Strona 6 z 123

: 02 lip 2007, 14:57
autor: Bastian
MeWa pisze:tramwaj planowany jest w ciągu ul. Reduta Ordona
1) Co to za ulica? :>
2) Drugi plan, to Bema. Wtedy linia by szła pod dworcem, po czym zawijała w stronę BW wzdłuż skweru.

: 02 lip 2007, 15:07
autor: MeWa
Wzdłuż ulicy Ordona ;)

Natomiast koncepcja puszczenia tramwaju wzdłuż Bema ciekawa, choć nie wiem czy możliwa do zrealizowania, patrząc po zabudowie, planach kolei.

: 02 lip 2007, 15:14
autor: Bastian
Tak, czy owak - nie ten temat ;)

: 02 lip 2007, 15:23
autor: Plesim
MeWa pisze:O ile mi wiadomo, dworzec Zachodni ma być przesuwany na wschód
Na wschód to ma być przesunięty budynek dworca a nie perony.
MeWa pisze:Wzdłuż ulicy Ordona
O takich planach wspominał Glonojad, ale później one upadły.
MeWa pisze:Natomiast koncepcja puszczenia tramwaju wzdłuż Bema ciekawa, choć nie wiem czy możliwa do zrealizowania, patrząc po zabudowie, planach kolei.
Z Bema jest jeszcze większy problem. Tam jest za wąsko a wyburzyć nic nie można. Po jedenj stronie zabytki po drugiej stronie teren prywatny.

: 02 lip 2007, 15:25
autor: MeWa
Budynek dworca to chbya ma zostać wybudowany, bo jedyne co tam jest, to budyneczek.

Natomiast faktycznie plany dot. wniosków UE do 2013 nie przewidują linii na płn. od dworca.

: 02 lip 2007, 15:31
autor: Bastian
Sio stąd!

: 02 lip 2007, 19:08
autor: Wolfchen
Bastian pisze:Jak to co drugi?
Skoro chcemy przyśpieszyć tramwaje, to trzeba przerzedzić ich przystanki, czego zwolennikiem nie jestem...

: 02 lip 2007, 19:09
autor: JacekM
Nie. Najpierw zmieńmy infrastrukturę.

: 02 lip 2007, 19:20
autor: Rosa
I stwórzmy dogodne przesiadki gdzie ludzie BĘDĄ się chcieli przesiadać. Co z tego że bedzie można się przesiąść w linię jeżdżącą nawet co 5 min jak kilka minut bedzie zajmowało zamo dojście na drugi przystanek. Ludzie po całym dniu pracy nie mają juz ochoty latac po schodkach , przejściach i gonic za uciekającymi autobusami a wolą spokojnie, nawet jeśli będzie to trochę dłużej trwalo dojechac do domu.

: 02 lip 2007, 19:23
autor: Wolfchen
Właśnie cała idea układu przesiadkowego polega na szybkich i wygodnych przesiadkach. Bez tego ani rusz... :)

: 02 lip 2007, 21:39
autor: Petroniusz
Macie na myśli coś a'la terminale w Poznaniu (Śródka lub Rataje)?

: 02 lip 2007, 23:51
autor: MeWa
Petroniusz pisze:Macie na myśli coś a'la terminale w Poznaniu (Śródka lub Rataje)?
Tak, o tym pisałem w kontekście stacji Wilanowska. I taki węzeł powstanie przy stacji Młociny.

Busmann pisze:Skoro chcemy przyśpieszyć tramwaje, to trzeba przerzedzić ich przystanki, czego zwolennikiem nie jestem...
Głównym problemem tramwajów jest ustawienie świateł i blokowanie torów przez samochody. Oczywiście można zastanowić się nad likwidacją niektórych przystanków, ale nie może to być jedyny środek do ich przyspieszenia.

: 03 lip 2007, 0:23
autor: Petroniusz
To jakie lokalizacje proponujecie dla węzłów przesiadkowych?

- Młociny
- Wilanowska
- Płowiecka lub PKP Gocławek (z dociągnęciem linii tramwajowej)

Co do blokowania torów przez samochody proponuję tzw. yellow box-y. Chodzi o bezwzględny zakaz zatrzymywania się w tym polu (ergo: wjeżdżasz, jak możesz zjechać).W Anglii stosuje się je dosyć szeroko, u nas też by się przydało.

: 03 lip 2007, 0:39
autor: Bastian
A jak to działa?

: 03 lip 2007, 1:37
autor: Petroniusz
Yellow box-y? Zwykła żółta krata wymalowana na skrzyżowaniach. Nie można się na niej zatrzymać. Chodzi głównie o to, żeby na skrzyżowaniach nie zostawały samochody, które nie mają możliwości zjechania ze skrzyżowania. Pozostaje, niestety, kwestia egzekwowania tego przepisu. Tam, gdzie się to stosuje, mandat za wykroczenie jest dość dotkliwy dla portfela. Wspominano o tym, jako rozwiązaniu na blokowanie torów, na konferencji "Transport szynowy miejski".