[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 20 wrz 2009, 8:56

Może zróbmy wspólnie monografie 280 i 260. Wstępny szkic już mam czyli przenosiny, rok kasacji, rok wprowadzenia do eksploatacji.

Zostało by tylko NG (choć częściowo jest), numerki rej. (choć częściowo są), ewentualne podmiany choć one też są ale pewnie nie wszystkie.

Jak ktoś jest chętny do współpracy to proszę o kontakt linia507@wp.pl .
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

alojzy
Posty: 1316
Rejestracja: 10 maja 2007, 9:08

Post autor: alojzy » 20 wrz 2009, 9:36

vip6744 pisze:Tak, wg. moich notatek było to tak: 2502 w 05.1989 r. podmieniono na 2582, 2504 w 10.1990 roku na 2553, a w 04.1991 r. na 2529, 2572 w 04.1990 r. na 2631(ex2894), 2598 we 09.1990 roku na 2593, 2625(ex2837) we 09.1990 roku na 2605(ex2633). 2631 nie był podmieniany. Były jeszcze wcześniejsze podmiany, np. wóz 2506 podmieniony w 03.1986 roku na 2302
Twoje zapiski częściowo pokrywają się z moimi.
Ja mam zapisane podmiany - w grudniu 1989 .:
2524->2594
2531->2532
2631->2572
we wrześniu 1990 r.:
2593->2598
2605->2625
w grudniu 1990 r. kasowany na T-4 wóz 2553 (ex 2504)
Interesuje mnie nadal cel tych podmian, które były dokonywane tylko na Ostrobramskiej.
Snułem różne przypuszczenia, np. za mały przebieg na kasację, więc podnieniało się na wóz jeszcze zdatny do eksploatacji, ale z większym przebiegiem, itp.
Co do przyczepek, to na razie dokopałem się do:
wrzesień/październik 1992 r:
2844(składak)/ z przyczepką 2793 - kasowany
2793 z przyczepką 2844 nadal eksploatowany - i to był najdłużej eksploatowany wóz I serii (z 1979 r.), dotrwał aż do roku 1994!
I jeszcze 3104 (składak) z przyczepką od 3140 (86) - zapisek z grudnia 1992 r.
Wspominam też najdłużej jeżdżącego przeguba z białym pasem - 2684, do kwietnia 1991 r. jeździł przeważnie na 130.
A co od monografii ikarów - jestem jak najbardziej za!!!

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 20 wrz 2009, 9:54

Jeśli chodzi o podmiany przyczepek to prócz tamtych mam jeszcze: 2430(ex118) dostał w 1995 roku doczepę od składaka 2500, 2429 w 1994 roku od czegoś też dostał, ale nie mam numeru, 2500(ex97) w 1992 roku od 2417(ex828) , 2629 z 1985 roku w 1998 roku dostał doczepę od 3046, 2659 z 1987 roku dostał w 1999 roku doczepę od czegoś, 2824 z 1980 roku w 1991 roku też miał podmianę przyczepy, ale znów brak numerku, 2958 z 1986 roku też dostał od innego wozu przy ODB w 1999 roku przyczepę, 3105 w 1993 roku dostał od czegoś doczepę, 3106(ex253) w 1993 roku doczepę od 3127, 3122(ex1252) w 1993 roku doczepę od 3105, 3137 w 1999 roku doczepę od 3134.
Cóż, mógłbym się włączyć to tego projektu użytkownika Beniego - mam wszystkie remonty Ikarusów 260 i 280, dodatkowo całą masę info o Jelczach PR100, PR110 i "ogóreńkach".

A co macie o pogotach? Bo ja mam różne info o podmianach: 9604 przy okazji remontu w 01.1998 roku miał podmianę, to samo spotkało 9652, a mianowicie składak 2196, a raczej jego sekcja A przeszła remont i stała się pogotem 9652, 9657 podmiana w 07.1998 roku, 9658 we 09.1997 roku, 9661 w 1995 roku i 9671 niepewną podmianę w 1996 roku.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 20 wrz 2009, 10:06

vip6744 pisze:Obecnie kasowane Ikarusy to kupują złomiarze i tną je u siebie w punktach, a o 2488 to nie mam żadnych info związanych z jakimiś podmianami - u mnie jest to ex 2895 z 1986 roku po trzech remontach - 1992, 1997 i w 2005 roku. A jest tu ktoś, kto zna podmiany pogotów i z jakich wozów zostały przerobione :?:
Z mojego pamiętnika miłośnika sporo tego ale ci napiszę wszystkie dane które mam o pogotowiach i nie tylko -

