Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 sty 2006, 8:59

patryk148 pisze: ostatnie dane potwierdziły ze wariant pod karowa byłby lepszy,
Nieprawda.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

zubil
Posty: 21
Rejestracja: 19 gru 2005, 18:40

Post autor: zubil » 29 sty 2006, 17:42

Zastanawia mnie ta Lazurowa.. ten łuk jest podejrzanie ostry, a stacja jest po drugiej stronie skrzyżowania niż pętle i bloki.. nie lepiej machnąć ją pod Górczewską, bliżej wszystkiego?

Druga sprawa - nie przesadzajmy z tymi osiedlami, kto wie, gdzie jest Nowe Koło? Ja bym chyba tylko Wola Park zmienił, ta nazwa zdecydowanie odpada IMHO.

Bastianie drogi, widać za rzadko zaglądam na forum... #-o

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2006, 21:53

patryk148 pisze: ostatnie dane potwierdziły ze wariant pod karowa byłby lepszy, ale na ten pod swietokrzyska juz sa plany. dlatego bedzie ten budowany
odnośnie pierwszej części: bzdura. Wszystkie spółki miejskie skrytykowały ten przebieg, zresztą zrobiono błędy w tej ostatniej ekspertyzie, która zawierała przebieg pod Karową, ponadto wariant ten stwarzał wiele problemów eksploatacyjnych i budowlanych.
Natomiast tramwaj na Świętokrzyskiej to dopiero Science Fiction, należałoby się spytać mostowców - bo spotkałem się z opiniami, że przeprowadzenie tramwaju przez most Świętokrzyski ze względu na jego konstrukcję nie jest możliwe.

Odnośnie nazw - te do II linii to są orientacyjne, na pewno podlegać będą jeszcze dyskusjom...
Jeżeli tyczy się pierwszej linii, to metro rozpropagowało pewne nazwy - Wierzbno, ursynowskie nazwy. Oczywiście istniały, ale teraz jakby metro uściśliło do czego się one tyczą.

Ciekawa jest natomiast stacja przy PDT, bo na razie wynika, że ma powstać pod... zajezdnią tramwajową, z płd. wyjściem na Siedmiogrodzkiej. Na razie to u nas wszystkie stacje wymagały odkrywki ;)

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 lut 2006, 22:03

Sugerujesz ze północne wyjscie by było od strony Wolskiej, a południowe na Siedniogrodzkiej?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2006, 22:06

Z informacji, które widziałem, to tak. Zresztą innej możliwości przy takim przebiegu to ja nie widzę.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 02 lut 2006, 22:08

zajefajnie... :D
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 06 lut 2006, 15:39

SHADOW-XIII pisze:Chrzanów, serce Bemowa ?
coś mi się wydaje, że druga nitka ma być przedewszystkim dla Chrzanowa i Włoch, bo to Ci będą korzystać :roll:
szkoda, że nikt nie wziął pod uwagę ile zajmie dojazd reszty Bemowa do Chrzanowa (na dodatek jeszcze nie ma nitki tramwajowej z Bemowa do Chrzanow), a ile dojazd z Chrzanowa na Górczewską ... trudno się mówi ...
Po pierwsze Nowe Bemowo nie będzie korzystać z metra, bo po prostu będzie to nieopłacalne. Nawet przy przebiegu przez Górczewską. Jak się jedzie tramem przez Obozową do centrum 25 minut bezpośrednio, to nikt nie będzie podjeżdżał trzech przystanków, żeby przesiadać się w metro, które będzie jechało 15 minut albo i więcej. Druga sprawa: Górczewska ma tramy, Człuchowska nie. Trzecia sprawa, właśnie Włochom, nawet Ursusowi i Piastowowi (pod warunkiem wybudowania Nowo-Lazurowej) będzie się opłacać korzystanie z metra. Oni tramów nie mają, a jedynie megazakorkowane Al Jerozolimskie. A Człuchowska jest właśnie przygotowana na przyjęcie metra, gdyż zabudowa jest w odpowiedniej odległości. Na Górczewskiej będzie problem. A to market, a to tramwaj, a to nowy wiadukt kolejowy. No i gdy po ustatniu komunikacyjnego koszmaru Bemowiam, Górczewska znów zostałaby rozkopana (nikt nie pójdzie na dużo droższe rozwiązanie, budowę za pomoca tarczy), to chyba władze zostałyby rozniesione na kawałki :twisted:

[ Dodano: 2006-02-06, 15:52 ]
Fikander pisze:Ta, ale chyba lepiej zwiększyć odległość między dwoma równoległymi ciągami szybkiego przemieszczania się, a nie dublować de facto jedną linią metra drugą? Mieszkańcy Tamki dojdą sobie do Powiśla, jeśli już chcemy używać takich argumentów.
Ja bym jednak proponował je skrzyżować, co by umożliwić przesiadki z jednego na drugie.

