Obwodnica Warszawy i komunikacja miejska
Moderator: Wiliam
320 to 20 dni po 16, czyli wszystkie robocze w obie strony. Nijak się to nie kalkuluje jako inwestycja.
ŁK
Mi chodziło o to, że te kursy z/do Osiecka są tak średnio dostosowane do 8 godz. dnia pracy. Przyjazd do W-wy 6:40, powrót 17:25. No chyba, że założymy jeszcze ok. 80 minut dojazdu po Warszawie, to tak. Ale wyjazd z domu 5:20 i powrót 18:45...
W ogóle prędkość komunikacyjną 45 km/h to nie wiem, jak oni chcą osiągnąć. Chyba że liczą, że będzie 0 pasażerów.
ŁK
- ZielonyJamnik
- Posty: 1151
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Papier wszystko przyjmie
Mkną po koleinach zielone jamniki... 

Jest jeszcze opcja, że będzie konduktor, ale to kosztowne.
ŁK
Oni dostają jakieś dofinansowanie? Bo jeśli tak, to do Osiecka będzie typowy socjał, a reszta jakoś na siebie zarobi może.
Ciekawe jak z realizacją rozkładu jazdy będzie.
Ciekawe jak z realizacją rozkładu jazdy będzie.
-
- Posty: 5143
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
A 2 kwietnia rusza darmowa linia W1[ Speed] Otwock Orla - Metro Imielin. 20 kursów na dzień. W późniejszym terminie ruszą kursy weekendowe oraz przystanek na Rycerskiej. Przystanki na teraz Orla, Leśny Park Wiejska/ Okrzei, Świdry Wielkie, Metro Imielin. Rozkład skorelowany z darmowymi liniami M1 i M2. Linie obsługiwać mają dwa autobusy hybrydowe jeden 12 metrowy i drugi 18 metrowy. Ciekawe że linia z Karczewa/Osiecka ma też oznaczenie w rozkładzie UTJ Wołoszki W1/W2.
Potem zawieszenie na wakacje i we wrześniu temat przemilczany?

Jak na Osieck to te 4 kursy to jest naprawdę bardzo dużo. Jeszcze za czasów istnienia PKS Otwock (gdy autobusami - w porównaniu do dziś - jeździło stosunkowo sporo ludzi) autobusów do Warszawy było mniej (choć także w weekendy). Zresztą kiedyś właśnie o 4:20 jeździł PKS Otwock do Warszawy z Osiecka. Moim zdaniem to wszystko jest na razie w fazie testów, tzn. zobaczymy jak z frekwencją i ew. dostosujemy rozkład, zwiększymy liczbę połączeń itd.
Poprzedni przewoźnicy z Osiecka (Lech Travel i Dar-Bus) jak jeździli do Otwocka to też przerwy kierowcy mieli dość krótkie ale autobus często dojeżdżał przed czasem bo podejście do rozkładu było dość luźne. No i w przypadku małej frekwencji sprzedaż biletów wcale się jakoś nie wydłużała. Ja się obawiam jednak tego odcinka z Karczewa do Warszawy. Przecież na Nadwiślance często są korki a czas przejazdu jest o każdej porze dnia wpisany taki sam...
Nie każdy ma cel podróży akurat na Ursynowie. Moim zdaniem lepiej dać większy zapas czasowy niż za mały zwłaszcza że jak ktoś nie zdąży na ostatni autobus to trochę lipa...
Tak, linia jest w całości dofinansowana. Osieck generalnie bazuje na socjalach teraz. Kiedy bym nie był to jeździ tam mnóstwo autobusów Wołoszki a w każdym po jednej osobie. Nie zmienia to jednak faktu że problemu z wykluczeniem w tej gminie w zasadzie już nie ma (a jeszcze parę lat temu był z tym problem i to dość ogromny).
Na koniec jeszcze dodam, że trochę wątpię w to, że dużo osób wykupi miesięczny i będzie regularnie podróżować do Warszawy. Mieszkańcy Osiecka do pracy jeżdżą raczej bliżej - do Otwocka, Garwolina czy Pilawy. Co prawda może mniej orientuję się jak to teraz wygląda ale kiedyś jak funkcjonowały połączenia PKS Otwock do Warszawy to do samej Warszawy jeździli ludzie stali lecz bardziej okazjonalni. Co mam na myśli? No np. moja babcia przyjeżdżała do mnie do stolicy w poniedziałek przed południem a w piątek po południu wracała do Osiecka. Albo np. działkowicze, którzy okupowali w niedzielę kurs o 16:40 do Warszawy. Albo ludzie, którzy po prostu raz na jakiś czas jechali do Warszawy na cały dzień pozałatwiać różne sprawy. Tak więc bardziej bym celował w pasażerów okazjonalnych bo cena 8 zł za trasę Osieck-Warszawa jest całkiem przyzwoita.
No i jeszcze kwestia Sobień-Jezior, które dotychczas do Warszawy miały połączenie w postaci PKS Garwolin (nie wiem czy jeszcze jakieś tam autobusy jeżdżą).
Ważne żeby tydzień po świętach jeździła.Wiliam pisze:Potem zawieszenie na wakacje i we wrześniu temat przemilczany?
ŁK
-
- Posty: 5143
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Wołoszka ma umowę do 31 grudnia 2024 roku i wtedy pewnie usługa padnie lub zostanie przedłużona jeśli zdecydują o zamówieniu nowej usługi transportowej na kolejny rok. Zależy też od Funduszu Transportowego oraz gotowości dofinansowania przez poszczególne gminy.
-
- Posty: 5143
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Linia W1 z Otwocka Orla jest bezpłatna finansowana z kasy miasta Otwock. Dwie hybrydy jedna 12m i druga 18m.
Formalnie są trzy linie w tym jedna bezpłatna.
1. Linia Osieck - Sobienie- Jeziory - Karczew- Józefów - Metro Imielin u przewoźnika jako W2
2. Linia Karczew - Józefów - Metro Imielin
3. Linia Otwock Orla - Metro Imielin Bezpłatna.
1 i 2 finansowana z Funduszu Rozwoju ... oraz dofinansowana przez gminy + bilety [ OPGP].
3. finansowanie przez miasto Otwock.
Co ciekawe u Wołoszki linie 1 i 2 też są W1 i W2

No dobrze, jak tam frekwencje?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Z zapisu transmisji z konsultacji na youtube wynika, że 319 ma kursować w międzyszczycie co 20 minut. Chyba zapomnieli tego przedstawić w projekcie.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.