Modernizacja trasy Warszawa - Łódź

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27597
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2006, 20:14

przewoz pisze:U was trzebaby masę gruntów wykupić i wszystkie łuki przebudowąć na większy promień, a to nie takie hop-siup.
Tylko po to, aby skrócic czas przejazdu o marne parę minut. Gra jest niewarta świeczki.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26930
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 lis 2006, 20:23

Poza tym, trasa na 160 oznacza 200 dla wychylnego pudła. Więcej na trasie Warszawa - Łódź nie potrzeba, a już na pewno nie miałaby sensu nowa linia na V=300-350. Pociągi by się dłużej rozpędzały i hamowały niż jechały...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 lis 2006, 21:32

inż. Glonojad pisze:a już na pewno nie miałaby sensu nowa linia na V=300-350.
W chwili obecnej jest to zupełnie nieuzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia. Jakby wyremontować za znacznie mniejsza kasę trasę do Wrocławia, to by w zupełności wystarczyło.
Budowa nowej linii to są lata, a przede wszystkim ogromne koszty. No i inny system zasilania (DC dobrze idzie w sumie tylko do 200, potem moce pobierane przez pojazdy są takie, że trzeba stosować na prawdę grubą i ciężką sieć trakcyjną co tylko podnosi koszty), nowe pociągi etc...
Zrobić modernizację na 160/200 (wychylne) i będzie spokój.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 10 gru 2006, 8:17

1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 10 gru 2006, 19:36

Chwała dla PR, że wydrukowano dla Skierniewic duży żółty rozkład odjazdów i biały przyjazdów na 10 dni (tego "normalnego" nie zamieszczali) :) Pomyśleli...

Natomiast pociągi z Warszawy do Skierniewic nie robią już objazdu przez stację towarową.

Mogliby jeszcze do hafasu nanieść poprawki z linii do Łodzi ](*,)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 gru 2006, 9:34

PKP PR pisze:Trwa modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Łodzi. Dzięki sprzyjającej pogodzie, prace remontowe potrwają jeszcze do 5 stycznia 2007r. Mimo wcześniejszych zapowiedzi, pociągi łączące Łódź i Warszawę do 5 stycznia kursują zatem według rozkładu jazdy wprowadzonego 10 grudnia. Na czas remontu ceny wszystkich biletów na trasie Warszawa – Łódź, z wyłączeniem odcinka Skierniewice – Warszawa, zostały obniżone o 10 %.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 gru 2006, 11:26

Łał, 10%, ale liczy się sam fakt... :)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 gru 2006, 11:35

ale to już od dosyć dawna jest :P
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 gru 2006, 11:36

R-9 Chełmska pisze:ale to już od dosyć dawna jest :P
Możliwe, nie podróżowałem ostatnio do Łodzi :) No ale dobrze, że coś w ogóle się dzieje.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2006, 11:40

10 % naprawdę nie polepszy samopoczucia komuś dojeżdżającemu codziennie do pracy do Wawy. Szczególnie, że ten remont ma skończyć się dopiero za 5 lat.

Na dodatek, pomimo wyciągniętego czasu jazdy, pociągi i tak potrafią przyjeżdżać spóźnione, nawet ten ostatni z Łodzi, po 20 :/

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 gru 2006, 14:15

ale to już od dosyć dawna jest :P
Dopiero miesiąc, a to i tak po kilku miesiącach utrudnień...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8869
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 22 gru 2006, 16:33

Obrazek
Pociągi z Warszawy mają gigantyczne opóźnienia

Zdaniem pasażerów PKP wypuszcza pociągi do Łodzi nawet z godzinnym opóźnieniem. Tymczasem klienci coraz chętniej przesiadają się do autobusów.
- Jesteśmy w stanie furii - mówi Dominik Wolski, pasażer. - Pociąg Łodzianin odjeżdżający z Warszawy Centralnej w ostatnim tygodniu ani razu nie odjechał planowo o 17.15. W poniedziałek spóźnił się o ponad godzinę. Od dyspozytora PKP dowiedzieliśmy się, że musimy zaczekać na konduktorów. Minuty mijały, a kolejnym wyjaśnieniem był brak wagonów. Gdy w końcu pociąg się pojawił i ruszył, to konduktorzy wyjaśnili nam, że przez cały czas czekaliśmy na lokomotywę. Ręce opadają gdy się na to patrzy, tym bardziej że w kolejnych dniach pociągi też odjeżdżały spóźnione nawet o 20 minut.

W PKP starają się odpierać zarzuty. - Tak źle było tylko w pierwszym dniu nowego rozkładu jazdy. Teraz jest już dużo lepiej, choć zdarzają się opóźnienia rzędu 5-10 minut - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. - To dlatego, że trwa remont tunelu średnicowego między Warszawą Zachodnią a Centralną. Dodatkowo Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że przedłużają do 5 stycznia roboty na trasie Łódź - Warszawa.

Tymczasem od ponad miesiąca PKP ma konkurencję. MPK wysłało na trasę Łódź - Warszawa klimatyzowany autokar mercedesa ze stewardesami na pokładzie - Najwięcej klientów mamy pod koniec tygodnia, gdy ludzie wracają na weekend do Łodzi. Chociaż nadal zdarzają się nam kursy gdy podróżuje kilka osób. Jednak jak na tak krótki okres działania to jesteśmy bardzo zadowoleni - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - Pracujemy nad lepszym oznaczeniem naszych przystanków. Chcemy, by wiedziało o nas jak najwięcej osób. Na będziemy raczej inwestować w duże banery, ale na przystankach umieścimy widoczne informacje. Od przyszłego roku poszerzymy ofertę o bilety okresowe, co sprawi, że przejazdy będą tańsze.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 29 gru 2006, 19:54

Od 27 grudnia 2006 roku uruchomione zostały 4 dodatkowe pociągi pospieszne kursujące od poniedziałku do piątku oprócz dni świątecznych w relacji Skierniewice - Warszawa - Skierniewice:

Kod: Zaznacz cały

33020 	33022 	Nr poc. / stacja    22021 	22023
6.35 	7.31 	Skierniewice 	   16.53 	17.44
6.53 	7.49 	Żyrardów	        16.31 	17.24
7.23 	8.19 	Warszawa Zach.	  16.00 	16.54
7.29 	8.24 	Warszawa Centr.     15.54 	16.48
7.40 	8.38 	Warszawa Wsch.      15.41 	16.36
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 29 gru 2006, 20:57

No i tory w Rogowie już zrobione. Jechałem w pierwsze święto samochodem, ale oczywiście przejazd jak był w tragicznym stanie, tak jest :|
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 30 gru 2006, 18:19

R-11 Kleszczowa pisze:No i tory w Rogowie już zrobione. Jechałem w pierwsze święto samochodem, ale oczywiście przejazd jak był w tragicznym stanie, tak jest :|
Tory są zrobione od Rogowa do Koszulek - tam pociąg już osiąga maksymalną prędkość. Ale przejazdu to chyba nie ruszali jeszcze...
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

ODPOWIEDZ