Karol_1014 pisze:Jest wiele tematów do poruszenia także na temat radomskiej KM.
Tylko szczerze wątpię, czy jest to dobre miejsce. Ale za pierwszym razem trochę z tym popolemizuję.
Karol_1014 pisze:"Na pierwszy ogień" proponuję sprzedaż wszystkich przegubowych MANów (...) oraz większości Neoplanów N4020 (...) oraz pozbycie się Neoplanów N4021. W zamian zostałoby zakupionych 50 nowoczesnych autobusów przegubowych, napędzanych olejem napędowym lub biopaliwem. Następnym krokiem byłoby pozbycie się MANów NL202 (...) oraz ostatnich Jelczy 120MM/1 (...).
Nożeszkurwa! A pieniądze na to dobra wróżka czarodziejską różdżką stworzy? Najłatwiej napisać "skasować i kupić", ale o pieniądzach to niech sobie inni myślą. Skąd MPK ma wziąć kasę na wymianę około połowy taboru, skoro w ostatnich latach kupowali zaledwie po kilka sztuk nowych pojazdów? I to głównie dlatego, że musieli osiągnąć określony limit autobusów gazowych (zgodnie z umową z gazownią, która wybudowała na zajezdni stację tankowania).
Karol_1014 pisze:Zostałoby przywrócone kursowanie linii podmiejskich D, E i F oraz zwiększenie częstotliwości dotychczasowych linii.
MPK wycofało się z komercyjnej obsługi tych linii podmiejskich, które przynosiły im straty. A teraz nagle mają na nie wrócić, jednocześnie kupując nowy tabor?
Karol_1014 pisze:Stacji benzynowej należy się pozbyć, a w jej miejsce zrobić coś w stylu pętli przy Dworcu Centralnym w Warszawie, tj. utworzenie zadaszonego terminalu składającego się z 2 peronów (przy I peronie zatrzymywałyby się linie, które do tej pory przejeżdżają tam, czyli 2,3,6,7,8,9,10,11,13,14,19,23 i 25; przy II peronie miałaby pętlę końcową linia 18 oraz linie podmiejskie literowe).
To, że ktoś kiedyś nie pomyślał, wydając pozwolenie na budowę stacji paliw przy samym dworcu PKP, nie oznacza teraz, że wszystko da się nagle wyburzyć pod budowę pętli. Owszem, nie ulega wątpliwości, że zmiany przy dworcu PKP są niezbędne, ale tak się akurat składa, że plany przebudowy tego otoczenia już od dawna są znane (włącznie z dwupoziomowym skrzyżowaniem). Poza tym jeden peron dla trzynastu linii? Absurd!
Karol_1014 pisze:Następnym krokiem zmian w komunikacji miejskiej byłaby przebudowa pętli autobusowych na osiedlach Gołębiów I, Południe i Prędocinek. Na Osiedlu Gołębiów I byłaby wykonana nowa pętla autobusowa na wysokości ulicy Kozienickiej w miejscu dotychczasowej pętli (bez zjazdu w ulicę Andersa).
Po pierwsze - nie ma tam ulicy Kozienickiej, tylko Struga. Po drugie: co te zmiany miałyby usprawnić oprócz zgromadzenia wszystkich linii na jednym przystanku (obecnie od jednego do drugiego jest zaledwie około 15 metrów)? No i czy stworzenie dodatkowego skrzyżowania jest tam w ogóle potrzebne?
Karol_1014 pisze:Następne zmiany objęłyby pętlę na Osiedlu Południe. (...) Na pętli, podobnie jak na Osiedlu Gołębiów I zostałby zbudowany punkt sprzedaży biletów MZDiK Radom, kiosk kolportażowy i ekspedycja dla kierowców.
Ekspedycja dla kierowców? A kto ją ma postawić, skoro nawet ze zwykłymi toi-toiami są problemy? Punkt sprzedaży biletów by się przydał, ale akurat takowy jest planowany na Borkach. A do postawienia kiosku z prasą nikogo nie zmusisz - jak któraś firma kolportażowa będzie chciała, to sama go tam postawi.
Karol_1014 pisze:Podobne prace należałoby przeprowadzić na pętli Osiedle Prędocinek (budowa trzech krawędzi postojowych, budowa punktu sprzedaży biletów MZDiK Radom, kiosku kolportażowego i ekspedycji dla kierowców.
Na trzy stanowiska nie ma miejsca, bo obok będzie biegła obwodnica południowa, punkt sprzedaży biletów MZDiK już tam jest (tyle tylko, że chwilowo nieczynny z powodów technicznych), kiosk z prasą też tam jest. O ekspedycji - jak wyżej.
Karol_1014 pisze:Pewnie wielu z was zauważy
Obawiam się, że poza radomianami raczej niewielu.
Karol_1014 pisze:dlaczego w zmianach nie uwzględniłem pętli na Osiedlu Michałów. Otóż pętlę tą należałoby zlikwidować, a linie 3, 7 i 24 skierować do nowej pętli przy szpitalu na Józefowie.
Pięć linii do szpitala na Józefowie? Obecnie są dwie i w żadnym autobusie na tym odcinku nie notuje się przepełnień.
Karol_1014 pisze:Na Józefowie zostałaby wybudowana nowa pętla autobusowa zamiast dotychczasowej. Znajdowałaby się na wysokości pomiędzy ulicą Aleksandrowicza a przedostatnim rzędem parkingu szpitala. Wtedy zakończyłby się spór pasażerów o to, że mają daleko od przystanku końcowego do drzwi szpitala. Pętla składałaby się z 3 krawędzi postojowych oraz oczywiście z wspomnianych elementów infrastruktury pętli końcowej, czyli punktu sprzedaży biletów MZDiK Radom, kiosku kolportażowego oraz ekspedycji dla kierowców.
