Rozkłady tramwajowe - 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 21:19

Jak już mówiłem, ja bym wszystkie 33 obracał przez Kielecką. Wtedy na ratuszowej zostałoby tylko 22.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lut 2022, 21:37

ashir pisze:
02 lut 2022, 21:10
mkm101 pisze:
02 lut 2022, 20:56
Panowie, powiedzcie mi, dlaczego to na 33 wszystkie brygady są z R-4?
Żeby był większy fun (skoro jest brak przejazdu Nocznickiego) czy jest jakieś sensowne wytłumaczenie?
pawcio pisze:Niestety Mokotów na 33 był niepożądany z uwagi na układ przerw, zmian i SWL_i bez dostępu do Metra Młociny.
Co wcale mnie nie przekonuje. A Wola i Praga też nie, bo trzeba by było się wymieniać brygadami. Skręcić przy Muranowskiej też nie da rady, na Kielecką też nie można pojechać, a i dodatki muszą oczywiście wyjeżdżać/zjeżdżać na/z Nowego Bemowa i przez rozkład feryjny w ogóle istnieć. Jak się nakłada kajdanki na ręce to nie dziwne, że nie ma się żadnego pola manewru.
Czytałem wypowiedź Pawcia i nadal nie rozumiem.
W rozkładzie podstawowym R-3 na 33 jest obecne. I jest pożądane.
W rozkładzie feryjnym jest niepożądane.
Co takiego jest że R-3 nie może na 33 a R-4 może?

I przy okazji
- w mieście z "najprawdopodobniej najlepszą komunikacją miejską w Polsce"
nie-da-się
1. tak ułożyć rozkładów by jak największa liczba brygad linii 33 była obsługiwana z bardziej dostępnej zajezdni
2. tak ułożyć rozkładów by wszystkie poranne dodatki zjeżdżały najkrótszą drogą z Kieleckiej na R-4
3. tak ułożyć rozkładów by brygady zjeżdżające przez Ratuszową-ZOO były wyposażone w wyświetlacze dające odpowiednią informację dla pasażerów
4. sensownie oznaczyć zjazdy np jako "28 trasa skrócona"

No i jak uzasadnić wynikające z pkt. 2 kręcenie oberków i marnowanie wozokilometrów (jazda w przeciwpotoku na NwBemowo i potem przewóz much na Ratuszową) w sytuacji obcinania pracy przewozowej TW i szukania przez miasto oszczędności na komunikacji?
Ad 3. Przecież dlatego na skróconej 2 kursują wyłącznie niskopodłogowce - tam się nie-da inaczej a na 33 się da?
Ad 4. Guzik mnie obchodzi że ZTM korzysta z oprogramowania nie pozwalającego na więcej niż 10 (czy 20?) BWL-i tramwajowych. Problem jest znany od dawna i nie-da-się nic z tym zrobić (przy okazji - w autobusach jest więcej BWL-i i się da?)

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lut 2022, 21:38

A czemu nie mogą zjechać z Nowego Bemowa jako np. 27 (przez Wolską)?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lut 2022, 21:41

Bastian pisze:
02 lut 2022, 21:38
A czemu nie mogą zjechać z Nowego Bemowa jako np. 27 (przez Wolską)?
Ty tak na poważnie?

Bo jeśli tak - to taka zjazdówka ma bliżej do 28 (Piaski) niż do 27 (Cm Wolski)

Łukasz
Posty: 10673
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 02 lut 2022, 21:41

pawcio pisze:Jak już mówiłem, ja bym wszystkie 33 obracał przez Kielecką. Wtedy na ratuszowej zostałoby tylko 22.
22 można obracać przez Feminę albo przez Pl.Narutowicza i Nowowiejską i dalej jako 33…

Moim zdaniem co jedno tłumaczenie to głupsze.
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 21:44

