Planowe zmiany tymczasowe w funkcjonowaniu metra

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
adix155
Posty: 102
Rejestracja: 30 sie 2011, 13:18
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: adix155 » 28 cze 2013, 14:56

Wakacyjne utrudnienia na linii metra już od jutra

http://www.rynek-kolejowy.pl/46231/metr ... rzyska.htm

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 02 lip 2013, 1:06

Rozumiem, że w Alstomach musi wyświetlać się napis "Kabaty" lub "Wilanowska", ale czy nie można zakleić go jakąś czarną taśmą? Kartka A4 z napisem "Ratusz Arsenał" (czerwona czcionka) jest praktycznie niewidoczna, bo przez kartkę przebija wyświetlacz...

Stary Pingwin
Posty: 5829
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 02 lip 2013, 11:47

To w metrze też jest cudowny-niezawodny SIP?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2013, 16:43

radeom pisze:Rozumiem, że w Alstomach musi wyświetlać się napis "Kabaty" lub "Wilanowska", ale czy nie można zakleić go jakąś czarną taśmą?
Skoro niedasię przeprogramować wyświetlaczy, to powinny być one wyłączone, zaś za szybą powinny być tabliczki jak w rosyjskich składach, z odpowiednią nazwą. Chociaż chwilę, czy w "ruskach" przypadkiem też nie ma tych symbolicznych karteczek? :-k
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ashir
Posty: 27734
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 02 lip 2013, 17:50

Wolfchen pisze:
radeom pisze:Rozumiem, że w Alstomach musi wyświetlać się napis "Kabaty" lub "Wilanowska", ale czy nie można zakleić go jakąś czarną taśmą?
Skoro niedasię przeprogramować wyświetlaczy, to powinny być one wyłączone, zaś za szybą powinny być tabliczki jak w rosyjskich składach, z odpowiednią nazwą. Chociaż chwilę, czy w "ruskach" przypadkiem też nie ma tych symbolicznych karteczek? :-k
Niestety są.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2013, 17:55

No to już w ogóle parodia - w przypadku Alstomów wymówką jest rzekoma niemożliwość przeprogramowania wyświetlaczy (opowiadającemu takie brednie radzę iść na korki do studentów elektroniki i informatyki), zaś w "ruskich" wymówką nie wiem co ma być :D

To tak, jakby na stałe zamontować dechy w Ikarusach, a potem je zasłaniać kartkami :D
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lip 2013, 19:11

W czasach "filmów" widywałem takie obrazki wielokrotnie.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2013, 19:12

No ale film jest ograniczony treścią, a w "ruskach" są zwykłe dechy z kierunkiem.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 02 lip 2013, 19:13

I co, film nie miał pustego okienka?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2013, 22:44

Wolfchen pisze:No to już w ogóle parodia - w przypadku Alstomów wymówką jest rzekoma niemożliwość przeprogramowania wyświetlaczy
Nie jest niemożliwość przeprogramowania, tylko mała pojemność. Tam na dobrą sprawę należałoby wymienić ten cały SIP.
Czemu nie przeprogramowano na zamknięcie - nie wiem, pewnie nie było w zleceniu ZTM-u.
Tablice z innymi nazwami stacjami może się dorobi na jakieś kolejne zamknięcie :P
Stary Pingwin pisze:To w metrze też jest cudowny-niezawodny SIP?
Niezawodny, tyle że przedpotopowy.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2013, 22:50

MeWa pisze:Tablice z innymi nazwami stacjami może się dorobi na jakieś kolejne zamknięcie
Obecne zamknięcie jest na tyle długie, że spokojnie można je teraz zamówić - bez problemu w tydzień zakład poligraficzny wykona taki wydruk. 8-(
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2013, 22:54

Zlecenie rzecz święta :P Sytuacja w mieście i pomiędzy spółkami jest napięta, więc nie sądzę, żeby ktoś się wychylał w tym momencie. A też nie widziałem, żeby był jakikolwiek nacisk na to - poza oczywiście wawkomem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 02 lip 2013, 22:57

Bo pewnie żaden pasażer na czołowe tablice nie zwraca uwagi (może w ogóle są niepotrzebne?). Za to na niedziałające wyświetlacze stacyjne kilka osób w ciągu jednego dnia zwróciło mi uwagę.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2013, 23:00

Solaris U10 pisze:Bo pewnie żaden pasażer na czołowe tablice nie zwraca uwagi (może w ogóle są niepotrzebne?). Za to na niedziałające wyświetlacze stacyjne kilka osób w ciągu jednego dnia zwróciło mi uwagę.
Akurat lepiej żeby nie działały, niż wyświetlały sprzeczne kierunki i czas przyjazdu od czapy (z drugiej pętli). Dopóki nie zostaną całościowo przeprogramowane i w pełni powiązane z systemem sterowania ruchem, to poprawy w tym zakresie nie będzie. Ale umowa w toku.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 12 sie 2013, 11:06

Kracho pisze:
adix155 pisze: Zmiana kabiny (razem z odłączeniem sterowania w pierwszej kabinie, przejściem i załączeniem sterowania w drugiej) zajmuje ok. 2-3 minuty. Pociągi z Ratusza do Dworca Gdańskiego nie jadą z normalną prędkością 60 km/h, tylko 40 km/h, co też wydłuża przejazd. Trzeba też dwukrotnie zmienić położenie rozjazdów dla pociągu. Sumując, nie da zejść się poniżej 7,5 minuty.
Dzięki za wyjaśnienie. Sądziłem, że nieco szybciej idzie się z jednej kabiny do drugiej. Zmierzę sobie wkrótce stoperem ile czasu zajmuje pokonanie tego dystansu zwykłym spacerowym tempem. Myślałem ponadto, że odłączenie sterowania w jednej i podłączenie sterowania w drugiej kabinie to tylko naciśnięcie przycisku lub przełożenie jakiejś wajchy - 1 sekunda roboty. Nie rozumiem tylko co ma na celu zmniejszenie prędkości o 20 km/h. A zmiana położenia rozjazdu przy Dworcu Gdańskim to nie jest przypadkiem także 1 sekunda - jeden przycisk w centrum sterowania ruchem?
Tydzień temu przejechałem się na odcinku Ratusz-Młociny. Oto wyniki mego stopera:
0:00 - otwierają się drzwi, wysiadają pasażerowie z Bielan i Żoliborza
0:50 - sygnał odjazdu, pociąg dalej stoi
1:10 - ponowny sygnał odjazdu, zamknięcie drzwi, odjazd do Młocin
3:50 - pociąg melduje się na dworcu gdańskim.

Czyli z tą minutą na wymianę pasażerską i ogarnięcie tematu przez maszynistów jako tako trafiłem. Podczas tego czasu nie zauważyłem nikogo w służbowym stroju idącego wzdłuż pociągu, ani przez cały pociąg przejściami technicznymi. Wnioskuję zatem, że albo składy jeżdżą z maszynistami w obydwu kabinach (co przy tak niskiej częstotliwości nie jest marnotrawstwem zasobów ludzkich), albo zmiennik czeka już na nowy skład przy północnej głowicy, wsiada, a poprzednik wysiada z kabiny przy południowej głowicy.
Rzeczywiście przejazd torem pod prąd wydawał się bardzo ślamazarny. Zmniejszenie prędkości było odczuwalne.
Po przyjeździe na A17 nie było jeszcze następnego składu. Wyświetlacze pokazywały że do przyjazdu pozostała minuta z hakiem.
Ciekawe czy jazda nie pod prąd (A17->A15) też jest taka powolna?

ODPOWIEDZ