Strona 6 z 74

: 31 gru 2006, 10:43
autor: Piotrek
To samo mówił p.Ruta na otwarciu stacji.Że tracą 30 mln.

: 31 gru 2006, 10:57
autor: Glonojad
Prasa potrafi przekręcić nawet wywiad autoryzowany ;). Tak więc naturę strat tym bardziej. Sądzę, że chodzi o straty ekonomiczne, a nie finansowe.

: 01 sty 2007, 18:44
autor: MisiekK
piotram pisze:Ale to Transeko ponoć, z palca tego żw chyba nie wyssało?
ZW to gazeta o pokroju Fakt-u i tej samej cenie.

: 02 sty 2007, 1:20
autor: Szamot
pawcio pisze:A mnie zastanawia jedno. Czy to nie spowoduje przesunięcia się korka z Most na Al. Solidarności i zamiast stać od tunelu do miśków będzie się stać od Kercelaka do Bankowego. W efekcie wszystkie teoretyczne zyski czasowe autobusów będzie można o kant dupy potłuc. Podobne zjawisko wystąpiło na Moście Poniatwoskiego po itworzeniu buspasa. Jedzie się mniej więcej tyle samo, ale stoi się od R. Waszyngtona do Wisłostrady, a nie od Kruczkowskiego do R. de Gaulle'a.
Oczywiście, że spowoduje. Dlatego też mówi sie o wprowadzeiu tego rozwiązania w momencie uruchomienia mostu północnego. wtedy potoki na każdy moście przeniosą się odpowiednio na północ, odciąży się trasa WZ i dopierowówczas to rozwiązanie spełni swą funkcję. Mnie bardziej jednak martwi skrzyżowanie przy Dw. Wileńskiem. Tam coś trzeba będzie zrobić z organizacją i sygnalizacją by przekierować towarzystwo na most Gdański. Bez poszerzenia Jagiellońskiej nie zadziała. :-k

: 02 sty 2007, 1:30
autor: MeWa
skrzyżowanie przy Dw. Wileńskim to i tak za kilka lat będzie musiało zostać rozkopane...

: 02 sty 2007, 1:35
autor: Szamot
Brzydal pisze:wizualizacja (plik wmv 5:02 min)

Jezu... Od około 2 minuty filmu - megakorek w stronę Bankowego i prawie puste pasy transportu publicznego. Co to oznacza ? Nieefektywność rozwiązania wynikającą z minimalizmu. Czy... ? Tak. Tak, można to zrobić lepiej. Nie mniej jednak lepsze takie rozwiązanie jak na filmie niż obecne - byłoby to mniejsze zło.
Dopiero teraz obejrzałem te wizualizację. Pomimo tego, że kompletnie nie zgazdam się z oceną przedmówcy co do optymalności rozwiążania (wypowiedź nie wnosi kompletnie nic merytorycznego, ponadto podejrzewam, ze liczbę pojazdów na wizualizacji wzięto z sufitu), to do samego rozwiązania bym sie odnióśł, gdyż widzę tam parę błędów w rozwiązaniach inżynierskich.

Po kolei:
1) Pl. Bankowy: Tramwaj rusza z przystanku. Po diabła się zaraz zatrzymuje na światach przy Grubej Kaśce?? Skutki: a) Spowolnienie ruchu, b) zmniejszenie przepustowości przystanku poprzez spowolnienie zjazdu z niego, c) zwiększenie zużycia paliwa w autobusach. Sugerowane rozwiązanie. Zastosowanie czujnika sygnału zamknięcia drzwi (cofnięcie detektorów nie wchodzi raczej w grę)
2) Stare Miasto: Widzimy przepełniony przystanek i stojący za nim tramwaj, oraz sygnał zabraniający dla pieszych pomimo braku możliwości wjazdu. W przeciwnym kierunku nie stoi nic. Wystarczy zastosowac petle indukcyjne informujące starownik o przepelnieniu przystanku. Wtedy mozna podac pieszym sygnał zielony nie prowokując ich do przebiegania pomiędzy tramwajami. Rozwiązanie to nie zaburza sterowania ruchem samochodowym, gdzyż do najbliższych skrzyżowań sterowanych jest odleglośc ok. 1 km., wię koordynacja jest nieuzadasdniona.
3) Park Praski: zastanowiła mnie sensowoność zakończenia bus -pasa beszpośrednio za przystankiem. Ale w sumie mamy tu rezerwę przepustowości (i tak jest torowisko wydzielone), a są dwa pasy ruchu. OK, niech będzie.

W resztę szczegółów poki co nie wnikałem.

: 02 sty 2007, 1:41
autor: Szamot
MeWa pisze:skrzyżowanie przy Dw. Wileńskim to i tak za kilka lat będzie musiało zostać rozkopane...
Z tego nic nie wynika. Tu chodzi o rozpływ ruchu (wypuszczenie pojjazdów z Targowej), nie sam kształt skrzyżowania. Owszem, Ten może być nieco pomocny ale tylko w ograniczonym zakresie. Poza tym oba projekty (II metro + WZ) sie nie wiążą czasowo. Projekt WZ jest zależny od Mostu Północnego.

