Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 lip 2015, 11:39

Przyszłoroczny Budżet Partycypacyjny przyniesie kilka zmian w Śródmieściu.

Powinny zostać wytyczone pasy rowerowe i poprawione bezpieczeństwo pieszych na ulicach: Andersa, Senatorska, pl. Bankowy, pl. Małachowskiego, Mazowiecka, pl. Powstańców Warszawy, Szpitalna, Królewska, pl. Grzybowski, pl. Trzech Krzyży, Ludna (obczajcie rondo na Andersa/Nowolipki!):
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/1902

Zwęzi się też Marszałkowska i powstaną platformy/półwyspy przystankowe:
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/2953

I - zdaje się - creme de la creme - ucywilizowanie ciągi Grzybowskiej-Królewskiej:
https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/taskPropose/1862
Ostatni projekt ciekawie kontrastuje z pomysłami poszerzania Grzybowskiej na zachód od JPII (a'la Świętokrzyska-Prosta).

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 lip 2015, 16:51

Ja mam pomysł jak poprawić bezpieczeństwo pieszych na chodniku na Andersa. Ustawić paru snajperów, a jak tego nie wolno, to ze dwa patrole straży miejskiej, żeby ściągały z rowerów oszołomstwo zapieprzające chodnikiem bez żadnego szacunku dla pieszych. Oba posterunki proponuję postawić przy knajpie "Państwomiasto", bo to główny cel wycieczek ćwoków na rowerach.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 09 lip 2015, 17:23

Jeden posterunek nad przejściem przez Grójecką w ciągu Banacha-BW1920 też by się przydał ;) Jednego dnia stała tam straż miejska to rowerryści potulnie przechodzili przez przejście pieszo.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 lip 2015, 18:33

person pisze:Przyszłoroczny Budżet Partycypacyjny przyniesie kilka zmian w Śródmieściu.
Oby nie utkwiło to wszystko w martwym punkcie jak choćby pasy rowerowe na Nowym Świecie, gdzie jedyna oferta na wykonanie przekracza budżet (Przeznaczone 60 tysięcy, oferta która wpłynęła jest za 92 tysiące).
Obrazek

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 paź 2015, 18:36

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 50675.html
Zapowiada się ciekawie, chociaż mam obawy co do obsługi komunikacyjnej. Jednak między NŚ a Marszałkowską są wręcz kilometry. Podobnie między Alejami Jerozolimskimi a Świętokrzyską.
Obrazek

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 30 paź 2015, 18:57

Docelowo autobusy powinny tam zostać, chociażby ze względu na zamknięcie Nowego Światu. A jeśli chodzi o samochody, to przerwany będzie przecież tylko tranzyt.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 paź 2015, 20:09

NŚ jest bliżej Marszałkowskiej niż JPII - tam nie ma ciągu komunikacyjnego pomiędzy, a tu być musi? Ale można oczywiście autobusy dopuścić, tylko że wtedy trzeba postawić posterunek ckm...

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2015, 20:20

Tydzien to mało moim zdaniem.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
ŁK

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 paź 2015, 20:23

MichalJ pisze:NŚ jest bliżej Marszałkowskiej niż JPII - tam nie ma ciągu komunikacyjnego pomiędzy, a tu być musi? Ale można oczywiście autobusy dopuścić, tylko że wtedy trzeba postawić posterunek ckm...
Wydaje mi się, że tu jest gęstsza zabudowa i też zdecydowanie więcej punktów docelowych.
To nie tak, że jestem nieprzychylny takim zmianom. Po prostu nie trafia do mnie to porównanie do Times Square które ma przecież ciągi równoległe oddalone albo o 100 metrów w przypadku przecznic, albo 250 metrów w przypadku alej.
Obrazek

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 30 paź 2015, 21:45

Nazywanie 107 obsługą komunikacyjną to IMHO grube nadużycie. Swoją drogą, przydałoby się w tej okolicy ukrócić też parkowanie na chodnikach...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4775
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 30 paź 2015, 21:49

To chyba oczywiste że przez obsługę komunikacyjną terenu nie rozumiem tylko zbiorkomu, ale i dojazd puszką czy rowerem...
Obrazek

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 30 paź 2015, 23:02

MichalJ pisze:NŚ jest bliżej Marszałkowskiej niż JPII - tam nie ma ciągu komunikacyjnego pomiędzy, a tu być musi? Ale można oczywiście autobusy dopuścić, tylko że wtedy trzeba postawić posterunek ckm...
Wystarczy tylko wyobrazić sobie, że na wschód od Marszałkowskiej znajduje się bardzo gęsto zabudowany kwartał sięgający aż do skarpy. Cały ten teren podczas weekendowego zamykania Nowego Światu byłby pozbawiony dostępu do autobusów. Jest to oczywiście kolejny powód, dla którego na Nowym Świecie i Krakowskim Przedmieściu powinny kursować tramwaje (BTW czy złożyliście już uwagi do planu rejonu ul. Foksal wyłożonego ponownie z zakazem budowy linii tramwajowej? Termin mija 4 grudnia!). Dopóki jednak tramwajów na Trakcie Królewskim nie będzie, moim zdaniem nie powinno się całkowicie zamykać przejazdu przez skrzyżowanie Chmielnej ze Szpitalną/Zgodą.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 30 paź 2015, 23:57

Jeżeli tramwaj mógłby w niedziele jechać NŚ, to autobus też. To weekendowe zamykanie jest na siłę. O, właśnie, można Szpitalną zamykać, prościej będzie.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 31 paź 2015, 21:38

JacekM pisze:Nazywanie 107 obsługą komunikacyjną to IMHO grube nadużycie. Swoją drogą, przydałoby się w tej okolicy ukrócić też parkowanie na chodnikach...
Mam nieodparte wrażenie, że ktoś w Warszawie boi się zainwestować w ciekawe linie obsługujące stricte tego typu ciągi. A naprawdę 107 z lepszą częstotliwością (i kursami może niekoniecznie na Kierbedzia) byłoby interesujące :-k

Inna kwesita - przywracanie miasta pieszym zdecydowanie tak ale miasto mogłoby pomyśleć o ciekawej modernizacji Placu Powstańców Warszawy albo po prostu o przebudowie miejsca, o którym traktuje link bez zamykania go dla samochodów. Moim zdaniem wystarczyłoby tam po prostu przenieść "zawrotke" bardziej na południe (np. budując ją na wysokości wlotu Widoku), zagospodarować plac i zrobić pieszy ciąg na wprost w przelocie Chmielnej :-k
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 01 lis 2015, 1:09

Cały kwadrat pomiędzy NŚ, Al. Jerozolimskimi, Świętokrzyską, Marszałkowską powinien być wyłączony z ruchu za wyjątkiem tych ulic i ładnie zagospodarowany. I to tam powinny się znajdować ogródki kawiarniane itp. A z głównych ciągów precz z zawalidrogami!
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

ODPOWIEDZ