Problemy i prĂłby optymalizacji rozkĹadu linii siedleckiej
Moderator: JacekM
no to rownie dobrze mozna tak, w szczycie oczywiscie:
Ś 12 Sulejówek
C 15 Lublin
Ś 20 Mrozy
Ś 32 Sulejówek
C 44 Terespol
Ś 44 Mińsk
Ś 52 Sulejowek
Ś 00 Siedlce
chyba lepiej jak jest wiecej, ta jedna skmka sie przyda na pewno, a pociag do mrozow odciazy te pozniejsze te
w ogole dziwi mnie, ze ludzie z siedlec, ktorzy koncza prace o rownej godzinie, majac do dyspozycji jedynie pociag na godzine, musza az tyle czekac. wiekoszsci ludziom dojazd do centrum z pracy zajmuje przeciez ok 20-30 min, wiec nie wiem dla kogo ten rozklad jest ukladany
Ś 12 Sulejówek
C 15 Lublin
Ś 20 Mrozy
Ś 32 Sulejówek
C 44 Terespol
Ś 44 Mińsk
Ś 52 Sulejowek
Ś 00 Siedlce
chyba lepiej jak jest wiecej, ta jedna skmka sie przyda na pewno, a pociag do mrozow odciazy te pozniejsze te
w ogole dziwi mnie, ze ludzie z siedlec, ktorzy koncza prace o rownej godzinie, majac do dyspozycji jedynie pociag na godzine, musza az tyle czekac. wiekoszsci ludziom dojazd do centrum z pracy zajmuje przeciez ok 20-30 min, wiec nie wiem dla kogo ten rozklad jest ukladany
pociąg do Siedlec o innej minucie będzie niezabieralny. wirtualna wygoda nie da rady z realnym problemem.
mówiąc inaczej to musi być trochę "popsuty" żeby w ogóle miał sens.
uwagi do rozkładu z 20:11
1. Lublin od razu wlecze się za SKM (co jest małym problem przy alternatywie w postaci odcinka Otwock-Pilawa)
2. Mińsk postoi na Rembertowie (też by się przeżyło)
[ Dodano: |19 Lis 2009|, 2009 21:29 ]
A oto cośmy otrzymali.
Wschodnia:
16:30 Kijów
16:40 Terespol
16:49 Lublin
Czyli co najmniej pół godziny dziury w samym szczycie dla pociągów osobowych.
mówiąc inaczej to musi być trochę "popsuty" żeby w ogóle miał sens.
uwagi do rozkładu z 20:11
1. Lublin od razu wlecze się za SKM (co jest małym problem przy alternatywie w postaci odcinka Otwock-Pilawa)
2. Mińsk postoi na Rembertowie (też by się przeżyło)
[ Dodano: |19 Lis 2009|, 2009 21:29 ]
A oto cośmy otrzymali.
Wschodnia:
16:30 Kijów
16:40 Terespol
16:49 Lublin
Czyli co najmniej pół godziny dziury w samym szczycie dla pociągów osobowych.
Dlatego uważam że dla przeciążonych linii to PLKa powinna decydować o rozkładzie, a negocjacje z przewoźnikami mogą dotyczyć przesunięcia całego układu o ileś minut w lewo lub w prawo. Przewoźnicy, którzy co chwilę wymyślają nowe koncepcje wywracające wszystko do góry nogami powodują, że finalnie wszyscy mają źle: pośpiechy wloką się za osobowymi, a osobowe mają pół godziny dziury w szczycie. Ten Kijów to w ogóle jakiś ponury żart. Kto puszcza taki pociąg w sam środek szczytu.zofey pisze:A oto cośmy otrzymali.
Wschodnia:
16:30 Kijów
16:40 Terespol
16:49 Lublin
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
Wygląda na co najmniej 35 minut dziury w szczycie do Mińska. Czy naprawdę nie można tych pospiechów puścić co 5 minut, np. 16.40 (terespol),16.45(kiev) i 16.49(lublin). Co się stanie jak Lublin pojedzie za Kijowem lub odwrotnie w odstępie 4 minut...*** tak ciężko!To jest marnowanie przepustowości trasy. Jak kiedyś Massel był zaangażowany w układanie rozkładu na WWK to wyglądały one zdecydowanie lepiej. Był i takt z grubsza i jakiś kompromis między pospiechami a podmiejskimi. A teraz to tylko "niedasie". Nie wiem czy zabrakło tego pana czy też beton go zabetonował liczebna przewagą.
