Rozkład jazdy 2017/18 w WWK

Moderator: JacekM

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 14 lis 2018, 19:21

Fakty są takie, że KM mają swoje bazy tam gdzie mają. I mają taki tabor, jaki mają, czyli jeszcze bardzo dużo EN57, które wymagają przeglądów częściej niż nowy tabor. A trzeba doliczyć usterkowanie. Wystarczy przypomnieć co z EN57 się działo na wahadłach Otwock - Pilawa, gdy zamknięty był Świder. Notorycznie odstawiane zdefektowane EN57 w Pilawie, które nie nadawały się do ciągłej jazdy w te i z powrotem przez kilka dni. Leży utrzymanie taboru i leży przez to tabor. Jestem pewny, że mielibyśmy dużo więcej defektów kiblopochodnych, gdyby nie zjeżdżały by one tak często na bazy.

No i skala. Ile pociągów uruchamia SKM, a ile KM.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25380
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 14 lis 2018, 19:59

Przecież nie mówimy o tym by kibelki nie zjeżdżały na bazę przez kilka dni, tylko by nie robię tego w najbardziej newralgicznych godzinach, jakieś trzy godziny rano i cztery po południu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 14 lis 2018, 20:23

Na pewno nie da się, zmiast połączeń typu WZ-Otwock i WWO-Sochaczew zrobić w szczycie więcej relacji typu Otwock-Sochaczew/Skierniewice (Żeby nie było, że ja tak ciągle o R7 wspominam - tylko podaję przykłady), czy Siedlce-Piaseczno w godzinach szczytu?
Tak jak wspomina Pawcio, tylko 3h rano i 4h po południu. KM ma też możliwość wynegocjowania przydziału taboru do tras - jakoś ŁKA stara się o pozwolenie eksploatacji Flirtów na nowej trasie.
Tak czy inaczej, trzeba się zastanowić nad tą kwestią.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5304
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 14 lis 2018, 21:46

Czy KM może ma bazę w Sochaczewie? Bo to dobrze tłumaczy ostatni pociąg na Warszawę trochę po 20-stej. Może reszta zjeżdża na obsługowe tête-à-tête do szopy? Z punktu widzenia pasażera pozbawionego komunikacji to idiotyzm.

Autobus Czerwon
Posty: 4116
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 14 lis 2018, 22:10

Paweł D. pisze:
14 lis 2018, 21:46
Czy KM może ma bazę w Sochaczewie? Bo to dobrze tłumaczy ostatni pociąg na Warszawę trochę po 20-stej. Może reszta zjeżdża na obsługowe tête-à-tête do szopy? Z punktu widzenia pasażera pozbawionego komunikacji to idiotyzm.
KM mają szopę w Sochaczewie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 14 lis 2018, 22:58

Atapi pisze:
14 lis 2018, 19:21
Fakty są takie, że KM mają swoje bazy tam gdzie mają. I mają taki tabor, jaki mają, czyli jeszcze bardzo dużo EN57, które wymagają przeglądów częściej niż nowy tabor.
I przez 14 lat niedałosię nic z tym zrobić. KMy zajęły przez pączkowanie wszystkie sloty na średnicy podmiejskiej, abordażem zabrały przepustowość ze średnicy dalekobieżnej lotniskami i wszystkimi Wiedenkołukowiankami, ale nikt nie widzi żadnego problemu. Zawsze tak robiliśmy, raz zrobiono zaplecze w Warszawie, zawsze musi być zaplecze w Warszawie, kto śmie podnieść rękę i zasugerować zmiany, temu władza ludowa tę rękę odrąbie.
Paweł D. pisze:
14 lis 2018, 21:46
Czy KM może ma bazę w Sochaczewie? Bo to dobrze tłumaczy ostatni pociąg na Warszawę trochę po 20-stej.
KM mają szopę również w Tłuszczu, a jakoś tam ostatni pociąg nie chce być późnym popołudniem, tylko uczciwie w nocy, więc to raczej nie jest przyczyną, a co najwyżej wymówką jakości tych, które serwuje nam kolega powyżej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 14 lis 2018, 23:36

fik pisze:
14 lis 2018, 22:58
I przez 14 lat niedałosię nic z tym zrobić. KMy zajęły przez pączkowanie wszystkie sloty na średnicy podmiejskiej, abordażem zabrały przepustowość ze średnicy dalekobieżnej lotniskami i wszystkimi Wiedenkołukowiankami, ale nikt nie widzi żadnego problemu. Zawsze tak robiliśmy, raz zrobiono zaplecze w Warszawie, zawsze musi być zaplecze w Warszawie, kto śmie podnieść rękę i zasugerować zmiany, temu władza ludowa tę rękę odrąbie.
A to sloty są podpisane, że się KMom należą lub nie?

