Strona 6 z 6

: 14 lip 2013, 7:48
autor: Teokryt
Które jak dobrze wiemy są trochę mała próbką... z drugiej jednak strony mamy teraz TV cyfrowe, tak trudno by zbierać dane z TV podłączonych do internetu :>?

: 14 lip 2013, 8:44
autor: Bywalec
Teokryt pisze:Które jak dobrze wiemy są trochę mała próbką...
1700 gospodarstw domowych, w których jest ok 3000 telemetrów (300x o ile mnie pamięć nie myli, więc niecałe 2 telemetry na jedno gospodarstwo). Od pewnego czasu swoje testowe badania robi również firma Atmedia na próbie 5000 gospodarstw domowych, ale to jest tylko wśród abonentów UPC i nie jest brane pod uwagę przez żadną inną firmę.

: 14 lip 2013, 11:01
autor: bepe
Teokryt pisze: tak trudno by zbierać dane z TV podłączonych do internetu :> ?
Zapomniałeś chyba o elementarnej prywatności.

: 14 lip 2013, 11:07
autor: Teokryt
bepe pisze:Zapomniałeś chyba o elementarnej prywatności.
I co takiego by ci zebrali, korzystasz z internetu? wiesz ile śladów i robotów śledzi i zbiera dan e o tym jak działasz? Anonimowo ale jednak zbiera dane, wiec co w tym złego gdyby zbierać informacje o oglądanych programach? Nie identyfikujesz użytkownika, jedynie wysyłasz anonimowe pakiety danych. Jak jakiekolwiek biuro badań dzwoni do Ciebie to podajesz informacje odpowiadając na pytania ankiety - odpowiadasz, jeśłi nie to nie odpowiadaj, tylko potem sie nie dziw że oferta programowanie jest dostosowana do twoich potrzeb poniewaz nikt telepatycznie w twej głowie nie siedzi i nie wie co bepe chce oglądać a czego nie ;)

Ja osobiście byłbym zadowolony za przygotowywanie reklam "pode mnie? w TV. raz ze dzięki temu było by ich mniej, dwa że oglądanie reklam czopków doodbytniczych, kredytów hipotecznych i pożyczek od ręki, mógłbym dostać cokolwiek co by mnie zainteresowało - nie koniecznie do nabycia ale reklamy maja charakter informacyjny.

Bywalec, A to przybyło, jak ostatnio się interesowałem to było 3x mniej, plus długo zalegały u tych samych osób (za długo) żeby być wiarygodna informacją.

: 14 lip 2013, 11:14
autor: MichalJ
I te badania telemetryczne uwzględniają w wiarygodny sposób malutkie dzieci?

Ba, czy te badania w ogóle są wiarygodne - jak to właściwie działa, ktoś wie?

: 14 lip 2013, 11:19
autor: Bywalec
Teokryt pisze:z drugiej jednak strony mamy teraz TV cyfrowe, tak trudno by zbierać dane z TV podłączonych do internetu :>?
Teokryt pisze:
bepe pisze:Zapomniałeś chyba o elementarnej prywatności.
I co takiego by ci zebrali, korzystasz z internetu? wiesz ile śladów i robotów śledzi i zbiera dan e o tym jak działasz? Anonimowo ale jednak zbiera dane, wiec co w tym złego gdyby zbierać informacje o oglądanych programach?
Ale takie zbieranie z urządzeń podłączonych do Internetu mogłoby tylko pokazać, że ktoś coś oglądał. Nie wiadomo kto z jakimi preferencjami, w jakim wieku, a to się bardzo liczy dla reklamodawców, więc pewnie dlatego nikt do tej pory nie zdecydował się na zbieranie takich danych w ten sposób. Nielsen zajmujący się telemetrią bada dogłębnie, czy dajmy na to "Fakty" ogląda osoba w wieku 13 lat czy w wieku 60 lat, z miasta czy ze wsi, z jakim wykształceniem itp. A przy zwykłym podłączeniu do sieci nie byłoby to wiadome. No chyba, że w najnowszych oprogramowaniach telewizorów kiedyś ktoś wprowadzi panel, w którym ktoś różne tego typu dane poda, ale byłoby to nieweryfikowalne. Telemetry jeszcze długo pozostaną jedyną, w miarę miarodajną metodą badawczą, chociaż aby uważać za wiarygodne, to moim zdaniem jest ich zdecydowanie za mało.

[ Dodano: Nie 14 Lip, 2013 11:27 ]
MichalJ pisze:I te badania telemetryczne uwzględniają w wiarygodny sposób malutkie dzieci?

