Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu trasy W-Z

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 31 gru 2006, 10:43

To samo mówił p.Ruta na otwarciu stacji.Że tracą 30 mln.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 31 gru 2006, 10:57

Prasa potrafi przekręcić nawet wywiad autoryzowany ;). Tak więc naturę strat tym bardziej. Sądzę, że chodzi o straty ekonomiczne, a nie finansowe.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 01 sty 2007, 18:44

piotram pisze:Ale to Transeko ponoć, z palca tego żw chyba nie wyssało?
ZW to gazeta o pokroju Fakt-u i tej samej cenie.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 1:20

pawcio pisze:A mnie zastanawia jedno. Czy to nie spowoduje przesunięcia się korka z Most na Al. Solidarności i zamiast stać od tunelu do miśków będzie się stać od Kercelaka do Bankowego. W efekcie wszystkie teoretyczne zyski czasowe autobusów będzie można o kant dupy potłuc. Podobne zjawisko wystąpiło na Moście Poniatwoskiego po itworzeniu buspasa. Jedzie się mniej więcej tyle samo, ale stoi się od R. Waszyngtona do Wisłostrady, a nie od Kruczkowskiego do R. de Gaulle'a.
Oczywiście, że spowoduje. Dlatego też mówi sie o wprowadzeiu tego rozwiązania w momencie uruchomienia mostu północnego. wtedy potoki na każdy moście przeniosą się odpowiednio na północ, odciąży się trasa WZ i dopierowówczas to rozwiązanie spełni swą funkcję. Mnie bardziej jednak martwi skrzyżowanie przy Dw. Wileńskiem. Tam coś trzeba będzie zrobić z organizacją i sygnalizacją by przekierować towarzystwo na most Gdański. Bez poszerzenia Jagiellońskiej nie zadziała. :-k

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 1:30

skrzyżowanie przy Dw. Wileńskim to i tak za kilka lat będzie musiało zostać rozkopane...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 1:35

Brzydal pisze:wizualizacja (plik wmv 5:02 min)

Jezu... Od około 2 minuty filmu - megakorek w stronę Bankowego i prawie puste pasy transportu publicznego. Co to oznacza ? Nieefektywność rozwiązania wynikającą z minimalizmu. Czy... ? Tak. Tak, można to zrobić lepiej. Nie mniej jednak lepsze takie rozwiązanie jak na filmie niż obecne - byłoby to mniejsze zło.
Dopiero teraz obejrzałem te wizualizację. Pomimo tego, że kompletnie nie zgazdam się z oceną przedmówcy co do optymalności rozwiążania (wypowiedź nie wnosi kompletnie nic merytorycznego, ponadto podejrzewam, ze liczbę pojazdów na wizualizacji wzięto z sufitu), to do samego rozwiązania bym sie odnióśł, gdyż widzę tam parę błędów w rozwiązaniach inżynierskich.

Po kolei:
1) Pl. Bankowy: Tramwaj rusza z przystanku. Po diabła się zaraz zatrzymuje na światach przy Grubej Kaśce?? Skutki: a) Spowolnienie ruchu, b) zmniejszenie przepustowości przystanku poprzez spowolnienie zjazdu z niego, c) zwiększenie zużycia paliwa w autobusach. Sugerowane rozwiązanie. Zastosowanie czujnika sygnału zamknięcia drzwi (cofnięcie detektorów nie wchodzi raczej w grę)
2) Stare Miasto: Widzimy przepełniony przystanek i stojący za nim tramwaj, oraz sygnał zabraniający dla pieszych pomimo braku możliwości wjazdu. W przeciwnym kierunku nie stoi nic. Wystarczy zastosowac petle indukcyjne informujące starownik o przepelnieniu przystanku. Wtedy mozna podac pieszym sygnał zielony nie prowokując ich do przebiegania pomiędzy tramwajami. Rozwiązanie to nie zaburza sterowania ruchem samochodowym, gdzyż do najbliższych skrzyżowań sterowanych jest odleglośc ok. 1 km., wię koordynacja jest nieuzadasdniona.
3) Park Praski: zastanowiła mnie sensowoność zakończenia bus -pasa beszpośrednio za przystankiem. Ale w sumie mamy tu rezerwę przepustowości (i tak jest torowisko wydzielone), a są dwa pasy ruchu. OK, niech będzie.