R-5
601 - 86ex3018 03>R10 +2008
602 - 87ex2042 03>R13 +2006
603 - 89ex2208 +2001
604 - 87ex2830 03>R7 03>r13 +2005
608 - 85ex9 +2003
610 - 87ex15 +1993

R6
611 - 87ex3031
613 - 88ex2228 +2003
617 - 87ex3033 +2004
618 - 89ex2227
619 - 89ex1462 92>617'' +2001
620 - 89ex1463 +1992
620'' - 92ex1452 +1995
620''' - 95ex1496 +1996

R7
621 - 87ex3034 +2007
622 - 87ex2826 +2004
623 - 88ex2505
626 - 86ex3015 +2001

R8
631 - 87ex2069 95>R13 +2001
632 - 87ex2591 93>R13 +2008
633 - 91ex2479 93>R13 95>R9-642 +2001
637 - 86ex2049 +1994
638 - 89ex2214 93>R13 +2003
640 - 88ex1093 95>R13 +2003

R9
641 - 87ex2061
646 - 86ex2938
647 - 86ex3036 +2006
650 - 89ex2222 06>T4 08>R13

R10
651 - 87ex2491 +1998
652 - 91ex2625 +2005
655 - 87ex2082
657 - 86ex2168 +2003
658 - 89ex2054 +2004

R11
661 - 87ex2285
662 - 87ex2783 +1999
666 - 87ex3012 +2004
667 - 87ex2041 +2003
670 - 90ex2701 +1996

R12
671 - 86ex3001 +1988
671'' - 88ex2229 94>R7 +2007
674 - 87ex2194 +1997
675 - 87ex2855 95>R7 +2002

R13
681 - 86ex2531 +1990
681'' - 90ex2213 +2003
682 - 86ex3003
683 - 87ex2873 +1994
687 - 95ex1692 +1996
688 - 92ex3112składak +2000
689 - 88ex1091 +1997
690 - 88ex1678 95>1602'' +2003

T4
691 - 87ex2325

Techniczne

482T2 - 88ex2456 +?
474T2 - 88ex3022 +?
486T2 - 88ex2832 +?
484T2 - 88ex2472 +?
485T2 - 88ex2492 +?
353T7 - 88ex2224 +?
352T7 - 87ex2251 +?
350T7 - 86ex3024 +?
358T7 - 90ex3118 +?

Wycieczkowe
385T7 - 85ex241 +1991
473T2 - 85ex242 89>1238'' +1997
475T2 - 85ex244 +1994

OSK
9001 - 87ex674 90>810'' 94>R7 96>413'' +2004
9001'' - 96ex2404 +2003
9002 - 87ex675 92>17'' +1997
9002'' - 96ex2600
9003 - 87ex676 92>1007'' 93>R13 +2008
9003'' - 05ex2602
9004 - 87ex864 92>1242'' +1998
9005 - 87ex677 90>1013'' 93>R13 +1997
9006 - 87ex678 90>1093'' 93>R13 +1997
9006'' - 95ex2414 99>2049''' +2006
9007 - 79ex2001 +1991
9008 - 85ex245 89>280T4 +1996
9009 - 85ex246 89>280T4 $2002TMMB
9010 - 85ex247 93>1075'' 95>R13 +2003
9011 - 85ex248 92>615'' +1998
9012 - 79ex2002 +1988
9013 - 87ex865 92>280T4 +1999
9014 - 87ex866 92>280T4 +1996
9015 - 85ex2332 +1992
9016 - 85ex2853 +1993
9017 - 85ex2892 +1991
9018 - 79ex2003 +1992
9020 - 85ex14 +1992
9021 - 87ex2790 +1992
9021'' - 99ex5521
9022 - 85ex16 +1992
9024 - 83ex237 90>802'' 94>R9 +2001
9025 - 83ex238 92>402'' +1998
9026 - 83ex239 93>628'' +2001
9027 - 83ex240 90>812'' +1995
9028 - 83ex241 89>280T4 +1996
9056 - 98ex2558 +2006
9057 - 97ex6330 99>2'''' 03>623'' 08>6319
9058 - 83ex232 92>1052'' 95>R13 +1999
9058'' - 97ex1202''ex1079 +2009
9059 - 83ex233 93>1097'' 95>r13 03>1236''' +2007
9059'' - 93ex209'' +2009
9060 - 83ex234 +2007
9061 - 83ex235 94>1403'' +2001
9061'' - 99ex719
9062 - 83ex236 93>630''' +2001
9062'' - 05ex287
9063 - 05ex288

