepiej jest uznać obecne straty niż narażać się na większe.

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 27 maja 2015, 9:54

Gdynianin pisze:
Tyrystor pisze:Dziś miałem niewątpliwą przyjemność podróżowania przepełnionym 509, na rondzie Starzyńskiego ludzie odpuszczali dopychanie się do środka. Wolałbym jednak, by autobus marnujący się na stojącym w korku 141 zasilił 509 i sprawił, że wszyscy chętni na podróż by się pomieścili, a także byłoby czym oddychać.
Jednostkowa obserwacja :wink:
Pragnę zauważyć, że bredzisz - 3 lata korzystałem z 509 i codziennie jeździło ono pełne, szczególnie po pocięciu do 7-8/10/10.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 27 maja 2015, 10:15

person pisze:Tak jest codziennie, czy może wczoraj z powodu deszczu korki były większe niż na co dzień?
Ergo: jednostkowa, czy wielokrotna obserwacja?
Tak jest codziennie, bez względu na porę. Widziałem kiedyś 2x141 jadące razem w południe. Najgorzej jednak jest w szczycie B i po nim, kiedy te autobusy regularnie jeżdżą stadami. Szczytu A raczej nie oglądam, więc się nie wypowiem.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Łukasz
Posty: 10707
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 maja 2015, 20:49

Tyrystor pisze:Ok, a jeśli to byłaby twoja firma i twoje autobusy, to też byś uznawał, że jest słabo, ale stabilnie i uznawał że straty (bo autobusy śmigałyby puste) są tymczasowe, a kiedyś będzie lepiej? Czy jednak działałbyś na rzecz powiększania zysku?

Dziś miałem niewątpliwą przyjemność podróżowania przepełnionym 509, na rondzie Starzyńskiego ludzie odpuszczali dopychanie się do środka. Wolałbym jednak, by autobus marnujący się na stojącym w korku 141 zasilił 509 i sprawił, że wszyscy chętni na podróż by się pomieścili, a także byłoby czym oddychać.
Nikt pewnie nie spojrzał, czy w ciągu najbliższej minuty nie będzie dwóch kolejnych.
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 27 maja 2015, 23:11

To zawoalowana sugestia o konieczności uwzględniania stad w rozkładach?
Obrazek

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 28 maja 2015, 0:31

Domas pisze:Pragnę zauważyć, że bredzisz - 3 lata korzystałem z 509 i codziennie jeździło ono pełne, szczególnie po pocięciu do 7-8/10/10.
Pragnę zauważyć, że sz. kol. powinien nauczyć się znaczenia emitikonek. A "jednostkowa obserwacja" była z mojej strony przytykiem do wcześniejszych postów związanych z tematem mostu, gdy puste przegubowe 151 do metra tłumaczono właśnie "jednostkowymi obserwacjami" ;) Co do 509 to myślę, że się w pełni zgadzamy - ta linia powinna być prawobrzeżnym metrem z wyższą niż dziś częstotliwością.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 28 maja 2015, 0:42

Łukasz pisze:
Tyrystor pisze:Ok, a jeśli to byłaby twoja firma i twoje autobusy, to też byś uznawał, że jest słabo, ale stabilnie i uznawał że straty (bo autobusy śmigałyby puste) są tymczasowe, a kiedyś będzie lepiej? Czy jednak działałbyś na rzecz powiększania zysku?

Dziś miałem niewątpliwą przyjemność podróżowania przepełnionym 509, na rondzie Starzyńskiego ludzie odpuszczali dopychanie się do środka. Wolałbym jednak, by autobus marnujący się na stojącym w korku 141 zasilił 509 i sprawił, że wszyscy chętni na podróż by się pomieścili, a także byłoby czym oddychać.
Nikt pewnie nie spojrzał, czy w ciągu najbliższej minuty nie będzie dwóch kolejnych.
Może być ich nawet pięć. Na horyzoncie nie było, a trzeba było się przemieścić.

Jeśli jest rejon miasta, w którym utykają wszystkie brygady linii X, a linii Y, która jeździ zbyt rzadko w stosunku do potrzeb, nie można podbić, to jest coś nie tak.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 28 maja 2015, 0:43

Gdynianin pisze:
Domas pisze:Pragnę zauważyć, że bredzisz - 3 lata korzystałem z 509 i codziennie jeździło ono pełne, szczególnie po pocięciu do 7-8/10/10.
Pragnę zauważyć, że sz. kol. powinien nauczyć się znaczenia emitikonek. A "jednostkowa obserwacja" była z mojej strony przytykiem do wcześniejszych postów związanych z tematem mostu, gdy puste przegubowe 151 do metra tłumaczono właśnie "jednostkowymi obserwacjami" ;) Co do 509 to myślę, że się w pełni zgadzamy - ta linia powinna być prawobrzeżnym metrem z wyższą niż dziś częstotliwością.
Jednostkowa opinia. :term:
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Georg
Posty: 6044
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 30 maja 2015, 22:31

Tak się zastanawiam, czy istnieje jakieś rozwiązanie dotyczące linii 138 i 141, które podczas objazdu Mostu Łazienkowskiego straciły resztki punktualności. Jakiś podział? Zapewnienie ważnych relacji za pomocą innych linii? Macie jakieś propozycje? Dotyczy zwłaszcza linii 141, która pełni dosyć ważną rolę na Mokotowie. Dzięki rozkładowej koordynacji ze 172 autobus między Dolną, a Rakowcem powinien pojawiać się na przystanku co 5 minut w szczycie i 7-8 poza szczytem. Jak jest naprawdę, każdy widzi.

