Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

szmitek
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2008, 18:37
Lokalizacja: Chotomów
Kontakt:

Post autor: szmitek » 22 sie 2008, 20:09

Zrobiłem ankietę na forum INFO KOLEJ, o tym, gdzie powinny kursować pociągi Bombardier Double-Deck, aby nie dodawać nowego tematu na forach, gdzie jest już o tym dyskusja: http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=5146

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 22 sie 2008, 21:42

MisiekK pisze:
przewoz pisze:Nawet nie ma za bardzo pomysłu, jak powstrzymać tą sytuację. Ochrona w każdym pociągu? 6 osób na skład? Toć to trzeba z 15 brygad na raz...
Prosto. Zrobić serię prowokacji, wyłapać bananową młodzież i przykładnie ukarać.
To nic nie da. Nasze sądownictwo ma na poczynania takich osób idealny termin prawny - niska szkodliwość społeczna czynu. Taki małolat rozbije nawet 20 szyb w pociągu, a wystarczy że będzie pijany, i już ma okoliczność łagodzącą - dostanie karę z 200zł, a nawet koszty sprawy zostaną przerzucone na skarb państwa (czyli nas wszystkich).

A co do pasażerów na tej linii, to niestety wielu z nich wszelkie przejawy kontroli (zarówno w postaci zwykłej kontroli biletów, czy patrolu jakiejkolwiek ze służb porządkowych) traktują jako prowokację, i zamach na ich swobody.
Tam naprawdę w pociągach jest "wesoło", a jak jeszcze zbierze się gdzieś w korytarzu grupa młodzieńców w wieku poborowym, i oni między sobą pokazują co który potrafi, to efekty tego są rożne. Idealnie to widać choćby obecnie - jedzie pociąg, a tam pootwierane drzwi przy których stoją małolaty, palą, piją, i kto wie co jeszcze.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 23 sie 2008, 19:29

przewoz pisze:Trzeba by zrobić z miesiąc czystki - w każdym pociągu ochrona/SOK/Polcja/SM/ŻW. Patrole łączone. W każdym pociągu kontrolerzy. I tak przez miesiąc.
Tam to po takiej akcji by bardzo szybko wrócił poprzedni stan rzeczy...
Frencher pisze:To nic nie da. Nasze sądownictwo ma na poczynania takich osób idealny termin prawny - niska szkodliwość społeczna czynu. Taki małolat rozbije nawet 20 szyb w pociągu, a wystarczy że będzie pijany, i już ma okoliczność łagodzącą - dostanie karę z 200zł, a nawet koszty sprawy zostaną przerzucone na skarb państwa (czyli nas wszystkich).
Pobicie, w wyniku którego kolega 6 dni leżał w szpitalu, to też "niska szkodliwość społeczna". W trakcie apelacji naturalnie.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Flash8222
Posty: 7632
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 25 sie 2008, 9:10

Do Warszawy docierają już wagony sterownicze dla składów p&p. No i potwierdza się informacja, że wagony sterownicze będą posiadały pierwszą klasę.
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/albums/u ... _003-1.jpg

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 wrz 2008, 10:15

[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze:Zestawmy z wagonów push-pull ekspresy regionalne

Problemy z dopuszczeniem przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe do eksploatacji wagonów push-pull w podmiejskiej nitce warszawskiego tunelu średnicowego to szczęście w nieszczęściu. Problemy te mogą bowiem przysłużyć się do stworzenia w województwie mazowieckim sprawnego systemu ekspresów regionalnych.

Przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzą, że uwarunkowania występujące w podmiejskiej nitce tunelu średnicowego w Warszawie uniemożliwiają prowadzenie tamtędy pociągów obsługiwanych piętrowymi wagonami push-pull, zakupionymi przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, a użytkowanymi przez Koleje Mazowieckie. Przedstawiciele zarządcy infrastruktury jak na razie sugerują jedno rozwiązanie tego problemu – prowadzenie tych pociągów dalekobieżną nitką tunelu, z postojem na stacji Warszawa Centralna, a co za tym idzie – z pominięciem przystanków Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion.

Pierwsza myśl na takie dictum spółki PKP Polskie Linie Kolejowe nie jest zbyt pozytywna – jak pociągi Kolei Mazowieckich mogą pomijać te przystanki, zlokalizowane w centrum stolicy i w efekcie wykorzystywane przez tysiące pasażerów? Tak się jednak składa, że wagony push-pull nie są najodpowiedniejszym taborem do typowych przewozów podmiejskich, charakteryzujących się częstymi postojami i stale dokonującą się znaczącą wymianą pasażerów. A to ze względu na małą liczbę drzwi (zlokalizowanych jedynie na końcach wagonów) oraz konieczność pokonywania przez pasażerów schodów prowadzących z górnego piętra wagonów.