Ot tylko tyle jak coś to służę pomocą.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 20 wrz 2009, 10:14

No więc możesz sobie uzupełnić, że 350T7 - 86ex3024 miał kasację w 1992 roku, 385T7 - 85ex241 to ex 243 tak naprawdę i nie był skasowany w 1991 roku tylko sprzedany w 1989 roku do "Wincentaka", a 485T2 - 88ex2492 w 1993 roku został przenumerowany na 354-T7. Odnośnie Nauk Jazdy nie widzę różnic i w kwestii pogotów podobnie. Mam info odnośnie remontów pogotów i z przyjemnością się podzielę, ale można by było coś napisać o Ikarusach 260, bo mam też w tym temacie dużo i ciekawie.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 20 wrz 2009, 18:30

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 3:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5509.......| 1221
5721.......| 441
5415.......| 225
5749.......| 1329 i 2349
5560.......| 1456
5713.......| 2643 i 316
5665.......| 2903
5714.......| 2685 i 2700
5709.......| 2522 i 1247
7370.......| 3097 i 3052

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 20 wrz 2009, 18:39

Czy ktoś orientuję się może czy ex-warszawskie solówki jeżdżące w PKS Garwolin są jeszcze wykorzystywane liniowo :?: Były to trzy woz: 242, 439 i 400. Pisać tylko, gdy jest się pewnym, a nie snując przypuszczenia.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 21 wrz 2009, 23:18

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 4:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5508.......| 2607
5700.......| 2545
5662.......| 2564
2750.......| 2102
5774.......| 455
5705.......| 2367
5760.......| 1075 i 1429
5747.......| 1238
5701.......| 2548
5772.......| 2106

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 wrz 2009, 9:24

Czy mogę zapytać o jakie kasety chodzi?

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 22 wrz 2009, 9:35

To chodzi o kasety wozów na tablice umieszczone z tyłu Ikarusa.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 wrz 2009, 10:47

No to mnie powaliliście. Jeszcze chwila i każdą śrubkę będziecie opisywać skąd pochodzi

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 22 wrz 2009, 11:31

Premo, nikt Ci nie kazał wchodzić w ten temat. Jeśli masz pomysł, o czym pisać to wykaż się kreatywnością i napisz o czym chcesz porozmawiać. PS. My powaliliśmy Ciebie, a Ty mnie pytaniem: O jakie kasety chodzi :?: ](*,)

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 22 wrz 2009, 12:22

Myślałem ze dyskutujecie o jakiejś istotnej części pojazdu. Temat dotyczy dalszych losów kasowanych pojazdów. Zaczęliście od tego które wozy mają podmienione sekcje B. A teraz zajmujecie się takimi detalami jak kasetka na tablice. Rzeczą naturalną jest ze części z kasowanych wozów idą do tych już jeżdżących i czy jest sens to wypisywać? Gdyby się głębiej zainteresować tematem to wyszłoby że Warszawskie Ikarusy to jedne wielkie składaki.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 22 wrz 2009, 12:26

Ja nie dyskutuje o kasetach. To 'Janek1236' rozpoczął ten wątek, a nie my wszyscy. Dla mnie byłoby ciekawiej, gdyby pisano tu o remontach, podmianach i o tym czy sprzedane w latach 1987-1990 wozy jeszcze jeżdżą lub kiedy zostały skasowane. Ja bym mógł o tym pisać bo mam niemało informacji, ale o sprzedażach chyba info mam tylko ja i Beni. Kasety jakoś mnie nie pociągają, ale cóż - trzeba jakoś to przeżyć. Ale zaraz zaraz, Premo, Ty jesteś chyba kolejarzem :?: Tak :!: Dlaczego wypowiadasz się w temacie autobusowym :?:

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 22 wrz 2009, 18:38

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 5:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5522.......| 2045
5590.......| 2989
5666.......| 31 i 29
5702.......| 2531
5745.......| 2509
5704.......| 1271
5775.......| 16
5540.......| 2646
5570.......| 2200
5548.......| 1255

ODPOWIEDZ