Co w dzielnicy Ursynów piszczy

Moderator: Wiliam

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 15 wrz 2012, 17:14

KwZ pisze: Rozumiem, że Ursynów chce dwie linie, bo jest duży.
Hmm... A konkluzja nie była przypadkiem taka, że warto połączyć 195 i 503 pod warunkiem zapewnienia sensownej przesiadki dla północnego Ursynowa np. w postaci 185 jadącego przez Ursynów trasą dzisiejszego 195 i zapewniającego przesiadkę na Noworsynowskiej lub Dolinie Służewieckiej?
KwZ pisze:Czy tych dwóch linii nie można by utworzyć na bazie 195, 503 i 166?
To by oznaczało konieczność znacznego wydłużenia ursynowskiego odcinka takiej linii. Chyba żeby... Nowe 195 po trasie obecnego 503 co 5 minut w szczycie i 192 do STP. Trasa linii 166 i 192 pokrywa się w całości od os. Kabaty do Lanciego. Jakby wzmocnić trochę 192, wydłużyć do STP Kabaty i zapewnić przesiadkę do bardzo silnego 195 (to akurat nie byłoby problemem - trasy 192 i 503 pokrywają się od Natolina Płn. do Metra Imielin i w obie strony są jednoperonowe przesiadki), to 166 można bez żalu z Ursynowa zabierać.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 15 wrz 2012, 23:43

bepe pisze:Jeśli już, to można by na stanowisko opróżnione przez 510 puścić 166 jadące z Pragi i Powiśla (zamiast puszczania tego na Ursynów - znowu odsyłam do stosownego wątku) Al. Jerozolimskim i EP z zawrotką na Emilii, tylko nie wiem, czy taka trasa miałaby sens.
Nie. Tzn. z Pragi nie widzę sensu, a z samego Powiśla jest 171. Ewentualnie może być 127 na Torwar.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 16 wrz 2012, 21:05

A jak przesiadziesz np. Mandarynke z pozostajacego wtedy tam jako jedyne 179 do 195/503? Na Teligi trzeba dralowac praktycznie na dwa (bardzo długie) cykle świateł przez Rosola (kto to robił, wiem, o czym ja mówię). W druga stronę tez niewesoło. Jeśli żąda się jednoperonowych przesiadek na Ursynowie Płn., to ja nie widzę różnicy w żądaniu Belgradzkiej, Mandarynki, Plaskowickiej, Grzegorzewskiej...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 16 wrz 2012, 22:53

chester pisze:(kto to robił, wiem, o czym ja mówię)
Kiedyś się tam przesiadałem w taki sposób i jakoś nie pamiętam, żeby było źle. W każdym razie jest dużo lepiej niż na Ursynowie Płn., gdzie na objazd lub obejście Statoila traci się znacznie więcej czasu.

Ewentualnie można 179 wygiąć OS. KABATY - ... - Belgradzka - Lanciego - Płaskowickiej - Rosoła - ... - URSYNÓW PŁN., a 192 OS. KABATY - ... Belgradzka - Rosoła - Płaskowickiej - ... - METRO WILANOWSKA.

Poza tym trochę trudno porównywać liczbę pasażerów z Mandarynki i Grzegorzewskiej z liczbą pasażerów na Herbsta, Romera i Surowieckiego.

Z drugiej strony powstaje pytanie, o ile wydłuży się dojazd z południowego Ursynowa na Trakt Królewski. Może za bardzo?

Tak czy siak, jeśli miałoby być tworzone bardzo silne 195 po trasie 503, to wrzucanie w to 166 po obecnej trasie jest zupełnie bez sensu i spowoduje najpewniej obniżenie częstotliwości tego nowego 195.

Łukasz
Posty: 11055
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 16 wrz 2012, 23:25

KwZ pisze:
Łukasz pisze:Z której strony???
162 EC Siekierki - PKP Powiśle i co dalej? Na Hallera wzdłuż metra? Nikt na to nie pójdzie. Dlatego mogłoby pojechać mostem Świętokrzyskim, Sokolą, Grochowską na Dw. Wschodni /Lubelska/.
Głównym sensem tej linii jest połączenie Pragi z Łazienkami, Siekierkami itd.