[ Dodano: 2006-02-06, 15:54 ]
MeWa pisze:zmienimy przebieg: nie będzie to gwarancją jego trwałości, bo jego zmiana tylko oddali budowę metra, a przez ten czas przyjdą nie jedne władze miasta i nie raz zmienią przebieg
To ja poproszę metro na Okęcie. Bo tam moja teściowa ma działkę :twisted: Albo najlepiej od razu na Paluch. Jak zaczniemy raz kombinować, to już z tych kombinacji się nie wykaraskamy i zamiast metra, będziemy mieli kolejne warianty :twisted:

[ Dodano: 2006-02-06, 15:55 ]
hki pisze:Jedyny pozytek jaki jest z tego delibrowania o przebiegu II linii to to, że wreszcie ktoś powiedzial glosno o tym, że powinna iść pod Górczewską. Wyrzucić w cholere pomysly z Kasprzaka i puścić trase tam gdzie iśc powinna a na koncu rozdzielić ją na Jelonki i Bemowo.
Ja bym co najmniej do Babic /a może nawet i Leszna/ oraz Łomianek wyciągnął :shock: ](*,)

[ Dodano: 2006-02-06, 16:20 ]
Fikander pisze:Pociąg osobowy z Małkini do Warszawy Kerfur Wileńska...
Karfur, jeśli już :wink:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 06 lut 2006, 21:28

dennis pisze:właśnie Włochom, nawet Ursusowi i Piastowowi (pod warunkiem wybudowania Nowo-Lazurowej) będzie się opłacać korzystanie z metra. Oni tramów nie mają, a jedynie megazakorkowane Al Jerozolimskie.
Co ty opowiadasz? Ursus, mając do samej patelni 19 minut jazdy pociągiem (a Piastów 22), będzie podjeżdżał do metra, którym będzie jechał 15 minut? Wolne żarty... #-o
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
SHADOW-XIII
Posty: 72
Rejestracja: 15 gru 2005, 13:12
Lokalizacja: Londyn

Post autor: SHADOW-XIII » 06 lut 2006, 22:08

dennis pisze:Po pierwsze Nowe Bemowo nie będzie korzystać z metra, bo po prostu będzie to nieopłacalne. Nawet przy przebiegu przez Górczewską. Jak się jedzie tramem przez Obozową do centrum 25 minut bezpośrednio, to nikt nie będzie podjeżdżał trzech przystanków, żeby przesiadać się w metro, które będzie jechało 15 minut albo i więcej.
jasne, czyli każdy będzie wolał wlec się 171 czy E-2 do centrum ? chyba żartujesz, kto żyw z Nowego Bemowa wysiądzie do metra przy Ratuszu, to oczywiste !!!
dennis pisze:Druga sprawa: Górczewska ma tramy, Człuchowska nie.
fakt, 2 przystanki na Górczewskiej to tak dużo, że aż strach, to po co metro w centrum powstało skoro tam są tramwaje, pozatym, porównując Człuchowską do Górczewskiej, to tej pierwszej nie można nazwać ulicą, tylko drogą osiedlową ....
dennis pisze:Trzecia sprawa, właśnie Włochom, nawet Ursusowi i Piastowowi (pod warunkiem wybudowania Nowo-Lazurowej) będzie się opłacać korzystanie z metra. Oni tramów nie mają, a jedynie megazakorkowane Al Jerozolimskie. A Człuchowska jest właśnie przygotowana na przyjęcie metra, gdyż zabudowa jest w odpowiedniej odległości.
Człuchowska na przyjęcia metra przygotowana ? chyba masz na myśli ten 1,5 metrowy pas zieleni ... jednak wątpie, że tyle wystarczy, pozatym z Ursusa/Włochów/Piastowa nikt nie będzie dojeżdzał do metra przy Człuchowskiej (nie licząc terenów położonych blisko Ciepłowni), a to nie robi różnicy czy Człuchowska czy Górczewska, tamte tereny będą dojeżdzać Jerozolimskimi, które są właśnie po to modernizowane ostatnio ... a Górczewska czy Człuchowska to różnica 5 minut, nawet mniej ... ale Górczewska to zbalansowana propozycja ... dokładnie "po środku" Bemowa (Bemowo=Bemowo+Jelonki) ... spojrzyj jeszcze raz na mapę
dennis pisze:Na Górczewskiej będzie problem. A to market, a to tramwaj, a to nowy wiadukt kolejowy. No i gdy po ustatniu komunikacyjnego koszmaru Bemowiam, Górczewska znów zostałaby rozkopana (nikt nie pójdzie na dużo droższe rozwiązanie, budowę za pomoca tarczy), to chyba władze zostałyby rozniesione na kawałki :twisted:
o ile mi wiadomo, II nitka metra nie będzie budowana metodą odkrywkową więc problem z głowy
dennis pisze:[ Dodano: 2006-02-06, 15:55 ]
hki pisze:Jedyny pozytek jaki jest z tego delibrowania o przebiegu II linii to to, że wreszcie ktoś powiedzial glosno o tym, że powinna iść pod Górczewską. Wyrzucić w cholere pomysly z Kasprzaka i puścić trase tam gdzie iśc powinna a na koncu rozdzielić ją na Jelonki i Bemowo.
Ja bym jeszcze do Babic walnął, a może nawet do Leszna i Łomianek :shock: ](*,)
twoje odpowiedzi są rzeczywiście dziecinne, najpierw zrozum tematy, na które się wypowiadasz

