Nasze międzynarodowe podróże
Moderator: JacekM
Tak, wszysko było w miare normalnie.
Wybieram datę, trasę, rodzaj wagonu nie zmodernizowany/zmodernizowany (i tak tylko wchodził ten drugi, moze na innych trasach są te pierwsze) następnie rodzaj biletu, bilet dzienny (czyli raczej miejsce siedzące) i jakieś 2 inne (ja wybralem sypialny). Nastepnie system wyswietla pociągi które pasują danym wymaganiom, klikasz w pociąg ktorym chcesz jechać, pokazuje sie cena, numer wagonu i miejsca, akceptujesz i przechodzi do systemu płatnosci skad mozesz wybrać płatnosc karta. Przerzuca na strone płatnosci, wprowadzasz dane karty, płatnosc przyjęta i dostajesz numer elektronicznego biletu ktory musisz potem pokazać konduktorowi na min 10 minut przed podróża. Możesz to wydrukowac lub zapamiętac, karteczka nie jest potrzebna bo i tak wcześniej musialeś wprowadzić wszyskie swoje dane jak imie, nazwisko i numer paszportu.
Bilet kupowałem na przyszły czwartek, na początku się pomylilem i wprowadziłem datę z roku 2014 to zakup w tym terminie nie był mozliwy.
Wybieram datę, trasę, rodzaj wagonu nie zmodernizowany/zmodernizowany (i tak tylko wchodził ten drugi, moze na innych trasach są te pierwsze) następnie rodzaj biletu, bilet dzienny (czyli raczej miejsce siedzące) i jakieś 2 inne (ja wybralem sypialny). Nastepnie system wyswietla pociągi które pasują danym wymaganiom, klikasz w pociąg ktorym chcesz jechać, pokazuje sie cena, numer wagonu i miejsca, akceptujesz i przechodzi do systemu płatnosci skad mozesz wybrać płatnosc karta. Przerzuca na strone płatnosci, wprowadzasz dane karty, płatnosc przyjęta i dostajesz numer elektronicznego biletu ktory musisz potem pokazać konduktorowi na min 10 minut przed podróża. Możesz to wydrukowac lub zapamiętac, karteczka nie jest potrzebna bo i tak wcześniej musialeś wprowadzić wszyskie swoje dane jak imie, nazwisko i numer paszportu.
Bilet kupowałem na przyszły czwartek, na początku się pomylilem i wprowadziłem datę z roku 2014 to zakup w tym terminie nie był mozliwy.
KIEPURA do Amsterdamu dotacza się w miarę punktualnie czy nie bardzo? Bo zastanawiałem się nad jednodniówką, ale patrząc, że przyjazd jest prawie o 11, a powrót około 17, to raczej sens minimalny...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Wracając do podróży w Gruzji. Musze przyznac że bylo bardzo przyjemnie. Pociąg Batumi-Tbilisi skladal się z kilkunastu wagonow, w moim było 9 przedziałow po 4 łózka. Głównie turyści, miejscowych mozna policzyc na palcach jednej ręki. Po rozpoczęciu podrózy konduktor rozdaje zapakowane poszewki, na życzenie można się do niego udac po koc. Podróż trwa całą noc. Ukraińcy którzy ze mną jechali w przedziale nie mogli się nachwalić tej możliwości kupna biletu przez internet. Też kupowali w ten sposób i mówili że to ogromny postęp w stosunku to tego co jest u nich i kupowania w kasie. Gdyby takie pociągi w takiej cenie podrózowaly u nas po kraju to zrezygnowałbym chyba z PB
Drugą moja podrózą była jazda z Tbilisi do Kutaisi (12 GEL czyli ok 24 zł). Tam nie ma sypialnych, zwykły wagon z miejscowkami. Sam pociąg jedzie bodajże do Baku ale ostatni wagon jedzie do Kutaisi. Jakś godzine przed dojazdem na miejsce wagon jest oczepiany od własciwego pociagu i osobna lokomotywa ciagnie jedynie ten samiutki wagon do Kutaisi. Biorąc pod uwage ze w wagonie było tylko ok 15 osób (+ konduktor + ochroniarz/policjant) to lokomotywa ciągnęła kilkanaście osób, takie cos chyba nie jest za bardzo opłacalne
Generalnie podróże koleja po Gruzji naprawde moge polecic, choć widać że miejscowi korzystają w większości z marszutek.
Drugą moja podrózą była jazda z Tbilisi do Kutaisi (12 GEL czyli ok 24 zł). Tam nie ma sypialnych, zwykły wagon z miejscowkami. Sam pociąg jedzie bodajże do Baku ale ostatni wagon jedzie do Kutaisi. Jakś godzine przed dojazdem na miejsce wagon jest oczepiany od własciwego pociagu i osobna lokomotywa ciagnie jedynie ten samiutki wagon do Kutaisi. Biorąc pod uwage ze w wagonie było tylko ok 15 osób (+ konduktor + ochroniarz/policjant) to lokomotywa ciągnęła kilkanaście osób, takie cos chyba nie jest za bardzo opłacalne
Generalnie podróże koleja po Gruzji naprawde moge polecic, choć widać że miejscowi korzystają w większości z marszutek.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nic dziwnego, skoro pociągi na wielu trasach są dwa na krzyż i to o dziwnych porach, a marszrutki znacznie tańsze i zazwyczaj szybszeRosa pisze:Generalnie podróże koleja po Gruzji naprawde moge polecic, choć widać że miejscowi korzystają w większości z marszutek.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
W przypadku relacji Erywań - Tbilisi za marszrutkę zapłaciłem 7000 AMD (54 zł), kupe 4-osobowe w drugą stronę to ok. 45 lari (87 zł), nie wiem co prawda ile plackarta wychodzi, ale przyjazd do Tbilisi 0:15 nie jest atrakcyjny.fik pisze:Marszrutki tańsze? Od kiedy i na jakich trasach?
Problemem gruzińskiej kolei jest mocno ograniczona oferta.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]