Strona 6 z 193

: 11 lip 2006, 0:01
autor: Bastian
MeWa pisze:i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie)
Przecież nie bedzie remontowany teraz :arrow: i tak będzie musiał być wyremontowany niezależnie :arrow: jaki wpływ ma na to budowa, lub jej brak, nowego dworca?


Aha, sformułuję swoje stanowisko: bryła też mi się całkiem podoba, ale zgadzam się z fikandrową wyliczanką wad, spowodowanych niepraktycznym rozplanowaniem. ;)

: 11 lip 2006, 0:14
autor: MeWa
Bastian pisze:
MeWa pisze:i kolejnych dłuugich utrudnień w ruchu pociągów (bo oczywiście tunel dalekobieżny będzie remontowany niezależnie)
Przecież nie bedzie remontowany teraz :arrow: i tak będzie musiał być wyremontowany niezależnie :arrow: jaki wpływ ma na to budowa, lub jej brak, nowego dworca?
przy modernizacji można uniknąć większych utrudnień - nie musisz od razu całego dworca zamykać. W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukturę podziemną dworca raczej całość zamknąć trzeba... a szkoda, że prace raczej nie będą skorelowane.

: 11 lip 2006, 0:27
autor: Bastian
No dobra, ale kiedy już zamkniesz ten tunel dalekobieżny, to ci i dworzec nie jest wówczas do niczego potrzebny...

: 11 lip 2006, 0:31
autor: fik
MeWa pisze:W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukturę podziemną dworca raczej całość zamknąć trzeba...
Ja uważam jednak, że lepiej się kilka (nawet kilkanaście) miesięcy męczyć, a później cieszyć się dobrze zaprojektowanym i funkcjonalnym rozwiązaniem.

Choć, znając ten kraj, coby nie wybudowali, i tak funkcjonalne nie będzie.


A mi się marzy dworzec nad stacją metra Centrum. Z wejściem do hali dworcowej z poziomu ulicy i przystanków autobusowych, wspólny dla pociągów dalekobieżnych i lokalnych, także WKD, z uśmiechniętymi kasjerkami i funkcjonalnymi automatami biletowymi, czystymi peronami bez sprzedaży obwoźnej - za to z automatami z piciem, jedzeniem, gazetami i książkami. Z niewysokim, pasującym do zabudowy południowej pierzei Alej, budynkiem, łączącym funkcje biurowe i niewielkiego, niedrogiego hotelu dla podróżnych... O-)

: 09 sie 2006, 13:24
autor: person
We wczorajszych Kurierze w TVP3, w reportażu nt. niewykorzystywaniu prywatnych pieniędzy do remontu miejskiej infrastruktury, podano że zanim wyremontują Centralny czeka warszawiaków budowa nowego Dworca Zachodniego.
Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego.


Ciekawe jak sobie wyobrażają przesiadki do autobusów oraz sam wygląd dworca...

: 09 sie 2006, 13:28
autor: MZ
geograf pisze:Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego. Ciekawe jak sobie wyobrażają przesiadki do autobusów oraz sam wygląd dworca...
:arrow: No właśnie, też mnie wczoraj ta informacja o przesunięciu dworca bardziej na wschód zaskoczyła. Trochę ciężko wtedy będzie zaplanować komunikację autobusową, która w tej chwili dzięki jednemu zespołowi przystankowemu obsługuje i dworzec PKP, i PKS.

: 09 sie 2006, 14:47
autor: Glonojad
Fikander pisze:W przypadku budowy nowego obiektu i konieczności ingerencji w streukt Z niewysokim, pasującym do zabudowy południowej pierzei Alej, budynkiem, łączącym funkcje biurowe i niewielkiego, niedrogiego hotelu dla podróżnych... O-)
Co rozumiesz przez niewysoką? Tam to jest po 7-8, często 3,5 metrowych, kondygnacji... ;)

A co do lokalizacji dworca - pełna zgoda i wciąż uaprcie będę twierdził, że przy zabudowie placu defilad trzebaby tak przerobić i zespół Centralny - Śródmieście.

: 09 sie 2006, 17:49
autor: fik
8 ≠ 40 ;-)

: 09 sie 2006, 21:53
autor: Plesim
geograf pisze:Nowy ma być zlokalizowany bliżej Placu Zawiszy i stać się najważniejszym dworcem warszawskim w czasie trwającej 4 lata modernizacji Centralnego.
Jedyna możliwa, a oprócz tego od dawna planowana lokalizacja znajduje się rzeczywiście na wschód i bliżej placu Zawiszy. Tylko nie dodano od czego na wschód. Chodzi oczywiście o dworzec Zachodni PKS. Nowy budynek Zachodniego ma powstać między wspomnianym dworcem a budynkiem siedzibą PKP Informatyka. Innego miejsc po prostu nie ma.

