Strona 50 z 79

: 05 wrz 2012, 18:27
autor: KwZ
Mam pytanie: jakie są typowe prędkości pociągów towarowych?

Na Kwr można zobaczyć, że większość oferowanych tras jest na 70 km/h. Aczkolwiek nie wiem, na ile tam dane są przeciętne. Jeśli ktoś potrafiłby rozróżnić v_handl od v_maks, to też chętnie.
Jak to ma się do różnych kategorii pociągów? Jak to wygląda na zachodzie?

: 04 paź 2012, 23:58
autor: Michał W.
Od dziecka mnie dręczy, dlaczego nad torem na kładkach, które są nad koleją są zakładane dodatkowe ogrodzenia? Nie wiem, czy się jasno wyraziłem :)

: 04 paź 2012, 23:59
autor: R-9 Chełmska
Pewnie przeciwko samobójcom ;)

(zakładając, że chodzi o takie coś )

: 05 paź 2012, 0:12
autor: KwZ
Względnie przypadkowym wypadnięciom. Szczególnie nad linią zasilającą.

: 05 paź 2012, 1:09
autor: MeWa
Te kratki chyba są tylko nad siecią trakcyjną - w przypadku innych linii kolejowych nie widziałem.

: 06 paź 2012, 10:01
autor: pawcio
Nad siecią tramwajową też są.

: 06 paź 2012, 12:34
autor: MeWa
...nad trolejbusową również :P

: 17 paź 2012, 1:46
autor: R-9 Chełmska
Właśnie odkryłem, że z Przemyśla do Krakowa jedzie się ponad 5 godzin :shock: Tyle było "od zawsze", czy to zasługa remontu?

I pytanie dodatkowe - czy wagony Brzechwy stoją tam 23 godziny, czy przechodzą na inny pociąg? Chociaż w sumie to pytanie nieważne - czy to nadal jest luksusowy pociąg w cenie TLK, czy już nie, bo włażą na niego jakieś wagony z Przemyślanina, czy innego wynalazku?

: 17 paź 2012, 2:00
autor: Adam G.
R-9 Chełmska pisze:I pytanie dodatkowe - czy wagony Brzechwy stoją tam 23 godziny, czy przechodzą na inny pociąg? Chociaż w sumie to pytanie nieważne - czy to nadal jest luksusowy pociąg w cenie TLK, czy już nie, bo włażą na niego jakieś wagony z Przemyślanina, czy innego wynalazku?
Miesiąc temu było tak, że "Brzechwa" do Przemyśla przyjeżdżał, stał ~20min i odjeżdżał, co podobno często skutkowało opóźnieniem odjazdu. Zarówno 2, jak i miesiąc temu, wagony trafiłem naprawdę ekstra. 6 miejsc w przedziale w 2kl, wyświetlacze, gniazdka.

// 2:02 - okej, spojrzałem w rozkład i w sumie moja odpowiedź jest kompletnie nieaktualna. Pojawiła się za to jakaś poranna bezpośrednia teelka, nie było jej chyba wcześniej?

: 17 paź 2012, 8:06
autor: MichalJ
Raczej zasługa braku remontu, normalnie to się jechało powiedzmy 2:50 ekspresem i 3:10-3:20 pośpiesznym.
Ale nie wszystkie jadą ponad 5 godzin, 4.5 godziny też widzę...

: 17 paź 2012, 12:24
autor: fik
Adam G. pisze:Pojawiła się za to jakaś poranna bezpośrednia teelka, nie było jej chyba wcześniej?
O Sanie mówisz? Od początku tego rozkładu jest. Warto się przejechać, to Najpustszy Pociąg Na Sieci.

: 20 paź 2012, 19:10
autor: KwZ
Czy za kolejnością klas wagonów w pociągach kryje się jakaś filozofia? Typu że wagony pierwszej klasy na początku, drugiej na końcu? Albo drugiej w środku? Gdzie i dlaczego można najłatwiej spotkać wagon restauracyjny?

: 20 paź 2012, 21:01
autor: Łukasz
Zawsze mi się wydawało, że to jest

A+W?B+

lub

B+A?W?A+B+

Początek i koniec nie mają znaczenia, bo z powrotem jest przeciwnie.

: 20 paź 2012, 21:17
autor: przewoz
Trochę to może zależeć od systemu rezerwacyjnego.
Pierwsze numery w kwalifikowanych zawsze są jedynkami, potem gastronom i potem dwójki i tak też zestawiają skład (nie dotyczy potworków łączeniowych).
W TLK jedynki ostatnio widuję prawie zawsze w środku składu.

: 20 paź 2012, 22:47
autor: R-9 Chełmska
Spora losowość jest.