1. R3 na 33 na Bemowie nie przejdzie bo nie ma miejsca na robienie SWL-i. Wypadają Młociny które lubiane nie są ale przynajmniej mają metro.
2. Tak. Wszystkie dodatki rano zjeżdżać i po południu wyjeżdżać powinny z/na KIE dziurawiąc traktuje na Broniewskiego. 22 z tego co kojarzę tak ma, 28 to już w ogóle.
3+4. A skąd wziąć na to niskopodłogowce? BWL-e teraz też są robione tylko niskie. Pomijam już ze teraz istotnym czynnikiem decydującym o zmianach nie tylko rozkładowych ale także nawet trasowych jest liczba wymienianych karteczek, co absolutnie wyklucza wychodzenie że zmianami poza linie bezpośrednio zaangażowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 21:46

Łukasz pisze:
02 lut 2022, 21:41
pawcio pisze:Jak już mówiłem, ja bym wszystkie 33 obracał przez Kielecką. Wtedy na ratuszowej zostałoby tylko 22.
22 można obracać przez Feminę albo przez Pl.Narutowicza i Nowowiejską i dalej jako 33…

Moim zdaniem co jedno tłumaczenie to głupsze.
Ale że jak to 22 przez Feminę są zjadania własnego ogona?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3810
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 02 lut 2022, 21:53

Bastian pisze:
02 lut 2022, 21:38
A czemu nie mogą zjechać z Nowego Bemowa jako np. 27 (przez Wolską)?
Z toru, z którego korzysta 33 na Nowym Bemowie nie ma fizycznej możliwości wyjazdu w kierunku Radiowej.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lut 2022, 22:06

pawcio pisze:
02 lut 2022, 21:44
1. R3 na 33 na Bemowie nie przejdzie bo nie ma miejsca na robienie SWL-i. Wypadają Młociny które lubiane nie są ale przynajmniej mają metro.
2. Tak. Wszystkie dodatki rano zjeżdżać i po południu wyjeżdżać powinny z/na KIE dziurawiąc traktuje na Broniewskiego. 22 z tego co kojarzę tak ma, 28 to już w ogóle.
3+4. A skąd wziąć na to niskopodłogowce? BWL-e teraz też są robione tylko niskie. Pomijam już ze teraz istotnym czynnikiem decydującym o zmianach nie tylko rozkładowych ale także nawet trasowych jest liczba wymienianych karteczek, co absolutnie wyklucza wychodzenie że zmianami poza linie bezpośrednio zaangażowane.
1. a) R-4 nie ma SWL-i na 33?
b) czy bez SWL-i R-3 nie obsłuży 33
2. No przecież w którymś momencie dodatki muszą zjechać do zajezdni, robiąc mniejsze lub większe dziury w rozkładzie. Naprawdę niemożliwe jest takie ustawienie rozkładu by tych dziur było jak najmniej i jak najmniej odczuwalne? No i jeśli już muszą być dziury - to chyba lepiej że będą w przeciwpotoku?
3+4. Z dodatków na innych liniach? Przecież i tak rozkład feryjny wymaga wymiany wszystkich karteczek na sieci
(pomijam fakt że "prawdopodobnie najlepszy organizator prawdopodobnie najlepszej komunikacji w Polsce" podpisał tak durną umowę na obsługę rozkładów przystankowych)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lut 2022, 22:43

1a. R4 ma na Bemowie i Piaskach. Które względem Żoliborza są cokolwiek dogodniej położone w porównaniu do Mokotowa.
1b. Postojów brakuje.
2. Oczywiście, że tak. Ale nie ja robię rozkłady.
3. Ale ferie trwają dwa tygodnie, a Wólczyńska tydzień. Te ferie to zresztą recykling ferii świątecznych, które były recyklingiem z września, który to był kontynuacją wakacji, które to były recyklingiem poprzednich ferii świątecznych, co to się wydłużyły niechcący do maja. Poza tym niskie dodatki bez kursów wariantowych i BWL-i to są pojedyncze sztuki. Obsady 33 by się z tego nie pozbierało.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 02 lut 2022, 22:59

