Strona 51 z 59

: 30 lip 2013, 10:36
autor: a/p TALENT
Pierwszy raz od niepamiętnych czasów podróż do i z Wiednia odbyłem samochodem. I to by było na tyle. Wśród licznych wycieczek szczególnie ciekawa była podróż pociągiem z Wiednia do Lubliany i z Lubliany do Wiednia. Trasa z fantastycznymi widokami / po tzw. Semmeringbahn i zwłaszcza od Celie do Lubliany/. Podróżowałem EC Emona - ceny biletów załatwione wcześniej w granicach 29 - 39 euro w ramach tzw. po spolszczeniu " sparszywiałej szyny" =P~ czyli Sparschiene. Wagon osobowy z przedziałami kl. 2 należał do słoweńskich kolei /w porównaniu do taboru naszego Intercity na liniach EC był co najmniej parę epok do tyłu, mimo pozorów nowoczesności - 6 osób w przedziale, klimatyzacja/. W Lublianie na dworcu kolejowym mały szok - 4 kible, odpowiedniki naszych EN 71 brylowały na torach bynajmniej nie jako stojące pomniki ale w obsłudze linii - powiedzmy - magistralnych. Były to jednostki z 1974 r. ! Co prawda pomazane przez gaficiarzy niemiłosiernie, ale na chodzie. Strasznie syfiaście wyglądały za to stosunkowo młode Desiro / chyba tak się to ustrojstwo nazywało / też pomazane i jakieś takie sfatygowane służbą.

: 31 lip 2013, 20:09
autor: jasiu
MeWa pisze:W przypadku relacji Erywań - Tbilisi za marszrutkę zapłaciłem 7000 AMD (54 zł), kupe 4-osobowe w drugą stronę to ok. 45 lari (87 zł), nie wiem co prawda ile plackarta wychodzi, ale przyjazd do Tbilisi 0:15 nie jest atrakcyjny.
W 2011 płackarta mniej więcej tyle, co marszrutka kosztowała.

: 01 sie 2013, 9:06
autor: rufio198
W Lublianie na dworcu kolejowym mały szok - 4 kible, odpowiedniki naszych EN 71 brylowały na torach bynajmniej nie jako stojące pomniki ale w obsłudze linii - powiedzmy - magistralnych. Były to jednostki z 1974 r.
Te ezty nie są starsze? Wydało mi się że eksportowaliśmy ten tabor jeszcze za czasów tow. Wiesława, a nie Edwarda Rozrzutnego :-k

: 01 sie 2013, 9:33
autor: a/p TALENT
Były dostawy ezetów w latach 60-tych i 70-tych. Po rozpadzie Jugosławii "kibelkami" podzieliły się chyba jedynie Chorwacja i Słowenia. Z powodu dynamicznych przemieszczeń pociągów na dworcu / godziny popołudniowego szczytu / dokonałem parę szybkich desantów do podstawianych "kibelków czy gomółek". Nawet strzeliłem parę fotek aparatem bynajmniej nie fotograficznym. Ustrzeliłem też tabliczkę producenta, gdzie jak byk był rok produkcji 1974. Moja aktywność zadziwiła maszynistów jak i konduktorów owych "gomułek". Szkoda, że nie było czasu na pogawędkę z nimi.

: 01 sie 2013, 19:57
autor: MeWa
A masz te fotki? :) W ogóle to byłoby fajne takie stare zdjęcia zobaczyć :)

: 01 sie 2013, 22:31
autor: rufio198
Fotki sa nowe, to ezety sa stare :D

: 02 sie 2013, 9:36
autor: a/p TALENT
Rufio trafnie to opisał. Fotki są niestety marnej jakości i kompozycji. Jak nic od TLG bym dostał 1 karnego penisa za ch.... fotografowanie! Trzeba się będzie wprosić w łaski kogoś biegłego w wydłubywaniu zdjęć z aparatu telefonicznego i upiększaniu knotów focisty amatora. :D

: 03 wrz 2013, 23:14
autor: person
Chciałbym prosić o małą pomoc...

Załóżmy, że chciałbym dojechać do Chorwacji pociągiem. Na której stronie/u którego przewoźnika/-ów najlepiej szukać dojazdów i czy są jakieś oferty, którymi szczególnie powinienem się zainteresować?

: 03 wrz 2013, 23:18
autor: Wolfchen
person pisze:Na której stronie/u którego przewoźnika/-ów najlepiej szukać dojazdów i czy są jakieś oferty, którymi szczególnie powinienem się zainteresować?
SparNacht do Budapesztu, a z Budapesztu na Bałkany jest oferta specjalna (~35€) - można przez internet kupić, tylko nie mam pod ręką linka do strony. :)

[ Dodano: Wto 03 Wrz, 2013 23:22 ]
A, strona Kolei Chorwackich: http://www.hzpp.hr/Default.aspx

: 03 wrz 2013, 23:32
autor: JacekM
http://www.hzpp.hr/vlakom-u-madarsku "Budapest Spezial" za 29€.

: 04 wrz 2013, 10:40
autor: jasiu
swego czasu pytałem o to w MAV i dostałem taką odpowiedź:

Dear Passenger,
Thank you for your inquiry!
The requested return ticket prices are the following:

- Budapest-Split: 71,4 EUR/person for 2nd class, or 106,4 EUR/person for 1st class
- Gyékényes-Split: 49,9 EUR/person for 2nd class, or 75,1 EUR/person for 1st class.

The additional fares of place reservation for the direct night train between Budapest (or Gyékényes) and Split are the following:

- sitting place: 3 EUR/person/way
- 6 person couchette: 9,4 EUR/person/way
- 4 person couchette: 14 EUR/person/way
- 3 person sleeper: 14 EUR/person/way
- 2 person sleeper: 21 EUR/person/way
- 1 person sleeper*: 49 EUR/person/way. (*1st class ticket needed)

: 04 wrz 2013, 11:21
autor: person
Dzięki!

A co do Budapest Spezial - czy jest to stała cena, czy pula jest ograniczona? Ktoś wie?

: 04 wrz 2013, 11:23
autor: JacekM
Nieograniczona, ale trzeba się upomnieć i dogadać w kasie. Nie wiem czy da się przez net kupić.

: 04 wrz 2013, 11:25
autor: person
Mhm. Jeśli nieograniczona, to można kupić po przyjechaniu Chopinem ;)

: 04 wrz 2013, 13:30
autor: jasiu
w przypadku trasy Budapeszt-Zagrzeb tu: http://elvira.mav-start.hu/
Spezial jest tani, ale jeszcze lepiej kupić bilet powrotny.