Czy teraz jak linia będzie jechać na dowolnym odcinku 2 stacji metra, to będzie podlegała kasacji? Poza tym ona będzie też łączyć metro z rejonami Kłopotowskiego, Sierakowskiego, a więc z całym kwadratem z tej strony. Owszem, pewnie mogłyby się pojawić dowozówki, ale wysyłanie na siłę 162 na Lubelską, tylko po to, żeby nie jechało nad jedną stacją, jest idealnym sposobem uwalenia tej linii.
ŁK

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1601
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 16 wrz 2012, 23:41

bepe pisze: Ewentualnie można 179 wygiąć OS. KABATY - ... - Belgradzka - Lanciego - Płaskowickiej - Rosoła - ... - URSYNÓW PŁN., a 192 OS. KABATY - ... Belgradzka - Rosoła - Płaskowickiej - ... - METRO WILANOWSKA.
Tylko... po co? 179 na Lanciego będzie wozić za dużo powietrza, a 192 (10/12/12) jest za słabe żeby samemu uciągnąć tamten kawałek Rosoła (Przymierze, Empik School, ładnych parę bloków). Chyba żeby zostawić 192 na Lanciego, a 179 na Rosoła podbite do jakiegoś 7,5? :-k

A co do 192 na Lanciego - może szału nie ma, ale myślę, że zmiana wyszła na dobre. Na MIGDAŁOWEJ i wschodnich NATOLINACH PŁN. wymiany są jednostkowe, ale prawie zawsze są, natomiast dużym plusem jest obsługa zespołu szkół przy LANCIEGO. Odcinek na Solbusa w sam raz (inna sprawa, że na kawałku M Imielin - Braci Wagów w szczycie pęka w szwach). Aha, jeszcze prywata - wozi do Leclerca. :p
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 16 wrz 2012, 23:48

Daniel_FCB pisze:Tylko... po co? 179 na Lanciego będzie wozić za dużo powietrza, a 192 (10/12/12) jest za słabe żeby samemu uciągnąć tamten kawałek Rosoła (Przymierze, Empik School, ładnych parę bloków). Chyba żeby zostawić 192 na Lanciego, a 179 na Rosoła podbite do jakiegoś 7,5? :-k
Ale tu nie chodzi o zmianę dla samej zmiany, tylko o ewentualne skasowanie 166 w razie ewentualnego łączenia 195 i 503 w jedną silną linię po trasie obecnego 503 - Chesterowi nie podobają się przesiadki na Teligi ze 179 do tejże potencjalnej linii. W żadnym innym wypadku ruszanie czegokolwiek w układzie 179/192 nie ma sensu.

A tak w ogóle - czy ZTM faktycznie rozważa lub kiedykolwiek rozważał łączenie 195 i 503, czy to tylko pomysł wawkomowy powracający co jakiś czas?

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1601
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 17 wrz 2012, 0:53

bepe pisze:Chesterowi nie podobają się przesiadki na Teligi ze 179 do tejże potencjalnej linii
Z uwagi na przydługą fazę dla Gandhi jest to uciążliwe skrzyżowanie dla pieszego (ścięta do minimum długość światła na północnym wylocie), ale idąc tylko po jednym boku skrzyżowania (czyli ->Gandhi (195) do ->Płaskowickiej (179) oraz ->Gandhi (179) do -> Strzeleckiego(195) ) nie jest beznadziejnie.
Z drugiej strony, to 166 się na Rosoła przydaje:
(Przymierze, Empik School, ładnych parę bloków)
Nie wiem jak 166 działa pod SGGW, czy tam też jest potrzebne, ale na odcinku Teligi - Belgradzka coś w zamian za te 3-4 kursy by się przydało. 2 kursy/h więcej (i regularniej!) 179 są chyba dobrą ceną. :-k (no i jeszcze tak jak było wspomniane - 192 do STP)

Edit: aha, jeszcze przydałoby się jeszcze przy okazji urżnąć dubel 192 pod tytułem 306 do jakiegoś Ursynowa Płd. ;)
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 wrz 2012, 7:30

Primo, Gandhi/Rosoła to naprawdę upierdliwe skrzyżowanie. Dość powiedzieć, ze to wlasnie tam rano robią się korki na Rosoła, ze względu na najdluzszą fazę. Przesiadka ze 179 w kier. Centrum to przejście z 70-80 metrów do przejścia, następnie przejście na dwa cykle świateł (jeden cykl biegiem - to nie żart). Naprawdę Przesiadka na Ursynowie Płn. jest szybsza, ewentualnie trwa tyle samo. Powtórzę więc - jeśli żąda się przesiadki jednoperonowej na Płn., to czemu nie ma jej być na Teligi?
Secundo, nie pogardzałbym potokami z czterech przystanków na ul. Rosoła.
Tertio, najwyraźniej sporo studentów/ pracowników SGGW mieszka na Natolinie/ Kabatach, gdyż rano dużo osób wysiada tam ze 166.
Quatro, wspólna trasa 195-503/166 to odcinek bardziej tranzytowy (Dol. Służewiecka, Sobieskiego), niż docelowych podróży. Nie kasowałbym linii tylko z tego powodu, bo to absurd.
Quinto, sugerowane zmiany 179/192 nie są dobre. Trzeba przyznać, ze aktualny układ dowozówek jest całkiem optymalny. Zresztą, jak zaczyna się kombinowanie z paroma liniami, bo jedna stanowi problem, to wzorem innych tematów najwyraźniej znaczy, ze to nie ta linia jest problemem.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 wrz 2012, 7:33

