Strona 6 z 113

: 30 wrz 2006, 21:48
autor: fik
Ajj, trzy dni kółeczkowania swoje robią, zmieni się, ale nie wiele. W najlepszym wypadku zablokujemy 1/5 przepustowości średnicy. O-) 20 minut wydaje się sensowniejszą częstotliwością.

: 21 lis 2006, 19:26
autor: Dęboszczak
Dzisiaj odbył się pierwszy w historii przejazd poc. pasażerskim w relacji Warszawa Zach-Lotnisko Okęcie. Oczywiście trwa kampania wyborcza, a przejazd zorganizował sztab HGW.

: 13 mar 2007, 14:01
autor: Flash8222
BTW Może warto by zmienić nazwę tematu?
Życie Warszawy pisze:Pociągiem prosto na lotnisko Okęcie

Wreszcie rozpoczęły się przygotowania do budowy połączenia kolejowego lotniska Chopina z centrum. Pociągiem do terminalu na Okęciu będzie można dojechać w połowie 2009 roku.

Przejazd koleją na lotnisko ma być alternatywą dla wiecznie zakorkowanej ulicy Żwirki i Wigury, którą dziś prowadzi główny dojazd. Pociąg ma przebyć trasę z portu lotniczego do centrum w 20 minut.
Polskie Linie Kolejowe za kilka dni otworzą oferty złożone w przetargu na prace budowlane przy modernizacji torowiska na odcinku od Dworca Zachodniego do stacji Okęcie.

Na Wschodnim położone będą dodatkowe tory odstawcze dla pociągów z lotniska. Na samej trasie zbudowane będą dwie dodatkowe stacje – przy Al. Jerozolimskich i ul. Żwirki i Wigury. Pomiędzy stacjami Służewiec a Okęcie powstanie rozjazd w stronę lotniska. Te prace mają się zakończyć w połowie 2008 r.
O rok dłużej trzeba będzie poczekać na dojazd bezpośrednio na Okęcie. PLK wybudują dwutorowy tunel prowadzący do podziemnej stacji na lotnisku. Wyjście z niej ma się znajdować na styku terminalu I i południowego pirsu nowego gmachu.
Porty Lotnicze, stawiając nowy terminal, równocześnie wybudują podziemną stację kolejową w stanie surowym i przekażą ją PLK.

– Prace mają się zakończyć w kwietniu – mówi Artur Burak, rzecznik prasowy Portów Lotniczych. – Tory, perony, całą infrastrukturę potrzebną do uruchomienia połączeń przygotuje kolej.
Nowy terminal przylotów otwarto w grudniu 2006 r. Cały kompleks ma być gotowy do końca roku.
Liczba pasażerów odprawianych na warszawskim lotnisku sukcesywnie rośnie – mniej więcej o milion osób rocznie. Według prognoz, w 2010 roku ma to być ponad 10 mln pasażerów. Tymczasem jedyna w tej chwili droga na Okęcie już teraz z trudem znosi olbrzymi ruch samochodów i autobusów. Połączenie kolejowe znakomicie ułatwiłoby i przyspieszyło dojazd na lotnisko.

: 13 mar 2007, 17:33
autor: Flash8222
Premo pisze:Raczej szynobus. W Krakowie okazał się on sukcesem.
To, że w do Balic jeździ szynobus nie oznacza od razu, że na Okęcie również będzie jeździł szynobus. Do Balic dojeżdża szynobus gdyż nie ma sieci trakcyjnej na trasie do Balic, zaś na trasie do Okęcia będzie sieć trakcyjna.

: 13 mar 2007, 17:34
autor: MeWa
zresztą czy szynobus zostałby dopuszczony do wjazdu do tunelu?

: 13 mar 2007, 17:39
autor: fik
Flash8222 pisze:Do Balic dojeżdża szynobus gdyż nie ma trakcji elektrycznej na trasie do Balic, zaś na trasie do Okęcia będzie trakcja elektryczna.
sieci trakcyjnej! :P
MeWa pisze:zresztą czy szynobus zostałby dopuszczony do wjazdu do tunelu?
raczej nie

: 13 mar 2007, 17:42
autor: Premo
Flash8222 pisze:Do Balic dojeżdża szynobus gdyż nie ma trakcji elektrycznej na trasie do Balic, zaś na trasie do Okęcia będzie trakcja elektryczna.
I tak nie obędzie się bez nowego taboru. EN57 ma za niskie przyspieszenie i zbyt pojemny. Tak jak na linii Krakowskiej ruch nie byłby aż tak duży. Na linię lotniskową wg. mnie idealny byłby EN81

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-03-13, 19:22 ]
Usunięcie części wiadomości odnoszącej się do nieistniejącej treści. MeWa

: 16 mar 2007, 20:50
autor: JaBaal
Do Wieliczki dojeżdża ZTCW elektryczny szynobus Pesy. Być może ten sam typ pojazdu spełniłby swoje zadanie na trasie do lotniska Okęcie?