Ba, czy te badania w ogóle są wiarygodne - jak to właściwie działa, ktoś wie?
MichalJ pisze:Ba, czy te badania w ogóle są wiarygodne - jak to właściwie działa, ktoś wie?
Nielsen Media Research ma umowy z różnymi gospodarstwami domowymi i w tych to gospodarstwach montowane są telemetry. Każdy domownik zanim zacznie oglądać dany program musi na pilocie kliknąć swój guzik by był monitorowany i do danych oglądalności liczy się, jeżeli oglądał dany kanał co najmniej 2 minuty, a jak mniej, to zaznaczane jest, że tylko przelotnie coś widział. W Polsce najważniejszą grupą dla reklamodawców jest grupa 16-49 a druga w kolejności to 13-29, jednak istotne są też grupy 4-12, Kobiety 25-54 (miasta), Mężczyźni 25-54 (miasta), Top management oraz Kobiety wraz z dziećmi 0-9. Na tej podstawie reklamodawcy w różnych porach wykupują czas antenowy w telewizji. Tylko z mojego punktu widzenia problem jest taki, że przeciętna rodzina przez nieumiejętne stosowanie tego, łatwo może zafałszować wyniki, chociaż na tak małej próbie i tak one są zafałszowane :-"

: 14 lip 2013, 11:47
autor: MichalJ
Ale co to są te "telemetry"? Osobne odbiorniki tv i na nich się wybiera kanał? I umieją dekodować cyfrę+ i UPC? Czy jakieś przystawki do istniejących odbiorników - to skąd wiedzą, który kanał nastawiłem?

Poza tym - dwulatek niczego nie będzie naciskać...

No i w ogóle nie wierzę, żeby ktoś wytrzymał pilnie naciskając te guziczki dłużej niż kilka dni.

: 14 lip 2013, 12:12
autor: R-9 Chełmska
Ale co to są te "telemetry"?
Urządzenia wpięte między antenę, a telewizor.

: 14 lip 2013, 12:15
autor: MichalJ
A odpowiedź na resztę pytań?

: 14 lip 2013, 13:18
autor: Bywalec
Telemetr to najprościej pisząc urządzenie, które ma na celu monitorowanie tego co ogląda dana osoba i podłączane jest to do telewizora/dekodera i w zależności od stosowanej technologii za pomocą linii telefonicznej lub sieci internetowej dane przesyłane są do centrali.

: 14 lip 2013, 13:29
autor: Teokryt
Bywalec pisze: No chyba, że w najnowszych oprogramowaniach telewizorów kiedyś ktoś wprowadzi panel, w którym ktoś różne tego typu dane poda, ale byłoby to nieweryfikowalne.
W któryś z TV widziałem opcje personalizowania TV pod konkretnego użytkownika, jednym guzikiem przełączasz się na swój profil kanałów i na swoje ustawienia. To już "coś".
MichalJ pisze:Poza tym - dwulatek niczego nie będzie naciskać...
Dwulatek nie jest w stanie świadomie oglądać TV, ponadto programów dla dwulatków jest tyle ze jelsi "Mama" lub "tata" oglądają program dla dwulatków to chyba oczywiste że nie są tak cofnięci w rozwoju i że tak naprawdę ogląda go dwulatek ;)

: 26 lip 2013, 21:40
autor: Bywalec
Od września TVP1 likwiduje (wbrew pierwotnym zapowiedziom) Wieczorynkę. Od września pasmo to zostanie przeniesione do kanału TVP Kultura, gdzie będzie codziennie od 19:30 do 20:00 (kanał ten ma taki sam zasięg jak TVP1), a najpóźniej w kwietniu 2014 roku uruchomią TVP ABC, czyli odręby kanał dla dzieci (jego zasięg również będzie taki sam jak TVP1).

: 26 lip 2013, 23:02
autor: KwZ
Ok, a czemu zmieniają godzinę? I co dadzą w zamian?

Dawniej było tak, że o 19:00 dzieci oglądały wieczorynkę, a o 19:30 dorośli Wiadomości. Rozumiem, że jeśli wieczorynka ma być o 19:30, to żeby nie było dwóch programów na raz, to dorośli przerzucą się na Fakty o 19?

: 26 lip 2013, 23:15
autor: Bywalec
KwZ pisze:I co dadzą w zamian?
Rzecznik prasowy zapowiada, że w obecnym paśmie wieczorynki znajdzie się nowy program "Świat się kręci". Nie podali co to dokładnie ma być, ale nie sądzę, by to był program z poważnymi informacjami. Wydaję mi się, że będzie to coś bardziej śmieciowego.
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wi ... vp-kultura
KwZ pisze:Rozumiem, że jeśli wieczorynka ma być o 19:30, to żeby nie było dwóch programów na raz, to dorośli przerzucą się na Fakty o 19?
No to wygląda ;)

: 26 lip 2013, 23:38
autor: KwZ
W podlinkowanym artykule piszą, że tylko co dziesiąty widz wieczorynki to dziecko z grupy docelowej. O 8-(