![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Objazdy i inne okresowe zmiany tras autobusów - 2014
Moderator: Wiliam
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
Samo 102 na Grzybowskiej by już teraz nie wyrobiło. Chyba, że z dużo większą częstotliwością. Dlatego tak bardzo żałuję, że nie przeforsowano 151 z Młynowa na Browarną co 7,5/10/10. Załatwiłoby to obsługę Grzybowskiej. Nie wiem, czy pokrywanie się na odcinku Muranowska-Metro Świętokrzyska linii 178 i 518 jest takie potrzebne. Wybrałbym wyłącznie tą drugą. Tylko co zrobić ze 178? No i ta marna częstotliwość i kiepskie godziny kursowania.Domas pisze:A jak byś inaczej widział trasę 102 i 175? 178 musi zostać jako socjal nad linią metra, a 105 jako dojazd z UW do ichniej bibliotekiLukasz436 pisze:Ale spokojnie tam można zrobić porządek 102, 178, 175 i na nieszczęście po otwarciu metra 105 tam zostaje...
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
Ależ ulica jest przystosowana do obsługi linii, która planowo tam kursuje, czyli 107. Nic ująć, nic dodać.reserved pisze:A nie da się jakoś przystosować tych uliczek Mazowiecka, Kredytowa itd. do płynniejszego ruchu autobusowego? Wiem, że tam jest ciasno, ale może da się tam jakieś zakazy, nakazy wprowadzić, coś pokombinować, żeby autobusy miały pełen przywilej?
A dlaczego tamtędy nie pojechało?MZ pisze:Z innej beczki - ulica Gimnazjalna absolutnie nie nadaje się dla autobusów! Omijanie "koślawo" zaparkowanych samochodów po chodniku i przeciskanie się na centymetry między autami a jakimiś kontenerami z gruzem to chyba nie jest idealna trasa objazdowa. Już chyba lepiej byłoby skierować linię 129 przez Oświatową.
Zlikwidować?Georg pisze:Tylko co zrobić ze 178?
No właśnie nie, bo na odcinku Berestecka - Rondo Daszyńskiego linia działa bardzo dobrze. Nie wiem jak jest w Ursusie. No i warto dodać, że cały czas nie ma metra, więc 178 jest tak naprawdę jedyną jego alternatywą na dłuższym odcinku. Tyle, że powinno pojechać w innej relacji, niż 518 - albo na wprost albo skręcić w prawo w Nowy Świat (tylko po co i dokąd?).
W sierpniu, jak nie było Świętokrzyskiej, to po wprowadzeniu objazdu korek był od pl. Małachowskiego do Al. Jerozolimskich, bo nagle dziesięć linii miało skręcić w lewo na światłach, na których w jednym cyklu przejadą dwa, góra trzy autobusy. Przy takiej ilości autobusów Jasna musi się zatkać.MZ pisze:reserved pisze:A nie da się jakoś przystosować tych uliczek Mazowiecka, Kredytowa itd. do płynniejszego ruchu autobusowego? Wiem, że tam jest ciasno, ale może da się tam jakieś zakazy, nakazy wprowadzić, coś pokombinować, żeby autobusy miały pełen przywilej?Problemem jest tam sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską - i to jest główny powód korków sięgających do placu Małachowskiego.
Jak wydłużysz zielone dla Jasnej, to przytkasz Świętokrzyską.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Na Człuchowskiej za Oświatową jest wyniesione przejście dla pieszych. Może ono jest problemem dla autobusów?Georg pisze:A dlaczego tamtędy nie pojechało?MZ pisze:Z innej beczki - ulica Gimnazjalna absolutnie nie nadaje się dla autobusów! Omijanie "koślawo" zaparkowanych samochodów po chodniku i przeciskanie się na centymetry między autami a jakimiś kontenerami z gruzem to chyba nie jest idealna trasa objazdowa. Już chyba lepiej byłoby skierować linię 129 przez Oświatową.
