Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 05 paź 2008, 11:05

Przyuważone dziś w nocy: przybywa torowiska zastępczego dla tramwajów. A ponadto ostatnio coś już spawali termitowo. Jednocześnie skrajnia na tym torowisku to wciąż fikcja :D
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 paź 2008, 19:03

W ciągu miesiąca nieźle podgoniono wiadukt w ciągu ul. Księcia Bolesława / nad torami kolejowymi i trasą S-8/. Dziś zrobiłem mały spacer od tegoż wiaduktu do Cmentarza Wojskowego. Postęp robót jest imponujący.
Co do skrajni zastępczego torowiska to TLG ma rację, coś tam ktoś zaoszczędził :D , łuki też będą imponujące :-k
ZUS fundatorem emigracji

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 12 paź 2008, 21:29

Dorzucam parę zdjęć z dzisiaj. Z tego, co zaobserwowałem wynika, że gotowe są już przyczółki pod zachodnią nitkę WD10 czyli wiaduktu Powstańców Śl. nad trasą S-8. Dokładnie przyjrzałem się jak to ma wyglądać, ale wciąż jeszcze nie wiem jaki los podczas budowy wiaduktów WD10 i WD10a czeka linię kolejową.
Trwają prace ziemne przy przedłużeniu toru zastępczego WMH. Będzie się on kończył zaraz za kładką KD9a.
Natomiast torowisko zastępcze już zostało wyposażone w słupy. Wygląda to tak, że w każdej chwili mogą zabrać się za przełączanie ruchu (co ma zająć im jeden weekend).

PS. jakiś miś równolegle ze mną robił zdjęcia torowiska tramwajowego zastępczego. Może to jakiś nasz miś, to mógłby rzucić też swoje foty.
Załączniki
081012-061A.jpg
Wystające z ziemi zewnętrzne części zbrojeń południowego przyczółka obiektu WD10
081012-056A.jpg
Roboty ziemne pod przedłużenie toru zastępczego WMH
081012-060A.jpg
Gotowe przęsła czekają na wbudowanie
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 paź 2008, 23:22

TLG pisze:Wygląda to tak, że w każdej chwili mogą zabrać się za przełączanie ruchu (co ma zająć im jeden weekend).
Planowo ostatni weekend października.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 13 paź 2008, 16:56

Wszyscy piszą o S8, a właśnie rozpisano przetarg na pierwszy fragment S2
Przedmiotem zamówienia jest "Budowa Drogi Ekspresowej S-2 - odcinek Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie" Etap II/1: Droga Ekspresowa S-79 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Marynarska Etap II/2: Droga Ekspresowa S-2 na odcinku węzeł Lotnisko - węzeł Puławska

Awatar użytkownika
Kozik
Posty: 692
Rejestracja: 24 wrz 2007, 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo

Post autor: Kozik » 14 paź 2008, 3:11

To dobrze, oby tylko przetarg się nie przeciągał. Teraz powinni szybko ogłosić przetarg na budowę dalszej części POW i na WOW aby zbudować całą ekspresową obwodnicę Warszawy.
pozdrawiam Kozik

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 14 paź 2008, 14:51

Polska The Times pisze:Drogi S2 i S79 mają ułatwić dojazd na lotnisko
Grzegorz Bruszewski 2008-10-14 08:46:50, aktualizacja: 2008-10-14 08:47:09

Obrazek

Budowa dróg S2 i S79 jest już coraz bardziej zaawansowana. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła bowiem przetarg na wykonawcę "elki", czyli części trasy od węzła Marynarska do lotniska i od węzła Puławska do lotniska.

Chodzi o odcinek o długości 8,3 km, na którego budowę przeznaczono już 1,238 mld zł.

Ogłoszenie przetargu oznacza, że budowa trasy ma szansę rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Tak przynajmniej zakłada wstępny harmonogram. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prace zakończą się już jesienią 2011 roku. Nie będzie to jednak koniec budowy, bo na decyzję środowiskową czeka połączenie węzła Konotopa, czyli połączenie ekspresówki z autostradą A2 i z lotniskiem.

Pierwszym i już zakończonym etapem tej inwestycji była budowa wiaduktu nad ulicą Poleczki. Następny etap to budowa części trasy S2 od węzła Lotnisko (na wysokości ulicy Krasno-wolskiej) do węzła Puławska (na wysokości CH Ursynów) oraz drogę S79 też od węzła Lotnisko przez węzeł Okęcie (na wysokości terminalu) do węzła Marynarska (na wysokości wiaduktu nad torami PKP).