chester pisze:Quatro, wspólna trasa 195-503/166 to odcinek bardziej tranzytowy (Dol. Służewiecka, Sobieskiego), niż docelowych podróży. Nie kasowałbym linii tylko z tego powodu, bo to absurd.
Też mam wrażenie, że próba redukcji trójcy 166+195+503 do jednej linii nie ma żadnego uzasadnienia i szans na rozsądne rozwiązanie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 17 wrz 2012, 9:09

To znaczy 195 i 503 maja jakiś sens razem, bo z południa jadą oba w ścisłe centrum (ujmijmy, ze chodzi o trasę na północ od Pl. Na Rozdrożu. Natomiast 166 na samym początku centrum odbija jednak w inne rejony. Mówię tu o trasie 166 sprzed wywalenia z Mostu Świętokrzyskiego.
Tak naprawdę żenienie 195 i 503 to kwestia znalezienia optimum na Ursynowie, przy założeniu rozbicia 503 na Ursynów - Śródmieście oraz Śródmieście - Nowodwory (518). A z kolei owe optimum ursynowskie, to komfortowe (jednoperonowe) dowiezienie Surowieckiego i okolic do obecnego 503.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 17 wrz 2012, 9:24

chester pisze: A z kolei owe optimum ursynowskie, to komfortowe (jednoperonowe) dowiezienie Surowieckiego i okolic do obecnego 503.
Ja bym to ujął tak: "Komfortowe (częste i jednoperonowe)". Bo żadna pociecha z jednoperonowości, gdy częstotliwosć jest taka, że szybciej na piechotę dojdzie się nie tylko na przesiadkę, ale i do celu.

[ Dodano: |17 Wrz 2012|, 2012 12:31 ]
pawcio pisze:Też mam wrażenie, że próba redukcji trójcy 166+195+503 do jednej linii nie ma żadnego uzasadnienia i szans na rozsądne rozwiązanie.
A może to jest tak, że jak się czegoś bardzo nie da naprawić, to to wcale nie jest zepsute? :-k
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 wrz 2012, 14:14

pawcio pisze:Też mam wrażenie, że próba redukcji trójcy 166+195+503 do jednej linii nie ma żadnego uzasadnienia i szans na rozsądne rozwiązanie.
Poniekąd dlatego zacząłem od pytania: jak je skomasować w dwie?
drapka pisze:A może to jest tak, że jak się czegoś bardzo nie da naprawić, to to wcale nie jest zepsute? :-k
Wcale nie twierdzę, że jest popsute i nie działa, tylko że może da się to poprawić.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27567
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 wrz 2012, 15:02

drapka pisze: A może to jest tak, że jak się czegoś bardzo nie da naprawić, to to wcale nie jest zepsute? :-k
195 jest popsute do szpiku kości, sorry.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2295
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 17 wrz 2012, 16:19

fik pisze:
drapka pisze: A może to jest tak, że jak się czegoś bardzo nie da naprawić, to to wcale nie jest zepsute? :-k
195 jest popsute do szpiku kości, sorry.
W jednej rzeczy się zgadzamy w 100%!

[ Dodano: |17 Wrz 2012|, 2012 16:20 ]
chester pisze:To znaczy 195 i 503 maja jakiś sens razem, bo z południa jadą oba w ścisłe centrum (ujmijmy, ze chodzi o trasę na północ od Pl. Na Rozdrożu. Natomiast 166 na samym początku centrum odbija jednak w inne rejony. Mówię tu o trasie 166 sprzed wywalenia z Mostu Świętokrzyskiego.
Tak naprawdę żenienie 195 i 503 to kwestia znalezienia optimum na Ursynowie, przy założeniu rozbicia 503 na Ursynów - Śródmieście oraz Śródmieście - Nowodwory (518). A z kolei owe optimum ursynowskie, to komfortowe (jednoperonowe) dowiezienie Surowieckiego i okolic do obecnego 503.
Była propozycja skierowania 185 podobnie jak obecne 195.

ODPOWIEDZ