Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
maciek.dab859
Posty: 1022
Rejestracja: 14 sty 2008, 13:43

Post autor: maciek.dab859 » 07 lis 2010, 17:08

Drivter1234 pisze:Ja podobnie jak TLG chciał bym żeby autosan odniósł sukces, tylko trzeba się do tego przyłożyć bo konkurencja robi się coraz ostrzejsza więc żeby dobrze wypaść i mieć dobre mniemanie to trzeba długiego czasu ale i dobrej jakości.
Gdyby te wszystkie drobne niedociągnięcia poprawić autobus byłby ok. Dla mniejszych przedsiębiorstw komunikacyjnych byłaby to szansa na nowy tabor - nie wszystkich stać na Solarisy, a wydaje mi się, że taki autosan jest tańszy.

@Drivter1234: Zajrzyj proszę na PW ;-)

MZK EPBY
Posty: 5
Rejestracja: 02 wrz 2008, 13:07

Post autor: MZK EPBY » 07 lis 2010, 19:37

Ja też tylko słodko nie myślę o Autosanie, ale dużo wypowiedzi jest przeciw, ale na zasadzie: nie, bo nie!! Nie dotyczy to tylko tego forum.
fraktal pisze:Niektórzy pasażerowie nie mogą jechać tyłem do kierunku jazdy z powodów medyczno-neurologicznych, więc zbyt mała liczba foteli skierowana przodem do jazdy może być faktycznie wadą pojazdu.
Niezły argument, ale o ile się nie mylę, to część foteli jest zamontowana przodem. Zapytam jeszcze dlaczego garstka ludzi ma ustawiać rynek autobusowy na świecie?? W wagonach, co drugi fotel jest tak ustawiony, a w wagonach metra jeszcze jest inaczej.
No widzisz... to jak określić że pierwszego dnia testów trzeba było mu zaklejać na taśmę klejącą pokrywę komory silnika bo najzwyczajniej wypadł zamek. Myślę że takich niedoróbek może być więcej. A na dodatek to zobacz sobie że w żadnym autobusie nie wisi panel sterowania nad kierowcą. Zawsze jest lekko z boku.
Fakt!! Za wygląd tego autobusu na pokazach, to powinien ktoś beknąć.
Obok (na DTP) stał Conecto dla nas i wyczytałem porównania jaki to on ładny i nowoczesny, a Autosan to syf. Tylko nie wszystko złoto co się świeci: Jeden z nowych 6 "Mesiów" holowany był już po 8000km... Przyczyna: przetarty wąż i wyciek chłodziwa. Odpadające mikrofony, awarie drzwi to codzienność. Więc ładnie wystawiony autobus nic nie znaczy... (Ja lubię Conecto, ale rozpadają się w oczach...)
Co z tego, że wisi lekko z boku, kiedy nie mogę odczytać na nim wyświetlacza radia??

Zresztą obiektywnie patrząc to za "rozłażenie" się autobusu odpowiadają nie producenci, a zarządcy dróg. Polska jest krajem gdzie normy nie obowiązują na jezdni. Jak Autosan i Mercedes sprzeda swoje produkty do Szwecji, to tamtejsi forumowicze zapewne nie będą pisać o skrzypieniu i rozpadających się panelach.

Jeszcze raz pozdrawiam.

andrzej_suse10
Posty: 132
Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16

Post autor: andrzej_suse10 » 07 lis 2010, 21:26

Moja opinia dot. designu tego autobusu była specjalnie przesadzona w celach humorystycznych ;-) jakkolwiek, z wyglądu ten autobus mi się nie podoba.

Filozof
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2006, 9:35

Post autor: Filozof » 08 lis 2010, 13:42

Przed ósmą dotarł na Redutową Solaris na gaz (radomski SU12 nr 1033). Ma być testowany na linii 222.
Są jednak pewne problemy - pojazd jest za wysoki, żeby swobodnie poruszał się po halach R-6. Już przy zjeździe z kanałów obsługi codziennej pojawił się pierwszy zonk - wysokość wozu uniemożliwia przejechanie pod sygnalizatorem wiszącym zaraz za kanałem. O wjeździe na halę z myjnią w ogóle nie ma mowy.
Nikt nie zadał sobie trudu, żeby wcześniej przyjrzeć się rozmiarom autobusu. Historia sprzed kilkunastu lat z Ikarusami z klimatyzowaną kabiną kierowcy nikogo nie nauczyła, żeby pamiętać o ograniczonej wysokości redutowych hal.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 08 lis 2010, 20:22

A o to to cudo radomskie.
Załączniki
005.jpg
006.jpg

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8634
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 08 lis 2010, 20:41

:arrow: Wiadomo, do kiedy będzie testowany w Warszawie?

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 08 lis 2010, 20:53

MZ pisze::arrow: Wiadomo, do kiedy będzie testowany w Warszawie?

Nie wiem ale prawdopodobnie przez miesiąc, ale nie dam sobie głowy uciąć :D

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 08 lis 2010, 21:01

Dziś kochany autosan po raz kolejny nawalił :D Tym razem pękł przewód hamulcowy :D Widziany o 19:10 na rondzie zesłańców syberyjskich --> R-5 Tuż za nim podążał na bombach Ikarus pogotowia technicznego. Czyli jest chyba podobnie jak z Jelczami od samego początku problemy, obstawiam że nie dostanie wysokich not na testach :-"

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 08 lis 2010, 21:03

Drivter1234 pisze:Dziś kochany autosan po raz kolejny nawalił :D Tym razem pękł przewód hamulcowy :D Widziany o 19:10 na rondzie zesłańców syberyjskich --> R-5 Tuż za nim podążał na bombach Ikarus pogotowia technicznego.

No to ładny gibs, ciekawe czy to tylko ten egzemplarz, czy to taki produkt :?:

alojz
Posty: 2718
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 08 lis 2010, 21:09

gregory5576 pisze:No to ładny gibs, ciekawe czy to tylko ten egzemplarz, czy to taki produkt :?:
Zwłaszcza że to pierwszy i jedyny egzemplarz tego modelu.

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 08 lis 2010, 21:10

alojz pisze:Zwłaszcza że to pierwszy i jedyny egzemplarz tego modelu.
czyli prototyp :!:

Awatar użytkownika
Lion's
Posty: 69
Rejestracja: 09 kwie 2007, 20:34
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Lion's » 08 lis 2010, 21:11

No takie są uroki prototypów. Wersje seryjne powinny mieć wyeliminowane wszystkie podobne niedociągnięcia.

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 08 lis 2010, 21:12

gregory5576 pisze:
alojz pisze:Zwłaszcza że to pierwszy i jedyny egzemplarz tego modelu.
czyli prototyp :!:
Coś w tym rodzaju, Autosan wypuścił jedną wyprodukowaną sztukę to na testy w Polskę i tyle.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 08 lis 2010, 21:14

Drivter1234 pisze:Coś w tym rodzaju, Autosan wypuścił jedną wyprodukowaną sztukę to na testy w Polskę i tyle.
Ale już pewnie po doświadczeniach eksploatacyjnych z wersją LE kilka niedociągnięć poprawili... Bo tak to pewnie codziennie by się psuł 8-(

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 08 lis 2010, 21:16

Testy wozów mają wyeliminować takie "kwiatki" to produkcja seryjna może będzie lepsza. :D

ODPOWIEDZ