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 07 lut 2006, 14:13

SHADOW-XIII pisze:
dennis pisze:Po pierwsze Nowe Bemowo nie będzie korzystać z metra, bo po prostu będzie to nieopłacalne. Nawet przy przebiegu przez Górczewską. Jak się jedzie tramem przez Obozową do centrum 25 minut bezpośrednio, to nikt nie będzie podjeżdżał trzech przystanków, żeby przesiadać się w metro, które będzie jechało 15 minut albo i więcej.
jasne, czyli każdy będzie wolał wlec się 171 czy E-2 do centrum ? chyba żartujesz, kto żyw z Nowego Bemowa wysiądzie do metra przy Ratuszu, to oczywiste !!!
Oczywista to jest jedynie Twoja nieznajomość Bemowa. Ja mieszkam na Nowym Bemowie już od 5 lat, więc chyba pomyliłeś adresata swoich fantasmagorii :evil:
fakt, 2 przystanki na Górczewskiej to tak dużo, że aż strach, to po co metro w centrum powstało skoro tam są tramwaje, pozatym, porównując Człuchowską do Górczewskiej, to tej pierwszej nie można nazwać ulicą, tylko drogą osiedlową ....
twoje odpowiedzi są rzeczywiście dziecinne, najpierw zrozum tematy, na które się wypowiadasz
Jak widać Twoje "rady" najlepiej pasują do Twojego własnego postępowania. Bądź więc łaskaw sam się do nich zastosować i nie pleć po próżnicy.
Górczewska czy Człuchowska to różnica 5 minut, nawet mniej ... ale Górczewska to zbalansowana propozycja ... dokładnie "po środku" Bemowa (Bemowo=Bemowo+Jelonki) ... spojrzyj jeszcze raz na mapę
Właśnie widać, że wypisujesz te bzdury patrząc na mapę. Jak już pisałem, ja tam mieszkam od kilku lat i znam te tereny bez patrzenia na mapę. Zresztą podałeś argument, który dowodzi, że nawet jeśli Nowe Bemowo chciałoby korzystać z metra, to z takim samym powodzeniem może to zrobić dojeżdżając do Człuchowskiej, jak i Górczewskiej. A i tak jestem przekonany, że mało kto by zeń korzystał.
o ile mi wiadomo, II nitka metra nie będzie budowana metodą odkrywkową więc problem z głowy
A wiesz jaka jest różnica w kosztach pomiędzy metodą odkrywkową, a tą przy pomocy tarczy? Polecam jednak lepiej zorientować się w temacie, zamiast głosić demagogię pod publiczkę.

[ Dodano: 2006-02-07, 14:16 ]
Bastian pisze:
dennis pisze:właśnie Włochom, nawet Ursusowi i Piastowowi (pod warunkiem wybudowania Nowo-Lazurowej) będzie się opłacać korzystanie z metra. Oni tramów nie mają, a jedynie megazakorkowane Al Jerozolimskie.
Co ty opowiadasz? Ursus, mając do samej patelni 19 minut jazdy pociągiem (a Piastów 22), będzie podjeżdżał do metra, którym będzie jechał 15 minut? Wolne żarty... #-o
Jak na razie to mają w praktyce 45 minut 517stką. O jakim pociągu mówisz? Skoro są tam takie znakomite pociągi, to może skasujmy 517stkę i wrzućmy ich wszystkich do tych pociągów ](*,)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2006, 16:01

dennis pisze:[Jak na razie to mają w praktyce 45 minut 517stką. O jakim pociągu mówisz? Skoro są tam takie znakomite pociągi, to może skasujmy 517stkę i wrzućmy ich wszystkich do tych pociągów ](*,)
Hm, czy to właśnie nie to ostatnio proponowałeś :-k :lol:

A tak serio, zarówno Ursus, jak i Piastów, muszą się do tych dworców jakoś dostać. A skoro i tak już byliby skazani na dowozówkę... ile jechałaby na Chrzanów dowozóka z Ursusa przez Gołąbki (przebitka uliczki przy Tesco)? 5 minut? 7? A dodaj do czasu przejazdu pociągu średni czas oczekiwania...

