w Warszawie na ZP Stare MIasto są perony wiedeńskie.
[GOP] Tramwaje Śląskie i komunikacja w GOP-ie
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Tymczasem w GOPie... eksperymentują z telebusami.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 69047.html
Odważnie, że testy transportu na żądanie rozpoczną na nocnej linii.
Tk BTW to ta firma (Blees) mocno promowała swój ebook rok temu
(https://ebook.blees.co/?utm_source=Stro ... aign=ebook)
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 69047.html
Odważnie, że testy transportu na żądanie rozpoczną na nocnej linii.
Tk BTW to ta firma (Blees) mocno promowała swój ebook rok temu
(https://ebook.blees.co/?utm_source=Stro ... aign=ebook)
-
- Posty: 766
- Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45
Dlaczego odważnie? Przecież to właśnie dokładnie to miejsce, gdzie może mieć sens.
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Na Śląsku był przetarg na ponad 300 autobusów. Podzielono go na siedem części i można było w dwóch startować.
W części drugiej Grodzio dał najlepszą cenę.
Mobilis startował ale bez skutku. Reszta, to przewoźnicy ze Śląska.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71188.html
W części drugiej Grodzio dał najlepszą cenę.
Mobilis startował ale bez skutku. Reszta, to przewoźnicy ze Śląska.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 71188.html
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
- Daniel_FCB
- (kaczofob)
- Posty: 1602
- Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
- Lokalizacja: Natolin
Bardzo mi się podoba konsorcjum Irex-1 i Irex-2.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM
- vernalisadonis
- Posty: 3212
- Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12
Też to zauważyłem z tymi starymi wozami. Może dalej liczą na to, że to co teraz jeździ, to będzie jeździć dalej.
Na Śląsku powinni dążyć do tego, żeby jakość usług z każdym kolejnym kontraktem rosła. Tabor z niską podłogą, klimatyzacja, SIP itp.
Dawanie starych dwunastoletnich pojazdów na całkowicie nowe kontrakty, to standardy z krajów trzeciego świata.
Na Śląsku powinni dążyć do tego, żeby jakość usług z każdym kolejnym kontraktem rosła. Tabor z niską podłogą, klimatyzacja, SIP itp.
Dawanie starych dwunastoletnich pojazdów na całkowicie nowe kontrakty, to standardy z krajów trzeciego świata.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Kraków, 19.10.2024 mc339/4A/178
Komunikacja miejska oraz kolej
Jak ktoś chce sobie poczytać, to tu jest dokumentacja przetargowa:
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowa ... 3665124397
https://miniportal.uzp.gov.pl/Postepowa ... 3665124397
Jeśli przyjrzeć się kryteriom oceny, to te 12 lat to nieco wydumana liczba i w rzeczywistości będzie dotyczyć bardzo niewielkiej części floty - to de facto bardziej coś w stylu okresu przejściowego. Po pierwsze już od pierwszego roku średni wiek pojazdów nie może przekroczyć 8 lat, po drugie, w zależności od deklaracji, co 2 lata się zmniejsza. I moim zdaniem jeśli przewoźnicy nie wpadną na jakieś fantastyczne źródło super tanich używek, to od 2024 nijak nie będzie się opłacało jeździć czymś innym niż większością nowych pojazdów z pojedynczymi starymi.Daniel_FCB pisze: ↑12 lis 2021, 13:42Bardzo mi się podoba konsorcjum Irex-1 i Irex-2.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Jakimś kuriozum jest też to, że najwyżej punktowany wariant zakłada obowiązkową wymianę taboru najwcześniej w 3 roku umowy - gdyby ktoś podstawił fabrycznie nowe pojazdy pierwszego dnia to dostałby 0 punktów...
A przewoźnicy wcale nie wydają się za bardzo poszatkowani, wręcz przeciwnie, ta siatka konsorcjum nieśmiało sugeruje jakiś lokalny kartel. I zastanawiam się, czy w tym (poza zagwarantowaniem sobie jakiegokolwiek bytu na kolejne 8 lat) nie leży też pomysł na obejście kryteriów wieku. Nigdzie nie znalazłem informacji że jeden autobus może być zgłoszony tylko do jednego kontraktu, więc jeśli jakaś firma będzie jeździć na np. trzech kontraktach, to zapewne może zgłosić wszystkie swoje nowe/młode pojazdy do każdego z zadań, efektywnie rozwadniając średnią wieku.
