: 05 paź 2008, 11:05
Przyuważone dziś w nocy: przybywa torowiska zastępczego dla tramwajów. A ponadto ostatnio coś już spawali termitowo. Jednocześnie skrajnia na tym torowisku to wciąż fikcja ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Planowo ostatni weekend października.TLG pisze:Wygląda to tak, że w każdej chwili mogą zabrać się za przełączanie ruchu (co ma zająć im jeden weekend).
Przedmiotem zamówienia jest "Budowa Drogi Ekspresowej S-2 - odcinek Konotopa - Puławska wraz z budową łącznika z MPL Okęcie i ul. Marynarską (S-79) w Warszawie" Etap II/1: Droga Ekspresowa S-79 na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Marynarska Etap II/2: Droga Ekspresowa S-2 na odcinku węzeł Lotnisko - węzeł Puławska
http://www.polskatimes.pl/52934,drogi-s ... d,t,z.htmlPolska The Times pisze:Drogi S2 i S79 mają ułatwić dojazd na lotnisko
Grzegorz Bruszewski 2008-10-14 08:46:50, aktualizacja: 2008-10-14 08:47:09
Budowa dróg S2 i S79 jest już coraz bardziej zaawansowana. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła bowiem przetarg na wykonawcę "elki", czyli części trasy od węzła Marynarska do lotniska i od węzła Puławska do lotniska.
Chodzi o odcinek o długości 8,3 km, na którego budowę przeznaczono już 1,238 mld zł.
Ogłoszenie przetargu oznacza, że budowa trasy ma szansę rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Tak przynajmniej zakłada wstępny harmonogram. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to prace zakończą się już jesienią 2011 roku. Nie będzie to jednak koniec budowy, bo na decyzję środowiskową czeka połączenie węzła Konotopa, czyli połączenie ekspresówki z autostradą A2 i z lotniskiem.
Pierwszym i już zakończonym etapem tej inwestycji była budowa wiaduktu nad ulicą Poleczki. Następny etap to budowa części trasy S2 od węzła Lotnisko (na wysokości ulicy Krasno-wolskiej) do węzła Puławska (na wysokości CH Ursynów) oraz drogę S79 też od węzła Lotnisko przez węzeł Okęcie (na wysokości terminalu) do węzła Marynarska (na wysokości wiaduktu nad torami PKP).
Budowa S79 i S2 to olbrzymie wyzwanie. W miejskim ratuszu powstał zespół składający się z przedstawicieli Tramwajów Warszawskich i Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, który ustala szczegóły przebudowy ulicy Marynarskiej (na odcinku od ul. Rzymowskiego do ul. Postępu) i przesunięcia pętli tramwajowej na Służewcu.
GDDKiA zacznie swoje prace od budowy węzła na ulicy Marynarskiej. Drogowcy chcą wybudować tam nowy wiadukt, który połączy ulice 17 Stycznia i Cybernetyki. Na Marynarskiej powstaną też dwa nowe wiadukty, a stary, obecnie istniejący zostanie zburzony. Wówczas na jego miejsce powstanie trzeci.
Nie da się ukryć, że prace na tym odcinku utrudnią życie kierowcom, bo ulice te już w tej chwili są strasznie zakorkowane. - Zawsze będą po dwa pasy ruchu w każdą stronę - uspokaja Małgorzata Tarnowska, specjalista ds. komunikacji GDDKiA.
Drogowcy ujawnili też, że na ulicy Puławskiej, na wysokości CH Ursynów powstanie rondo, a nad nią estakady. Dotychczasowa jezdnia natomiast zostanie obniżona do poziomu -1.
Powstanie drogi ekspresowej S2 niesie ze sobą nie tylko korzyści. Dla lotniska Okęcie oznacza, że nie będzie ono mogło być w przyszłości rozbudowane o dodatkowy pas startowy. Dlatego już za kilka lat rząd będzie musiał podjąć decyzję o wybudowaniu poza Warszawą głównego lotniska dla Polski.
Władze portu lotniczego od kilku lat walczyły o przesunięcie S2 o kilkanaście metrów tak, aby port mógł się rozbudować. Jednak ten pomysł nie zyskał uznania.
