Strona 54 z 79

: 07 sie 2013, 13:06
autor: Łukasz
Od kilku dni każdy pociąg wyjeżdżający z dw.Wileńskiego używa sygnału (Rp-1 czy jakoś tak). Dlaczego i co się zmieniło?

: 07 sie 2013, 13:10
autor: fik
Z tego co widzę, trwa konserwacja rozjazdów na Wileńskim.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 9:49
autor: BJ
Czemu przy okazji modernizacji linii kolejowej Reda-Hel nie zeletryfikowano tej trasy?

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 9:51
autor: fik
Po co?

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 10:12
autor: drapka
Dla pasażerów z/do Gdyni pewnie po nic, a hordom turystów w lipcu i w sierpniu powinno wystarczyć, że pociąg będzie jechał szybciej, niż idzie pieszy-co zrekompensuje wymianę lokomotywy w Gdyni

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 10:38
autor: fik
drapka pisze: a hordom turystów w lipcu i w sierpniu powinno wystarczyć, że pociąg będzie jechał szybciej, niż idzie pieszy-co zrekompensuje wymianę lokomotywy w Gdyni
Ale, przepraszam, co?

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 11:17
autor: drapka
No że jak tę linię wyremontują, to pociąg będzie jeżdził szybciej. Podróz wprawdzie trwałaby jeszcze krócej, gdyby linia była zelektryfikowana i nie byo trzeba zmieniać lokomotywy w Gdyni, ale już samo zwiększenie prędkości po remoncie powinno być odczuwalne. O to mi się mniej więcej rozchodziło.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 11:23
autor: fik
drapka pisze:No że jak tę linię wyremontują, to pociąg będzie jeżdził szybciej.
No ale już jest wyremontowana, bez elektryfikacji. I pociągi jeżdżą szybciej, bez elektryfikacji. Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 11:32
autor: hafilip84
fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
A to one tam w podwójnej trakcji jeżdżą na całej relacji? :shock:

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 11:32
autor: MichalJ
fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
Masz napisane nad swoim postem:
Podróz wprawdzie trwałaby jeszcze krócej, gdyby linia była zelektryfikowana i nie byo trzeba zmieniać lokomotywy w Gdyni
A poza tym - nie jeżdżą. Ani szybciej, ani w ogóle.

W rozkładzie na 2014 Jantar pojedzie z Gdyni nieco wolniej niż w 2001.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 11:40
autor: drapka
No nie można mieć wszystkiego. W ogóle stan powrót do stanu z 90-tych będzie i tak wielkim (nie zawsze osiągalnym sukcesem). Ale, zgodnie z historią o rabinie i kozie, odczuwalna i radosna będzie poprawa w stosunku do tego, co było w tym roku.

I tak zresztą dla relacji Jantara kluczowe jest uproanie się wreszcie z tym, co dzieje się między Warszawą a Gdynią - a to w 2014 jeszcze nie nastąpi.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 12:42
autor: kveld
fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
Pewnie głównie to, że przy każdym większym sztormie coś by wywalało ;)

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 12:47
autor: fik
hafilip84 pisze:
fik pisze:Zatem nadal nie wiem, co wniosłaby elektryfikacja. :P
A to one tam w podwójnej trakcji jeżdżą na całej relacji? :shock:
Zdecydowana większość pociągów i pasażerów jeździ w trakcji spalinowej na całej relacji. Chyba wszystkie pociągi ze zmianą trakcji mają również manewry z wagonami w Gdyni, więc na postoju też się specjalnie nie oszczędzi.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 13:26
autor: BJ
Po pierwsze: sądziłem, że to zawsze oszczędność czasu na zmianę lokomotywy. Ile Jantar jechał w tym roku na Hel? Generalnie dobrze by było, gdyby pociąg z Warszawy był choć trochę konkurencyjny wobec samochodu, bo półwysep w niektórych godzinach jest koszmarnie zakorkowany w wakacje.
Po drugie: nie byłaby to jakaś oszczędność? Nie znam się, więc proszę o ewentualną poprawkę, ale wydaje mi się, że EZT jest tańszy w uruchomieniu niż szynobus, bo jednak szynobus swoje musi palić. Nie mówiąc już o lokomotywie ciągnącej kilka wagonów.

Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

: 28 lis 2013, 13:46
autor: fik
Różnica jest znacząca na korzyść trakcji elektrycznej przy składach wagonowych, to prawda, ale w większości przypadków nowoczesny SZT jest sporo tańszy od wciąż dominujących EN57.