Planowe zmiany tymczasowe w funkcjonowaniu metra
Moderator: JacekM
-
- Posty: 5829
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
Skoro niedasię przeprogramować wyświetlaczy, to powinny być one wyłączone, zaś za szybą powinny być tabliczki jak w rosyjskich składach, z odpowiednią nazwą. Chociaż chwilę, czy w "ruskach" przypadkiem też nie ma tych symbolicznych karteczek?radeom pisze:Rozumiem, że w Alstomach musi wyświetlać się napis "Kabaty" lub "Wilanowska", ale czy nie można zakleić go jakąś czarną taśmą?
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Niestety są.Wolfchen pisze:Skoro niedasię przeprogramować wyświetlaczy, to powinny być one wyłączone, zaś za szybą powinny być tabliczki jak w rosyjskich składach, z odpowiednią nazwą. Chociaż chwilę, czy w "ruskach" przypadkiem też nie ma tych symbolicznych karteczek?radeom pisze:Rozumiem, że w Alstomach musi wyświetlać się napis "Kabaty" lub "Wilanowska", ale czy nie można zakleić go jakąś czarną taśmą?
No to już w ogóle parodia - w przypadku Alstomów wymówką jest rzekoma niemożliwość przeprogramowania wyświetlaczy (opowiadającemu takie brednie radzę iść na korki do studentów elektroniki i informatyki), zaś w "ruskich" wymówką nie wiem co ma być
To tak, jakby na stałe zamontować dechy w Ikarusach, a potem je zasłaniać kartkami
To tak, jakby na stałe zamontować dechy w Ikarusach, a potem je zasłaniać kartkami
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie jest niemożliwość przeprogramowania, tylko mała pojemność. Tam na dobrą sprawę należałoby wymienić ten cały SIP.Wolfchen pisze:No to już w ogóle parodia - w przypadku Alstomów wymówką jest rzekoma niemożliwość przeprogramowania wyświetlaczy
Czemu nie przeprogramowano na zamknięcie - nie wiem, pewnie nie było w zleceniu ZTM-u.
Tablice z innymi nazwami stacjami może się dorobi na jakieś kolejne zamknięcie
Niezawodny, tyle że przedpotopowy.Stary Pingwin pisze:To w metrze też jest cudowny-niezawodny SIP?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Obecne zamknięcie jest na tyle długie, że spokojnie można je teraz zamówić - bez problemu w tydzień zakład poligraficzny wykona taki wydruk.MeWa pisze:Tablice z innymi nazwami stacjami może się dorobi na jakieś kolejne zamknięcie
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Zlecenie rzecz święta Sytuacja w mieście i pomiędzy spółkami jest napięta, więc nie sądzę, żeby ktoś się wychylał w tym momencie. A też nie widziałem, żeby był jakikolwiek nacisk na to - poza oczywiście wawkomem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Akurat lepiej żeby nie działały, niż wyświetlały sprzeczne kierunki i czas przyjazdu od czapy (z drugiej pętli). Dopóki nie zostaną całościowo przeprogramowane i w pełni powiązane z systemem sterowania ruchem, to poprawy w tym zakresie nie będzie. Ale umowa w toku.Solaris U10 pisze:Bo pewnie żaden pasażer na czołowe tablice nie zwraca uwagi (może w ogóle są niepotrzebne?). Za to na niedziałające wyświetlacze stacyjne kilka osób w ciągu jednego dnia zwróciło mi uwagę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Tydzień temu przejechałem się na odcinku Ratusz-Młociny. Oto wyniki mego stopera:Kracho pisze:Dzięki za wyjaśnienie. Sądziłem, że nieco szybciej idzie się z jednej kabiny do drugiej. Zmierzę sobie wkrótce stoperem ile czasu zajmuje pokonanie tego dystansu zwykłym spacerowym tempem. Myślałem ponadto, że odłączenie sterowania w jednej i podłączenie sterowania w drugiej kabinie to tylko naciśnięcie przycisku lub przełożenie jakiejś wajchy - 1 sekunda roboty. Nie rozumiem tylko co ma na celu zmniejszenie prędkości o 20 km/h. A zmiana położenia rozjazdu przy Dworcu Gdańskim to nie jest przypadkiem także 1 sekunda - jeden przycisk w centrum sterowania ruchem?adix155 pisze: Zmiana kabiny (razem z odłączeniem sterowania w pierwszej kabinie, przejściem i załączeniem sterowania w drugiej) zajmuje ok. 2-3 minuty. Pociągi z Ratusza do Dworca Gdańskiego nie jadą z normalną prędkością 60 km/h, tylko 40 km/h, co też wydłuża przejazd. Trzeba też dwukrotnie zmienić położenie rozjazdów dla pociągu. Sumując, nie da zejść się poniżej 7,5 minuty.
0:00 - otwierają się drzwi, wysiadają pasażerowie z Bielan i Żoliborza
0:50 - sygnał odjazdu, pociąg dalej stoi
1:10 - ponowny sygnał odjazdu, zamknięcie drzwi, odjazd do Młocin
3:50 - pociąg melduje się na dworcu gdańskim.
Czyli z tą minutą na wymianę pasażerską i ogarnięcie tematu przez maszynistów jako tako trafiłem. Podczas tego czasu nie zauważyłem nikogo w służbowym stroju idącego wzdłuż pociągu, ani przez cały pociąg przejściami technicznymi. Wnioskuję zatem, że albo składy jeżdżą z maszynistami w obydwu kabinach (co przy tak niskiej częstotliwości nie jest marnotrawstwem zasobów ludzkich), albo zmiennik czeka już na nowy skład przy północnej głowicy, wsiada, a poprzednik wysiada z kabiny przy południowej głowicy.
Rzeczywiście przejazd torem pod prąd wydawał się bardzo ślamazarny. Zmniejszenie prędkości było odczuwalne.
Po przyjeździe na A17 nie było jeszcze następnego składu. Wyświetlacze pokazywały że do przyjazdu pozostała minuta z hakiem.
Ciekawe czy jazda nie pod prąd (A17->A15) też jest taka powolna?