Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10705
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 07 sie 2013, 13:06

Od kilku dni każdy pociąg wyjeżdżający z dw.Wileńskiego używa sygnału (Rp-1 czy jakoś tak). Dlaczego i co się zmieniło?
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 07 sie 2013, 13:10

Z tego co widzę, trwa konserwacja rozjazdów na Wileńskim.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 lis 2013, 9:49

Czemu przy okazji modernizacji linii kolejowej Reda-Hel nie zeletryfikowano tej trasy?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2013, 9:51

Po co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 28 lis 2013, 10:12

Dla pasażerów z/do Gdyni pewnie po nic, a hordom turystów w lipcu i w sierpniu powinno wystarczyć, że pociąg będzie jechał szybciej, niż idzie pieszy-co zrekompensuje wymianę lokomotywy w Gdyni
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2013, 10:38

drapka pisze: a hordom turystów w lipcu i w sierpniu powinno wystarczyć, że pociąg będzie jechał szybciej, niż idzie pieszy-co zrekompensuje wymianę lokomotywy w Gdyni
Ale, przepraszam, co?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 28 lis 2013, 11:17

No że jak tę linię wyremontują, to pociąg będzie jeżdził szybciej. Podróz wprawdzie trwałaby jeszcze krócej, gdyby linia była zelektryfikowana i nie byo trzeba zmieniać lokomotywy w Gdyni, ale już samo zwiększenie prędkości po remoncie powinno być odczuwalne. O to mi się mniej więcej rozchodziło.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2013, 11:23

drapka pisze:No że jak tę linię wyremontują, to pociąg będzie jeżdził szybciej.
No ale już jest wyremontowana, bez elektryfikacji. I pociągi jeżdżą szybciej, bez elektryfikacji. Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 28 lis 2013, 11:32

fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
A to one tam w podwójnej trakcji jeżdżą na całej relacji? :shock:

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 28 lis 2013, 11:32

fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
Masz napisane nad swoim postem:
Podróz wprawdzie trwałaby jeszcze krócej, gdyby linia była zelektryfikowana i nie byo trzeba zmieniać lokomotywy w Gdyni
A poza tym - nie jeżdżą. Ani szybciej, ani w ogóle.

W rozkładzie na 2014 Jantar pojedzie z Gdyni nieco wolniej niż w 2001.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 28 lis 2013, 11:40

No nie można mieć wszystkiego. W ogóle stan powrót do stanu z 90-tych będzie i tak wielkim (nie zawsze osiągalnym sukcesem). Ale, zgodnie z historią o rabinie i kozie, odczuwalna i radosna będzie poprawa w stosunku do tego, co było w tym roku.

I tak zresztą dla relacji Jantara kluczowe jest uproanie się wreszcie z tym, co dzieje się między Warszawą a Gdynią - a to w 2014 jeszcze nie nastąpi.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 28 lis 2013, 12:42

fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
Pewnie głównie to, że przy każdym większym sztormie coś by wywalało ;)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2013, 12:47

hafilip84 pisze:
fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
A to one tam w podwójnej trakcji jeżdżą na całej relacji? :shock:
Zdecydowana większość pociągów i pasażerów jeździ w trakcji spalinowej na całej relacji. Chyba wszystkie pociągi ze zmianą trakcji mają również manewry z wagonami w Gdyni, więc na postoju też się specjalnie nie oszczędzi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 28 lis 2013, 13:26

Po pierwsze: sądziłem, że to zawsze oszczędność czasu na zmianę lokomotywy. Ile Jantar jechał w tym roku na Hel? Generalnie dobrze by było, gdyby pociąg z Warszawy był choć trochę konkurencyjny wobec samochodu, bo półwysep w niektórych godzinach jest koszmarnie zakorkowany w wakacje.
Po drugie: nie byłaby to jakaś oszczędność? Nie znam się, więc proszę o ewentualną poprawkę, ale wydaje mi się, że EZT jest tańszy w uruchomieniu niż szynobus, bo jednak szynobus swoje musi palić. Nie mówiąc już o lokomotywie ciągnącej kilka wagonów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lis 2013, 13:46

Różnica jest znacząca na korzyść trakcji elektrycznej przy składach wagonowych, to prawda, ale w większości przypadków nowoczesny SZT jest sporo tańszy od wciąż dominujących EN57.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