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pią 20 Lis, 2009 19:47 ]
Język! MeWa
[ Komentarz dodany przez: MeWa: Pią 20 Lis, 2009 19:47 ]
Język! MeWa
Ja to tylko tak widzę.
Śródmieście:
16:15≈ 2xEN57 Mińsk
16:20≈ SKM
16:35≈ Rembertów/Tłuszcz
16:43 SKM
16:47 3xEN57 Mińsk (i to skład zaklepany przed południem na Ochocie)
16:55 2xER75 Siedlce
[ Dodano: |19 Lis 2009|, 2009 23:39 ]
Następny pospieszny znowu wszystko odwraca do góry nogami. Wyrusza ze Wschodniej o 18:15, żeby za 44 minuty być w Pilawie. Czyli pociąg do Siedlec trzeba dać wcześniej. PARODIA.
Śródmieście:
16:15≈ 2xEN57 Mińsk
16:20≈ SKM
16:35≈ Rembertów/Tłuszcz
16:43 SKM
16:47 3xEN57 Mińsk (i to skład zaklepany przed południem na Ochocie)
16:55 2xER75 Siedlce
[ Dodano: |19 Lis 2009|, 2009 23:39 ]
Następny pospieszny znowu wszystko odwraca do góry nogami. Wyrusza ze Wschodniej o 18:15, żeby za 44 minuty być w Pilawie. Czyli pociąg do Siedlec trzeba dać wcześniej. PARODIA.
Projekt rozkładu dla Śródmieścia/Centralnego:
02 Ś Miłosna
10 C Terespol
12 Ś Mińsk
18 Ś Tłuszcz
22 Ś Miłosna (1 EZT)
30 C RE Siedlce/Łuków*
32 Ś Mrozy
40 C Białystok
42 Ś Miłosna
50 C Lublin
52 Ś Mińsk
* - Zatrzymuje się na: Zachodnim, Centralnym, Wschodnim, Mińsku, Mrozach i dalej na wszystkich przystankach.
Założenia: takt 3-4-4 dla Średnicy
Takt 10 minut do Miłosnej i 20 do Mińska
02 Ś Miłosna
10 C Terespol
12 Ś Mińsk
18 Ś Tłuszcz
22 Ś Miłosna (1 EZT)
30 C RE Siedlce/Łuków*
32 Ś Mrozy
40 C Białystok
42 Ś Miłosna
50 C Lublin
52 Ś Mińsk
* - Zatrzymuje się na: Zachodnim, Centralnym, Wschodnim, Mińsku, Mrozach i dalej na wszystkich przystankach.
Założenia: takt 3-4-4 dla Średnicy
Takt 10 minut do Miłosnej i 20 do Mińska
Skoro Halinów generuje taką ilość pasażerów, to może wydłużyć część SKM-ek do Halinowa po niewłaściwym? Pociąg z Miłosnej jedzie 4 minuty, 2 minuty na obrót, a potem jako służbowy do Miłosnej, gdzie czeka na planowy odjazd. Wystarczy 10 minut pustego toru w przeciwnym kierunku. Tylko pytanie, czy na to przepisy pozwalają? (Dyżurny w Miłosnej wypuszcza pociąg do Halinowa, a dyżurny w Mińsku do Warszawy, a w przypadku opóźnień SKM-ki po prostu pociąg do Warszawy stoi przy S1 SBL).
Wiem, że Miłosną obsługuje LCS w Mińsku
Wiem, że Miłosną obsługuje LCS w Mińsku
Odcinek Rembertów-Miłosna-Stojadła to typowa magistrala. Zapomnij o zawracaniu na torze szlakowym;). Zawsze coś jedzie, albo może jechać. Stacja Mińsk dopiero może manewrować, gdyż nie przeszkadza to pociągom lubelskim.
Ale mogłyby jeździć pociągi niezatrzymujące się między Halinowem,a Mińskiem. Nawet jeśli Mińsk będzie ostatnim przystankiem.
ps. Ideałem byłaby budowa stacji w miejscu przystanku Dębe Wielkie. Takiej żeby dało się mijać i zawracać do woli (4 tory). Wtedy SKM zrobiłoby się do Cisia i wszyscy byliby zadowoleni. (kasuję w myślach przystanek DW gdyż PLK powiedziało że nie chce go dłużej obsługiwać - kosztuje ich więcej niż inne, a KM nie ma chyba z niego za wiele przychodów)
Na wschód od stacji "DW Rozrządowa" jazda po niewłaściwym byłaby często i gęsto stosowana w celu wzajemnego wyprzedzania się pociągów.