: 02 sty 2007, 1:51
autor: MeWa
poniekąd jakoś będą musiały zostać powiązane - w filmie zmieniony jest układ przystanków, co wiąże się z koniecznością korekty wyjść z przejścia podziemnego i przewidzenia/zbudowania przejść do innych przystanków, które połączone byłyby ze stacją metra. Natomiast czy Most Północny nie jest zbyt na północy, by znacząco, w sposób zauważalny, odciążyć Most Śląsko-Dąbrowski? Mi się wydaje, że Północy odciąży w dużym stopniu przede wszystkim Most Grota-Roweckiego (który zresztą GDDKiA ma poszerzyć). Zresztą kto wie czy prędzej nie powstanie Most Krasińskiego...

: 02 sty 2007, 2:29
autor: Szamot
MeWa pisze:poniekąd jakoś będą musiały zostać powiązane - w filmie zmieniony jest układ przystanków, co wiąże się z koniecznością korekty wyjść z przejścia podziemnego i przewidzenia/zbudowania przejść do innych przystanków, które połączone byłyby ze stacją metra....
To dlaszy etap. Zauważ, że obecna infrastruktura przystankowa w tym rejonie, (może z wyjątkiem przystanku wjazdowego na trase WZ nie ma wpływu na funkcjonalnośc rozwiązania. Nawet tymczasowo możnaby zrobić wjazd na Bus-pas za skrzyżowaniem z Jagielolońską i w tym momencie mamy rozwiązanie bez jakichkolwiek zmian w ukladzie Dw. Wileński. Tak więc osobiście bym Bus-Pas wprowadził w momencie otwarcia trasy północnej, a zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.

MeWa pisze: Natomiast czy Most Północny nie jest zbyt na północy, by znacząco, w sposób zauważalny, odciążyć Most Śląsko-Dąbrowski? Mi się wydaje, że Północy odciąży w dużym stopniu przede wszystkim Most Grota-Roweckiego (który zresztą GDDKiA ma poszerzyć). Zresztą kto wie czy prędzej nie powstanie Most Krasińskiego...
Popatrz na to od tej strony: Zamykamy jeden pas na trasie WZ. Żeby nie zakorkowac skrzyżowania Targowa/Al.Solidarności MUSIMY przekierować Targową gdzieś indziej. Wychodzi Dw. Gdański. Natomiast on przyjmie te samochody, gdyż juz wtedy będzie nieco odciążony, ponieważ część Bródna, zamiast pakować sie w "nowy" potok na Gdańskim, będzie wolała pojechać - jak zauważyłes luźniejszym Mostem Grota. Stąd to rozumowanie.

Bo Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.

: 02 sty 2007, 16:47
autor: Bastian
Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.
Szamot pisze:zmiany infrastrukrturalne na Dw. Wileńskim w momencie dostosowania do stacji metra.
Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił... [-o<

: 02 sty 2007, 16:57
autor: MeWa
Bastian pisze: Walnijcie mnie od razu w łeb, jeśli uważacie, że się mylę, ale jak znam życie, to projekt stacji metra zostanie "przyrządzony" w oparciu o obecne usytuowanie przystanków, a potem już niedasie go zmienić. I obym się choć raz, do ciężkiej cholery, mylił... [-o<
czemu tak myślisz? Jakoś przy Ratuszu i Politechnie przybyły przystanki bądź zmieniono ich lokalizację, nie wiem jak na innych stacjach, bo nie znam wcześniejszego układu przystanków. Wszystko zależy od koordynacji prac różnych instytucji miejskich, projekt powinien być opiniowany przez różne jednostki. Myślę, że jednak będą zmiany, bo obecny układ nie jest tak dogodny do rozprowadzenia ruchu pieszych, nie zawsze da się wszędzie wyjścia z przejść zbudować itp.

: 02 sty 2007, 16:59
autor: pawcio
A w ogóle jak ma być ulokowana ta stacja? Chodzi mi chociaż o mniej więcej kierunki świata. Bo tak na logikę wyszło mi jakoś po przekątnej w stosunku do występujących tam osi ulic.

: 02 sty 2007, 17:00
autor: Piotrek
Bastian pisze:
Szamot pisze:Most Krasińskiego nic nie wniesie. To przeprawa lokalna - podobnie jak Świętokrzyski.
Przypuszczam, że wątpię. Świętokrzyski leży naprzeciw niczego i ma niewygodne dojazdy (a już zwłaszcza od strony Pragi). Most Krasińskiego z idealnego środka Żoliborza wprowadzi ruch prościutko na Bródno.
Oraz na Moście Krasińskiego mają być tramwaje, podczas gdy na M.Św. ich brak.

: 02 sty 2007, 17:02
autor: MeWa
pawcio pisze:A w ogóle jak ma być ulokowana ta stacja? Chodzi mi chociaż o mniej więcej kierunki świata. Bo tak na logikę wyszło mi jakoś po przekątnej w stosunku do występujących tam osi ulic.
Ustalono takie położenie stacji:
Obrazek

: 02 sty 2007, 17:05
autor: pawcio
Super!
Na pewno będzie potrzebna przebudowa przejścia podziemnego pod Targową. Ale ono pewnie io tak polegnie podczas samej budowy. Byłoby miło, gdyby przy okazji powstało też pełne przejście pod samym skrzyżowaniem.