Strona 53 z 73

: 04 maja 2011, 23:01
autor: MichalJ
Glonojad pisze: [ Dodano: |4 Maj 2011|, 2011 22:19 ]
MichalJ pisze:"Nie przewiduje" to eufemizm. Ona daje/dawała sprzecznym przebiegom zielone naraz. Ale oczywiście niedasie tego naprawić...
Wszystko dasie, ale dla 6 kursów na dobę trochę bez sensu wyświetlać cały czas relację kolizyjną z całym innym ruchem na skrzyżowaniu.
Ale mówimy chyba o posłaniu tam linii na cały dzień?

Poza tym w "dasie naprawić" mieści się też detekcja i/lub sprzężenie świateł ze zwrotnicą.

[ Dodano: |4 Maj 2011|, 2011 23:03 ]
Bastian pisze: Teoretycznie, bo w praktyce to ni cholery nie chciało wyjść. I nie miało prawa, jeżeli przy 10-minutowej częstotliwości miało 11 minut przejazdu od pętli do zjazdu z jednotoru.
Tam nie było mijanek po drodze?

[ Dodano: |4 Maj 2011|, 2011 23:05 ]
Bastian pisze:
MeWa pisze:to 20 po raz pierwszy jest otwierana?
Można tak to ująć.
Co się zmieniło, poza skróceniem jednotoru? Inny jest system zapalania świateł i wyłączania napięcia w sieci? Po co? Tamten działał...

: 04 maja 2011, 23:44
autor: BJ
Jako laik tramwajowy zadam może głupie pytanie...
Kilka razy to niewiele, jednak tyleż razy miałem okazję przejechać się 20 w poprzedniej wersji. Jechałem zarówno wersją z Banacha (albo Narutowicza, nie pamiętam), jak i z Koła. I żadnych tego typu wielkich problemów, jak teraz, nie było. A także nie słyszałem o takowych w takiej ilości jak dziś.
Dwutorowy odcinek się wydłużył. Na chłopski rozum zatem powinno być łatwiej i sprawniej. Czemu więc nie jest?

: 05 maja 2011, 7:14
autor: pawcio
W stosunku do trasy an Banacha wzrosła częstotliwość i uruchomiono mijanki. W stosunku do trasy z Koła doszły opóźnienia z miasta.

: 05 maja 2011, 8:33
autor: Bastian
MichalJ pisze:
Bastian pisze: Teoretycznie, bo w praktyce to ni cholery nie chciało wyjść. I nie miało prawa, jeżeli przy 10-minutowej częstotliwości miało 11 minut przejazdu od pętli do zjazdu z jednotoru.
Tam nie było mijanek po drodze?
Były. Tylko że tramwaj zjeżdżający z Boernerowa nie zdążał zjechać z Mijanki Górce na ostatni odcinek jednotoru, zanim zajął go tramwaj jadący z Koła. Musiał więc czekać, po czym nie zdążał na odjazd z Koła itp. itd.

: 05 maja 2011, 8:50
autor: Cortés
O godz. 7.57 się posypała sygnalizacja od Fortu Blizne do Kocjana strata ponad 10 minut w kierunku Boernerowa.

: 05 maja 2011, 9:04
autor: MichalJ
Bastian pisze:
MichalJ pisze: Tam nie było mijanek po drodze?
Były. Tylko że tramwaj zjeżdżający z Boernerowa nie zdążał zjechać z Mijanki Górce na ostatni odcinek jednotoru, zanim zajął go tramwaj jadący z Koła. Musiał więc czekać, po czym nie zdążał na odjazd z Koła itp. itd.
No ale dlaczego nie zdążał? Czas przejazdu całości jednotoru nie ma nic do rzeczy przecież. Można mieć jednotor przejeżdżany w 15 minut z trzema mijankami po drodze i jeździć co 5 minut...

: 05 maja 2011, 9:35
autor: Bastian
MichalJ pisze:Można mieć jednotor przejeżdżany w 15 minut z trzema mijankami po drodze i jeździć co 5 minut...
Tylko, jeżeli mijanki też są co 5 minut, a nie co 4-4-7, nieprawdaż? Tramwaj zjeżdżający z Mijanki Górce rozkładowo robił to minutę po wjeździe tramwaju od Marynina. A więc nie zjeżdżał, bo tamten już był na jednotorze. A nadgonić nie było gdzie, Boernerowo było bezpostojowe. Trzeba było albo dołożyć brygadę, albo - jak uczyniono - dołożyć minutę na Boernerowie i zmienić takt na 12 minut - wtedy wszystko zagrało.

