Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2006, 0:01

MeWa pisze:i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie)
Przecież nie bedzie remontowany teraz :arrow: i tak będzie musiał być wyremontowany niezależnie :arrow: jaki wpływ ma na to budowa, lub jej brak, nowego dworca?


Aha, sformułuję swoje stanowisko: bryła też mi się całkiem podoba, ale zgadzam się z fikandrową wyliczanką wad, spowodowanych niepraktycznym rozplanowaniem. ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 lip 2006, 0:14

Bastian pisze:
MeWa pisze:i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie)
Przecież nie bedzie remontowany teraz :arrow: i tak będzie musiał być wyremontowany niezależnie :arrow: jaki wpływ ma na to budowa, lub jej brak, nowego dworca?
przy modernizacji można uniknąć większych utrudnień - nie musisz od razu całego dworca zamykać. W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukturę podziemną dworca raczej całość zamknąć trzeba... a szkoda, że prace raczej nie będą skorelowane.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 lip 2006, 0:27

No dobra, ale kiedy już zamkniesz ten tunel dalekobieżny, to ci i dworzec nie jest wówczas do niczego potrzebny...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 11 lip 2006, 0:31

MeWa pisze:W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukturę podziemną dworca raczej całość zamknąć trzeba...
Ja uważam jednak, że lepiej się kilka (nawet kilkanaście) miesięcy męczyć, a później cieszyć się dobrze zaprojektowanym i funkcjonalnym rozwiązaniem.

Choć, znając ten kraj, coby nie wybudowali, i tak funkcjonalne nie będzie.


A mi się marzy dworzec nad stacją metra Centrum. Z wejściem do hali dworcowej z poziomu ulicy i przystanków autobusowych, wspólny dla pociągów dalekobieżnych i lokalnych, także WKD, z uśmiechniętymi kasjerkami i funkcjonalnymi automatami biletowymi, czystymi peronami bez sprzedaży obwoźnej - za to z automatami z piciem, jedzeniem, gazetami i książkami. Z niewysokim, pasującym do zabudowy południowej pierzei Alej, budynkiem, łączącym funkcje biurowe i niewielkiego, niedrogiego hotelu dla podróżnych... O-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 09 sie 2006, 13:24

We wczorajszych Kurierze w TVP3, w reportażu nt. niewykorzystywaniu prywatnych pieniędzy do remontu miejskiej infrastruktury, podano że zanim wyremontują Centralny czeka warszawiaków budowa nowego Dworca Zachodniego.
Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego.


Ciekawe jak sobie wyobrażają przesiadki do autobusów oraz sam wygląd dworca...

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 09 sie 2006, 13:28

geograf pisze:Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego. Ciekawe jak sobie wyobrażają przesiadki do autobusów oraz sam wygląd dworca...
:arrow: No właśnie, też mnie wczoraj ta informacja o przesunięciu dworca bardziej na wschód zaskoczyła. Trochę ciężko wtedy będzie zaplanować komunikację autobusową, która w tej chwili dzięki jednemu zespołowi przystankowemu obsługuje i dworzec PKP, i PKS.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sie 2006, 14:47

Fikander pisze:W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukt Z niewysokim, pasującym do zabudowy południowej pierzei Alej, budynkiem, łączącym funkcje biurowe i niewielkiego, niedrogiego hotelu dla podróżnych... O-)
Co rozumiesz przez niewysoką? Tam to jest po 7-8, często 3,5 metrowych, kondygnacji... ;)

A co do lokalizacji dworca - pełna zgoda i wciąż uaprcie będę twierdził, że przy zabudowie placu defilad trzebaby tak przerobić i zespół Centralny - Śródmieście.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 sie 2006, 17:49

8 ≠ 40 ;-)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 sie 2006, 21:53

geograf pisze:Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego.
Jedyna możliwa, a oprócz tego od dawna planowana lokalizacja znajduje się rzeczywiście na wschód i bliżej placu Zawiszy. Tylko nie dodano od czego na wschód. Chodzi oczywiście o dworzec Zachodni PKS. Nowy budynek Zachodniego ma powstać między wspomnianym dworcem a budynkiem siedzibą PKP Informatyka. Innego miejsc po prostu nie ma.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sie 2006, 21:59

->Plesim: A propos "dworca na czas moderny", to nie zapominajmy o Gdańskim, który ma atut metra i dwóch tras tramwajowych.

