Strona 6 z 9

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lip 2018, 15:54
autor: Paweł D.
A masz dostęp do planów tej inwestycji? Wiesz gdzie będą pasy startowe, gdzie terminal? Rzuć linkiem, bardzo proszę.

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lip 2018, 15:58
autor: fik
Naprawdę nie trzeba wiedzieć, na której piędzi ziemi będzie terminal, żeby móc wiarygodnie oszacować czas dojazdu koleją.

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lip 2018, 16:08
autor: Paweł D.
Wydaje mi się, że użycie słowa "wiarygodnie" w kontekście kompletnego braku wiedzy o miejscu położenia stacji końcowej i przebiegu linii dojazdowych jest dość ryzykowne. Ale skoro nie jestem w stanie wykazać że się mylisz, to tylko pozostaje mi zgodzić się, że możesz mieć rację.

Centralny Port Komunikacyjny

: 01 lip 2018, 16:22
autor: fik
Określenie "kompletny brak wiedzy o położeniu" jest bardzo daleko idącym nadużyciem. Określenie, ile czasu może jechać pociąg trzydzieści kilka kilometrów w terenie nizinnym naprawdę nie jest wyczynem zasługującym na nagrodę Nobla, a to, czy będzie to 19, czy 22 minuty, jest naprawdę kwestią drugorzędną.

Centralny Port Komunikacyjny

: 02 lip 2018, 14:24
autor: KwZ
Paweł D. pisze:
01 lip 2018, 15:21
Panowie, naprawdę czy ma sens porównywanie dość prostej i wyremontowanej trasy na Łódź z nieistniejącą (nawet na planach) trasą do Baranowa?
Owszem, jest powiedziane, że do wybudowania będzie kilka km łącznicy od, mniej więcej, Jaktorowa do terminalu(-ów) pasażerskiego(-ich). Pozostałe ~90 % trasy będzie po owej prostej i wyremontowanej trasie na Łódź bądź wręcz nowym, pustym, wylotem w standardzie KDP (prędkość szlakowa 230-300 km/h).
Druga sprawa, to dokładność takich szacunków. Jestem przekonany, że 20-kilka min jest do wykręcenia, fik mnie przekonuje do 20 min. Istotnie, jest to drobiazg. W szczególności ten czas będzie mniejszy niż dla konkurencyjnego Mszczonowa, który jest po prostu dalej, oraz porównywalne do Okęcia, gdzie KM-ki mają obecnie ok. 22 min (20-26).

W sumie ważniejsze, czy te pociągi lotniskowe mają być kategorii ekspresów, pospiesznych czy aglomeracyjnych.

Centralny Port Komunikacyjny

: 02 lip 2018, 14:40
autor: Delwin
Jak dać KDP to 20 minut się wykręci. Problem w tym, że dla Okęcia głównymi środkami komunikacji nie są pociągi tylko autbusy, taksówki i samochody indywidualne.

Centralny Port Komunikacyjny

: 02 lip 2018, 15:34
autor: KwZ
Delwin pisze:
02 lip 2018, 14:40
Problem w tym, że dla Okęcia głównymi środkami komunikacji nie są pociągi tylko autbusy(...).
Czy masz dane o tym? Chętnie bym poznał. I kolejne pytanie, czy chcemy, aby tak było. Przy ~8 km z centrum do Okęcia pewnie możemy sobie na to pozwolić, przy ~45 km do Baranowa raczej już nie. [Halo Modlin?]

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 0:31
autor: osa
Poproszę jeszcze o ceny biletów na tej hipotetycznej KDP z Warszawy Centralnej do CPK. W 20 minut do Baranowa nie wierzę. Już na Lotnisko Chopina miało się dojeżdżać w kwadrans i guzik z tego wyszło.

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 9:32
autor: Paweł D.
Sorry, ale ceny biletów nie mają tu nic do rzeczy. Koleje są państwowe (kolokwialnie mówiąc) to i bilet może być za 1 zł.
Znaczenie ma koszt wybudowania tego ogryzka KDP i źródło jego finansowania. Z uszczelnienia VAT raczej się nie da.
Warto poczytać relacje z fachowych debat nt. KDP gdzie wszyscy zgodnie twierdzą, że ani możliwości technicznych ani finansowych po prostu nie ma. Owszem, można zmodernizować 1,5 tys. km tras do prędkości 250 km/h ale te też wymaga nie małych nakładów i czasu.

