A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
o ty, ja nie moge, to juz zwykłe 310 zostało, aż nie wierzę. Sprawdzę.
No brakuje tylko Białowiejskiej i Syreny. No i zapomniałem że 410 jedzie na Zachęte do 174 a nie na Targówek. To ciekawe kiedy 410 będzie 310 normalnie oznaczoną?
No brakuje tylko Białowiejskiej i Syreny. No i zapomniałem że 410 jedzie na Zachęte do 174 a nie na Targówek. To ciekawe kiedy 410 będzie 310 normalnie oznaczoną?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
hm,aha, no to ciekawe jakie miałoby miec jeszcze objazdy to 410?
Może by to 410 zamienili w linie tylko do Bemowo-Ratusz a pętla jednokierunkowa na Konarskiego, resztę trasy i taboru może miec 171 i pasażerów.
Może by to 410 zamienili w linie tylko do Bemowo-Ratusz a pętla jednokierunkowa na Konarskiego, resztę trasy i taboru może miec 171 i pasażerów.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
- Szeregowy_Równoległy
- Szeregowe Chamidło
- Posty: 14095
- Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37
KwZ pisze:Może nigdy - najpierw dojedzie do Krainy Wiecznych Objazdów.
Jak to jakie? Wieczneja0306 pisze:hm,aha, no to ciekawe jakie miałoby miec jeszcze objazdy to 410?
![:lol: :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Wieczne, ale na jakich odcinkach i kiedy, i jak te objazdy by wygladały?
------------------------------------------------------------------
Kasacja, aha, a myślałem że to zamęczanie obajzdami z trasą zmienioną. hehe.ok.
------------------------------------------------------------------
Kasacja, aha, a myślałem że to zamęczanie obajzdami z trasą zmienioną. hehe.ok.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Litości...
"Kraina Wiecznych Objazdów"
kasacja.
![=; =;](./images/smilies/eusa_hand.gif)
"Kraina Wiecznych Objazdów"
![Arrow ->](./images/smilies/arrow.gif)
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A teraz poza tym tematem ale dlaczego u was pojawia się SPAM z DVD filmami?
Poza tym może zróbmy petycję o zrobionie porządku z liniami przyśpieszonymi i szukajmy w internecie głosów za i potem oddajmy dla władz, no tak jak petycja o Obronę Tramwajów?
Poza tym może zróbmy petycję o zrobionie porządku z liniami przyśpieszonymi i szukajmy w internecie głosów za i potem oddajmy dla władz, no tak jak petycja o Obronę Tramwajów?
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl
Próbuję opisać wzorem matematycznym sens dzielenia częstej linii czarnej na linię czerwoną i czarną. Przykład to postulat sproketta o przywrócenie 404. W zasadzie jest to rozwinięcie tego, co liczyłem tutaj.
Model wychodzi mi dość skomplikowany, więc jeszcze jego spisywanie nieco potrwa, niemniej można już dyskutować nad poczynionymi przeze mnie założeniami. Idzie to tak:
Definicje
n_i - liczba osób wsiadających na i-tym przystanku
n_ij, t_ij - liczba osób i czas jazdy linii czarnej dla jadących z i-tego na j-ty przystanek
u_k - czas zyskiwany na pominięciu k-tego przystanku, k należy do K - wybranego podzbioru przystanków do wykasowania
Cs, Ck, Cc - czas następstwa linii sumarycznej, czarnej i czerwonej
Założenia
a) Autobusy jeżdżą regularnie;
b) Ewentualne podzielenie linii nie wpłynie negatywnie na regularność;
c) Zakładam, że czasy oczekiwania Ck i Cc są akceptowalne.
d) Napływ pasażerów na każdy przystanek jest jednostajny w czasie;
e) Upraszczające założenie dodatkowe: liczba osób wysiadających na i-tym przystanku jest proporcjonalna do liczby wsiadających: n_ij = n_i*n_j/Σ(n_m), sumowanie po m > i.
Dzięki temu nie muszę znać całej macierzy n_ij, a jedynie sumy n_i.
Jeżeli dokonujemy uśrednienia po obu szczytach, to powinno być to bardzo bliskie prawdy.
f) Każdy podejmuje decyzję, czy czeka na linię czerwoną, czy czarną. [w obróbce]
g) Nie przejmujemy się tym, że ew. napełnienia linii będą różne.
h) Nie przejmujemy się, że rzadsza linia czarna może zniechęcić pasażerów do trasy; mogą oni wybrać jakąś alternatywę i może spowodować dalszą degradację linii czarnej aż do jej zniknięcia oraz spadek pasażerów w zbiorkomie (patrz proces odwrotny przy wprowadzeniu obecnego 182).
Chodzi mi zwłaszcza o założenie (e).
