(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 05 sie 2013, 18:52

Gwoli ścisłości i tak będę wyznawał, że najlepiej przywrócić stare dobre 17, a 6 przemienić w dawne 5. To co proponuję jest pewnego rodzaju kompromisem. ;)
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2013, 18:55

Naprawdę nie widzę wielkiego związku między siłą 17 a istnieniem 6. To jest wymówka dla cięć, tylko i wyłącznie. 6 to linia relacyjna, socjalna wręcz, nawet porządnie skoordynowana z wykastrowanym 17 nie jest (bo i jest to niemożliwe).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 sie 2013, 18:57

To napisałem rozpinać składy na weekendy, bo w dni robocze nie ma takiej linii na południu Warszawy, która byłaby idealna na solówki. Jedynie mogą jeździć wczesnym rankiem i wieczorem, więc nie wiem czy to dobry pomysł? Chyba nie chciałbyś solówek np. na 41, bo na 16 już niestety jeździły w godzinach szczytu.

A gdyby tak 14 w weekendy jeździło na Służewiec, zamiast na Metro Wilanowska? Oczywiście w tym momencie zawieszamy linię 31 w dni świąteczne i robimy znów z niej 44. Oszczędność 1-2 solówek, wozy by się mogły włączać przy Pl. Narutowicza. Nie byłoby 2 linii na odcinku: Królikarnia - Metro Wilanowska, który nie jest jakoś obciążony. Wiem, że w DP by musiała kursować normalnie do Metra Wilanowska, ale jakby zrobić z tego 2 linie typu: 42 i 43 to pasażerom by się nie myliły warianty w zależności od dnia tygodnia. Zresztą 14 już kiedyś jeździło na Służewiec i gdyby nierównomierna frekwencja w DP na całej trasie to pewnie by jeździła do tej pory. Mam nadzieję, że ten pomysł traktujesz Glonojadzie poważnie. ;-)

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 05 sie 2013, 19:00

Ja kompletnie nie mogę zrozumieć, dlaczego nie może być tak, jak przez "zamknięcie" wiaduktu na Andersa. Wtedy jeździło 15, 6 i silne 17. W 2009 r. (zanim zaczęto budowę TMP) jeździło 6, 36 i silne 17 (a metro już było do Młocin). Potem wyleciało 36.

Czy tak naprawdę trudno "ściąć" do silnej 17 i zwykłej 6 w stosunku do 2009 r.? Jeśli ludzie wybierają autobus to ... wywalić autobusy (103 samo wystarczy). Wozokm tramwajowe się znajdą, gorzej może być z wozami.

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 05 sie 2013, 19:11

6 jeździło na Gocławek. A co miały wspólnego 17 i 36?
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2013, 19:47

Pomysł jest poważny, choć ja nie jestem przekonany co do różnicowania układu w DP i DS - znane mi miasta, które tak mają, są nieliczne i niekoniecznie słyną z jakości zbiorkomu (np. Canberra, miasto najbardziej samochodowe w Australii i Oceanii...).

Osobiście 14 na Służewiec i 31-> 44 mi się podoba jak najbardziej. Pytanie tylko, czy 14 powinna mieć tor wspólny z 44 czy z 18 na Służewcu i to chyba tyle, jeśli o wątpliwości chodzi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 sie 2013, 19:57

Glonojad pisze:Pomysł jest poważny, choć ja nie jestem przekonany co do różnicowania układu w DP i DS.
Jeśli wchodzą w grę oszczędności na wozokilometrach w dojazdach i oszczędność wozów to jestem w stanie to przełknąć, choć też nie jestem zwolennikiem takich pomysłów. ;-)

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 05 sie 2013, 20:19

Problemem jest to, że "jakieś moce" nie chcą puścić silnej 17 na całej Marymonckiej, pomimo, że po oddaniu metra jeździła i silna 17, i standardowa linia na Marszałkowską (36).

Może jednak warto przemyśleć o przemianowaniu 31 w 44 (choć bardziej pasuje 48) i pozostawieniu na stałe 45 (zamiast 25). Tu trochę wozokm się znajdzie, a uporządkuje to tramwaje na całym ciągu Marymonckiej.

BTW W 2008 r. był projekt by 24 skrócić do Wiatracznej, a 22 (teraz mogłoby to być 45(25)) wydłużyć do Gocławka. Czy wykorzystanie obu linii (tj. silnych 9 i 24) na Grochowskiej jest odpowiednie? Szczerze, pytam, bo nie wiem jak jest na Grochowskiej z zapełnieniem po zamknięciu ul. Targowej w 2011 r. (kiedyś było 24, 9 i 44)

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 05 sie 2013, 20:19

OIDP 36 na Marymonckiej pojawiło się awaryjnie i tymczasowo, gdy z dnia na dzień trzeba było zamknąć na amen wiadukt nad Gdańskim.

41 jest dobrze pomyślana i ma szansę stać się dobrą linią. Nie ma sensu zmieniać zmiany dopiero co dokonanej. Pozwólmy ludziom się do niej przyzwyczaić w normalnym układzie niewakacyjnym.