Budowa S79 i S2 to olbrzymie wyzwanie. W miejskim ratuszu powstał zespół składający się z przedstawicieli Tramwajów Warszawskich i Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który ustala szczegóły przebudowy ulicy Marynarskiej (na odcinku od ul. Rzymowskiego do ul. Postępu) i przesunięcia pętli tramwajowej na Służewcu.

GDDKiA zacznie swoje prace od budowy węzła na ulicy Marynarskiej. Drogowcy chcą wybudować tam nowy wiadukt, który połączy ulice 17 Stycznia i Cybernetyki. Na Marynarskiej powstaną też dwa nowe wiadukty, a stary, obecnie istniejący zostanie zburzony. Wówczas na jego miejsce powstanie trzeci.

Nie da się ukryć, że prace na tym odcinku utrudnią życie kierowcom, bo ulice te już w tej chwili są strasznie zakorkowane. - Zawsze będą po dwa pasy ruchu w każdą stronę - uspokaja Małgorzata Tarnowska, specjalista ds. komunikacji GDDKiA.

Drogowcy ujawnili też, że na ulicy Puławskiej, na wysokości CH Ursynów powstanie rondo, a nad nią estakady. Dotychczasowa jezdnia natomiast zostanie obniżona do poziomu -1.

Powstanie drogi ekspresowej S2 niesie ze sobą nie tylko korzyści. Dla lotniska Okęcie oznacza, że nie będzie ono mogło być w przyszłości rozbudowane o dodatkowy pas startowy. Dlatego już za kilka lat rząd będzie musiał podjąć decyzję o wybudowaniu poza Warszawą głównego lotniska dla Polski.

Władze portu lotniczego od kilku lat walczyły o przesunięcie S2 o kilkanaście metrów tak, aby port mógł się rozbudować. Jednak ten pomysł nie zyskał uznania.

Współpraca: MZ
http://www.polskatimes.pl/52934,drogi-s ... d,t,z.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 22 paź 2008, 12:23

Gazeta Stołeczna pisze: Zapewne jeszcze wiele lat poczekamy na budowę tunelu trasy ekspresowej na Ursynowie i przedłużenia południowej obwodnicy Warszawy przez Wilanów i Wawer. Do sądu administracyjnego trafiło mnóstwo protestów przeciw tej inwestycji




To już kolejny fragment obwodnicy miasta, którego budowa utknęła martwym punkcie. Niedawno pisaliśmy o uchyleniu przez sąd administracyjny jednego z uzgodnień poprzedzających wytyczenie nowej wylotówki w stronę Gdańska (przez Chomiczówkę i obrzeża Łomianek). W efekcie przygotowania wydłużą się przynajmniej o pół roku. Budowa zacznie się nie wcześniej niż w 2011 lub 2012 r. Protesty zatrzymały też przygotowania do budowy trasy ekspresowej Salomea-Wolica, czyli nowej wylotówki na Kraków i Katowice, która ominie Raszyn i Janki.

Teraz kolejne opóźnienie grozi budowie południowej obwodnicy Warszawy przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Organizacje ekologiczne twierdzą, że urzędnicy wielokrotnie złamali prawo w procedurach przygotowawczych. Wczoraj w wojewódzkim sądzie administracyjnym żądali uchylenia uzgodnienia Ministerstwa Środowiska. Mnóstwo zarzutów zgłosił dr Wiesław Nowicki z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, od dawna znany z walki o to, by inwestycje były bardziej przyjazne środowisku. Wytknął m.in. brak odpowiednich konsultacji przed wydaniem decyzji przez ministra i brak wariantowych przebiegów trasy. Skargę złożyły też inne stowarzyszenia: "Światowid", "Zielone Mazowsze" i "Ruch na Rzecz Obwodnicy Pozamiejskiej". Protestują np. przeciw planowanemu skierowaniu ściekającej wody z trasy do rowów, które zasilają Potok Służewiecki wpadający z kolei do Jeziorka Powsinkowskiego i Wilanowskiego. - Spuszczanie wody z solą wysypywaną zimą na ulice grozi wysychaniem kolejnych drzew w Parku Wilanowskim - mówiła działaczka Ruchu Aleksandra Kowalska.