Musi być jakieś rozwiązanie problemu, bo tak nie może być, jak jest teraz. Przecież to jest kpina z pasażerów. ZTM chyba wie, w co pakuje te autobusy... Miałem na myśli jakąś specjalną wydzieloną fazę dla autobusów, która byłaby dłuższa... nie wiem, nie jestem od tego ekspertem. Wydaje mi się, że jeżeli 8 autobusów stoi w korku i wydłużymy fazę o parę sekund, to zamiast 2 czy 3 autobusów, pojadą 3 lub 4, i w ten sposób poprawimy znacząco płynność ruchu dla autobusów. Chodzi mi o specjalne udogodnienia na te konkretne dni, w których jest objazd.bepe pisze:W sierpniu, jak nie było Świętokrzyskiej, to po wprowadzeniu objazdu korek był od pl. Małachowskiego do Al. Jerozolimskich, bo nagle dziesięć linii miało skręcić w lewo na światłach, na których w jednym cyklu przejadą dwa, góra trzy autobusy. Przy takiej ilości autobusów Jasna musi się zatkać.MZ pisze:Problemem jest tam sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską - i to jest główny powód korków sięgających do placu Małachowskiego.
Jak wydłużysz zielone dla Jasnej, to przytkasz Świętokrzyską.
A może ZTM powinien po prostu te linie przerzucać na Marszałkowską? Aż tak daleko to nie jest, a podejrzewam, że autobus przejechałby ten odcinek raz dwa... No i ludzie by wiedzieli gdzie są, bo zauważyłem na Kredytowej taką minę ludzi "o kurczę, gdzie on mnie wywiózł? gdzie ja jestem?"
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
I powtarzam - nie wiem, na co komu Pl. Małachowskiego dla 503 i 518, tam prawie nikogo nie ma, za to przydałby się dla tych linii przystanek przy Hotelu Bristol (który teraz jednocześnie obsługuje m.in. Uniwersytet itd.).
Wie, ale póki co ZTM za organizację ruchu w mieście nie odpowiada.reserved pisze:Przecież to jest kpina z pasażerów. ZTM chyba wie, w co pakuje te autobusy...
Ewidentnie nie wiesz o czym mówisz. Na skrzyżowaniu Nowego Światu i Świętokrzyskiej w ogóle nie ruszono programu sygnalizacji w efekcie czego pojawia się nawet faza dla skręcających w relacji zachód->północ.reserved pisze:Miałem na myśli jakąś specjalną wydzieloną fazę dla autobusów, która byłaby dłuższa... nie wiem, nie jestem od tego ekspertem. Wydaje mi się, że jeżeli 8 autobusów stoi w korku i wydłużymy fazę o parę sekund, to zamiast 2 czy 3 autobusów, pojadą 3 lub 4, i w ten sposób poprawimy znacząco płynność ruchu dla autobusów. Chodzi mi o specjalne udogodnienia na te konkretne dni, w których jest objazd.
Szczególnie że musiałby pojechać aż do Al. Jerozolimskich, bo z Marszałkowskiej w Świętokrzyską w lewo skręcić się nie da.reserved pisze:A może ZTM powinien po prostu te linie przerzucać na Marszałkowską? Aż tak daleko to nie jest, a podejrzewam, że autobus przejechałby ten odcinek raz dwa...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A to to ja wiem. Ale mówimy o skrzyżowaniu Jasnej ze Świętokrzyską. Ale tak, nie wiem o czym mówię, bo się na tym zdecydowanie mniej znam. Niemniej wydaje mi się, że warto w tę stronę jakoś kombinować.Ewidentnie nie wiesz o czym mówisz. Na skrzyżowaniu Nowego Światu i Świętokrzyskiej w ogóle nie ruszono programu sygnalizacji w efekcie czego pojawia się nawet faza dla skręcających w relacji zachód->północ.