37 pewnie wróci na MMarymont, jak znikną 74 i 75.

Bardziej mnie ciekawi, czy obecne 78 nie powinno zostać po wakacjach jako 27 na stałe. Mam wrażenie, że - mimo absurdalnego z pozoru kółka na mapie - to połączenie sprawdza się lepiej na pewno od 28 i minimalnie też od starego 27.
4bis Stalowa - Woronicza

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 05 sie 2013, 20:26

Glonojad pisze:Oprócz tego, że trasa wciaż jest zmieniona w stosunku do podstawowej :p
Zgadza się - wciąż. Od miesiąca ani trasa, ani rozkład się nie zmieniły. Dzisiaj też nie.

Mam wrażenie, że na czerwono na www zaznacza linie ktoś, kto sugeruje się, czy jest numerek w komunikacie, nie wczytując się, że nic się nie zmienia.

[ Dodano: Pon 05 Sie, 2013 20:36 ]
pawcio pisze:Mogą być, ale w DP to one musiałyby dojeżdżać na 6 lub 27. Ktoś gdzieś będzie musiał bez sensu dojeżdżać.
Zebrałem zmiany na 31, ale wcale nie podważam ich zasadności (oprócz wieczorów DP solo). Bo jest tak, jak pisze Pawcio. Solówki na R-2 i R-3 też już przerabialiśmy i widok wyjazdów i zjazdów 5 lub 6 na Jerozolimskich albo na... Skierniewickiej i Kasprzaka. :grin: Komasacja solówek w dwóch zajezdniach jakoś się broni eksploatacyjnie. Na Pradze nie ma już 21, na Mokotowie byłyby potrzebne 2 dni w tygodniu. W zasięgu R-1 i R-4 są potrzebne cały tydzień.

Ale jest coś, o czym pisałem, czego ZTM nie dostrzega. Powtórzę: na 31 wieczorami nawet w wakacje solówki potrafią być niezabieralne.
4bis Stalowa - Woronicza

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 05 sie 2013, 20:27

36 na Marymonckiej w 2008 zastąpiło 15. Tego samego dnia pojawiła się też 14. Więc nie było to awaryjne, tylko połączenie tras 2 linii.

27 straciło na ważności i wykorzystaniu po skróceniu do Metro Marymont. Może warto rozważyć przerzucenie na Piaski, ale brak 28 (Piaski - Dw. Gdański) będzie odczuwalny po uruchomieniu metra (odcinek Ratusz - Politechnika), 114 też ma bardzo mizerną frekwencję w szczycie na Broniewskiego (w popołudniową miał słabą nawet w maju, kiedy funkcjonowało metro - nie wiem jak rano). Z drugiej strony takie 27 będzie trochę dublowało 22 na dość znacznym odcinku.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 20:30

Czy Nowe Bemowo potrzebuje drugiej linii tramwajowej (z Koła) na Bielany? Mają już 35, 112 i 122...

[ Dodano: Pon 05 Sie, 2013 20:33 ]
Półtorak pisze:41 jest dobrze pomyślana i ma szansę stać się dobrą linią. Nie ma sensu zmieniać zmiany dopiero co dokonanej. Pozwólmy ludziom się do niej przyzwyczaić w normalnym układzie niewakacyjnym.
W sumie takie 41 wygląda sensowniej niż 16. Brak linii w DS zwiększyłby wagę silnej 1.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
sprinter
(ziuuu.ex.1205)
Posty: 3549
Rejestracja: 10 sie 2012, 20:49
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: sprinter » 05 sie 2013, 20:38

patryk148 pisze:36 na Marymonckiej w 2008 zastąpiło 15.
O nie! 36 zastąpiło zawieszone na tamten czas 6...

A 78? Dobre pytanie. Ja bym zostawił starą wersję, bo dużo osób z 27 przesiadało się do metra. A może zaszaleć:
Cm.Wolski - trasa 27 - :mewa: Marymont - trasa 6 - Koło. :D Broniewskiego ma 33.
15, 116, 122, 157, 181, 185, 186, 205, 518, N46 :mewa:
Phototrans | Omni-Bus | WGKM

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 05 sie 2013, 20:47

masz rację z tym 36.

co do 27 to pomysł niezły, ale nie zmienia nic, by podbić 17 do silnej linii. Bo ja raczej myślałem, żeby 27 Piaski - Cm Wolski, 22 zamienione na szczytową, 28 bez zmian, a 17 silna do Młocin (z zaoszczędzonych kilometrów). Tylko czy Okopowa wytrzyma bez 22?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10659
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 05 sie 2013, 21:25

Przy silnej 1?

Czy takie 27 byłoby w weekendy na solówki dalej? Myślę, że to może być kruchy punkt programu.
A także widzę tu efektywne wycięcie linii Koło-Bemowo-Broniewskiego. Powtarzam zatem pytanie: czy jest ona potrzebna?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