Ministestwo Środowiska odrzuciło wszystkie te zarzuty. Nie wiadomo jednak, jaki będzie wyrok sądu. Ma być ogłoszony pod koniec października. Jeśli rzeczywiście uzgodnienie ministra zostałoby uchylone, przygotowania do budowy opóźniłyby się przynajmniej o kilka miesięcy. - To wszystko zależy od tego , czy rzeczywiście zostaną wykazane jakieś uchybienia i ile ich będzie. Liczymy jednak, że rozstrzygnięcie będzie dla nas korzystne - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie wiadomo, kiedy mogłaby zacząć się budowa tego fragmentu obwodnicy. Na razie drogowcy szukają wykonawcy jej krótkiego odcinka od lotniska Okęcie do Puławskiej wraz z odnogą do ul. Marynarskiej. Co najmniej rok poczekamy zaś na rozpoczęcie budowy południowej obwodnicy od planowanej autostrady Łódź-Warszawa do lotniska na Okęciu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 22 paź 2008, 16:14

Takie rzeczy to tylko w Polsce ](*,) Być może członkowie stowarzyszeń ekologicznych nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie budowy tras ekspresowych spowoduje, że korki pozostaną, a to na pewno nie będzie lepsze rozwiązanie dla środowiska niż budowa tras ekspresowych.

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 23 paź 2008, 13:55

Ale przecież oni mają w dupie środowisko.
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 paź 2008, 16:49

ratraciak pisze:Być może członkowie stowarzyszeń ekologicznych nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie budowy tras ekspresowych spowoduje, że korki pozostaną, a to na pewno nie będzie lepsze rozwiązanie dla środowiska niż budowa tras ekspresowych.
Przecież to ich nie obchodzi. Mogę się założyć, że po dostaniu "dotacji" i "darowizn" by się stulili... Ech, cóż za złodziejstwo.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 paź 2008, 20:26

ratraciak pisze:Takie rzeczy to tylko w Polsce ](*,) Być może członkowie stowarzyszeń ekologicznych nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie budowy tras ekspresowych spowoduje, że korki pozostaną, a to na pewno nie będzie lepsze rozwiązanie dla środowiska niż budowa tras ekspresowych.
O, to akurat zależy których, jest kilka tras które raczej spotęgują korki niż je ograniczą...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 25 paź 2008, 11:28

TLG do dzieła!!! Bardzo malownicze spiętrzenie robót przy przekładaniu torowiska tramwajowego w rejonie ul. Dywizjonu 303. Brygady torowe kontra betoniarki.
Bardzo miło oglada się ten młyn z oddali. Po 12- tej ponownie nawiedzę plac budowy,
od tego kurzu i syfu browar jest jedynym ratunkiem :D. Dzielni budowlani tankują po okolicznych sklepach jak za najlepszych czasów .
ZUS fundatorem emigracji

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 paź 2008, 19:06

Same roboty torowe są nieco mniej interesujące. W innych miejscach też się dzieją ciekawe rzeczy, które po trochu udokumentowałem podczas niedzielnego spaceru. Powstaje zachodnia część WD10, zachodnia jednia Powstańców Śląskich, ciąg dalszy toru zastępczego WMH (kończyć się będzie w okolicy KD9a), pierwsza ściana oporowa wzdłuż przyszłego wykopu WMH czy też mur oporowy, który w przyszłości podtrzyma WMH przed wjazdem na obiekt WD8k, którego szereg podpór już widać nad ziemią, a tych, których jeszcze nad ziemią nie widać są już zainstalowane w ziemi fundamenty.
Załączniki
081025-035A.jpg
Powstańców Śląskich - jezdnia zachodnia
081027-005A.jpg
WD10 - przyczółek południowo-zachodni
081027-006A.jpg
WD10 - przyczółek północno-zachodni
081027-007A.jpg
081027-008A.jpg
Widok na stanowisko stworzone do wykopu szczelinowego pod ścianę oporową. Po prawej stronie powstanie wykop dla linii kolejowej
081027-012A.jpg
Powstający nasyp pod przedłużenie toru zastępczego WMH
081027-015A.jpg
Wystające z nad ziemi zbrojenie muru oporowego wyrosło ze stawu niczym szuwary
15/12/2005-12/7/2019

Kostek
Posty: 16
Rejestracja: 06 lis 2008, 15:30

Post autor: Kostek » 07 lis 2008, 11:21

Dzisiaj chyba w Wyborczej ukazał się artykuł, w którym wojewoda Kozłowski poinformował, że sąd przyznał prawomocność decyzji środowiskowej ws. S2 na odcinku od Konotopy do Lotniska.
Mam nadzieję, że reszta procedury nabierze teraz przyśpieszenia i ten odcinek już wkrótce połączy się z tym do Puławskiej i Marynarskiej.

ODPOWIEDZ