Strona 51 z 399

: 16 wrz 2011, 14:07
autor: MisiekK
Jarek pisze:Trzeba zabetonować te cewki.
Wystarczy schować je w tłuczeń, żeby orangutany szwendające się nocą po ulicach ich nie urywały.

: 16 wrz 2011, 14:23
autor: Glonojad
Rozumiem, ze robotnicy torowi maja odblaskowe pomaranczowe kamizelki, ale troche szacunku :p

bp,nmsp

: 16 wrz 2011, 14:27
autor: MisiekK
Glonojad pisze:Rozumiem, ze robotnicy torowi maja odblaskowe pomaranczowe kamizelki, ale troche szacunku :p
Nie mówię o torowcach, tylko bananowej młodzieży, która podniecona pianką z piwa niszczy wszystko na swojej drodze.

: 16 wrz 2011, 15:08
autor: Os0
To chyba był żart ;)

: 17 wrz 2011, 2:55
autor: tarantula01
Paweł D. pisze:Najlepsze jest to: Uczymy się, to pierwsze takie rozwiązanie w Warszawie. Projektant nie wiedział, jak to powinno dobrze działać, w dodatku pomylili się monterzy - odpowiedział inżynier Galas
Pięknie, jeden nie wie jak zaprojektować, drugi jak podłączyć. Normalnie XXI wiek.
Właściwie, to Biuro IR nie projektuje sygnalizacji, tylko zatwierdza. Zasadne byłoby chyba pytanie do IR dlaczego zatwierdza sygnalizacje niezbyt zgodne z duchem zapisanym w dokumentach dotyczących polityki transportowej miasta?

: 17 wrz 2011, 7:40
autor: Glonojad
Co do zasady masz rację, ale nie w tym konkretnym przypadku, gdy większość projektu powstała w ramach pracy dyplomowej prowadzonej przez jednego z pracowników BDiK, zatrudnionego także na PW (na Transporcie, kuźni kadr ZTM :p ).

: 19 wrz 2011, 21:01
autor: Majusi
Glonojad pisze:Co do zasady masz rację, ale nie w tym konkretnym przypadku, gdy większość projektu powstała w ramach pracy dyplomowej prowadzonej przez jednego z pracowników BDiK, zatrudnionego także na PW (na Transporcie, kuźni kadr ZTM :p ).
...oby tylko nie robił ten kto zatwierdzał lub uzgadniał bo to by była katastrofa...

najtrudniej zweryfikowac własne błędy

: 19 wrz 2011, 21:53
autor: Paweł D.
Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...

: 19 wrz 2011, 21:54
autor: primoż
Paweł D. pisze:Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...
Niech zgadnę, działaj a tak samo beznadziejnie jak przed?

: 19 wrz 2011, 21:58
autor: Paweł D.
primoż pisze:
Paweł D. pisze:Przez tydzień działał "priorytet" dla tramwajów na JPII przy Dzikiej (były ciemne sygnalizatory). Ale dobre czasy się skończyły, naprawili sygnalizację...
Niech zgadnę, działaj a tak samo beznadziejnie jak przed?
A jakże by inaczej. To była awaria, nie "modernizacja". I właśnie ten tydzień pokazał, że można bez niej żyć. Przyjrzę się jeszcze ale poskręcana pętla w torowisku świadczy, że nic nie kombinowano.

: 19 wrz 2011, 22:02
autor: primoż
Paweł D. pisze:A jakże by inaczej. To była awaria, nie "modernizacja". I właśnie ten tydzień pokazał, że można bez niej żyć.
OJP ;/

: 20 wrz 2011, 8:45
autor: Jarek
@Majusi

Uważam, że sygnalizacje nietypowe lub takie "podwyższonego ryzyka" powinny być najpierw symulowane w Vissimie lub czymś podobnym. I to tak porządnie.

: 21 wrz 2011, 17:49
autor: Majusi
Jarek pisze:@Majusi

Uważam, że sygnalizacje nietypowe lub takie "podwyższonego ryzyka" powinny być najpierw symulowane w Vissimie lub czymś podobnym. I to tak porządnie.
Model Vissim można dostosowywać swobodnie w zależności od celu jaki się chce osiągnąć (patrz TransEko). Może lepszy jest Synchro, ale tam trzeba sie pobawić (nie uwzględnia tramwajów). Najlepsza jest Sidra, ale do skrzyżowań izolowanych.
A na koniec to trzeba mieć dużo doświadczenia aby móc ocenić wiarygodność rozwiązań modelowych. teoretyzować każdy może. Praktyka weryfikuje.

: 22 wrz 2011, 11:14
autor: Jarek
Mam inne zdanie na ten temat. Fałszować można tylko na poziomie nagrywania filmu. Jeśli są podane źródła, to na fałsz nie ma miejsca, bo to jest weryfikowalne. Miasto ma kilka licencji na Vissima, więc niech korzysta z nich. Reszta to kwestia zaufania.

Synchro jest fajne, bo amerykańskie (czyli "idiotoodporne"), ale nie jest w dostateczny sposób konfigurowalne. I nie mówię tylko o tramwaju. O Sidrze nie będe się wypowiadał, bo miałem z tym do czynienia tylko raz na studiach, a program oferowany komercyjnie jest pewnie znacznie unowocześniony.

a propos
Pewien znajomy inżynier ruchu z Niemiec powiedział mi, że u nich nie weryfikują drobiazgowo projektów sygnalizacji pod kątem efektywności. Tak samo nie weryfikują symulacji. Projektanci, którzy robią złą robotę albo fałszują wyniki, są w naturalny sposób eliminowani z rynku.
Nie wiem, na ile to jest prawda, ale uważam, żę tak powinno być. Jak ktoś się podpisuje pod projektem, opracowaniem itp. to powinien brać za to odpowiedzialność. W Polsce odpowiedzialnośc bierze tylko ten, kto ma "władzę stempla", co nie jest sytuacją prawidłową.

: 22 wrz 2011, 17:21
autor: Tranzystor
Kiedy będzie priorytet na skrzyżowaniu Wołoskiej z Marynarską? Tam można piany dostać.. ](*,)