Może zatem warto wykorzystać świeżo zakupione wagony push-pull do takich przewozów, do jakich są wykorzystywane w zachodniej Europie – przede wszystkim w Niemczech. W Niemczech wagony push-pull obsługują głównie połączenia typu „Regional Express” (RE). Są to pociągi przyspieszone, kursujące na znacznie dłuższych relacjach niż pociągi podmiejskie, zatrzymujące się tylko na ważniejszych stacjach (na węzłach oraz w większych miejscowościach). Za przykład niech posłużą – właśnie obsługiwane piętrowymi składami push-pull – ekspresy regionalne kursujące w szeroko pojętym regionie wokół Berlina, obsługujące nie tylko Brandenburgię, ale także inne landy: Meklemburgię-Pomorze Przednie czy Saksonię-Anhalt.

Dla przykładu pociągi linii RE1 kursują z Eisenhüttenstadt, leżącego przy granicy z Polską, do Magdeburga – trasa ta liczy 249 kilometrów. Jeszcze dłuższą relacją może pochwalić się linia RE3, kursująca z Elsterwerdy na pograniczu saksońsko-brandenburskim do nadmorskiego Stralsundu – to aż 418 kilometrów! Gdy ekspresy regionalne przejeżdżają tranzytowo przez Berlin (lub inne duże miasta), zatrzymują się jedynie na najważniejszych dworcach – mniejsze przystanki obsługiwane są przez szybką kolej miejską S-Bahn. Jednakże podobna zasada ma miejsce również na liniach poza największymi miastami – często pociągi „Regional Express” stanowią uzupełnienie standardowej oferty zwykłych pociągów osobowych „Regional Bahn”, które zatrzymują się na każdym przystanku, podczas gdy ekspresy regionalne obsługują tylko większe miejscowości. Utworzenie ekspresów regionalnych było odpowiedzią kolei niemieckich Deutsche Bahn na niekonkurencyjne względem samochodu czasy przejazdów pociągów w relacjach regionalnych. Efektem rozwoju oferty pociągów „Regional Express” jest coraz silniejsza integracja powiatów oraz średniej wielkości miast nie tylko z najważniejszymi regionalnymi metropoliami, ale także między sobą.

Wzorując się na Niemczech – gdzie pociągi push-pull mają wieloletnią tradycję – warto w województwie mazowieckim w oparciu o nowe wagony piętrowe utworzyć sieć połączeń przyspieszonych, która uzupełniałyby ofertę zatrzymujących się na każdym przystanku pociągów osobowych. Sieć mazowieckich ekspresów regionalnych powinna przede wszystkim objąć swym zasięgiem Warszawę, Radom, Płock, Siedlce, Ostrołękę, Ciechanów i wreszcie zapewnić przyspieszone (czyli z definicji charakteryzujące się krótszym czasem jazdy) połączenia między tymi ośrodkami. Równocześnie postoje pośrednie powinny zostać zlokalizowane w miastach powiatowych (takich jak Legionowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Mińsk Mazowiecki, Grodzisk Mazowiecki, Żyrardów, Wyszków). Na terenie warszawskiego węzła kolejowego mazowieckie ekspresy regionalne powinny zatrzymywać się na największych stacjach (Warszawa Wschodnia, Warszawa Centralna, Warszawa Zachodnia). Ponadto wskazane jest, aby obsługiwane piętrowymi push-pullami mazowieckie ekspresy regionalne nie kursowały jedynie do i z Warszawy – uruchomienie pociągów w relacjach Radom – Warszawa – Ciechanów czy Siedlce – Warszawa – Płock może istotnie przyczynić się do zbliżenia miast, oddalonych od siebie, a przecież leżących na terenie tego samego województwa. Zróżnicowane społecznie i gospodarczo województwo mazowieckie potrzebuje zastosowania takiego komunikacyjnego instrumentu prowadzącego do większej spójności przestrzennej.

Realizacja powyższego modelu pozwoli wreszcie utworzyć w województwie mazowieckim szybkie połączenia kolejowe łączące centrum regionu, centra subregionalne oraz centra lokalne. Obecnie bowiem Koleje Mazowieckie praktycznie nie oferują takiego segmentu przewozów – choć województwo mazowieckie może pochwalić się powierzchnią większą niż Belgia, a prawie dorównującą Danii, Holandii czy Szwajcarii. A przecież w każdym z tych państw oferta kolei nie ogranicza się jedynie do standardowych połączeń osobowych, zatrzymujących się na każdej stacji.

Bardzo istotną sprawą jest podejście do systemu mazowieckich ekspresów regionalnych nie jako do czegoś, co ma zastąpić pociągi osobowe zatrzymujące się na wszystkich stacjach, lecz jako do czegoś, co uzupełni dotychczasową ofertę. Niedopuszczalne jest bowiem, aby mieszkańcy jakiejkolwiek miejscowości z dnia na dzień zostali pozbawieni większości połączeń, które w wyniku przekształcenia z pociągów osobowych w ekspresy regionalne przestałyby zatrzymywać się na części przystanków. Ekspresy regionalne muszą rozszerzyć dotychczasową ofertę, a nie ją zastąpić.

Karol Trammer jest redaktorem naczelnym dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn”
Od redakcji

Wydaje się, że wzorując się na niemieckich RE można by podpatrzyć jeszcze jedno rozwiązanie - pociągi przyspieszone na większości trasy, ale zatrzymujące się na wszystkich przystankach na wybranych odcinkach (z reguły krańcowych, choć nie zawsze). Na przykład ekspresy regionalne kursujące między Berlinem a Frankfurtem nad Odrą dzielą się na dwa rodzaje - zatrzymujące się na wszystkich przystankach między Erkner a Fürstenwalde oraz zatrzymujące się między Fürstenwalde a Frankfurtem.