Z jakiego powodu tam jest zakaz skrętu w lewo? Może po prostu wystarczy go zrobić dla autobusów? Czy jak zwykle "niedasie"?Szczególnie że musiałby pojechać aż do Al. Jerozolimskich, bo z Marszałkowskiej w Świętokrzyską w lewo skręcić się nie da.
Nie po to się zamyka Krakowskie w trybie awaryjnym, by się do tego przygotowywać ![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
![:term:](./images/smilies/chrome.gif)
![Obrazek](https://i.imgur.com/HHh8NNE.png)
Przeguby na Sztandarów, tego jeszcze chyba nie grali.ZTM pisze:143
Utrudnienia w kursowaniu autobusow linii 143 w rejonie ulicy Paderewskiego.
18:10
W związku z zabkolowanym skrętem z ulicy Czwartaków w ulicę Paderewskiego, autobusy linii 143 jadące w kierunku krańca REMBERTÓW-KOLONIA zostały skierowane na trasą objazdową ulicami: CZWARTAKÓW ... Al. Sztandarów ... REPUBLIKAŃSKA i dalej do własnej trasy.
Na trasie podstawowej nie obowiązują przystanki:
SZAFARZY 01
ZAWODOWA 01
ESKULAPÓW 02
REMBERTÓW AON 02
Przepraszamy za utrudnienia.
EDIT:
Na Ryżowej natomiast na wysokości numeru 48 około 18:20 był wyciek gazu, przez pewien czas ruch był wstrzymany.ZTM pisze:18:36
Przywrócono podstawową trasę linii 143.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9
Solaris U10 pisze:Na Człuchowskiej za Oświatową jest wyniesione przejście dla pieszych. Może ono jest problemem dla autobusów?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
EDIT:ZTM pisze:138, 143, 182, 187, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525
Utrudnienia na Trasie Łazienkowskiej
18:10
W związku ze zdarzeniem drogowym na Trasie Łazienkowskiej w rejonie przystanku Pl.Na Rozdrożu kierunek Centrum został zablokowany przejazd dla autobusów linii 138, 143, 182, 187, 188, 411, 502, 514, 520, 523, 525.
al.Stanów Zjednoczonych / Kinowa - kierowanie linii 158, 182, 502, 514, 520, 525 > Centrum: Kinowa, al.Waszyngtona, Most Poniatowskiego, Al, Jerozolimskie/ Marszałkowska, Waryńskiego... do własnych tras.
al.Stanów Zjednoczonych / Grenadierów kierowanie linii 141, 143, 188, 523 > Centrum: Grenadierów, al.Waszyngtona, Most Poniatowskiego, Al, Jerozolimskie/ Marszałkowska, Waryńskiego... do własnych tras.
Przepraszamy za utrudnienia.
ZTM pisze:18:35
Przywrócono podstawową organizację ruchu. Na trasach nadal mogą występować opóźnienia w kursowaniu za które uprzejmie przepraszamy.
Wizja lokalna:
Ruch tramwajowy chwilowo wstrzymywany.ZTM pisze:E-2, 171, 190, 512, 520
Utrudnienia w rejonie skrzyżowania ulic Jana Pawła II / Al.Solidarności
19:12
W związku z działaniami operacyjnymi Policji w rejonie skrzyżowania ulic: Jana Pawła II / Al.Solidarności występują utrudnienia w kursowaniu linii autobusowych: 171, 190, 512, 520, E-2.
Kierowanie linii - E2, 171, 190, 512, 520 od strony Pragi: … al.Solidarności, al.Jana Pawła II, Grzybowska, Towarowa, Okopowa, Leszno…
Kierowanie linii - E2, 171, 190, 520 od strony Woli: …al.Solidarności, Żelazna, Prosta, al.Jana Pawła II, al.Solidarności...
Przepraszamy za utrudnienia.
EDIT:
ZTM pisze:19:36
Przywrócono podstawową organizację ruchu. Na trasach nadal mogą występować opóźnienia w kursowaniu za które uprzejmie przepraszamy.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9