: 31 gru 2006, 10:43
To samo mówił p.Ruta na otwarciu stacji.Że tracą 30 mln.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
ZW to gazeta o pokroju Fakt-u i tej samej cenie.piotram pisze:Ale to Transeko ponoć, z palca tego żw chyba nie wyssało?
Oczywiście, że spowoduje. Dlatego też mówi sie o wprowadzeiu tego rozwiązania w momencie uruchomienia mostu północnego. wtedy potoki na każdy moście przeniosą się odpowiednio na północ, odciąży się trasa WZ i dopierowówczas to rozwiązanie spełni swą funkcję. Mnie bardziej jednak martwi skrzyżowanie przy Dw. Wileńskiem. Tam coś trzeba będzie zrobić z organizacją i sygnalizacją by przekierować towarzystwo na most Gdański. Bez poszerzenia Jagiellońskiej nie zadziała.pawcio pisze:A mnie zastanawia jedno. Czy to nie spowoduje przesunięcia się korka z Most na Al. Solidarności i zamiast stać od tunelu do miśków będzie się stać od Kercelaka do Bankowego. W efekcie wszystkie teoretyczne zyski czasowe autobusów będzie można o kant dupy potłuc. Podobne zjawisko wystąpiło na Moście Poniatwoskiego po itworzeniu buspasa. Jedzie się mniej więcej tyle samo, ale stoi się od R. Waszyngtona do Wisłostrady, a nie od Kruczkowskiego do R. de Gaulle'a.
Dopiero teraz obejrzałem te wizualizację. Pomimo tego, że kompletnie nie zgazdam się z oceną przedmówcy co do optymalności rozwiążania (wypowiedź nie wnosi kompletnie nic merytorycznego, ponadto podejrzewam, ze liczbę pojazdów na wizualizacji wzięto z sufitu), to do samego rozwiązania bym sie odnióśł, gdyż widzę tam parę błędów w rozwiązaniach inżynierskich.Brzydal pisze:wizualizacja (plik wmv 5:02 min)
Jezu... Od około 2 minuty filmu - megakorek w stronę Bankowego i prawie puste pasy transportu publicznego. Co to oznacza ? Nieefektywność rozwiązania wynikającą z minimalizmu. Czy... ? Tak. Tak, można to zrobić lepiej. Nie mniej jednak lepsze takie rozwiązanie jak na filmie niż obecne - byłoby to mniejsze zło.
Z tego nic nie wynika. Tu chodzi o rozpływ ruchu (wypuszczenie pojjazdów z Targowej), nie sam kształt skrzyżowania. Owszem, Ten może być nieco pomocny ale tylko w ograniczonym zakresie. Poza tym oba projekty (II metro + WZ) sie nie wiążą czasowo. Projekt WZ jest zależny od Mostu Północnego.MeWa pisze:skrzyżowanie przy Dw. Wileńskim to i tak za kilka lat będzie musiało zostać rozkopane...
To dlaszy etap. Zauważ, że obecna infrastruktura przystankowa w tym rejonie, (może z wyjątkiem przystanku wjazdowego na trase WZ nie ma wpływu na funkcjonalnośc rozwiązania. Nawet tymczasowo możnaby zrobić wjazd na Bus-pas za skrzyżowaniem z Jagielolońską i w tym momencie mamy rozwiązanie bez jakichkolwiek zmian w ukladzie Dw. Wileński. Tak więc osobiście bym Bus-Pas wprowadził w momencie otwarcia trasy północnej, a zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.MeWa pisze:poniekąd jakoś będą musiały zostać powiązane - w filmie zmieniony jest układ przystanków, co wiąże się z koniecznością korekty wyjść z przejścia podziemnego i przewidzenia/zbudowania przejść do innych przystanków, które połączone byłyby ze stacją metra....
Popatrz na to od tej strony: Zamykamy jeden pas na trasie WZ. Żeby nie zakorkowac skrzyżowania Targowa/Al.Solidarności MUSIMY przekierować Targową gdzieś indziej. Wychodzi Dw. Gdański. Natomiast on przyjmie te samochody, gdyż juz wtedy będzie nieco odciążony, ponieważ część Bródna, zamiast pakować sie w "nowy" potok na Gdańskim, będzie wolała pojechać - jak zauważyłes luźniejszym Mostem Grota. Stąd to rozumowanie.MeWa pisze: Natomiast czy Most Północny nie jest zbyt na północy, by znacząco, w sposób zauważalny, odciążyć Most Śląsko-Dąbrowski? Mi się wydaje, że Północy odciąży w dużym stopniu przede wszystkim Most Grota-Roweckiego (który zresztą GDDKiA ma poszerzyć). Zresztą kto wie czy prędzej nie powstanie Most Krasińskiego...
Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił...Szamot pisze:zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.
czemu tak myślisz? Jakoś przy Ratuszu i Politechnie przybyły przystanki bądź zmieniono ich lokalizację, nie wiem jak na innych stacjach, bo nie znam wcześniejszego układu przystanków. Wszystko zależy od koordynacji prac różnych instytucji miejskich, projekt powinien być opiniowany przez różne jednostki. Myślę, że jednak będą zmiany, bo obecny układ nie jest tak dogodny do rozprowadzenia ruchu pieszych, nie zawsze da się wszędzie wyjścia z przejść zbudować itp.Bastian pisze: Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił...
Oraz na Moście Krasińskiego mają być tramwaje, podczas gdy na M.Św. ich brak.Bastian pisze:Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Ustalono takie położenie stacji:pawcio pisze:A w ogóle jak ma być ulokowana ta stacja? Chodzi mi chociaż o mniej więcej kierunki świata. Bo tak na logikę wyszło mi jakoś po przekątnej w stosunku do występujących tam osi ulic.