Pytanie: czy opłaca się podzielić częstą (kursującą co małe Cs) linię czarną na dwie linie: czarną i czerwoną, o czasie następstwa odpowiednio Ck i Cc. Kryterium: czy sumaryczny czas jazdy pasażerów się zmniejszy?
Model wychodzi mi dość skomplikowany, więc jeszcze jego spisywanie nieco potrwa, niemniej można już dyskutować nad poczynionymi przeze mnie założeniami. Idzie to tak:
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
n_i - liczba osób wsiadających na i-tym przystanku
n_ij, t_ij - liczba osób i czas jazdy linii czarnej dla jadących z i-tego na j-ty przystanek
u_k - czas zyskiwany na pominięciu k-tego przystanku, k należy do K - wybranego podzbioru przystanków do wykasowania
Cs, Ck, Cc - czas następstwa linii sumarycznej, czarnej i czerwonej
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
a) Autobusy jeżdżą regularnie;
b) Ewentualne podzielenie linii nie wpłynie negatywnie na regularność;
c) Zakładam, że czasy oczekiwania Ck i Cc są akceptowalne.
d) Napływ pasażerów na każdy przystanek jest jednostajny w czasie;
e) Upraszczające założenie dodatkowe: liczba osób wysiadających na i-tym przystanku jest proporcjonalna do liczby wsiadających: n_ij = n_i*n_j/Σ(n_m), sumowanie po m > i.
Dzięki temu nie muszę znać całej macierzy n_ij, a jedynie sumy n_i.
Jeżeli dokonujemy uśrednienia po obu szczytach, to powinno być to bardzo bliskie prawdy.
f) Każdy podejmuje decyzję, czy czeka na linię czerwoną, czy czarną. [w obróbce]
g) Nie przejmujemy się tym, że ew. napełnienia linii będą różne.
h) Nie przejmujemy się, że rzadsza linia czarna może zniechęcić pasażerów do trasy; mogą oni wybrać jakąś alternatywę i może spowodować dalszą degradację linii czarnej aż do jej zniknięcia oraz spadek pasażerów w zbiorkomie (patrz proces odwrotny przy wprowadzeniu obecnego 182).
Chodzi mi zwłaszcza o założenie (e).
![Arrow -->](./images/smilies/arrow.gif)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
(e) akurat będzie IMO wynikać wprost z symetrii.KwZ pisze: Chodzi mi zwłaszcza o założenie (e).
Bardziej bym się bał f) - to nie jest to, co mamy obliczyć? Nie będzie z tego wynikać?
g) maksymalne napełnienie jest ważne
![:( :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
h) no i ogólnie ten przyrost będzie wynikać z samej funkcji (równanie różniczkowe? może nawet powstaje tutaj prosty układ Lotki-Volterry?)
ŁK
Co do (f), to dodałem kryterium w wyjściowym poście. Na razie założyłem, że każdy wybiera czerwońca, jeśli tylko może, ale to za proste.
Już widzę, że (e) jest bez sensu. Co zresztą nie jest takie straszne, bo w dalszych obliczeniach i tak używam n_ij, a nie n_i. Ja chcę odzyskać macierz z wektora, bo zebrać dane (lub je zmyślić) do niej całej byłoby trudno.
Teraz raczej zastanawiam się nad czymś takim: jeśli i=j, to n_ij = 0 (nikt nie jeździ na odległość 0 przystanków), w przeciwnym przypadku
n_ij = n_i * m_j/Σ' m_l, sumowanie po wszystkich l ≠ i,
gdzie m_i to liczba wysiadających na i-tym przystanku. I to może dopiero uśredniać po szczytach. I po uśrednieniu faktycznie będzie symetryczna (ale zwróć uwagę, wcześniej nie).
[ Dodano: |4 Gru 2011|, 2011 23:12 ]
Co do (h) - nie, nie chcę tego osłabiać, bo to jeszcze skomplikuje model. Może potem.
Już widzę, że (e) jest bez sensu. Co zresztą nie jest takie straszne, bo w dalszych obliczeniach i tak używam n_ij, a nie n_i. Ja chcę odzyskać macierz z wektora, bo zebrać dane (lub je zmyślić) do niej całej byłoby trudno.
Teraz raczej zastanawiam się nad czymś takim: jeśli i=j, to n_ij = 0 (nikt nie jeździ na odległość 0 przystanków), w przeciwnym przypadku
n_ij = n_i * m_j/Σ' m_l, sumowanie po wszystkich l ≠ i,
gdzie m_i to liczba wysiadających na i-tym przystanku. I to może dopiero uśredniać po szczytach. I po uśrednieniu faktycznie będzie symetryczna (ale zwróć uwagę, wcześniej nie).
[ Dodano: |4 Gru 2011|, 2011 23:12 ]
Co do (h) - nie, nie chcę tego osłabiać, bo to jeszcze skomplikuje model. Może potem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!