Ambitne plany, tylko z realizacją będzie gorzej. Teren należy do szpitala, a ten nie zgadza się na wpuszczenie autobusów przed budynek. Czy pasażerowie mają daleko? Pojęcie subiektywne, bo w zależności od trasy dojścia jest to około 200-300 metrów.
Karol_1014 pisze:wydłużenie wybranymi kursami lini 2 do starej pętli na Koziej Górze (10 kursów w DP i 3-4 kursy w DŚ)
Sztuka dla sztuki? Po co komu trzy kursy w dzień wolny, jeśli co 40 minut ma linię 8? Przecież to peryferyjna dzielnica miasta, więc cudów nie będzie.
Karol_1014 pisze:linia 4 stały takt 15-minutowy w DP i soboty, a w niedziele i święta od początku kursowania do godziny 12 takt co 20 minut, natomiast po godzinie 12 do końca kursowania co 15 minut
Ktoś kiedyś po coś chyba wymyślił godziny szczytu, szczególnie dla linii przecinających centrum miasta. A w niedzielę większa częstotliwość ze względu na odwiedzających cmentarz jest zrobiona do około 16:30. Potem pchanie autobusów przed cmentarz co 15 minut byłoby zwykłym marnotrawstwem.
Karol_1014 pisze:linia 8 - likwidacja pętli na Halinowie i tym samym skierowanie wszystkich kursów do pętli na Osiedlu Wośniki
Niewykluczone, że kiedyś do tego dojdzie, bo tych krótszych jest już niewiele.
Karol_1014 pisze:linia 10 - kursowanie dzień powszedni w godzinach 6:30-8:00 oraz 13:00-16:30 co 30 minut oraz w godzinach 8:00-13:00 i 16:30-20:00 co 40 minut, w pozostałych godzinach co około 60 minut
Akurat na tej linii średnia częstotliwość tyle wynosi. A równych odstępów między kursami nie da się ułożyć, bo w dużej mierze są one uzależnione od godzin pracy zakładów i firm na Gołębiowie. Jesienią będzie zmieniany rozkład (po otwarciu ulicy 1905 Roku), więc być może jakąś równiejszą częstotliwość da się ustalić, ale na cuda bym nie liczył w przypadku linii IV kategorii (marginalnej).
Karol_1014 pisze:linia 12 - w dni powszednie w godzinach 8:00-13:00 oraz w soboty, niedziele i święta przez cały dzień kursowanie w takcie co 30 minut; linia 13 - wybranymi kursami w dni powszednie oraz w soboty, niedziele i święta w godzinach 8:00-18:00 z częstotliwością co 15 minut wydłużenie kursowania do pętli Firlej/Cmentarz; linia 15 - kursowanie w godzinach 6:30-8:00 oraz 13:00-16:30 z częstotliwością co 15 minut
Tutaj już ogólnie - skąd miasto ma wziąć kasę na tyle dodatkowych wozokilometrów, w dodatku często niepotrzebnych, jeżeli nawet takie rzeczy jak gabloty na przyszłe mapy układu komunikacyjnego są ciągle odkładane na później? Potrzeby zmian tras i być może częstotliwości są w rejonie Idalina, Malenic, osiedla Gołębiów II czy Malczewa, ale - na litość boską - nie w całym mieście!
Karol_1014 pisze:linia 18 - zamiana lini okrężnej w linie z dwoma końcowymi przy Dworcu PKP oraz przy ulicy Gajl koło Elektrociepłowni. Powrót z pętli przy Elektrociepłowni ulicami Energetyków, Nowa Wola Gołębiowska, (wahadło przez Kozłów), Potkańskiego, Stara Wola Gołębiowska, Energetyków i dotychczasową trasą do Dworca
A co ta zmiana ma na celu? Bo jedynym efektem będzie wydłużenie czasu przejazdu (mieszkańcom ulicy Marii Gajl i zachodniej części ulicy Nowa Wola Gołębiowska) do centrum miasta (a dzieciom do szkoły). Obecnie przynajmniej w jedną stronę jadą krótszą drogą.
Karol_1014 pisze:linia 23 - uporządkowanie do równomiernego taktu kursowania w godzinach 6:30-8:00
Nie po to w porannym szczycie częstotliwość została zagęszczona (momentami nawet do 6 minut), żeby teraz zmieniać ją do 15 minut. Połowa ludzi jadących rano do szkół i pracy zostałaby wtedy na przystankach! Tam, gdzie jest dobra częstotliwość - chcesz ją zmniejszać, a tam, gdzie tłoku nie ma - chcesz ją zwiększać. Gdzie sens, gdzie logika?
Karol_1014 pisze:Użytkownikom i gościom tego forum moje pomysły wydadzą się, że są dobre, ciekawe, złe lub słabe. Chciałbym poznać wasze opinie, czy któreś z tych projektów mają szanse zaistnieć, a które są kompletnie bez sensu.
Podsumowując: bujanie w obłokach! Część propozycji ma sens, ale większość z nich jest abstrakcyjna, absurdalna i zwyczajnie niemożliwa do zrealizowania przy obecnym budżecie. Miasto ma naprawdę inne potrzeby rozwoju komunikacji (choćby budowa nowych pętli w rejonie ulic Mroza lub Malenickiej) niż proponowana tutaj budowa nowej pętli w miejscu starej, gdzie jedyną różnicą byłaby zmiana miejsca wjazdu i wyjazdu z niej.
Zanudzonych przepraszam - więcej takich elaboratów nie będę już tutaj pisał
.