128N PESA Jazz Duo (Ten długi, z dwiema wielkimi głowami)

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25436
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 22 sie 2015, 19:32

Chyba sam autor się nie podpisuje wiec tym bardziej bym się zdziwił gdybyś ty to zrobił.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2015, 17:38

Czy one wszystkie tak strasznie piszczą na łukach?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 sie 2015, 18:07

MichalJ pisze:Czy one wszystkie tak strasznie piszczą na łukach?
Tak.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2015, 18:09

Porażka jakaś. A w czym one lepsze od świngów (if any)?

Awatar użytkownika
konri
Posty: 2061
Rejestracja: 21 paź 2011, 18:41
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: konri » 23 sie 2015, 18:14

MichalJ pisze:Porażka jakaś. A w czym one lepsze od świngów (if any)?
W tym, że mają płaską podłogę na całej długości. Przez to PESA zastosowała wózki bezosiowe, które tak jak słyszymy, piszczą na każdym łuku czy rozjeździe.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2015, 18:30

Dlaczego właściwie nie stosuje się szerzej rozwiązań rodem z wiedeńskich ULF? Na moje oko jest to tramwaj idealny - naprawdę niska i płaska podłoga, wygodne wnętrze, szerokie przednie wejście (tego nie ma chyba żaden inny model)...
I nie piszczą.

Flash8222
Posty: 7630
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 23 sie 2015, 18:50

MichalJ pisze:Dlaczego właściwie nie stosuje się szerzej rozwiązań rodem z wiedeńskich ULF? Na moje oko jest to tramwaj idealny - naprawdę niska i płaska podłoga, wygodne wnętrze, szerokie przednie wejście (tego nie ma chyba żaden inny model)...
I nie piszczą.
Bo rozwiązanie wspomniane przez Ciebie oraz wymyślone przez Siemensa i następnie zastosowane wyłącznie w ULFach podnosi horrendalnie cenę, gdyby kupić je zamiast Swingów to byśmy mieli ok. 90 tramwajów zamiast 186.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2015, 19:37

Bo maja gotowosc rzedu 60%? Jak jada 10 na godzine to moze nie piszcza, choc ja ze swoich pieciu podrozy do Wiednia nie przywiozlem wspomnien o jakiejs strasznej cichosci... co do idealu wnetrza - no przejscia strasznie szerokue nie sa, a samo przewezenie jest dosc dlugue, dluzsze niz przegub w wieloczlonowcu i bardziej klaustrofobiczne niz przejscie nad wozkiem. Moim zdaniem blizszy idealu jest 15T (Skoda praska) bo tunele sa dwa, a reszta wozu to trzy salony ktore mozna zagospodarowac dowolnie niemal.

Doprowadzenie ulfow do jako-takiej uzywalnosci zajelo Wiener Linien kolo 15 lat. Mysle , ze piszczenie jazzow da sie jednak nieco szybciej usunac; podobne wagony konkurencji (a wozek nie jest bynajmniej autorski) nie piszcza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2015, 22:08

Naprawdę uważasz, że przestaną piszczeć? No jeśli tak... Niektóre wady/cechy bywają nieusuwalne...

Skodą nie jeździłem, ale z obrazków widzę skrajne wejścia dramatycznie daleko od końców wozu.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2015, 22:22

3m, z czego 2 to kabina, to nie jest "dramatycznie daleko". Tyle, co pochylnia wjazdowa, czyli te 3m blizej skrzyżowania moze stanac.

Tak czy siak, cos za cos.

Co do piskow - tak uwazam, podobne (czy nienal identtczne) konstrukcje jezdza i nie piszcza.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 23 sie 2015, 22:38

To z czego może wynikać piszczenie?

(Z tyłu nie ma kabiny, a ja mam uraz po berliecie... :) )

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 23 sie 2015, 23:39

tatra pisze:Może coś mi umknęło ale czy 50 szt. 128N podzieli się Wola z Żoliborzem a 134N ma Praga to co z Mokotowem
Ktoś wcześniej pisał, że koncepcje zmieniają się z tygodnia na tydzień, ale kto wie, może na przykład wariant: Wola 25 x 128N (obecnie: 13+1), Żoliborz 25 x 128N (obecnie: 10+8), Praga 30 x 134N (obecnie: 0+1), zaś Mokotów i planowany Annopol dostaną "zrzuty" i tramwaje z kolejnych kontraktów?...

Ciekaw jestem jak będzie wyglądać już wkrótce obsługa skróconej linii nr 1. Tabor na pewno z R-1 i R-4 (licho wie, może skoro bez odcinków bez prądu, to nie tylko Jazz, ale Swing Duo też jeździły tam będą?), ale czy tak jak w przypadku 79 obsługiwać to będą tylko motorowi z Żoliborza?

Kolejna sprawa, biorąc pod uwagę ile innych kiosków jeździło w tym charakterze (m.in. 3603, 3606, 3608), chyba odchodzą w zapomnienie założenia, jakoby tylko 3601 i 3602 miały być "specjalnie dostosowane do nauki jazdy"?...

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1600
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 24 sie 2015, 7:58

A na co Pradze tyle krótkich Jazzów, jak ma już krótkie U-booty?
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Pablo-waw
Posty: 240
Rejestracja: 25 sie 2013, 13:28

Post autor: Pablo-waw » 24 sie 2015, 8:06

Daniel_FCB pisze:A na co Pradze tyle krótkich Jazzów, jak ma już krótkie U-booty?
Zeby wywalic troche 105-tek? A i uboty nie pozostana na wieki wiekow - sypia sie juz biedactwa...

michał1984
Posty: 3305
Rejestracja: 02 kwie 2006, 13:08
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Post autor: michał1984 » 24 sie 2015, 18:18

Na terenie zajezdni Żoliborz stoją nowe 3633 i 3634 oraz 3628 chyba jakaś awaria bo coś grzebali w nim :-k

Ile ma być sztuk 128N?
Biedny moderator jak nie może sobie poradzić zamyka kolejne tematy.Brawo :)

ODPOWIEDZ