Ale mogłyby jeździć pociągi niezatrzymujące się między Halinowem,a Mińskiem. Nawet jeśli Mińsk będzie ostatnim przystankiem.
ps. Ideałem byłaby budowa stacji w miejscu przystanku Dębe Wielkie. Takiej żeby dało się mijać i zawracać do woli (4 tory). Wtedy SKM zrobiłoby się do Cisia i wszyscy byliby zadowoleni. (kasuję w myślach przystanek DW gdyż PLK powiedziało że nie chce go dłużej obsługiwać - kosztuje ich więcej niż inne, a KM nie ma chyba z niego za wiele przychodów)
Na wschód od stacji "DW Rozrządowa" jazda po niewłaściwym byłaby często i gęsto stosowana w celu wzajemnego wyprzedzania się pociągów.
Schemat przy obecnych zapędach PKP. Na stacji Rembertów.
19 Siedlce (59-1 w Centrum), Flirt (do Mińska za kiblem, od Mińska ucieka przed Terespolem)
25 Białystok
30 Mińsk (10-12 w Centrum)
35
40 Sulejówek (20-22 w Centrum)
45
48 Tłuszcz (28-30 w Centrum, 2 minuty ekstra żeby nie opóźniać pospiesznego)
55 Lublin
00 Terespol / Ex Siedlce, i po osobnych torach...
00 Rembertów (40-42 w Centrum, czyści przed Sulejówkiem)
05 Lublin
10 Sulejówek (50-52, czyści przed Mińskiem)
15 Mińsk (55-57, czyści przed Siedlcami)
Przerwa między jednym pociągiem do Mińska, a drugim wynosi 45 minut czyli jest nawet troszkę dłuższa niż u Majewskiego (po 40 minut), ale:
1. po przerwie jest pociąg do Mińska, a nie Łukowa.
2. na końcu przerwy jest SKM która elegancko czyści sytuację.
To że między SKM, Mińskiem i Flirtem są odstępy 4-5 minut to dla SBL i zwrotnic na stacjach Miłosna i Mińsk nie stanowi żadnego problemu. Jedynie Flirt zmarnuje te 4 minuty, ale za to będzie miał pasażerów rozłożonych w miarę równo na trasie.
Ekspresy do Siedlec tylko gdy nie daje tego PKP (co i w projekcie M. ma miejsce). W przeciwnym razie wystarczy ten odciążony Flirt.
19 Siedlce (59-1 w Centrum), Flirt (do Mińska za kiblem, od Mińska ucieka przed Terespolem)
25 Białystok
30 Mińsk (10-12 w Centrum)
35
40 Sulejówek (20-22 w Centrum)
45
48 Tłuszcz (28-30 w Centrum, 2 minuty ekstra żeby nie opóźniać pospiesznego)
55 Lublin
00 Terespol / Ex Siedlce, i po osobnych torach...
00 Rembertów (40-42 w Centrum, czyści przed Sulejówkiem)
05 Lublin
10 Sulejówek (50-52, czyści przed Mińskiem)
15 Mińsk (55-57, czyści przed Siedlcami)
Przerwa między jednym pociągiem do Mińska, a drugim wynosi 45 minut czyli jest nawet troszkę dłuższa niż u Majewskiego (po 40 minut), ale:
1. po przerwie jest pociąg do Mińska, a nie Łukowa.
2. na końcu przerwy jest SKM która elegancko czyści sytuację.
To że między SKM, Mińskiem i Flirtem są odstępy 4-5 minut to dla SBL i zwrotnic na stacjach Miłosna i Mińsk nie stanowi żadnego problemu. Jedynie Flirt zmarnuje te 4 minuty, ale za to będzie miał pasażerów rozłożonych w miarę równo na trasie.
Ekspresy do Siedlec tylko gdy nie daje tego PKP (co i w projekcie M. ma miejsce). W przeciwnym razie wystarczy ten odciążony Flirt.
taaa a miedzy 15 a 55 przerwa do minska ? a do sulejowka 25-50 ?:) wtedy nawet nie trzeba bedzie "czyscic", bo wtedy tyle ludzi i tak nie bedzie korzystac z pociagu powinno sie dazyc do jak najwiekszej czestosci, jak najmniejszych przerw miedzy kolejny pociagami, bo wtedy tylko taki srodek transportu jest atrakcyjny. co z tego, ze w ciagu pol godziny jest 5 km/skm, jak pozniej nie ma nic bez sensu