Ok ok, dzięki.KwZ pisze:No to jest proponowane 294+295 do metra, Metra Księcia Janusza.
Komunikacja w trakcie budowy M2 (część zachodnia)
Moderator: Wiliam
ŁK
No nie wiem czy takie przemyślane. Zamiana z 501 była aby przyoszczędzić, bo 190 kursowało rzadziej niż 501. A potem nagle się okazało, że 190 trzeba podbijać i kursuje sporo częściej od 501
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Patrząc, co ile jeździ dziś 501, to chyba jednak tak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Patrząc, że na Jelonkach mamy jedną linię zamiast dwóch, to jestem o tym przekonany.
Plus nie ma drugiej połówki 501 o innym obciążeniu. Plus 501 nie kumuluje opóźnień, czym zasłaniał się ZTM.
Plus nie ma drugiej połówki 501 o innym obciążeniu. Plus 501 nie kumuluje opóźnień, czym zasłaniał się ZTM.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36669
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Tak przyoszczędzić, że aż równocześnie z tych przyoszczędzonych brygad uruchomiono 109? W ogóle nie o to chodziło.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Co? 109 uruchomiono przy okazji budowy metra, zamiana 190 i 501 była trzy lata wcześniej.
Mało tego, w tym samym roku co zamieniono 190 i 501 ubito ochłap po wcześniejszym 109 - 309. Tak Trasbus podaje.
Mało tego, w tym samym roku co zamieniono 190 i 501 ubito ochłap po wcześniejszym 109 - 309. Tak Trasbus podaje.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Czy naprawdę historia powstawania danego połączenia warunkuje, czy sprawuje się ono dobrze, czy nie? Nieważne, czy była to przemyślana decyzja, czy przypadek przy szukaniu oszczędności, według mnie wyszło dobrze. Gdyby na każdą relację lokalną tworzyć osobnego socjala-dowozówkę, mielibyśmy 3 tysiące różnych linii autobusowych, a długodystansowe połączenia byłyby prostymi liniami przez całe miasto, co chyba niektórych kusi z prostowaniem 190 - piękna, prosta kreska bez jednego skrętu od Marek do krańców Bemowa.
Zawijas przez Człuchowską nic nie zmienia w kwestii długodystansowych relacji - połączenie Górczewskiej z aleją Solidarności jest, tylko że do ratusza, najważniejszego ZP w okolicy, a nie pod hipermarket Tesco, ponieważ linia skręca tam, by obsłużyć Jelonki, czyli to osiedle, któremu dedykowana jest pętla na Górczewskiej. Tak więc choć zawijas dodaje do rozkładu 10 minut i ze dwa kilometry trasy, dla większości pasażerów jest rozwiązaniem szybszym. Nie patrzmy na wszystko przez pryzmat wozokilometrów.
Natomiast te mi(s)tyczne twory, jakimi są 294 i 295, z powodzeniem można zastąpić innymi liniami na Bemowie, tworząc do tego najwyżej jedną dowozówkę z MKJ do Jelonek i Chrzanowa. Plan komunikacji w trakcie budowy M2 na Powstańców Śląskich w ogóle budzi we mnie sporo zastrzeżeń, wydaje mi się taki, żeby numerki linii na słupku się zgadzały, a nie w celu realnej poprawy komunikacyjnej, czego dowodem są te dwa ogrzyzki po innych liniach.
Zawijas przez Człuchowską nic nie zmienia w kwestii długodystansowych relacji - połączenie Górczewskiej z aleją Solidarności jest, tylko że do ratusza, najważniejszego ZP w okolicy, a nie pod hipermarket Tesco, ponieważ linia skręca tam, by obsłużyć Jelonki, czyli to osiedle, któremu dedykowana jest pętla na Górczewskiej. Tak więc choć zawijas dodaje do rozkładu 10 minut i ze dwa kilometry trasy, dla większości pasażerów jest rozwiązaniem szybszym. Nie patrzmy na wszystko przez pryzmat wozokilometrów.
Natomiast te mi(s)tyczne twory, jakimi są 294 i 295, z powodzeniem można zastąpić innymi liniami na Bemowie, tworząc do tego najwyżej jedną dowozówkę z MKJ do Jelonek i Chrzanowa. Plan komunikacji w trakcie budowy M2 na Powstańców Śląskich w ogóle budzi we mnie sporo zastrzeżeń, wydaje mi się taki, żeby numerki linii na słupku się zgadzały, a nie w celu realnej poprawy komunikacyjnej, czego dowodem są te dwa ogrzyzki po innych liniach.
Metro Księcia Janusza już funcjonuje?ZTM pisze: Młodzi lektorzy z zapałem będą wyczytywali takie nazwy jak: (...), Księcia Janusza, (...)
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Pytanie retoryczne.
Na L-kach są zapowiedzi?? ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
A skrócenie 520 do Dworca Centralnego w miejscu po 160?
A 160 z Targówka - od Feminy - po trasie 520 do Znanej?
A 160 z Targówka - od Feminy - po trasie 520 do Znanej?
Pomysł dobry, ale częstotliwość 160 nie pasuje do Olbrachta. Tam jednak potrzeba czegoś porządnego. 10/15/20 to zdecydowanie za mało. Nie wiem też czy byłaby odpowiednia rezerwa na buspasie.
-
- Posty: 87
- Rejestracja: 18 kwie 2018, 9:36
Pomysł kiepski 160 powinien zostać na obecnej trasie.Jeżeli chodzi o 520 to można ją skierować do Młynowa a 136 skrócić do Szczęśliwic albo Zachodniego z tej linii i tak nie ma pożytku biorąc pod uwage gigantyczne korki.
Tak, najlepiej też po uruchomieniu M2 na Targówek...