Jak kształtować układ komunikacyjny?

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 14:57

MeWa pisze:tramwaj planowany jest w ciągu ul. Reduta Ordona
1) Co to za ulica? :>
2) Drugi plan, to Bema. Wtedy linia by szła pod dworcem, po czym zawijała w stronę BW wzdłuż skweru.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 15:07

Wzdłuż ulicy Ordona ;)

Natomiast koncepcja puszczenia tramwaju wzdłuż Bema ciekawa, choć nie wiem czy możliwa do zrealizowania, patrząc po zabudowie, planach kolei.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 15:14

Tak, czy owak - nie ten temat ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 lip 2007, 15:23

MeWa pisze:O ile mi wiadomo, dworzec Zachodni ma być przesuwany na wschód
Na wschód to ma być przesunięty budynek dworca a nie perony.
MeWa pisze:Wzdłuż ulicy Ordona
O takich planach wspominał Glonojad, ale później one upadły.
MeWa pisze:Natomiast koncepcja puszczenia tramwaju wzdłuż Bema ciekawa, choć nie wiem czy możliwa do zrealizowania, patrząc po zabudowie, planach kolei.
Z Bema jest jeszcze większy problem. Tam jest za wąsko a wyburzyć nic nie można. Po jedenj stronie zabytki po drugiej stronie teren prywatny.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 15:25

Budynek dworca to chbya ma zostać wybudowany, bo jedyne co tam jest, to budyneczek.

Natomiast faktycznie plany dot. wniosków UE do 2013 nie przewidują linii na płn. od dworca.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 lip 2007, 15:31

Sio stąd!
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 19:08

Bastian pisze:Jak to co drugi?
Skoro chcemy przyśpieszyć tramwaje, to trzeba przerzedzić ich przystanki, czego zwolennikiem nie jestem...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 02 lip 2007, 19:09

Nie. Najpierw zmieńmy infrastrukturę.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 02 lip 2007, 19:20

I stwórzmy dogodne przesiadki gdzie ludzie BĘDĄ się chcieli przesiadać. Co z tego że bedzie można się przesiąść w linię jeżdżącą nawet co 5 min jak kilka minut bedzie zajmowało zamo dojście na drugi przystanek. Ludzie po całym dniu pracy nie mają juz ochoty latac po schodkach , przejściach i gonic za uciekającymi autobusami a wolą spokojnie, nawet jeśli będzie to trochę dłużej trwalo dojechac do domu.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lip 2007, 19:23

Właśnie cała idea układu przesiadkowego polega na szybkich i wygodnych przesiadkach. Bez tego ani rusz... :)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 02 lip 2007, 21:39

Macie na myśli coś a'la terminale w Poznaniu (Śródka lub Rataje)?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lip 2007, 23:51

Petroniusz pisze:Macie na myśli coś a'la terminale w Poznaniu (Śródka lub Rataje)?
Tak, o tym pisałem w kontekście stacji Wilanowska. I taki węzeł powstanie przy stacji Młociny.

Busmann pisze:Skoro chcemy przyśpieszyć tramwaje, to trzeba przerzedzić ich przystanki, czego zwolennikiem nie jestem...
Głównym problemem tramwajów jest ustawienie świateł i blokowanie torów przez samochody. Oczywiście można zastanowić się nad likwidacją niektórych przystanków, ale nie może to być jedyny środek do ich przyspieszenia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 03 lip 2007, 0:23

To jakie lokalizacje proponujecie dla węzłów przesiadkowych?

- Młociny
- Wilanowska
- Płowiecka lub PKP Gocławek (z dociągnęciem linii tramwajowej)

Co do blokowania torów przez samochody proponuję tzw. yellow box-y. Chodzi o bezwzględny zakaz zatrzymywania się w tym polu (ergo: wjeżdżasz, jak możesz zjechać).W Anglii stosuje się je dosyć szeroko, u nas też by się przydało.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36650
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 lip 2007, 0:39

A jak to działa?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Petroniusz
Posty: 658
Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
Lokalizacja: Gocław

Post autor: Petroniusz » 03 lip 2007, 1:37

Yellow box-y? Zwykła żółta krata wymalowana na skrzyżowaniach. Nie można się na niej zatrzymać. Chodzi głównie o to, żeby na skrzyżowaniach nie zostawały samochody, które nie mają możliwości zjechania ze skrzyżowania. Pozostaje, niestety, kwestia egzekwowania tego przepisu. Tam, gdzie się to stosuje, mandat za wykroczenie jest dość dotkliwy dla portfela. Wspominano o tym, jako rozwiązaniu na blokowanie torów, na konferencji "Transport szynowy miejski".

ODPOWIEDZ