Walas
Posty: 17114
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 30 maja 2015, 22:41

Georg pisze:Tak się zastanawiam, czy istnieje jakieś rozwiązanie dotyczące linii 138 i 141, które podczas objazdu Mostu Łazienkowskiego straciły resztki punktualności. Jakiś podział? Zapewnienie ważnych relacji za pomocą innych linii? Macie jakieś propozycje? Dotyczy zwłaszcza linii 141, która pełni dosyć ważną rolę na Mokotowie. Dzięki rozkładowej koordynacji ze 172 autobus między Dolną, a Rakowcem powinien pojawiać się na przystanku co 5 minut w szczycie i 7-8 poza szczytem. Jak jest naprawdę, każdy widzi.
138 to jeszcze jakoś daje radę, ale ze 141 to by trzeba było coś zrobić, bo linia która jeździ cały czas na min. -100 to nie ma sensu. Nawet dziś znajomy miał na tej linii opóźnienia dochodzące do -20...
1069, 7722
Ulubione wozy: 6207, 8888
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10(linia elektryczna),
Od dnia 06.03.2023 linia 8 uległa likwidacji
817, WKD, R1, S1

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4782
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 maja 2015, 23:04

A może z innej strony: Czy ktoś z piszących tu o tych liniach, czyli na ogół korzystających i jakoś mających rozeznanie pisał jakieś pisma do ZTM? Może tu trzeba regularną masówkę zrobić? No i po raz kolejny uważam, że to także jest rola mediów.
Obrazek

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 30 maja 2015, 23:23

Georg pisze:Tak się zastanawiam, czy istnieje jakieś rozwiązanie dotyczące linii 138 i 141, które podczas objazdu Mostu Łazienkowskiego straciły resztki punktualności. Jakiś podział? Zapewnienie ważnych relacji za pomocą innych linii? Macie jakieś propozycje? Dotyczy zwłaszcza linii 141, która pełni dosyć ważną rolę na Mokotowie. Dzięki rozkładowej koordynacji ze 172 autobus między Dolną, a Rakowcem powinien pojawiać się na przystanku co 5 minut w szczycie i 7-8 poza szczytem. Jak jest naprawdę, każdy widzi.
138 jest natychmiast do wywalenia z Utraty i zastąpienia przez 238 na odcinku Zajezdnia Utrata - Dw. Wschodni.

Awatar użytkownika
Jalerb
Posty: 198
Rejestracja: 14 lis 2014, 22:30
Lokalizacja: Mokotów/Praga, Praga/Mokotów

Post autor: Jalerb » 31 maja 2015, 4:55

Georg pisze:Czy istnieje jakieś rozwiązanie dotyczące linii 138 i 141, które podczas objazdu Mostu Łazienkowskiego straciły resztki punktualności. Jakiś podział? Zapewnienie ważnych relacji za pomocą innych linii? Dotyczy zwłaszcza linii 141, która pełni dosyć ważną rolę na Mokotowie. Dzięki rozkładowej koordynacji ze 172 autobus między Dolną, a Rakowcem powinien pojawiać się na przystanku co 5 minut w szczycie i 7-8 poza szczytem. Jak jest naprawdę, każdy widzi.
Tymczasowy podział wydaje się nieunikniony. Jeśli chodzi o 141, to rzeczywiście linia ta pełni ważną rolę na Mokotowie i jej skrócenie do Torwaru (albo nawet ostatecznie do starej pętli przy Chełmskiej) byłoby najlepszym wyjściem z sytuacji. Jeżeli chodzi o prawy brzeg, to wszystko zależy od tego, jakie najważniejsze relacje obsługuje tam 141. Jeżeli tylko dojazd w kierunku centrum, to wystarczyłaby pewnie linia, powiedzmy 241, z Witolina do MSN. Jeżeli jednak sporo pasażerów dojeżdża na Mokotów, to wówczas takie 241 na niewiele im się zda. Pozostaje więc - być może - przekierować na ten czas 168 od Fieldorfa trasą 148 do Wiatracznej, aby zachować połączenie Grochowa z Mokotowem. W zamian 148 mogłoby może pojechać po trasie 168 do Witolina, aby zapewnić utrzymanie relacji Gocław-Promenada (bo 225 to kpina nie linia), ale nie jestem pewien, czy to właściwe rozwiązanie, zbyt rzadko jeżdżę 148, aby być tu przekonanym. Pewnie też należałoby nieco wzmocnić nowe 168.
W przypadku 138, to chyba zgadzamy się wszyscy, że na Pradze 238 ze Wschodniego do Utraty, a 138 z Bokserskiej do Placu Konstytucji. Lepiej byłoby do Torwaru przez Trasę Łazienkowską, ale obawiam się, że - mówiąc eufemistycznie - nie zawsze są tam dobre warunki do wyjazdu z pętli i powrotu na Trasę.

Gdynianin
Posty: 653
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 01 cze 2015, 9:27

Zbyt dużo kombinowania na Grochowie, szczególnie że to by nie była zmiana na zawsze, a tymczasowa. Połączenie Grochów-Mokotów powinno docelowo zostać ale na te kilka miesięcy nie warto wprowadzać wielkich zmian tylko zachęcić do przesiadek.

No chyba że uznano że latem korki będą mniejsze i problemu nie ma...

Zablokowany