: 05 maja 2011, 16:13
autor: Siecool
Glonojad pisze:Ile lat metro testowało odcinek Kabaty - Politechnika? Taki system był nie do przetestowania bez obciążenia, mówiłem to zresztą od razu. Szkoda, że pomysł linii promocyjnej nie wypalił, byłaby doskonała okazja - no, ale, polityka.
Nie mogę się oprzeć temu pytaniu: jedna noc, cztery składy, czterech motorowych i próbujemy przegrzać system - np. jeden skład na Borneo, jeden na mijance WAT, jeden na Starym Bemowie, jeden na starcie jednotoru, wszyscy chcą jechać teraz-zaraz. Co zrobi system? Czemu te testy były prowadzone tak po łebkach, bez doprowadzania do sytuacji krytycznej? Czemu nie próbowano jednej nocy jeździć tam ile wlezie?

: 05 maja 2011, 16:34
autor: Lonik
Bastian pisze:
MichalJ pisze:Można mieć jednotor przejeżdżany w 15 minut z trzema mijankami po drodze i jeździć co 5 minut...
Tylko, jeżeli mijanki też są co 5 minut, a nie co 4-4-7, nieprawdaż? Tramwaj zjeżdżający z Mijanki Górce rozkładowo robił to minutę po wjeździe tramwaju od Marynina. A więc nie zjeżdżał, bo tamten już był na jednotorze. A nadgonić nie było gdzie, Boernerowo było bezpostojowe. Trzeba było albo dołożyć brygadę, albo - jak uczyniono - dołożyć minutę na Boernerowie i zmienić takt na 12 minut - wtedy wszystko zagrało.
Dopóki nie przyszły wiatry i liście nie pospadały, potem przyszły deszcze i walka z SBe

: 05 maja 2011, 16:50
autor: MisiekK
Lonik pisze:Dopóki nie przyszły wiatry i liście nie po spadły, potem przyszły deszcze i walka z SBe
Wtedy weszły 2 brygady z piasecznicami i znów było dobrze.

: 05 maja 2011, 18:30
autor: Lonik
MisiekK pisze:
Lonik pisze:Dopóki nie przyszły wiatry i liście nie po spadły, potem przyszły deszcze i walka z SBe
Wtedy weszły 2 brygady z piasecznicami i znów było dobrze.
ale nie w praktyce.

: 05 maja 2011, 21:24
autor: JaBaal
Z tego co kojarzę, to w pewnych latach działania linii 20 na Boernerowo była zasada, że "mijanek nie ma", czyli skład mógł z Koła wjechać na trasę dopiero, gdy skład w przeciwnym kierunku wjechał na Koło, a linia pozostawała w tym momencie pusta. Jakby ten system mijanek 'z zasady' nie mógł działać należycie. Czy to było po skróceniu 20 do Koło-Boernerowo, czy wcześniej?

: 05 maja 2011, 21:26
autor: pawcio
Wcześniej. Dlatego na 20 na Ochotę obowiązywała rewelacyjna częstotliwość co 24 minuty. Skrócenie trasy i podbicie częstotliwości spowodowało ponowne uruchomienie mijanek.

: 05 maja 2011, 21:33
autor: JaBaal
A właściwie dlaczego te mijanki zostały wcześniej 'skasowane', skoro, jak piszesz,
pawcio pisze:Skrócenie trasy i podbicie częstotliwości spowodowało ponowne uruchomienie mijanek.
???

: 05 maja 2011, 21:38
autor: Paweł D.
JaBaal pisze:
pawcio pisze:Skrócenie trasy i podbicie częstotliwości spowodowało ponowne uruchomienie mijanek.
???
To oczywiste, że im wozy częściej jeżdżą tym więcej jest ich na danym odcinku i częściej się muszą mijać.
Mogę prosić o informację, między którymi przystankami mamy teraz jednotor. Jak mijanie wygląda rozkładowo chciałem się przyjrzeć.