W resztę szczegółów poki co nie wnikałem.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 1:41

MeWa pisze:skrzyżowanie przy Dw. Wileńskim to i tak za kilka lat będzie musiało zostać rozkopane...
Z tego nic nie wynika. Tu chodzi o rozpływ ruchu (wypuszczenie pojjazdów z Targowej), nie sam kształt skrzyżowania. Owszem, Ten może być nieco pomocny ale tylko w ograniczonym zakresie. Poza tym oba projekty (II metro + WZ) sie nie wiążą czasowo. Projekt WZ jest zależny od Mostu Północnego.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 1:51

poniekąd jakoś będą musiały zostać powiązane - w filmie zmieniony jest układ przystanków, co wiąże się z koniecznością korekty wyjść z przejścia podziemnego i przewidzenia/zbudowania przejść do innych przystanków, które połączone byłyby ze stacją metra. Natomiast czy Most Północny nie jest zbyt na północy, by znacząco, w sposób zauważalny, odciążyć Most Śląsko-Dąbrowski? Mi się wydaje, że Północy odciąży w dużym stopniu przede wszystkim Most Grota-Roweckiego (który zresztą GDDKiA ma poszerzyć). Zresztą kto wie czy prędzej nie powstanie Most Krasińskiego...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 02 sty 2007, 2:29

MeWa pisze:poniekąd jakoś będą musiały zostać powiązane - w filmie zmieniony jest układ przystanków, co wiąże się z koniecznością korekty wyjść z przejścia podziemnego i przewidzenia/zbudowania przejść do innych przystanków, które połączone byłyby ze stacją metra....
To dlaszy etap. Zauważ, że obecna infrastruktura przystankowa w tym rejonie, (może z wyjątkiem przystanku wjazdowego na trase WZ nie ma wpływu na funkcjonalnośc rozwiązania. Nawet tymczasowo możnaby zrobić wjazd na Bus-pas za skrzyżowaniem z Jagielolońską i w tym momencie mamy rozwiązanie bez jakichkolwiek zmian w ukladzie Dw. Wileński. Tak więc osobiście bym Bus-Pas wprowadził w momencie otwarcia trasy północnej, a zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.

MeWa pisze: Natomiast czy Most Północny nie jest zbyt na północy, by znacząco, w sposób zauważalny, odciążyć Most Śląsko-Dąbrowski? Mi się wydaje, że Północy odciąży w dużym stopniu przede wszystkim Most Grota-Roweckiego (który zresztą GDDKiA ma poszerzyć). Zresztą kto wie czy prędzej nie powstanie Most Krasińskiego...
Popatrz na to od tej strony: Zamykamy jeden pas na trasie WZ. Żeby nie zakorkowac skrzyżowania Targowa/Al.Solidarności MUSIMY przekierować Targową gdzieś indziej. Wychodzi Dw. Gdański. Natomiast on przyjmie te samochody, gdyż juz wtedy będzie nieco odciążony, ponieważ część Bródna, zamiast pakować sie w "nowy" potok na Gdańskim, będzie wolała pojechać - jak zauważyłes luźniejszym Mostem Grota. Stąd to rozumowanie.

Bo Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sty 2007, 16:47

Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.
Szamot pisze:zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.
Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił... [-o<
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 16:57

Bastian pisze: Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił... [-o<
czemu tak myślisz? Jakoś przy Ratuszu i Politechnie przybyły przystanki bądź zmieniono ich lokalizację, nie wiem jak na innych stacjach, bo nie znam wcześniejszego układu przystanków. Wszystko zależy od koordynacji prac różnych instytucji miejskich, projekt powinien być opiniowany przez różne jednostki. Myślę, że jednak będą zmiany, bo obecny układ nie jest tak dogodny do rozprowadzenia ruchu pieszych, nie zawsze da się wszędzie wyjścia z przejść zbudować itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2007, 16:59

A w ogóle jak ma być ulokowana ta stacja? Chodzi mi chociaż o mniej więcej kierunki świata. Bo tak na logikę wyszło mi jakoś po przekątnej w stosunku do występujących tam osi ulic.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6104
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 17:00

Bastian pisze:
Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.
Oraz na Moście Krasińskiego mają być tramwaje, podczas gdy na M.Św. ich brak.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 17:02

pawcio pisze:A w ogóle jak ma być ulokowana ta stacja? Chodzi mi chociaż o mniej więcej kierunki świata. Bo tak na logikę wyszło mi jakoś po przekątnej w stosunku do występujących tam osi ulic.
Ustalono takie położenie stacji:
Obrazek
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2007, 17:05

Super!
Na pewno będzie potrzebna przebudowa przejścia podziemnego pod Targową. Ale ono pewnie io tak polegnie podczas samej budowy. Byłoby miło, gdyby przy okazji powstało też pełne przejście pod samym skrzyżowaniem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