Czas na nowy temat "kolejowa futurologia"....

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 9:57
autor: fik
Koszty budowy Igreka szacowano na niespełna 25 mld PLN, to jest jak najbardziej w zasięgu państwa polskiego, które wydaje lekką rączką 1,5 mld PLN na obwodnicę Węgierskiej Górki. Program Budowy Dróg Krajowych 2014-2023 przewiduje wydatki na poziomie, bagatela, 200 mld PLN i są tam tak niezbędne inwestycje, jak S19 po całej ścianie wschodniej (27, słownie DWADZIEŚCIA SIEDEM, mld PLN), S12 Piotrków - Radom (3,5 mld PLN), S10 Toruń - Płońsk (4 mld PLN), S74 Kielce - Nisko (5 mld PLN), etc, etc. Teza o tym, że KDP jest jakiś upiornie drogi, jest oczywiście fałszywa.

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 10:02
autor: kveld
Ja tylko nie wiem, czy tu realnie potrzeba aż KDP. Realnie do osiągnięcia czasu na poziomie 20-25 minut wystarczy wg mnie nowy podg na CMK w/za Jaktorowem (mógłby być nawet z wykorzystaniem nadmiaru miejsca pod wiaduktem CMK nad jedynką, bo tam jest, zdaje się miejsce na jeszcze jedną parę torów do Żyrandola, która wg mnie i tak nigdy nie powstanie, a jeśli nawet, to może być wspólna z lotniskiem) i wtedy zostaje do wybudowania jakieś 8 kilometrów toru na 160 do Baranowa. Do tego tabor krajowy jedynego słusznego producenta (tylko zadbać o ETCS, bo w podwójnej obsadzie nikt nie będzie 160 jeździł i się skończy na 130) i można jeździć. Za ile bilet? Oby za mniej niż CAT z Wien Mitte na Schwechat...

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 10:13
autor: Paweł D.
Masz rację Fiku. O ile to, że drogi w odpowiednim standardzie trzeba budować jest bezdyskusyjne, to czy musimy mieć kolej z v=250-350 km/h dla 40 km dojazdu do lotniska już bardziej. Oczywiście, budowa CPK może być pretekstem, impulsem do modernizacji sieci kolejowej (i drogowej) ale sorry, Gierek myślał podobnie. Jak to się skończyło niektórzy wiedzą z autopsji, inni z literatury....

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 10:19
autor: fik
kveld pisze:
04 lip 2018, 10:02
Jaktorowem (mógłby być nawet z wykorzystaniem nadmiaru miejsca pod wiaduktem CMK nad jedynką, bo tam jest, zdaje się miejsce na jeszcze jedną parę torów do Żyrandola, która wg mnie i tak nigdy nie powstanie, a jeśli nawet, to może być wspólna z lotniskiem) i wtedy zostaje do wybudowania jakieś 8 kilometrów toru na 160 do Baranowa
Obecnie (to jest w RJ 2019) na 160 do Grodziska jedzie się 18', zostaje 6 km do Jaktorowa i 8 km nowej linii, tego akurat nie widzę.
Paweł D. pisze:
04 lip 2018, 10:13
ile to, że drogi w odpowiednim standardzie trzeba budować jest bezdyskusyjne
Droga ekspresowa dwujezdniowa NIE JEST odpowiednim standardem dla DK19 na całej długości.
Paweł D. pisze:
04 lip 2018, 10:13
czy musimy mieć kolej z v=250-350 km/h dla 40 km dojazdu do lotniska
Zastosowania KDP Y są nieco szersze niż tylko dojazd do lotniska, to daleko idąca manipulacja.

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 10:32
autor: kveld
fik pisze:
04 lip 2018, 10:19
Obecnie (to jest w RJ 2019) na 160 do Grodziska jedzie się 18', zostaje 6 km do Jaktorowa i 8 km nowej linii, tego akurat nie widzę.
Z Warszawy Zachodniej do Szelig Pendolino jedzie 22 minuty. Do Baranowa nie powinno być specjalnie dłużej (nawet biorąc pod uwagę, że na CMK od Grodziska do Szelig jest 200). Ok, z Warszawy Centralnej 5 minut więcej.

Centralny Port Komunikacyjny

: 04 lip 2018, 10:36
autor: fik
No ja mimo wszystko środek wszechświata umiejscawiam na Centralnej :)