: 24 mar 2007, 10:39
autor: Wolfchen
JaBaal pisze:Być może ten sam typ pojazdu spełniłby swoje zadanie na trasie do lotniska Okęcie?
Tutaj tak. Tylko kwestia, kto obsługiwałby połączenie z PL im Chopina: czy KM czy też SKM? Zaznaczam, iż żadna z wymienionych spółek nie posiada EN81... A zakup wymaga czasu i pieniędzy...

: 24 mar 2007, 12:25
autor: Piotrek
Busmann pisze:czy KM czy też SKM?
IMHO by w końcu się zdecydowali czy chcą SKM, czy KM i zaczęli działać wedle mapki Gronkiewiczowej :P

: 18 kwie 2007, 15:10
autor: Flash8222
Rynek Kolejowy pisze:Komunikat PKP PLK

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zawiadamiają, że w dniu wczorajszym zapadła decyzja o unieważnieniu przetargu na modernizację odcinka Warszawa Zachodnia - Warszawa Okęcie.
Postępowanie przetargowe zostało unieważnione, ponieważ nie złożono żadnej oferty nie podlegającej odrzuceniu. Treść ofert nie odpowiadała specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W ofertach złożonych przez obu wykonawców brak było świadectw dopuszczenia do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym wydanych przez Urząd Transportu Kolejowego.

Ponowny przetarg zostanie ogłoszony niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji o unieważnieniu.

: 18 kwie 2007, 15:16
autor: Wolfchen
Hm, w takim tempie, to szybko się tam nie dojedzie koleją... Ani KM, ani SKM. No i wychodzi przygotowanie firm do startu w przetargu ](*,)

: 18 kwie 2007, 23:39
autor: mgs84
do 2012 połączenie to MUSI powstać!

: 20 kwie 2007, 0:26
autor: MZ
mgs84 pisze:do 2012 połączenie to MUSI powstać!
:arrow: Może powinno, ale informacje są coraz mniej optymistyczne:
ŻW pisze:Opóźni się budowa torów kolejowych na lotnisko

autor: Tomasz Kunert, pg, Ostatnia aktualizacja: 2007-04-19

Z tego powodu nie rozpocznie się przebudowa linii radomskiej. Oznacza to, że jeszcze długo nie dojedziemy koleją na lotnisko Okęcie. Za to będziemy tkwić w korkach na Żwirki i Wigury.

Polskie Linie Kolejowe, firma zarządzająca torami kolejowymi w Polsce, chce kompleksowo przebudować trasę z Warszawy do Kielc tak, aby pociągi mogły tędy jeździć szybciej. Niestety, opóźnia się rozpoczęcie prac.

Najpierw ma zostać zmodernizowany odcinek od Warszawy Zachodniej do stacji Warszawa-Okęcie. Jednak dwie firmy, które złożyły swoje oferty w przetargu na prace budowlane, zrobiły błędy w dokumentach – tak orzekła komisja przetargowa.

Nie było w nich świadectw dopuszczenia do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym, wydanych przez Urząd Transportu Kolejowego. – To wymóg związany z bezpieczeństwem pasażerów – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PLK. – Oferty musiały zostać odrzucone – dodaje.

Od linii radomskiej mają odchodzić tory do podziemnej stacji na lotnisku Okęcie. Nowe torowisko ma biec od rozjazdu za stacją Służewiec. Opóźnienie modernizacji trasy z Warszawy do Radomia spowoduje, że również później rozpocznie się budowa torów na lotnisko.

– Martwi mnie ta sytuacja, bo to będzie ważne połączenie portu lotniczego z centrum miasta – mówi Artur Burak, rzecznik PP Porty Lotnicze. – Zapewne spora grupa pasażerów wybrałaby ten rodzaj transportu zamiast taksówek lub własnego samochodu. Już dziś dojazd do portu lotniczego jest bardzo trudny – ul. Żwirki i Wigury jest często zakorkowana.

Rozbudowa lotniska spowoduje wzrost liczby pasażerów, a tym samym zwiększenie natężenia ruchu na Żwirki i Wigury. Ulicy grozi paraliż. Według szacunków Portów Lotniczych, w 2010 roku Okęcie ma obsługiwać 10 mln osób, rocznie przybywa ich około miliona. Kolejka na lotnisko miała dojechać w 2009 r.

: 20 kwie 2007, 0:38
autor: MeWa
od 2009 r. do 2012 r. to są trzy lata - jeśli następny przetarg zostanie rozstrzygnięty, to wciąż wiele czasu pozostanie "w zapasie".