->Fikander: To było mówić "niewysokościowa" ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 09 sie 2006, 22:21

inż. Glonojad pisze:>Plesim: A propos "dworca na czas moderny", to nie zapominajmy o Gdańskim, który ma atut metra i dwóch tras tramwajowych.
Obawiam się, że na tym może się skończyć. Szczególnie jak się okaże że znowu brak funduszy.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 wrz 2006, 23:41

:arrow: Nie wiadomo kiedy, nie wiadomo jak, ale wiadomo, że obecnego dworca nie będzie:
ŻW pisze:Dworzec Centralny zostanie zburzony

autor: Marcin Hadaj, tp, pl, 2006-09-11, Ostatnia aktualizacja: 2006-09-11

Los jednego z najsłynniejszych reliktów PRL w centrum Warszawy jest już przesądzony. PKP chcą wyburzyć Centralny i postawić coś nowego. Pomysłów jest kilka.

– Oczywiście, stacja kolejowa zostanie na swoim miejscu, czyli pod ziemią, ale nad nią będą miały miejsce duże zmiany. Jakie? Tego jeszcze nie wiadomo – mówi Michał Wrzosek, rzecznik Grupy PKP.

W przyszłym roku...

Data rozbiórki dworca nie jest jeszcze ustalona. Ostateczną odpowiedź na pytanie, co powstanie w centrum, poznamy nie wcześniej niż w połowie 2007 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najbardziej prawdopodobny scenariusz po rozebraniu Centralnego to zastąpienie go wysokościowcem.

– Kolej bardzo poważnie rozważa ekonomiczne i urbanistyczne aspekty takiej zmiany. Na 90 proc. zgodzi się na rewolucyjną zmianę, czyli ustawienie tu budynku o wysokości nawet 40 pięter, sięgającego górną krawędzią szczytu hotelu Marriott. Oczywiście, byłby to przede wszystkim budynek biurowy, funkcje kolejowe, w tym kasy i informacja, a także ogólnie dostępna gastronomia znalazłyby się na parterze – wyjaśnia ŻW jeden z doradców inwestycyjnych PKP, który opracowuje zestawienie możliwych zmian na Centralnym.

Inne zmiany też wchodzą w grę, ale są znacznie mniej prawdopodobne. Mówi się m.in. o zastąpieniu budynku dworca nowoczesnym centrum handlowym z niedużą liczbą biur lub dużym centrum rozrywkowym. Znalazłyby się tutaj kina, salon gier zręcznościowych, centrum zabaw dla dzieci i być może kasyno. Oba pomysły są jednak nie najlepsze. Dlaczego?

Pierwszy dlatego, że tuż za Centralnym jeszcze w tym roku zostanie otwarty jeden z największych kompleksów handlowych w Warszawie – Złote Tarasy. Będzie tu kilkaset butików i sklep spożywczy. Wydaje się, że taka liczba obiektów handlowych w tej okolicy zupełnie wystarczy.

Drugi pomysł, czyli stworzenie na gruzach dworca centrum rozrywkowego, wygląda na nieco bardziej trafiony, ale trzeba brać pod uwagę fakt, że i w tej dziedzinie Złote Tarasy znacznie wcześniej wypełnią lukę. Powstanie tu bowiem wielosalowe kino, które będzie przyciągało tysiące osób. W pobliżu, w Pałacu Kultury, jest kolejny multipleks Kinoteka, więc trzeci w centrum na terenie PKP raczej nie cieszyłby się dużym wzięciem.

Wieżowiec najlepszy

Dlatego wiele wskazuje, że na terenie dworca powstanie wieżowiec. Zdaniem Michała Wrzoska z PKP, taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny. – Budowa wysokiego biurowca jest poważnie rozważana – mówi Wrzosek. W opinii Rafała Szczepańskiego, dewelopera i analityka stołecznego rynku budowlanego, wieżowiec zamiast Centralnego to najlepsze rozwiązanie.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 wrz 2006, 23:44

pewnie, że najlepsze, a niech nie mówią bzdur o tym, że zależy im na estetyce, bo tak na prawdę to jedynie im na kasie zależy...
Zresztą dworzec zawsze można wpisać na listę zabytków :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 11 wrz 2006, 23:53

no dobra... a jak to sie ma do wciaz nieustalonych planow zagospodarowania terenow na okolo PKiN?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 11 wrz 2006, 23:56

w żaden sposób, kolej swoje, miasto swoje, jak to zawsze bywa...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