Na Mazowszu np. pociągi z Mławy mogłyby zatrzymywać się na wszystkich przystankach między Mławą a Ciechanowem, a między Ciechanowem a Warszawą - tylko na wybranych, takich jak Nasielsk, Nowy Dwór Mazowiecki i Legionowo. Podobnie pociągi ze Skierniewic mogłyby "przyspieszać" za Żyrardowem. Zapewniłoby to szybkie połączenie z Warszawą dla wielu nowych miejscowości, a jednocześnie umożliwiłoby bardziej racjonalne wykorzystanie taboru.
http://www.zm.org.pl/?a=pushpull-088
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 01 wrz 2008, 10:36

Jest to jakis pomysł

Natomiast co do materiału z kuriera gdzie Struzik sie wypowaida na temat "braku powodów szukania winnych" widac od razu ze sie rozejdzie po kosciach i nikt nie ucierpi. Za taki marazm, i chec nie robienia nikomu krzywdy, powinien jako pierwszy stracic swój stołek!
PURA VIDA!

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 wrz 2008, 10:49

Ja bym dodał jeszcze jedno. Osobna taryfa i brak wspólnego biletu, po to by te połączenia były chociaż troche rentowne. (w szczycie)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 01 wrz 2008, 10:55

nie wiem czy skórka jest warta wyprawki. Na długiej trasie do Skarżyska oszczędność czasu to jakieś 10 minut...

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 wrz 2008, 10:57

Ale po remontach przy odpowiednich lokomotywach taka wizja jest kusząca:)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2008, 11:50

jasiu pisze:nie wiem czy skórka jest warta wyprawki. Na długiej trasie do Skarżyska oszczędność czasu to jakieś 10 minut...
No skąd... Już teraz różnica miedzy osobowym a przyspieszonym (tylko do Radomia) to ok 30 minut (przysp z zachodniej 1h45 minut, osobowy 2:10-2:20...).

Awatar użytkownika
Michał W.
Posty: 818
Rejestracja: 26 mar 2008, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Michał W. » 01 wrz 2008, 12:13

2. pociągi zestawione z wagonów piętrowych, kursujące przez Warszawę Centralną z pominięciem przystanków Warszawa Stadion, Warszawa Powiśle, Warszawa Śródmieście, Warszawa Ochota:
(...)
21232 rel. Radom (10:57) – Warszawa Wschodnia (13:14),
• 21234 rel. Radom (12:47) – Warszawa Wschodnia (15:07),
(...)
Hafas nie wyświetla tych pociągów. Pociągi o bardzo podobnych godzinach(ale jednak nie zbieżnych) są oznaczone jako EZT, tylko z 2 klasą. Żwirek i Alej, też tam nie ma.
Krótkie pytanie: Jeździ toto? Nie wiem czy jest sens wychodzić na stację. Wolę pójść się poopalać :-k
after da równik

www.fotokolej.waw.pl

Flash8222
Posty: 7632
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 01 wrz 2008, 12:16

Nie przekonasz się jeśli nie pójdziesz sprawdzić.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2008, 12:25

Hafas nie wyświetla tych pociągów. Pociągi o bardzo podobnych godzinach(ale jednak nie zbieżnych) są oznaczone jako EZT, tylko z 2 klasą. Żwirek i Alej, też tam nie ma.
Krótkie pytanie: Jeździ toto? Nie wiem czy jest sens wychodzić na stację. Wolę pójść się poopalać
Zostaw tego Hafasa i przerzuć się na rozkład ze stron KM, bo Hafas jeszcze do niedawna nie uwzględniał wielu zmian.

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 01 wrz 2008, 14:59

Ja jużz dzisiaj jechałem tym cudem i słyszałem cały czas ten sam komentarz: bardzo ładny, ale jakoś wolno jeździ.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 wrz 2008, 15:13

Ja jużz dzisiaj jechałem tym cudem i słyszałem cały czas ten sam komentarz: bardzo ładny, ale jakoś wolno jeździ.
Ludzie spodziewają się niewiadomo czego po tych nowych pociągach.
Tak samo było z SKM, jak kursowała do Falenicy - słyszałem głosy, że mogła by do Mińska, bo tu 160km/h mogła by pojechać...
Teraz we Flirtach tez słyszałem, że jakoś chyba wolniej, a to kwestia świetnej amortyzacji na której nie czuć w ogóle predkości.
Przy 100km/h we Flircie czuję się jak przy 5km/h w kiblu :/ W piętrusie pewnie bedzie podobnie. (chyba też przesadziłem z tymi 5 km/h, bo przy tej predkości idealnie słychać jak się skład EN57 rozciąga, jak pracują sprzęgi międzywagonowe, zaczyna skrzypieć... Przy 100 km/h czasem jak wpadnie w wężykowanie... a tu cisza, spokój...

ODPOWIEDZ