Strona 50 z 82

: 05 gru 2010, 21:22
autor: Wolfchen
MeWa pisze:Oddział terenowy w Żyrardowie?
Wszelkie naprawy są robioe w Grodzisku :(

: 09 gru 2010, 0:10
autor: Bernard

: 10 gru 2010, 19:50
autor: Rosa
Jakis rok temu kiedy likwidowano PKS Żyrardow martwiłem się jak bedzie wygladała komunikacja autobusowa na t. katowickiej. Teraz musze przyznać że jest znacznie lepiej niz bylo. Prywaciarz ma kursy regularnie co godzinę, jest punktualny i tańszy niz PKS.
Tak trzymać =D>

: 29 gru 2010, 2:13
autor: kulikowski

: 29 gru 2010, 19:48
autor: MZ
kulikowski pisze:Upadek PKS Kielce
:arrow: PKS Kielce zrobił się ostatnio typowym busiarzem i nie wytrzymał konkurencji. Jeśli na kurs pospieszny do Warszawy wysyłają furgonetkę z przyczepką na bagaże, to ja (i wiele innych osób) po prostu unikam takich podróży.

: 29 gru 2010, 20:51
autor: pietia
Zakopiański PKS też nie miał za bardzo szans w starciu z busarzami (na liniach lokalnych) oraz Szwagropolem i Frejem (na najbardziej prestiżowej trasie do Krakowa). Mimo wszystko szkoda. W dzieciństwie kilka razy spędzałem lato w Zakopanem, w pensjonacie niedaleko bazy na Nowotarskiej, pamiętam, że zawsze fascynowały mnie parkujące tam wtedy sanosy oraz ogórki ;-)

: 29 gru 2010, 22:05
autor: span
12 lat temu będąc w Witowie na sylwestra fascynowało mnie co innego............PKS-u ni huhu a busów od groma. Przy takiej konkurencji nie dziwie się, że PKS padł. W tych rejonach zresztą od dawna był/jest dziki zachód tj. kto pierwszy ten lepszy. Omijam te tereny z daleka!

: 13 sty 2011, 11:08
autor: Patryk2222
TVN WARSZAWA pisze:Poważnie rozważamy przejęcie warszawskiego PKS. Rozmawiamy na ten temat z ministerstwem skarbu - mówi portalowi tvnwarszawa.pl Tomasz Andryszczyk, rzecznik ratusza. Władze stolicy chcą, żeby spółka uzupełniała ofertę komunikacyjną miasta. Planują też na terenach przy dworcu Zachodnim stworzyć nowoczesny węzeł komunikacyjny dla aglomeracji warszawskiej.
PKS to obecnie spółka skarbu państwa, ale czekają ją zmiany: zostanie sprzedana prywatnemu inwestorowi albo przekazana nieodpłatnie samorządom. Na tą drugą opcję liczy ratusz.

- To umożliwiłoby stworzenie przewoźnika metropolitarnego, którego oferta uzupełniałaby ofertę SKM, MZA i innych stołecznych przewoźników - tłumaczy Andryszczyk. Co to oznacza w praktyce? - Tam, gdzie nie dojedzie SKM, mogłyby kursować autobusy PKS - wyjaśnia Andryszczyk.
Jak mówi, prawdopodobnie zniknęłyby przejazdy dalekobieżne. - Autobusy jeździłyby po szeroko rozumianej aglomeracji warszawskiej - zaznacza Andryszczyk, ale nie wyklucza, że część dojeżdzałaby do większych miast, jak np. Łódź. Centralnym miejscem węzła autobusowego byłby dworzec Zachodni, a pierwsze zmiany w komunikacji weszłyby w życie w 2012 r.

Decyzja wiosną

Pierwsze rozmowy miasta z ministerstwem już się odbyły. Najprawdopodobnie wiosną zapadnie decyzja, według jakiego scenariusza ministerstwo bedzie chciało sprywatyzować PKS. Gdyby wszystko poszło po myśli władz Warszawy, miałyby nadzór nie tylko nad taborem, dworcem, ale i pobliskimi terenami. Spółka miałaby zająć się modernizacją obiektów PKS przy Zachodnim. Część terenów mogłaby zostać sprzedana, a inwestor miałby zrewitalizować okolicę.

Estakada i pętla

Ale zmian w rejonie dworca Zachodniego ma być więcej.
- Kończą się m.in. prace nad planem zagospodarowania przestrzennego rejonu Czyste - argumentuje Andryszczyk. W przyszłości, w Al. Jerozolimskich ma powstać estakada, którą będzie można, jadąc w stronę centrum, skrecić w kierunku Zachodniego. W planie jest również rezerwa terenu pod pętlę tramwajową planowanej linii łączącej dworzec z Wilanowem.

