Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)

Moderator: Wiliam

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 11 maja 2018, 13:36

KwZ pisze:No to jest proponowane 294+295 do metra, Metra Księcia Janusza.
Ok ok, dzięki.
ŁK

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 maja 2018, 18:19

Bastian pisze:
11 maja 2018, 0:03
Zawijas daje to połączenie całemu ciągowi Człuchowskiej, a w sumie większości Jelonek, za cenę jedynego ZP Klemensiewicza, który ma 26. To było przemyślane (i zastąpiło 501).
No nie wiem czy takie przemyślane. Zamiana z 501 była aby przyoszczędzić, bo 190 kursowało rzadziej niż 501. A potem nagle się okazało, że 190 trzeba podbijać i kursuje sporo częściej od 501 :P .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 11 maja 2018, 18:32

Patrząc, co ile jeździ dziś 501, to chyba jednak tak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 maja 2018, 19:02

Patrząc, że na Jelonkach mamy jedną linię zamiast dwóch, to jestem o tym przekonany.
Plus nie ma drugiej połówki 501 o innym obciążeniu. Plus 501 nie kumuluje opóźnień, czym zasłaniał się ZTM.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36669
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 maja 2018, 20:59

TGM pisze:
11 maja 2018, 18:19
Bastian pisze:
11 maja 2018, 0:03
Zawijas daje to połączenie całemu ciągowi Człuchowskiej, a w sumie większości Jelonek, za cenę jedynego ZP Klemensiewicza, który ma 26. To było przemyślane (i zastąpiło 501).
No nie wiem czy takie przemyślane. Zamiana z 501 była aby przyoszczędzić, bo 190 kursowało rzadziej niż 501.
Tak przyoszczędzić, że aż równocześnie z tych przyoszczędzonych brygad uruchomiono 109? W ogóle nie o to chodziło.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5303
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 11 maja 2018, 21:07

Co? 109 uruchomiono przy okazji budowy metra, zamiana 190 i 501 była trzy lata wcześniej.

Mało tego, w tym samym roku co zamieniono 190 i 501 ubito ochłap po wcześniejszym 109 - 309. Tak Trasbus podaje.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Yelonker
Posty: 801
Rejestracja: 12 lis 2017, 2:53
Lokalizacja: Hala Wola

Post autor: Yelonker » 12 maja 2018, 3:01

Czy naprawdę historia powstawania danego połączenia warunkuje, czy sprawuje się ono dobrze, czy nie? Nieważne, czy była to przemyślana decyzja, czy przypadek przy szukaniu oszczędności, według mnie wyszło dobrze. Gdyby na każdą relację lokalną tworzyć osobnego socjala-dowozówkę, mielibyśmy 3 tysiące różnych linii autobusowych, a długodystansowe połączenia byłyby prostymi liniami przez całe miasto, co chyba niektórych kusi z prostowaniem 190 - piękna, prosta kreska bez jednego skrętu od Marek do krańców Bemowa.

Zawijas przez Człuchowską nic nie zmienia w kwestii długodystansowych relacji - połączenie Górczewskiej z aleją Solidarności jest, tylko że do ratusza, najważniejszego ZP w okolicy, a nie pod hipermarket Tesco, ponieważ linia skręca tam, by obsłużyć Jelonki, czyli to osiedle, któremu dedykowana jest pętla na Górczewskiej. Tak więc choć zawijas dodaje do rozkładu 10 minut i ze dwa kilometry trasy, dla większości pasażerów jest rozwiązaniem szybszym. Nie patrzmy na wszystko przez pryzmat wozokilometrów.

Natomiast te mi(s)tyczne twory, jakimi są 294 i 295, z powodzeniem można zastąpić innymi liniami na Bemowie, tworząc do tego najwyżej jedną dowozówkę z MKJ do Jelonek i Chrzanowa. Plan komunikacji w trakcie budowy M2 na Powstańców Śląskich w ogóle budzi we mnie sporo zastrzeżeń, wydaje mi się taki, żeby numerki linii na słupku się zgadzały, a nie w celu realnej poprawy komunikacyjnej, czego dowodem są te dwa ogrzyzki po innych liniach.

lublin42
Posty: 288
Rejestracja: 21 paź 2010, 20:06

Post autor: lublin42 » 26 maja 2018, 1:38

ZTM pisze: Młodzi lektorzy z zapałem będą wyczytywali takie nazwy jak: (...), Księcia Janusza, (...)
Metro Księcia Janusza już funcjonuje? :shock:

Pytanie retoryczne.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 maja 2018, 8:28

lublin42 pisze:
26 maja 2018, 1:38
ZTM pisze: Młodzi lektorzy z zapałem będą wyczytywali takie nazwy jak: (...), Księcia Janusza, (...)
Metro Księcia Janusza już funcjonuje? :shock:

Pytanie retoryczne.
http://www.ztm.waw.pl/rozklad_nowy.php?c=183&l=1&a=3748

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 maja 2018, 12:35

Na L-kach są zapowiedzi?? ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 12 cze 2018, 21:03

A skrócenie 520 do Dworca Centralnego w miejscu po 160?

A 160 z Targówka - od Feminy - po trasie 520 do Znanej?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 cze 2018, 21:23

KwZ pisze:
26 maja 2018, 12:35
Na L-kach są zapowiedzi?? ;)
Zdarzyło się.

Georg
Posty: 6034
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 13 cze 2018, 8:30

Andrzej pisze:
12 cze 2018, 21:03
A skrócenie 520 do Dworca Centralnego w miejscu po 160?

A 160 z Targówka - od Feminy - po trasie 520 do Znanej?
Pomysł dobry, ale częstotliwość 160 nie pasuje do Olbrachta. Tam jednak potrzeba czegoś porządnego. 10/15/20 to zdecydowanie za mało. Nie wiem też czy byłaby odpowiednia rezerwa na buspasie.

Turkus1990
Posty: 87
Rejestracja: 18 kwie 2018, 9:36

Post autor: Turkus1990 » 18 cze 2018, 8:12

Georg pisze:
13 cze 2018, 8:30
Andrzej pisze:
12 cze 2018, 21:03
A skrócenie 520 do Dworca Centralnego w miejscu po 160?

A 160 z Targówka - od Feminy - po trasie 520 do Znanej?
Pomysł dobry, ale częstotliwość 160 nie pasuje do Olbrachta. Tam jednak potrzeba czegoś porządnego. 10/15/20 to zdecydowanie za mało. Nie wiem też czy byłaby odpowiednia rezerwa na buspasie.
Pomysł kiepski 160 powinien zostać na obecnej trasie.Jeżeli chodzi o 520 to można ją skierować do Młynowa a 136 skrócić do Szczęśliwic albo Zachodniego z tej linii i tak nie ma pożytku biorąc pod uwage gigantyczne korki.

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 18 cze 2018, 9:34

Turkus1990 pisze:
18 cze 2018, 8:12
Pomysł kiepski 160 powinien zostać na obecnej trasie.
Tak, najlepiej też po uruchomieniu M2 na Targówek...

ODPOWIEDZ