: 09 sie 2006, 21:59
autor: Glonojad
->Plesim: A propos "dworca na czas moderny", to nie zapominajmy o Gdańskim, który ma atut metra i dwóch tras tramwajowych.

->Fikander: To było mówić "niewysokościowa" ;)

: 09 sie 2006, 22:21
autor: Plesim
inż. Glonojad pisze:>Plesim: A propos "dworca na czas moderny", to nie zapominajmy o Gdańskim, który ma atut metra i dwóch tras tramwajowych.
Obawiam się, że na tym może się skończyć. Szczególnie jak się okaże że znowu brak funduszy.

: 11 wrz 2006, 23:41
autor: MZ
:arrow: Nie wiadomo kiedy, nie wiadomo jak, ale wiadomo, że obecnego dworca nie będzie:
ŻW pisze:Dworzec Centralny zostanie zburzony

autor: Marcin Hadaj, tp, pl, 2006-09-11, Ostatnia aktualizacja: 2006-09-11

Los jednego z najsłynniejszych reliktów PRL w centrum Warszawy jest już przesądzony. PKP chcą wyburzyć Centralny i postawić coś nowego. Pomysłów jest kilka.

– Oczywiście, stacja kolejowa zostanie na swoim miejscu, czyli pod ziemią, ale nad nią będą miały miejsce duże zmiany. Jakie? Tego jeszcze nie wiadomo – mówi Michał Wrzosek, rzecznik Grupy PKP.

W przyszłym roku...

Data rozbiórki dworca nie jest jeszcze ustalona. Ostateczną odpowiedź na pytanie, co powstanie w centrum, poznamy nie wcześniej niż w połowie 2007 roku. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że najbardziej prawdopodobny scenariusz po rozebraniu Centralnego to zastąpienie go wysokościowcem.

– Kolej bardzo poważnie rozważa ekonomiczne i urbanistyczne aspekty takiej zmiany. Na 90 proc. zgodzi się na rewolucyjną zmianę, czyli ustawienie tu budynku o wysokości nawet 40 pięter, sięgającego górną krawędzią szczytu hotelu Marriott. Oczywiście, byłby to przede wszystkim budynek biurowy, funkcje kolejowe, w tym kasy i informacja, a także ogólnie dostępna gastronomia znalazłyby się na parterze – wyjaśnia ŻW jeden z doradców inwestycyjnych PKP, który opracowuje zestawienie możliwych zmian na Centralnym.

Inne zmiany też wchodzą w grę, ale są znacznie mniej prawdopodobne. Mówi się m.in. o zastąpieniu budynku dworca nowoczesnym centrum handlowym z niedużą liczbą biur lub dużym centrum rozrywkowym. Znalazłyby się tutaj kina, salon gier zręcznościowych, centrum zabaw dla dzieci i być może kasyno. Oba pomysły są jednak nie najlepsze. Dlaczego?

Pierwszy dlatego, że tuż za Centralnym jeszcze w tym roku zostanie otwarty jeden z największych kompleksów handlowych w Warszawie – Złote Tarasy. Będzie tu kilkaset butików i sklep spożywczy. Wydaje się, że taka liczba obiektów handlowych w tej okolicy zupełnie wystarczy.

Drugi pomysł, czyli stworzenie na gruzach dworca centrum rozrywkowego, wygląda na nieco bardziej trafiony, ale trzeba brać pod uwagę fakt, że i w tej dziedzinie Złote Tarasy znacznie wcześniej wypełnią lukę. Powstanie tu bowiem wielosalowe kino, które będzie przyciągało tysiące osób. W pobliżu, w Pałacu Kultury, jest kolejny multipleks Kinoteka, więc trzeci w centrum na terenie PKP raczej nie cieszyłby się dużym wzięciem.

Wieżowiec najlepszy

Dlatego wiele wskazuje, że na terenie dworca powstanie wieżowiec. Zdaniem Michała Wrzoska z PKP, taki scenariusz jest bardzo prawdopodobny. – Budowa wysokiego biurowca jest poważnie rozważana – mówi Wrzosek. W opinii Rafała Szczepańskiego, dewelopera i analityka stołecznego rynku budowlanego, wieżowiec zamiast Centralnego to najlepsze rozwiązanie.

: 11 wrz 2006, 23:44
autor: MeWa
pewnie, że najlepsze, a niech nie mówią bzdur o tym, że zależy im na estetyce, bo tak na prawdę to jedynie im na kasie zależy...
Zresztą dworzec zawsze można wpisać na listę zabytków :D

: 11 wrz 2006, 23:53
autor: hafilip84
no dobra... a jak to sie ma do wciaz nieustalonych planow zagospodarowania terenow na okolo PKiN?

: 11 wrz 2006, 23:56
autor: MeWa
w żaden sposób, kolej swoje, miasto swoje, jak to zawsze bywa...