Strona 49 z 144

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 11:53
autor: KwZ
2,5 mld PLN za kawałek torów
Te 2,5 mld zł chcesz porównać do ceny Y-greka czy nowobudowanych autostrad w Polsce? Zła Unia każe nam wydawać pieniądze na kolej, może warto je w ogóle wchłonąć? Tu są pola, może PLK dałaby radę zaprojektować i wybudować odcinek w 8 lat? Gdyby to się udało, to popatrz jakie to wrażenie zrobiłoby na społeczeństwie i politykach - zwłaszcza skontrastowane z moderną linii gdańskiej (ta to ile mld pochłonie?).

Co oczywiście nie przesądza o opłacalności akurat tego projektu. Dlatego też od razu zapytałem się o alternatywę, np. trasowanie przez Skierniewice - jeśli brakuje tutaj przepustowości, to może należy dobudować drugą parę torów? Ile to plus moderna Skierki-Łowicz do np. 130 by kosztowała?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 14:56
autor: Wolfchen
A jest miejsce na te dodatkowe tory? :-k
KwZ pisze:Najdroższa część, tunel łódzki, chyba formalnie i tak został.
I całe szczęście, bo Łodzi jest potrzebny tunel średnicowy (choć głównie dla ruchu aglo).
fik pisze:Zresztą budowa protezy łowickiej, absurd faktycznie straszny, naprawdę może odsunąć w czasie KDP o kolejnych *naście lat.
Nie taki straszny, bo pozwoli wywalić wszystkie pociagi (pośpieszne, kwalifikowane) z linii Warszawa - Sochaczew, co da duże możliwości ukierunkowania na te tereny osadnictwa. A więc regionalnie jest to bardzo korzystna opcja. Tylko te koszty są dość kosmiczne, choć przy maksymalnym możliwym dofinansowaniu z UE wychodzi całkiem strawnie.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 15:07
autor: person
Wolfchen pisze:Nie taki straszny, bo pozwoli wywalić wszystkie pociagi (pośpieszne, kwalifikowane) z linii Warszawa - Sochaczew, co da duże możliwości ukierunkowania na te tereny osadnictwa. A więc regionalnie jest to bardzo korzystna opcja.
Ale że co?! Co to znaczy "ukierunkowanie osadnictwa"?
Zwiększenie przepustowości można osiągnąć m.in. poprawiając błędy poprzedniej modernizacji (rewitalizacji?) tej linii, czyli np. poprzez przywrócenie stacji w kilku miejscach. Taki Ożarów aż się o to prosi.

I znów: czy linia na Grodzisk i Skierniewice będzie zdolna przyjąć tyle dodatkowych pociągów?
Wolfchen pisze:Tylko te koszty są dość kosmiczne, choć przy maksymalnym możliwym dofinansowaniu z UE wychodzi całkiem strawnie.
Czy tych pieniędzy nie da się lepiej wykorzystać? Nie da się za nie osiągnąć czegoś więcej?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 20:40
autor: KwZ
Dlaczego taka proteza łowicka ma kosztować aż 50+ mln zł/km? Przecież to prawie same pola.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 20:54
autor: MichalJ
Dobre pytanie.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 sty 2014, 21:03
autor: KwZ
Czy przy budowie autostrad dolicza się koszty wykupu gruntów?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 sty 2014, 9:28
autor: grzegorz
Taki „Y” to byłaby nowa jakość... Zresztą ekspres do Poznania mógłby przecież wyjeżdżać z Warszawy po ogryzku torów Igreka, a potem jakąś łącznicą, czy którąś z linii poprzecznych (po modernizacji...) wskakiwać na E20. W ten sposób wydalibyśmy pieniądze przyszłościowo. Na razie nie trzeba by instalować wszystkich wypasionych systemów - ot zrobić wyjazd z Warszawy o odpowiedniej geometrii i dostosowany do (wiadomo). Później (niestety kiedyś...) połączyliby to z tunelem w Łodzi, założyli ECTS-y i byłby kawałek KDP.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2014, 20:35
autor: kubaS1
Kochani, od jakiegoś czasu na stacjach możemy usłyszeć zapowiedzi, ale zastanawia mnie- skąd są one nadawane?
Ktoś wie? :>

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2014, 20:46
autor: Atapi
Na stacjach, gdzie nie ma megafonistów/operatorów SIP (tak jak na zachodniej, wschodniej itd), za informacje głoszone przez megafon odpowiadają dyżurni ruchu. I to oni z nastawni wygłaszają komunikaty.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 21 lut 2014, 21:01
autor: kubaS1
Czyli na przykład w moim Jóżefowie skąd idą te komunikaty?
Otwock?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 22 lut 2014, 0:26
autor: VLnt7
Sądzę, że z Otwocka (pociągi w kierunku zachodnim) i Falenicy (wschodnim). Pani z Otwocka zawsze mówi "Prosimy zachować ostrożność". :)

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 05 mar 2014, 17:48
autor: WojtekE65
Może nie do końca właściwy wątek, ale nie wiedziałem gdzie to pytanie wcisnąć.
Gdzie konkretnie są nastawnie WPA i WPB? Wiem, że na terenie WPT, ale które to konkretnie? WPA2 widać z p.o. Warszawa Praga ale te dwie? Mimo poszukiwań nie mam jednoznacznych odpowiedzi. Domyślam się, że jedna z nich to ta przy Cargosped, a druga na przedłużeniu ulicy Elektronowej. Jest jeszcze jedna w okolicach jak tor przecina drogę wewnętrzną dla samochodów. A skąd nadają na 151.750? Górka rozrządowa między Toruńską a Żeraniem? Dzięki...

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 06 mar 2014, 8:50
autor: kveld
WojtekE65 pisze: Gdzie konkretnie są nastawnie WPA i WPB? Wiem, że na terenie WPT, ale które to konkretnie?
To jest nie do końca tak: WPA i WPB NIE są na terenie WPT - WPT to okręg nastawczy Warszawa Praga Tranzytowa, a okręgi WPA i WPB leżą obok WPT. Co do nastawni, to nie pamiętam, gdzie jest która, ale z pewnością leżą w swoich okręgach nastawczych. Załączyłem schemat WPT (wzięty z przetargu PLKi na ETCS na linii E20, więc powszechnie dostępny), który pokazuje gdzie są okręgi i jak są połączone z WPT - niestety nie mam schematu całej stacji.

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 mar 2014, 10:39
autor: rhemek
Mam takie pytanko: pendolino mialy miec zbudowana specjalna hale postojowa, a wczoraj widzialem jak kilka sztuk stalo normalnie wsrod wagonow na swiezym powietrzu na olszynce. Czy PKP IC nie boi sie graficiarzy, dla ktorych to lakomy kasek?

Kolej w aglomeracji warszawskiej

: 23 mar 2014, 11:19
autor: fik
One mają jeździć na S2 czy S9?