pawcio pisze:
02 lut 2022, 22:43
1a. R4 ma na Bemowie i Piaskach. Które względem Żoliborza są cokolwiek dogodniej położone w porównaniu do Mokotowa.
1b. Postojów brakuje.
2. Oczywiście, że tak. Ale nie ja robię rozkłady.
3. Ale ferie trwają dwa tygodnie, a Wólczyńska tydzień. Te ferie to zresztą recykling ferii świątecznych, które były recyklingiem z września, który to był kontynuacją wakacji, które to były recyklingiem poprzednich ferii świątecznych, co to się wydłużyły niechcący do maja. Poza tym niskie dodatki bez kursów wariantowych i BWL-i to są pojedyncze sztuki. Obsady 33 by się z tego nie pozbierało.
1a. Gdzie R-3 ma SWL-e na zwykłej trasie 33? (o ile ma takowe)
2. wiem kto wymyśla rozkłady (ZTCP Ty przekładasz to na grafiki)
3. recycling recyclingu (co widać po istniejących od kilku lat dziurach w częstotliwości szczytów 33). Po co więc ludzie układający rozkłady tramwajowe skoro głównie jest to podmiana dat "ważny od..."
I tak trzeba było ułożyć rozkład na 1 tydzień dla kilku linii.
Wiem że ułożenie rozkładu to jest duża robota ale podmiana obsługi danej brygady (niski-wysoki) to chyba jest łatwiejsza od lotu na Marsa?

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 03 lut 2022, 0:25

Nie trzeba byłoby robić już wysyłać na te brygady niskaczy. Nawet mogłaby być 105tka, tylko po prostu ubrana jako 28, co w przypadku 22 aż się prosi, żeby zrobić i nawet nie oznaczać ich w rozkładzie przystankowym, jeśli to by coś ułatwiło. A już tego, że Mokotów nie może mieć SWLi na Bemowie to już komplwtnie nie rozumiem, przecież cjarytatywnie tych przerw motorowi nie mają, to wszystko jest za kasę. Tydzień mogliby się "pomęczyć" chyba? I tak na coś, czego nie lubią wysyła się młodziaków i osoby z krótkim stażem w tej zajezdni, tak jak było przez jakiś czas z jazzami (krótkimi i długimi). Chyba dałoby się skompletować na tydzień nie marudzącą załogę? Po prostu kwestia priorytetów.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 03 lut 2022, 0:48

Normalnie Mokotów SWL-e ma na 33 na Młocinach. A one nie tylko oznaczają ze ktoś tam sobie siedzi i odpoczywa. To oznacza także że ktoś tam musi zacząć lub skończyć pracę. A miejsca do tego celu są określone w regulaminie pracy. Mokotów Bemowa na liście nie ma, co raczej zaskoczeniem być nie powinno.
Podmiana taboru to filozofia niewielka poza tym że wymaga wymiany karteczek.
Wbrew pozorom na 33 rozkład jest dość nowy. Choć oczywiście założenie o dziurach w szczycie trochę ma i ma się niestety dobrze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lut 2022, 2:22

primoż pisze:
02 lut 2022, 21:53
Bastian pisze:
02 lut 2022, 21:38
A czemu nie mogą zjechać z Nowego Bemowa jako np. 27 (przez Wolską)?
Z toru, z którego korzysta 33 na Nowym Bemowie nie ma fizycznej możliwości wyjazdu w kierunku Radiowej.
A po co wjeżdżać na pętlę?
mkm101 pisze:
02 lut 2022, 21:41
Bastian pisze:
02 lut 2022, 21:38
A czemu nie mogą zjechać z Nowego Bemowa jako np. 27 (przez Wolską)?
Ty tak na poważnie?

Bo jeśli tak - to taka zjazdówka ma bliżej do 28 (Piaski) niż do 27 (Cm Wolski)
Tylko co da pojawienie się na Piaskach jako 28? Problem będzie wciąż ten sam. Zaś jako 27 mogłoby jechać po trasie aż na Marymont.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 lut 2022, 8:31

Wszystkie problemy rozwiązuje łącznik techniczny z Broniewskiego w Stołeczną, w lewo. Podobny, jak na Starzyniaku czy przy Żabie.
miłośnik 13N

Zablokowany