BRT do Sochaczewa
Moderator: Wiliam
Przecież nikt nikomu nie każe tu pisać.
Osiedle czy komunikacja , co robimy pierwsze ?
Ja głosuję za komunikacją .
Ja głosuję za komunikacją .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .
Czemu nie, byle była adekwatna do danego etapu rozwoju tego osiedla.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
W prezentacji na MiT był wykres prędkości dla przejazdu ze średnią 82 km/h, który może wyjaśnić, skąd się ona bierze.
Jakby ktoś miał dostęp do tego, to chętnie zweryfikuję swoją wiedzę.
Też bym prosił.
A w ogóle to trzeba porównywać czas jazdy, a nie prędkość średnią.
Dla ilustracji: to https://goo.gl/maps/MTEvnKAHK5C2 jest trasa ze średnią szybkością prawie 90 km/h.
A w ogóle to trzeba porównywać czas jazdy, a nie prędkość średnią.
Dla ilustracji: to https://goo.gl/maps/MTEvnKAHK5C2 jest trasa ze średnią szybkością prawie 90 km/h.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Z telefonu nie byłem w stanie wstawić linka - http://www.miastoitransport.il.pw.edu.p ... rialy.html
Ale dla podróżującego podejmującego decyzję nie mają znaczenia formalne ograniczenia tylko realny osiągany przez niego czas podróży i jej koszty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem co miałeś na myśli, ale dla przeciętnego podróżnego ten czas jest nieosiągalny.
Z wykresu wynika, że parę minut (w 2 i 8-mej) po ruszeniu z Błonia osiągnięto prędkość ok. 125 km/h co a) jest złamaniem PoRD b) najprawdopodobniej efektem wyprzedzania TIR'a (lub kilku).
Ja dalej będę stał na stanowisku, że jazda "na wariata" jednego kierowcy nie może być wskaźnikiem możliwego do osiągnięcia czasu przejazdu reszty.
Z wykresu wynika, że parę minut (w 2 i 8-mej) po ruszeniu z Błonia osiągnięto prędkość ok. 125 km/h co a) jest złamaniem PoRD b) najprawdopodobniej efektem wyprzedzania TIR'a (lub kilku).
Ja dalej będę stał na stanowisku, że jazda "na wariata" jednego kierowcy nie może być wskaźnikiem możliwego do osiągnięcia czasu przejazdu reszty.
Oczywiście że to manipulacja danymi. W tym przypadku przedstawiony wynik jest niereprezentatywny. Ale już zakładanie 100 km/h na Trasie Łazienkowskiej niereprezentatywne nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Nie, sorry, do planowania wydatku xxx mln zł można użyć wyłącznie prędkości legalnie osiągalnych.
To jest po prostu kolejny przykład nierzetelności opracowania. Co lepsze, jest dla mnie zupełnie niejasne skąd dokąd były te podróże, skoro dokładnie każdy wariant ma inną długość, a warianty kolejowe powinny różnić się tylko sposobem dotarcia do/od stacji. I nijak nie rozumiem, po co przychodzić na stację 17 min przed odjazdem pociągu, tj. 2x dłużej niż trwa dojście. Albo: dojście piesze to 8 min, dojazd samochodem 7 min - i to osiągając 90 km/h (?!), a rowerem 13 min.
I rzeczywiście, należy porównywać czasy. A porównując koszty chciałbym wiedzieć, czy w kwocie 35,64 zł jest zawarty koszt parkingu (chyba nie, bo to nie podróż...?) - pewnie musiałbym sięgnąć do cytowanej Niebieskiej Księgi. Tak samo nie wiem, czy koszty biletu tramwajowego to wg kwartalnego czy jednorazowego.
Natomiast ogólny wniosek jest znany: samochodem jest szybciej, ale znacznie drożej.
Dla porównania spróbuję samodzielnie zrobić podobne porównanie. Trasa Błonie - pl. Konstytucji wg GoogleMaps, na poniedziałek ~8:30.
Wychodzi, że samochodem oszczędza się do 10,5 h miesięcznie za 802 zł. Nie stać mnie.
* podane 24,69 zł (nie wlicza parkingu?) * 2 dziennie * 21 dni roboczych w miesiącu
** 800 m (mediana długości dojścia pieszego) / 11 min + 2 min oczekiwania + 31 min KM o 7:40 + 12 min pieszo i autobusem
*** (425 zł KM kwartalny 18 km + 280 zł kwartalny ZTM) /3
Wariantu przez A2 nie rozpatruję, bo Googiel wcale nie uważa go za szybszy.
I rzeczywiście, należy porównywać czasy. A porównując koszty chciałbym wiedzieć, czy w kwocie 35,64 zł jest zawarty koszt parkingu (chyba nie, bo to nie podróż...?) - pewnie musiałbym sięgnąć do cytowanej Niebieskiej Księgi. Tak samo nie wiem, czy koszty biletu tramwajowego to wg kwartalnego czy jednorazowego.
Natomiast ogólny wniosek jest znany: samochodem jest szybciej, ale znacznie drożej.
Dla porównania spróbuję samodzielnie zrobić podobne porównanie. Trasa Błonie - pl. Konstytucji wg GoogleMaps, na poniedziałek ~8:30.
Kod: Zaznacz cały
Wariant Czas, min Koszt/mc
DK92 40-65 1037 zł*
Kolej 55** 235 zł***
* podane 24,69 zł (nie wlicza parkingu?) * 2 dziennie * 21 dni roboczych w miesiącu
** 800 m (mediana długości dojścia pieszego) / 11 min + 2 min oczekiwania + 31 min KM o 7:40 + 12 min pieszo i autobusem
*** (425 zł KM kwartalny 18 km + 280 zł kwartalny ZTM) /3
Wariantu przez A2 nie rozpatruję, bo Googiel wcale nie uważa go za szybszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Nierzetelnosc Brzezińskiego osiąga nowe szczyty. Czas na dobrą zmianę chyba jednak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.