Piastów: sytuacja jeszcze gorsza, bo nie da się rozwiązać problemu odległości od stacji budową nowej, więc i tak autobusy - jako dowozówka do czegoś - muszą zostać. Tylko jeśli już ludzi mamy zmuszać do przesiadki, to niech to będzie coś, co ma częstotliwość porównywalną z tramwajami na Ciepłowni czy autobusami na Zachodnim...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 07 lut 2006, 16:20

Tak piszesz, że mój rozumek nie jest w stanie wywnioskować o co Ci naprawdę chodzi :D Nigdy nie proponowałem upychania Ursusa i Piastowa w istniejących pociągach. Jeśli coś takiego niefortunnie powiedziałem w ferworze, potraktujmy to jak "pornogrubasy" :lol: Natomiast zawsze twierdzłem i nadal twierdzę, a także twierdzę, że nikt twierdzący, że zna się na komunikacji miejskiej nie powinien twierdzić inaczej, gdyż potwierdziłby nieprawdziwość swego pierwszego twierdzenia :D , że podstawą komunikacji miejskiej powinna być komunikacja szynowa. A więc w przypadku Ursusa i Piastowa kolej albo tramwaj szybki, dwusystemowy. A więc środki transportu na bazie (no, powiedzmy) istniejącej infrastruktury. Podaż miejsc, dowozówki i ogólnie jakość oferowanych usług, to już zupełnie inna sprawa.
Tak na poważnie: z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że jesteś jednak zwolennikiem możliwości wepchnięcia zarówno Ursusa, jak i Piastowa (choć tu już gorzej, bo dalej) do metra. Oczywiście przy założeniu wybudowania połączenia drogowego z Jelonkami i zapewnienia efektywnego dowozu. I powiem Ci, że też tak myślę. Nawet uważam, że - szczególnie w obliczu braku perspektyw na poprawienie jakości usług PKP (a i ta SKMka do Pruszkowa jest dość wątpliwa) - te osiedla miałyby z metra dużo większy pożytek, niż Nowe Bemowo, które ma znakomite tramwaje. Chyba, że postąpimy zgodnie z zapędami Szadoła i zmusimy Nowe Bemowo do korzystania z metra i to dojeżdżając do stacji Górce. Tylko najpierw trzebaby wypruć torowisko tramwajowe od Koła do Nowego Bemowa. Albo i dalej, jeśli Koło też chcielibyśmy "zachęcić" do korzystania z metra :D
Pozdrawiam (jedynie rozsądnych)

Awatar użytkownika
SHADOW-XIII
Posty: 72
Rejestracja: 15 gru 2005, 13:12
Lokalizacja: Londyn

Post autor: SHADOW-XIII » 07 lut 2006, 22:13

dennis, wiem, że równie dobrze Nowe Bemowo może jechać dłużej do metra o te 5 minut, ale jak już mówiłem położenie metra na górczewskiej "centralizuje" linię na Bemowie, tak, że jest porówno dla wszystkich ...

mieszkam na Bemowie od 10 lat więc znam je lepiej, wiem jak wygląda dojazd co Centrum. E-2 czy 171 i trzeba się wlec przez Górce .. postawienie przy Ratuszu Bemowo stacji metra daje nam stację w super miejscu, naprawdę potężny węzeł komunikacyjny z wieloma możliwymi przesiadkami, za miasto, Nowe Bemowo, Jelonki

a Górczewska na czas budowy na 100% nie zostanie całkowicie zamknięta ... co najwyżej zostanie po 1 pasie w obie strony, czyli tak jak jest teraz ... a patrzenie na to "bo przed chwilą położyli nawierzchnie" nie bardzo jest poprawne, bo koszt nawierzchni i relatywni mały patrząc na obsługę ilości pasażerów na Człuchowskiej, a Górczewskiej (przy Górczewskiej metro ma zepwnioną o większą ilość pasażerów)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 lut 2006, 22:16

Muszę się tu nie zgodzić. Koszt rozrycia i ponownego ułożenia nawierzchni, biorać pod uwagę, jak katastrofalne miała wskaźniki ekonomiczne inwestycja w opracowaniu BPRW - nawet uwzględniając, że mogli popełnić szereg błędów - może położyć całą sprawę.

