Tym razem o wychowaniu

Moderator: Szeregowy_Równoległy

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 cze 2006, 16:20

Paweł_K pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:patriotom
Patriotpom to można się przyglądać co najwyżej, a być to można patriotą
:oops: :oops: :oops: :oops:
R-11 pisze:
Gdyby minister nie był patriotom, a np. matematykiem to zrobiłby matmęzamiast WF.

Fik pisze:Zupełnie niezły pomysł.
No widzisz. Tak powie umysł ścisły, ale humanista już nie.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 cze 2006, 16:22

R-11 Kleszczowa pisze:Tak powie umysł ścisły, ale humanista już nie.
Sorry, ale wolę z dwojga złego mieć wykształconych ludzi ze skoliozą niż tępych mięśniaków.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7771
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 cze 2006, 17:20

Hmm, to jeżeli mam 2 lekcje WFu w tygodniu, to będę miał jedną :?:

Jakby nie mogli greki zamiast tej dodatkowej historii wprowadzić...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 21 cze 2006, 18:59

R-9 Chełmska pisze:Hmm, to jeżeli mam 2 lekcje WFu w tygodniu, to będę miał jedną :?:
jeżeli oficjalnie są cztery(ale to chyba i tak o podstawówkę chodzi), to miałbys po prostu jedna godzinę historii więcej bez żadnych strat
a wuefu to można jeszcze cały dzień dodać, a wady postawy będą i tak jeżeli lekcje będą polegac na "macie piłke i sobie pokopcie"
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 21 cze 2006, 19:16

Właśnie, ilość lekcji wfu to pikuś, sęk w ich wykorzystaniu. I z tego sposobu wykorzystania często uczniowie olewają ten przedmiot...
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7771
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 21 cze 2006, 19:18

No dobrze, a jak mają wyglądać dobrze wykorzystywane lekcje WF-u?
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 21 cze 2006, 19:26

To co napisał powyżej tm + większa swoboda wyboru (spora część osób w mojej szkole nie grała na wfie, bo ciągle rżneliśmy w gałę) + większa elastyczność (część grupy gra w to, część w tamto) + bardziej ciekawe sporty (aczkolwiek z tym u mnie w gimnazjum było dobrze - był badmington, piłka chińska :P, uni-hokej itd.). Najlepiej by było, gdyby sprawa wyglądała podobnie jak na uczelniach - zapisujesz się na sport, który chcesz. No i przede wszystkim, żeby oni faktycznie czegoś uczyli na tym wfie, piłkę pokopać to ja se mogę poza lekcjami. ;]
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 21 cze 2006, 19:49

Fikander pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Tak powie umysł ścisły, ale humanista już nie.
Sorry, ale wolę z dwojga złego mieć wykształconych ludzi ze skoliozą niż tępych mięśniaków.
Nie zgodzę się. W rozwoju człowieka powinna byc równowaga. Zbyt mało sportu tez nie wpływa korzystnie na osobowość

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 cze 2006, 19:50

Szamot pisze:W rozwoju człowieka powinna byc równowaga. Zbyt mało sportu tez nie wpływa korzystnie na osobowość
Tak, ale aby tę równowagę osiągnąć, musimy zwiększyć ilość godzin na WSZYSTKICH poziomach nauczania szkolnego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 21 cze 2006, 19:54

Paweł_K pisze:
Onet.pl pisze:Skupianie się na jednej może sugerować, że tylko ona jest dobra, a to jest sprzeczne ze stanem wiedzy medycznej.
I co z tego że sprzeczne z wiedzą medyczną, ważne że z ideologią jest słuszne ](*,)
A dobra, niech informują o naturalnych metodach. Ale w połączeni z aspektami biologicznymi i wynikającym z tych rozkładem prawdopodobieństwa nieskuteczności w/w metod. Oraz niech informują o pozostałych metodach, równiez kladąc naciska na skuteczność.

Mając charakterystykę porównawczą, każdy noże wtedy wybrać swą metodę. Nie widzę przeciwskazań, by uwzględnił w niej aspekty ideologiczne. Ale niech zrobi to na tle faktów, a nie obok nich.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 21 cze 2006, 20:17

Fikander pisze:
Szamot pisze:W rozwoju człowieka powinna byc równowaga. Zbyt mało sportu tez nie wpływa korzystnie na osobowość
Tak, ale aby tę równowagę osiągnąć, musimy zwiększyć ilość godzin na WSZYSTKICH poziomach nauczania szkolnego.
Ale to jest nie realne. Spójrz najpierw na infrastrukturę szkół, a potem rób równowagę.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 21 cze 2006, 20:23

Fikander pisze:musimy zwiększyć ilość godzin na WSZYSTKICH poziomach nauczania szkolnego.
Ooo nie Fik! :evil: :x Więc chcesz mi (i nie tylko) dołożyć lekcji? Bo chcesz osiągnąć równowagę, żebyśmy mieli za 20 lat pokolenie paraolimpijczyków uzdolnionych w liczeniu całek i datach bitew wojen w Afryce Północno-Wschodniej?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Szamot
Posty: 2315
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Szamot » 21 cze 2006, 20:27

Fikander pisze:
Szamot pisze:W rozwoju człowieka powinna byc równowaga. Zbyt mało sportu tez nie wpływa korzystnie na osobowość
Tak, ale aby tę równowagę osiągnąć, musimy zwiększyć ilość godzin na WSZYSTKICH poziomach nauczania szkolnego.
Upatrywałbym tego raczej w bardziej elastycznym, dostosowanym do predyspozycji systemie nauczania. Wiem... Idealista w buszu...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 21 cze 2006, 20:28

Bo chcesz osiągnąć równowagę, żebyśmy mieli za 20 lat pokolenie paraolimpijczyków uzdolnionych w liczeniu całek i datach bitew wojen w Afryce Północno-Wschodniej?
taki ktoś nazywa sie wszechstronnie wykształcony
ach no i całki to zdaje sie program jedynie mat-fizu
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 21 cze 2006, 20:30

Generalnie rzecz biorąc postulowałbym zmiany systemu kształcenia - po co znać na pamięć mapę/daty/definicje jak każdy chyba ma jakąs mapę albo encyklopedię w domu? Wywalić pamięciówy, położyć nacisk na szukanie informacji i korzystanie z nich, a siatkę godzin zostawić w spokoju.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

ODPOWIEDZ