BRT do Sochaczewa

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 12 maja 2016, 19:48

Przecież nikt nikomu nie każe tu pisać.

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 12 maja 2016, 20:18

Przejmie czy nie - ja tam się czuję współodpowiedzialny za treść, którą można tu znaleźć, część z użytkowników niebędących modami zresztą pewnie też.

Awatar użytkownika
Nordyk110
Posty: 1629
Rejestracja: 06 sty 2006, 21:32

Post autor: Nordyk110 » 12 maja 2016, 21:47

Osiedle czy komunikacja , co robimy pierwsze ?
Ja głosuję za komunikacją .
Przegubowce ,to sól tej ziemi .

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 12 maja 2016, 22:56

Czemu nie, byle była adekwatna do danego etapu rozwoju tego osiedla.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 13 maja 2016, 7:47

W prezentacji na MiT był wykres prędkości dla przejazdu ze średnią 82 km/h, który może wyjaśnić, skąd się ona bierze.

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 maja 2016, 8:09

Jakby ktoś miał dostęp do tego, to chętnie zweryfikuję swoją wiedzę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 maja 2016, 8:33

Też bym prosił.

A w ogóle to trzeba porównywać czas jazdy, a nie prędkość średnią.
Dla ilustracji: to https://goo.gl/maps/MTEvnKAHK5C2 jest trasa ze średnią szybkością prawie 90 km/h. :) :)

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 13 maja 2016, 16:23

Z telefonu nie byłem w stanie wstawić linka - http://www.miastoitransport.il.pw.edu.p ... rialy.html

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 maja 2016, 16:45

Obrazek
No tak, zapis z GPS pojazdu poruszającego się 150-180 km/h. ](*,) Więcej nie napiszę szanując czytelników.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2016, 16:53

Ale dla podróżującego podejmującego decyzję nie mają znaczenia formalne ograniczenia tylko realny osiągany przez niego czas podróży i jej koszty.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5297
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 13 maja 2016, 17:11

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem co miałeś na myśli, ale dla przeciętnego podróżnego ten czas jest nieosiągalny.
Z wykresu wynika, że parę minut (w 2 i 8-mej) po ruszeniu z Błonia osiągnięto prędkość ok. 125 km/h co a) jest złamaniem PoRD b) najprawdopodobniej efektem wyprzedzania TIR'a (lub kilku).
Ja dalej będę stał na stanowisku, że jazda "na wariata" jednego kierowcy nie może być wskaźnikiem możliwego do osiągnięcia czasu przejazdu reszty.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 maja 2016, 17:34

Oczywiście że to manipulacja danymi. W tym przypadku przedstawiony wynik jest niereprezentatywny. Ale już zakładanie 100 km/h na Trasie Łazienkowskiej niereprezentatywne nie jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 13 maja 2016, 18:04

Nie, sorry, do planowania wydatku xxx mln zł można użyć wyłącznie prędkości legalnie osiągalnych.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 13 maja 2016, 20:40

To jest po prostu kolejny przykład nierzetelności opracowania. Co lepsze, jest dla mnie zupełnie niejasne skąd dokąd były te podróże, skoro dokładnie każdy wariant ma inną długość, a warianty kolejowe powinny różnić się tylko sposobem dotarcia do/od stacji. I nijak nie rozumiem, po co przychodzić na stację 17 min przed odjazdem pociągu, tj. 2x dłużej niż trwa dojście. Albo: dojście piesze to 8 min, dojazd samochodem 7 min - i to osiągając 90 km/h (?!), a rowerem 13 min.

I rzeczywiście, należy porównywać czasy. A porównując koszty chciałbym wiedzieć, czy w kwocie 35,64 zł jest zawarty koszt parkingu (chyba nie, bo to nie podróż...?) - pewnie musiałbym sięgnąć do cytowanej Niebieskiej Księgi. Tak samo nie wiem, czy koszty biletu tramwajowego to wg kwartalnego czy jednorazowego.

Natomiast ogólny wniosek jest znany: samochodem jest szybciej, ale znacznie drożej.

Dla porównania spróbuję samodzielnie zrobić podobne porównanie. Trasa Błonie - pl. Konstytucji wg GoogleMaps, na poniedziałek ~8:30.

Kod: Zaznacz cały

Wariant	Czas, min	Koszt/mc
DK92 	  40-65	    1037 zł*
Kolej	  55**   	   235 zł***
Wychodzi, że samochodem oszczędza się do 10,5 h miesięcznie za 802 zł. Nie stać mnie.

* podane 24,69 zł (nie wlicza parkingu?) * 2 dziennie * 21 dni roboczych w miesiącu
** 800 m (mediana długości dojścia pieszego) / 11 min + 2 min oczekiwania + 31 min KM o 7:40 + 12 min pieszo i autobusem
*** (425 zł KM kwartalny 18 km + 280 zł kwartalny ZTM) /3
Wariantu przez A2 nie rozpatruję, bo Googiel wcale nie uważa go za szybszy.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 maja 2016, 6:59

Nierzetelnosc Brzezińskiego osiąga nowe szczyty. Czas na dobrą zmianę chyba jednak.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