Z drugiej zaś strony, są jeszcze spore rezerwy w czasie przejazdu, które można wyciąć z Okopowej przez wprowadzenie chociażby priorytetów - wszystkie skrzyżowania się do tego nadają.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 08 lut 2006, 9:36

inż. Glonojad pisze:To może jednak nie dwusystemowy, tylko jako WKD?
Mówisz o podciągnięciu torów WKDki do Piastowa, czy puszczeniu po torach kolejowych pociągów WKD, które w pierwszym możliwym miejscu "przeskakiwałyby" na właściwą linię WKD? W obu jednak przypadkach przydałoby się zrobić coś z końcowyą stacją ("dworcem") owej kolejki. Chyba dałoby się przebić tory pod JPM i, po przebudowie owego, zakrańcować WKDkę na dworcu Śródmieście :-k No, ale znając realia inwestycji przy współudziale PKP, wygląda bardziej na s-f :-?

[ Dodano: 2006-02-08, 10:02 ]
SHADOW-XIII pisze:dennis, wiem, że równie dobrze Nowe Bemowo może jechać dłużej do metra o te 5 minut, ale jak już mówiłem położenie metra na górczewskiej "centralizuje" linię na Bemowie, tak, że jest porówno dla wszystkich ...
Masz zapewne na myśli wszystkich Bemowian. A Włosi, Ożarowianie, nawet Wrzodaki i Piastowiaki?
mieszkam na Bemowie od 10 lat więc znam je lepiej, wiem jak wygląda dojazd co Centrum. E-2 czy 171 i trzeba się wlec przez Górce .. postawienie przy Ratuszu Bemowo stacji metra daje nam stację w super miejscu, naprawdę potężny węzeł komunikacyjny z wieloma możliwymi przesiadkami, za miasto, Nowe Bemowo, Jelonki
Naprawdę nie zamierzam się z Tobą licytować kto zna lepiej Bemowo :lol: Gdyby była kasa, to możnaby zrezlizować Twoją "wizję" rozwidlenia metra, żeby wszystkim dogodzić. Ale tej nie ma. A wybudowanie metra pod Górczewską spowoduje, że ani jedni, ani drudzy nie dostaną porządnej komunikacji z prawdziwego zdarzenia (ani Nowe Bemowo, ani Jelonki). O "południowcach" już nawet nie wspominając. Trochę mi to przywodzi na myśl, jakby jeden samochód podzielić i dać tym silnik, a tamtym resztę :twisted:
a Górczewska na czas budowy na 100% nie zostanie całkowicie zamknięta ... co najwyżej zostanie po 1 pasie w obie strony, czyli tak jak jest teraz ... a patrzenie na to "bo przed chwilą położyli nawierzchnie" nie bardzo jest poprawne, bo koszt nawierzchni i relatywni mały patrząc na obsługę ilości pasażerów na Człuchowskiej, a Górczewskiej (przy Górczewskiej metro ma zepwnioną o większą ilość pasażerów)
Że jest to zupełny absurd, najpierw budować przez 10 lat nową ulicę, a potem ją rozorywać, bo zmieniła się koncepcja metra, już nawet nie chce mi się przypominać. W każdym razie fatalny odbiór społeczny i ogrom niedogoności dla mieszkańców, z tym związanych są dla mnie bezdyskusyjne. Natomiast co do liczby pasażerów. Tu jestem przekonany, że jest to mit. Biorąc pod uwagę jakość analiz (o czym wspomniał glon) albo wogóle nie uwzględniono dodatkowych pasażerów, z osiedli, które mają szansę (i z pewnością tak by się stało) powstać na Woli przemysłowej po wybudowaniu tam metra, albo niedoszacowano skali tego rozwoju. Podobnie przypuszczam musiało być w kwestii pasażerów z "południa" (Włosi etc).

[ Dodano: 2006-02-08, 10:12 ]
inż. Glonojad pisze:Z drugiej zaś strony, są jeszcze spore rezerwy w czasie przejazdu, które można wyciąć z Okopowej przez wprowadzenie chociażby priorytetów - wszystkie skrzyżowania się do tego nadają.
Chyba znów nie rozumiem. Czy mówisz o Górczewskiej i wprowadzeniu tam zielonej fali, celem usprawnienia podróży (zdaniem Szadoła przydługich) z Bemowa do centrum :?:

ODPOWIEDZ