Pisałem wyżej - wyłóż kasę i teren, to się zrobi gdzieś indziej. Ja problemu nie widzę. Poczytaj ile czasu już "robi się" baza w Radomiu. Bo po szumnych zapowiedziach nastała niezręczna cisza. Albo wymień przynajmniej wszystkie EN57. I to tak, żeby relacje nowych pociągów nie musiały kończyć się w Warszawie, bo ktoś tak wpisze w warunki dofinansowania UE.
fik pisze:
14 lis 2018, 22:58
więc to raczej nie jest przyczyną, a co najwyżej wymówką jakości tych, które serwuje nam kolega powyżej.
Jeżeli uważasz, że wszystko co nie jest z Twoją linią wypowiedzi to jest wymówka, to nie mamy więcej o czym tutaj dyskutować.

Paweł D.
Posty: 5304
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 lis 2018, 0:01

Na takie ułożenie obiegów, aby po 20-tej było co wysłać w trasę kasy nie trzeba wykładać. Co najwyżej zmienić założenia albo sposób myślenia.

Atapi
Posty: 234
Rejestracja: 19 paź 2011, 14:10
Kontakt:

Post autor: Atapi » 15 lis 2018, 0:08

Ja się w pełni z tym zgadzam. To pytanie do KM, czemu w tygodniu ostatni pociąg z Sochaczewa rusza lekko po 21ej. Może jakieś ograniczenia w związku z modernizacją linii? Chociaż nie słyszałem, żeby ostatnio były jakieś zamknięcia od Sochaczewa w stronę Warszawy.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 lis 2018, 0:32

Ale mnie to naprawdę koło ogona lata, że KMy nie potrafią zbudować bazy. Jak chcą to niech sobie obsługują te pociągi na czwartym peronie Centralnego, proszę bardzo. Tylko niech robią to jak NAPRAWDĘ tego potrzebują, a nie dla co 2 pociągu jadącego przez Średnicę. To, że w Pcimu czy Pipidówie Dolnym nie ma bazy przecież nie ma nic wspólnego z poruszanym przez nas problemem i jest denną wymówką. Niech się gonią z połączeniami tylko do Wschodniej i Zachodniej, kiedy ich pociągi de facto nie zjeżdżają, a tylko blokują sloty na wagę złota swoimi żałosnymi relacjami. Po szczytach - proszę bardzo, to ma sens i NIKT temu nie zaprzecza. W środku szczytu czy po pierwszej jeździe w dobie (hehe) - no way.

Wyjście byłoby jedno - pociągnięcie KMów do odpowiedzialności; tak za paraliżowanie średnicy podmiejskiej pociągami-widmo (moje ulubione: przeciwpotok + tylko do końca Średnicy <3 ), jak i marnotrawienie pieniędzy publicznych (więcej obiegów niż trzeba, a co za tym idzie więcej pociągów, obsługi... etc).

Tyle, i co w tym wszystkim najśmieszniejsze, że to na ich łasce jest miasto i ZTM, a nie odwrotnie. Że miasto grozi prywaciarzom busiarzom, że ich poskraca do granic miasta, a KMy wożą sobie powietrze i jeszcze nie wolno podnieść ręki, bo się wycofają ze wspólnego biletu.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 lis 2018, 9:33

Trochę wyrozumiałości względem KM.
Nie mniej jednak, przy obecnych możliwościach KM można by łączyć szczytowe kursy, przy okazji ograniczając liczbę EN57 w ruchu (za co pasażerowie R7 by niemiłosiernie dziękowali :) )
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 15 lis 2018, 9:37

Wyrozumiałości, bo? WWK to nie jest ich prywatny folwark.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2235
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 15 lis 2018, 15:43

To KM takie już jest. Niby trochę się starają (świetny przetarg na 71 składów), ale też działają na swoją niekorzyść (więcej pociągów musi być uruchomionych). Trudno mi ich rozgryźć.
Może gdybyśmy tak wspólnie jak WAWKOM zainteresowali media branżowe (np. Rynek Kolejowy), to może KM-y przedstawiły by jaśniej swoje stanowisko dlaczego tak, a nie inaczej.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Paweł D.
Posty: 5304
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 15 lis 2018, 15:58

A może nasz kolega Osa podrąży temat, bo z chęcią dowiem się czemu KM zrobiły dwa ostatnie pociągi z kierunku Sochaczewa w odstępie 20 i 30 minut, tak aby ok. 20:30 zwinąć ruch na linii. Drużynie tak pasowało czy skład był potrzeby na Wschodniej na inny obieg?

Łukasz
Posty: 10651
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 lis 2018, 16:49

Paweł D. pisze:A może nasz kolega Osa podrąży temat, bo z chęcią dowiem się czemu KM zrobiły dwa ostatnie pociągi z kierunku Sochaczewa w odstępie 20 i 30 minut, tak aby ok. 20:30 zwinąć ruch na linii. Drużynie tak pasowało czy skład był potrzeby na Wschodniej na inny obieg?
Przecież wiadomo, że napiszą, że to skomplikowana sieć powiązań między służbami drużyn i składów, które muszą wpisać się w ograniczoną przepustowość linii kolejowych.
ŁK

ODPOWIEDZ