Szansa dla dworca PKP

Zmiany czekają też dworzec PKP. Jak poinformowała "Gazeta Stołeczna", nowy budynek ma tam postawić słowacki deweloper HB Reavis. - Planujemy zakończyć negocjacje w ciągu miesiąca - zaznacza Paweł Olczyk, członek zarządu PKP.
Władze spółki zrezygnowały poprzedniego inwestora - Nexity, bo obu stronom nie udało dojść się do porozumienia. Nowy dworzec nie będzie gotowy przed Euro 2012, ale jak najszybciej ma powstać część dla podróżnych.
Andrzej Rejnson
Maciej Czerski
http://www.tvnwarszawa.pl/informacje,ne ... 48276.html

: 13 sty 2011, 14:35
autor: R-9 Chełmska
Tomasz Andryszczyk pisze:Autobusy jeździłyby po szeroko rozumianej aglomeracji warszawskiej - zaznacza Andryszczyk, ale nie wyklucza, że część dojeżdzałaby do większych miast, jak np. Łódź
:hahaha:

: 13 sty 2011, 15:44
autor: Adam G.
Hmm, gdyby to odpowiednio rozegrać, to dostrzegam niepowtarzalną szansę na stworzenie solidnego systemu taryfowego dla całego województwa. Ciekawe, co z tego wyjdzie...

: 13 sty 2011, 16:05
autor: R-9 Chełmska
Adam G. pisze:dostrzegam niepowtarzalną szansę na stworzenie solidnego systemu taryfowego dla całego województwa
Z Mobilisem jako właścicielem PKS Ostrołęka, Mińsk Mazowiecki i Płock? :D I tysiącem prywatnych przewoźników?

PPKS Warszawa swoje kursy dalekobieżne ma co najmniej wychodzące na zero, niektóre wysokodochodowe, z kolei placówki w Piasecznie i Nowym Dworze mają swoje osobne zadania. Wątpię, by miasto rozmnożyło liczbę autobusów w przedsiębiorstwie, do obsługi aglomeracji trzebaby jeszcze wyczarować kilkaset pojazdów.

Ciekawe, skąd miałyby jeździć te autobusy na Zachodni? Skoro każdy autobus ma wyłącznie dowozić do kolei, zgodnie z polityką transportową. Jedyny rozsądny kierunek, jaki widzę to Grójec, ale to jest zadanie dla przewoźnika z bazą w Grójcu, a nie w Warszawie.

Ciężko mi pojąć, po co miastu jeszcze PPKS :-k

: 13 sty 2011, 16:26
autor: Patryk2222
R-9 Chełmska pisze:...Ciężko mi pojąć, po co miastu jeszcze PPKS :-k
Gdyby wszystko poszło po myśli władz Warszawy, miałyby nadzór nie tylko nad taborem, dworcem, ale i pobliskimi terenami.
Chodzi o pieniądze i dobrą lokalizacje.

: 13 sty 2011, 17:11
autor: Wolfchen
Adam G. pisze:Hmm, gdyby to odpowiednio rozegrać, to dostrzegam niepowtarzalną szansę na stworzenie solidnego systemu taryfowego dla całego województwa.
Wątpię, aby PKS Radom albo PKS Siedlce były takie chętne na integrację.

:arrow: W przypadku przejęcia PKS Warszawa przez miasto, moim zdaniem zasadne byłoby wyodrębnienie przewozów międzynarodowych i dalekobieżnych jako osobną spółkę. :-k

: 13 sty 2011, 17:26
autor: zeus
IMO pomysł opisany w TVN Warszawa jest conajmniej chory ](*,) Sens jedynie miałoby utworzenie jakiejś spółki córki odpowiedzialnej za przewozy w obrębie woj. Mazowieckiego ale i tak musiałoby wiele czasu upłynąć żeby taki biznes zaczął wychodzić na zero (nie mowiąć o zarabianiu). PPKS Warszawa Polonus ma wiele bardzo ciekawych i w miarę dobrze zapełnionych połączeń dalekobieżnych, całkiem niezły tabor (sukcesywnie wymieniany) i prowadzi rozsądną politykę (np. likwidacja nierentownych połączeń, wydłużanie istniejących w celu zwiększenia ilości pasażerów). Naprawdę większość PKSów w Polsce powinno brać przykład z tego przewoźnika. Swoją drogą z całą sympatią dla TVN Warszawa, wydaje mi się że akurat ta informacja jest mało rzetelna :-k

: 13 sty 2011, 19:36
autor: MZ
TVN Warszawa pisze:Jak mówi, prawdopodobnie zniknęłyby przejazdy dalekobieżne.
:arrow: Czy rzecznik ratusza w ogóle wie, co mówi? Przecież to właśnie z doskonałych połączeń dalekobieżnych jest znane warszawskie PPKS Polonus. Ilekroć mam taką możliwość, to wybieram właśnie tego przewoźnika, bo z doświadczenia wiem, że mogę liczyć na solidną obsługę. Wiem też, że kierowca raczej nie będzie żądał łapówki, oferując przejazd bez wydawania biletu (a to, niestety, w innych PKS-ach zdarza się wcale nie tak rzadko).
zeus pisze:PPKS Warszawa Polonus ma wiele bardzo ciekawych i w miarę dobrze zapełnionych połączeń dalekobieżnych, całkiem niezły tabor i prowadzi rozsądną politykę. Naprawdę większość PKSów w Polsce powinno brać przykład z tego przewoźnika.
Popieram!