Strona 6 z 6

Koleje na świecie

: 21 maja 2021, 11:59
autor: TranslatorPS
Thatcher pewnie przewraca się w grobie teraz, ale mam wrażenie, że nikomu to w ogóle już nie przeszkadza.

Koleje na świecie

: 21 maja 2021, 12:09
autor: person
TranslatorPS pisze:
21 maja 2021, 11:59
Thatcher pewnie przewraca się w grobie teraz, ale mam wrażenie, że nikomu to w ogóle już nie przeszkadza.
I bardzo dobrze, że się przewraca.
W przypadku deregulacji transportu zrobiła wiele, wiele złego.

W tym samym UKeju pączkują inicjatywy powołujące silnych organizatorów miejskiego transportu na wzór TfL. Niech Thatcher ma konwulsje.

Koleje na świecie

: 21 maja 2021, 12:17
autor: TranslatorPS
Do dzisiaj muszę czytać jak Irlandczycy marudzą na temat prywatyzacji transportu publicznego (nie kolei akurat), podczas gdy są prowadzone postępowania przetargowe niczym w Polsce, bo ludzie nie rozumieją, że istnieje inny model niż bajzel absolutny który pozostawiła po sobie Thatcher. Im więcej się przewraca w tym grobie, tym lepiej - nie sugerowałem, że to źle ;)

Przykładem nowego organizatora jaki mi ostatnio wpadł w oko jest Manchester, gdzie TfGM przejmie komplet kompetencji organizatora - obecnie dużo podstawowych linii jest obsługiwanych komercyjnie, a miasto finansuje tylko słabo samopłatne kursy wieczorne i weekendowe, ale to off-topic w tym wątku.

Koleje na świecie

: 21 maja 2021, 13:50
autor: Snake.Griffin
kajo pisze:
21 maja 2021, 11:55
ZTCP już teraz ze 2 franczyzy obsługują lokalne samorządy? No koncepcja prywatyzacji kolei chyba jednak się nie sprawdziła...
Tak je obsługują lokalne samorządy, że prywatne firmy mają kontrakty managerskie na zarządzanie :D

Przecież cały temat problemów w UK nie rozbija się o fakt kto jest operatorem tylko o całkowite przeniesienie na operatorów ryzyka przychodowego.

Koleje na świecie

: 21 maja 2021, 15:11
autor: kajo
Snake.Griffin pisze:
21 maja 2021, 13:50
kajo pisze:
21 maja 2021, 11:55
ZTCP już teraz ze 2 franczyzy obsługują lokalne samorządy? No koncepcja prywatyzacji kolei chyba jednak się nie sprawdziła...
Tak je obsługują lokalne samorządy, że prywatne firmy mają kontrakty managerskie na zarządzanie :D

Przecież cały temat problemów w UK nie rozbija się o fakt kto jest operatorem tylko o całkowite przeniesienie na operatorów ryzyka przychodowego.
Prowadzenie biznesu bez ryzyka przychodowego, hmmm... Nie widzę inaczej stworzonego rynku.
A tak na serio, to widać i w Europie w USA, że jednak transport potrzebuje daleko posuniętych regulacji. Także prywatni operatorzy tak. Jak w Czechach czy Niemczech. Nadal mamy mocnego państwowego operatora, ale musi się on starać, bo w każdej chwili z konkretnej trasy może go wygryźć prywatny operator.

Koleje na świecie

: 16 paź 2021, 14:27
autor: kajo
Zgodnie z zapowiedziami rządu Wielkiej Brytanii miejsce franczyz ma zająć ponownie utworzony jednolity operator połączeń dalekobieżnych. Minister transportu Grant Shapps, uzasadnia to tym, że przyjęte ćwierć wieku temu rozwiązania – zwłaszcza w czasie lockdownu – przestały się sprawdzać (sporo więcej na ten temat piszemy tutaj). Franczyzy, na które podzielono siatkę połączeń British Rail po ich prywatyzacji w latach 90. ubiegłego wieku, mają docelowo zostać ponownie połączone w ramach jednego przedsiębiorstwa. Sprawa z Go-Ahead i podległego firmie joint venture London & South Eastern Railway jest pierwszym przypadkiem nacjonalizacji przewoźnika kolejowego z powodu naruszenia zaufania, a nie z powodu jakości usług lub wyników finansowych.
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/wi ... 04936.html
Ciąg dalszy odchodzenia od franczyz w UK.