Współpraca: MZ
Gazeta Stołeczna pisze: Zapewne jeszcze wiele lat poczekamy na budowę tunelu trasy ekspresowej na Ursynowie i przedłużenia południowej obwodnicy Warszawy przez Wilanów i Wawer. Do sądu administracyjnego trafiło mnóstwo protestów przeciw tej inwestycji
To już kolejny fragment obwodnicy miasta, którego budowa utknęła martwym punkcie. Niedawno pisaliśmy o uchyleniu przez sąd administracyjny jednego z uzgodnień poprzedzających wytyczenie nowej wylotówki w stronę Gdańska (przez Chomiczówkę i obrzeża Łomianek). W efekcie przygotowania wydłużą się przynajmniej o pół roku. Budowa zacznie się nie wcześniej niż w 2011 lub 2012 r. Protesty zatrzymały też przygotowania do budowy trasy ekspresowej Salomea-Wolica, czyli nowej wylotówki na Kraków i Katowice, która ominie Raszyn i Janki.
Teraz kolejne opóźnienie grozi budowie południowej obwodnicy Warszawy przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Organizacje ekologiczne twierdzą, że urzędnicy wielokrotnie złamali prawo w procedurach przygotowawczych. Wczoraj w wojewódzkim sądzie administracyjnym żądali uchylenia uzgodnienia Ministerstwa Środowiska. Mnóstwo zarzutów zgłosił dr Wiesław Nowicki z Ogólnopolskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków, od dawna znany z walki o to, by inwestycje były bardziej przyjazne środowisku. Wytknął m.in. brak odpowiednich konsultacji przed wydaniem decyzji przez ministra i brak wariantowych przebiegów trasy. Skargę złożyły też inne stowarzyszenia: "Światowid", "Zielone Mazowsze" i "Ruch na Rzecz Obwodnicy Pozamiejskiej". Protestują np. przeciw planowanemu skierowaniu ściekającej wody z trasy do rowów, które zasilają Potok Służewiecki wpadający z kolei do Jeziorka Powsinkowskiego i Wilanowskiego. - Spuszczanie wody z solą wysypywaną zimą na ulice grozi wysychaniem kolejnych drzew w Parku Wilanowskim - mówiła działaczka Ruchu Aleksandra Kowalska.
Ministestwo Środowiska odrzuciło wszystkie te zarzuty. Nie wiadomo jednak, jaki będzie wyrok sądu. Ma być ogłoszony pod koniec października. Jeśli rzeczywiście uzgodnienie ministra zostałoby uchylone, przygotowania do budowy opóźniłyby się przynajmniej o kilka miesięcy. - To wszystko zależy od tego , czy rzeczywiście zostaną wykazane jakieś uchybienia i ile ich będzie. Liczymy jednak, że rozstrzygnięcie będzie dla nas korzystne - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Nie wiadomo, kiedy mogłaby zacząć się budowa tego fragmentu obwodnicy. Na razie drogowcy szukają wykonawcy jej krótkiego odcinka od lotniska Okęcie do Puławskiej wraz z odnogą do ul. Marynarskiej. Co najmniej rok poczekamy zaś na rozpoczęcie budowy południowej obwodnicy od planowanej autostrady Łódź-Warszawa do lotniska na Okęciu.
Przecież to ich nie obchodzi. Mogę się założyć, że po dostaniu "dotacji" i "darowizn" by się stulili... Ech, cóż za złodziejstwo.ratraciak pisze:Być może członkowie stowarzyszeń ekologicznych nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie budowy tras ekspresowych spowoduje, że korki pozostaną, a to na pewno nie będzie lepsze rozwiązanie dla środowiska niż budowa tras ekspresowych.
O, to akurat zależy których, jest kilka tras które raczej spotęgują korki niż je ograniczą...ratraciak pisze:Takie rzeczy to tylko w PolsceByć może członkowie stowarzyszeń ekologicznych nie zdają sobie sprawy z tego, że opóźnienie budowy tras ekspresowych spowoduje, że korki pozostaną, a to na pewno nie będzie lepsze rozwiązanie dla środowiska niż budowa tras ekspresowych.