: 05 gru 2010, 21:22
Wszelkie naprawy są robioe w GrodziskuMeWa pisze:Oddział terenowy w Żyrardowie?
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Wszelkie naprawy są robioe w GrodziskuMeWa pisze:Oddział terenowy w Żyrardowie?
PKS Kielce zrobił się ostatnio typowym busiarzem i nie wytrzymał konkurencji. Jeśli na kurs pospieszny do Warszawy wysyłają furgonetkę z przyczepką na bagaże, to ja (i wiele innych osób) po prostu unikam takich podróży.kulikowski pisze:Upadek PKS Kielce
TVN WARSZAWA pisze:Poważnie rozważamy przejęcie warszawskiego PKS. Rozmawiamy na ten temat z ministerstwem skarbu - mówi portalowi tvnwarszawa.pl Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. Władze stolicy chcą, żeby spółka uzupełniała ofertę komunikacyjną miasta. Planują też na terenach przy dworcu Zachodnim stworzyć nowoczesny węzeł komunikacyjny dla aglomeracji warszawskiej.
PKS to obecnie spółka skarbu państwa, ale czekają ją zmiany: zostanie sprzedana prywatnemu inwestorowi albo przekazana nieodpłatnie samorządom. Na tą drugą opcję liczy ratusz.
- To umożliwiłoby stworzenie przewoźnika metropolitarnego, którego oferta uzupełniałaby ofertę SKM, MZA i innych stołecznych przewoźników - tłumaczy Andryszczyk. Co to oznacza w praktyce? - Tam, gdzie nie dojedzie SKM, mogłyby kursować autobusy PKS - wyjaśnia Andryszczyk.
Jak mówi, prawdopodobnie zniknęłyby przejazdy dalekobieżne. - Autobusy jeździłyby po szeroko rozumianej aglomeracji warszawskiej - zaznacza Andryszczyk, ale nie wyklucza, że część dojeżdzałaby do większych miast, jak np. Łódź. Centralnym miejscem węzła autobusowego byłby dworzec Zachodni, a pierwsze zmiany w komunikacji weszłyby w życie w 2012 r.
Decyzja wiosną
Pierwsze rozmowy miasta z ministerstwem już się odbyły. Najprawdopodobnie wiosną zapadnie decyzja, według jakiego scenariusza ministerstwo bedzie chciało sprywatyzować PKS. Gdyby wszystko poszło po myśli władz Warszawy, miałyby nadzór nie tylko nad taborem, dworcem, ale i pobliskimi terenami. Spółka miałaby zająć się modernizacją obiektów PKS przy Zachodnim. Część terenów mogłaby zostać sprzedana, a inwestor miałby zrewitalizować okolicę.
Estakada i pętla
Ale zmian w rejonie dworca Zachodniego ma być więcej.
- Kończą się m.in. prace nad planem zagospodarowania przestrzennego rejonu Czyste - argumentuje Andryszczyk. W przyszłości, w Al. Jerozolimskich ma powstać estakada, którą będzie można, jadąc w stronę centrum, skrecić w kierunku Zachodniego. W planie jest również rezerwa terenu pod pętlę tramwajową planowanej linii łączącej dworzec z Wilanowem.
Szansa dla dworca PKP
Zmiany czekają też dworzec PKP. Jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", nowy budynek ma tam postawić słowacki deweloper HB Reavis. - Planujemy zakończyć negocjacje w ciągu miesiąca - zaznacza Paweł Olczyk, członek zarządu PKP.
Władze spółki zrezygnowały poprzedniego inwestora - Nexity, bo obu stronom nie udało dojść się do porozumienia. Nowy dworzec nie będzie gotowy przed Euro 2012, ale jak najszybciej ma powstać część dla podróżnych.
Andrzej Rejnson
Maciej Czerski
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 48276.html
Tomasz Andryszczyk pisze:Autobusy jeździłyby po szeroko rozumianej aglomeracji warszawskiej - zaznacza Andryszczyk, ale nie wyklucza, że część dojeżdzałaby do większych miast, jak np. Łódź
Z Mobilisem jako właścicielem PKS Ostrołęka, Mińsk Mazowiecki i Płock? I tysiącem prywatnych przewoźników?Adam G. pisze:dostrzegam niepowtarzalną szansę na stworzenie solidnego systemu taryfowego dla całego województwa
R-9 Chełmska pisze:...Ciężko mi pojąć, po co miastu jeszcze PPKS
Chodzi o pieniądze i dobrą lokalizacje.Gdyby wszystko poszło po myśli władz Warszawy, miałyby nadzór nie tylko nad taborem, dworcem, ale i pobliskimi terenami.
Wątpię, aby PKS Radom albo PKS Siedlce były takie chętne na integrację.Adam G. pisze:Hmm, gdyby to odpowiednio rozegrać, to dostrzegam niepowtarzalną szansę na stworzenie solidnego systemu taryfowego dla całego województwa.
Czy rzecznik ratusza w ogóle wie, co mówi? Przecież to właśnie z doskonałych połączeń dalekobieżnych jest znane warszawskie PPKS Polonus. Ilekroć mam taką możliwość, to wybieram właśnie tego przewoźnika, bo z doświadczenia wiem, że mogę liczyć na solidną obsługę. Wiem też, że kierowca raczej nie będzie żądał łapówki, oferując przejazd bez wydawania biletu (a to, niestety, w innych PKS-ach zdarza się wcale nie tak rzadko).TVN Warszawa pisze:Jak mówi, prawdopodobnie zniknęłyby przejazdy dalekobieżne.
Popieram!zeus pisze:PPKS Warszawa Polonus ma wiele bardzo ciekawych i w miarę dobrze zapełnionych połączeń dalekobieżnych, całkiem niezły tabor i prowadzi rozsądną politykę. Naprawdę większość PKSów w Polsce powinno brać przykład z tego przewoźnika.