Tymczasem ZTM w innym województwie:
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 17570.html
https://www.portalsamorzadowy.pl/gospod ... 17570.html
Kolega mi opowiadał 15 lat temu, że przedsiębiorca w GOPie wziął 3 stare autobusy, złożył jeden, zarejestrował od nowa (marka SAM jako samoróbka) i miał formalnie nowy autobus, który spełniał kryteria przetargu.Daniel_FCB pisze: ↑12 lis 2021, 13:42Bardzo mi się podoba konsorcjum Irex-1 i Irex-2.
Natomiast można zwrócić uwagę, że przewoźnicy ze Śląska są mocno poszatkowani i coś nie wierzę w jakość ich usług.
No i 12-letnie wozy z kontraktem na 7 lat. To pokazuje, jak bardzo GZM jest w tyle z organizacją zbiorkomu.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
http://phototrans.eu/autobusy.php?s=15&nr=1187
To jest chyba najbardziej ekstremalny przykład. Ale w złotych latach SAM-ów były firmy, które sprowadzały nastoletnie autobusy z zachodu i rejestrowały je jako nowe SAM-y.
To jest chyba najbardziej ekstremalny przykład. Ale w złotych latach SAM-ów były firmy, które sprowadzały nastoletnie autobusy z zachodu i rejestrowały je jako nowe SAM-y.
Radni Dąbrowy Górniczej zdecydowali o zmianie nazw 80 zespołów przystankowych (łącznie 153 przystanków). Okej, zmiany oraz aktualizacje nazw co jakiś czas są potrzebne, bo przecież miasta się rozwijają - powstają nowe obiekty, inne zmieniają przeznaczenie, nadawane są też nowe nazwy ulic i placów. Jednak w przypadku części wprowadzonych zmian nasuwa się jedno pytanie: czemu akurat tak? Sztuka dla sztuki? Przykłady:
- DĄBROWA GÓRNICZA PAŁAC KULTURY > DĄBROWA GÓRNICZA FABRYKA PEŁNA ŻYCIA
(oba obiekty są daleko od przystanków, ale Pałac Kultury Zagłębia jest bardziej znany);
- DĄBROWA GÓRNICZA URZĄD MIEJSKI > REDEN CENTRUM ADMINISTRACYJNE
(to jest hit - zlikwidowanie w nazwie przystanku najważniejszego urzędu w mieście!);
- GOŁONÓG INSTAL > GOŁONÓG CENTRALNA KUCHNIA
(firmę Instal na mapie można znaleźć, a stołówkę Centralna Kuchnia widać tylko w hucie).
Nie znam lokalnych uwarunkowań, więc być może część z tych nazw była słusznie zmieniona, ale na pierwszy rzut oka wygląda na absurd.
- DĄBROWA GÓRNICZA PAŁAC KULTURY > DĄBROWA GÓRNICZA FABRYKA PEŁNA ŻYCIA
(oba obiekty są daleko od przystanków, ale Pałac Kultury Zagłębia jest bardziej znany);
- DĄBROWA GÓRNICZA URZĄD MIEJSKI > REDEN CENTRUM ADMINISTRACYJNE
(to jest hit - zlikwidowanie w nazwie przystanku najważniejszego urzędu w mieście!);
- GOŁONÓG INSTAL > GOŁONÓG CENTRALNA KUCHNIA
(firmę Instal na mapie można znaleźć, a stołówkę Centralna Kuchnia widać tylko w hucie).
Nie znam lokalnych uwarunkowań, więc być może część z tych nazw była słusznie zmieniona, ale na pierwszy rzut oka wygląda na absurd.
W polskich realiach to prędzej pleśń i szczury.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Czyli nie znam się, ale się wypowiem? >>>>
A wystarczyło wpisać w Google.
http://fabrykapelnazycia.pl/
To sztandarowy projekt Dąbrowy...