Strona 531 z 563

Informacja pasażerska

: 30 cze 2021, 10:14
autor: KwZ
Ja wczoraj w ogóle spotkałem się na pl. Narutowicza z 14 Zjazd do zajezdni Wola, ale pojechała prosto w Grójecką. Czemu nie w Filtrową, Chałubińskiego, ONZ, Prostą?
Chciałem zobaczyć, jak to miało jechać, ale rozkładu brak. Teraz sprawdzam, że przez Kercelak.

Informacja pasażerska

: 30 cze 2021, 10:35
autor: Paweł D.
Zjazd z Banacha przez Centralny? Trochę bez sensu. W tej zjazdowej z Wilanowskiej ludzie liczyli że dojadą do Narutowicza. I to miałoby sens wg mnie.

Informacja pasażerska

: 30 cze 2021, 14:16
autor: pawcio
Zmiana zjazdu Wil->R1 przez Centralny a nie Narutowicza to dość świeża sprawa, od powrotu 4-8.

Informacja pasażerska

: 30 cze 2021, 14:59
autor: Paweł D.
To żeby chociaż zaczęło gadać już przy pl. Zbawiciela....

Informacja pasażerska

: 30 cze 2021, 20:25
autor: Bywalec
26 w Swingach od dziś z trasą zmienioną 😉

Informacja pasażerska

: 15 lip 2021, 18:00
autor: SławekM
Taka luźna myśl mnie naszła po zobaczeniu jednej rzeczy....

Jest XXI wiek, wszystko się cyfryzuje. Nawet doszliśmy do tego, że z zewnątrz mamy wyświetlacze diodowe, zaś wewnątrz trasę przedstawiają monitory LCD różnych wielkości. Jest dynamicznie, nowocześnie... ZTM wymaga od przewoźników tych różnych cyfrowych wodotrysków...
Odpowiedzi na to pytanie nie dostanę, bo i tak przeczy prawom logiki, ale... Skoro wszystko się digitalizuje, to czemu ZTM dalej produkuje naklejki na tablice?
Taki wywód mnie naszedł, gdy zobaczyłem jak w PESA 128N na linii 40 są nowiuśkie tablice z trasą, gdzie cała linia obsługiwana jest taborem z elektroniczną informacją pasażerską. Przy okazji pozdrawiam innowatora, który wymyślił te zaczepy na tablice w wagonach 128N.
Miało być taniej, ekologicznie i nowocześnie. Wyszło jak zwykle. Po co kupować skomplikowany SIP skoro dalej dla TW i MZA są produkowane tablice? Dla ajentów chyba nie są dostarczane naklejki z ZTM, bo od czasów wymiany całej floty na 9xxx, nie spotkałem się nigdy z jakąś tablicą, co najwyżej tylko kartką A4 prosto z drukarki. Ale ZTM przecież się czepia ajentów za zepsuty SIP i wlepia kary, a dla miejskich przewoźników jeszcze dostarcza naklejki "na wszelki wypadek"...

Informacja pasażerska

: 15 lip 2021, 18:51
autor: Emyl
Jak pisałem 10 lat temu, że tablice boczne z koralami należy pozostawić, a jedynie monitory podsufitowe doposażyć w użyteczne informacje, to przekonywano mnie, że wymyślam, bo przecież system się dopracuje i tak dalej. Dzisiaj w istocie te wszystkie zajebiste monitorki wyświetlają to samo co na początku, z tą niezmienną cechą, że czasami nie wyświetlają nic. 10 lat. Dziesięć. Dekada. Progress praktycznie zerowy.

Informacja pasażerska

: 15 lip 2021, 18:56
autor: Tyrystor
Niemniej niezmiennie w statystykach awaryjności chyba dominuje NovaMedia i jej pochodne. Zatem plus dla TW, że doraźnie cywilizuje montaż tablic, a nie tramwaj zostaje w zajezdni, czy też te dechy są rzucone gdzie bądź. Jak jeździłem regularnie do Lublina, tam jakoś R&G może sprawnie działać. W Krakowie w lutym też wszystko grało.

Nie wiem, czemu u nas jakoś wiecznie z tymi systemami musi być jakiś problem. Kultura techniczna, czy co?

Niemniej idea jest dobra, ja jestem za tymi wodotryskami.

Informacja pasażerska

: 15 lip 2021, 21:17
autor: kajo
SławekM pisze:
15 lip 2021, 18:00
Taka luźna myśl mnie naszła po zobaczeniu jednej rzeczy....

Jest XXI wiek, wszystko się cyfryzuje. (...)
Jak dla mnie super jest to, że jak coś się zepsuje to przewoźnik ma analogową wersję. To jest bardzo propasażerskie myślenie! Nawet jak jakiś system nie działa, bo coś się zepsuło to mamy zapas. Może nie idealny ale dla 98% pasażerów zadziała. Super sprawa!

Informacja pasażerska

: 15 lip 2021, 23:46
autor: Stary Pingwin
Gdyby tak za siedzeniem mieć zapasowy klimatyzator...

Informacja pasażerska

: 16 lip 2021, 0:08
autor: Asesino
Kiedyś, gdy na przystanek podjechała linia, której trasy się nie znało, wystarczył rzut oka na tablice boczne i już wiadomo było dokąd i jak to mniej więcej jedzie i czy warto wsiadać. Obecnie zamiast tego mamy wyświetlacz w praktyce pokazujący jedną losową ulicę na trasie, na którym treść przewija się tak wolno, że zanim doleci do następnej ulicy, to autobus już odjechał z przystanku.

Ja wiem, że teraz wszyscy trasę sprawdzają w komórce, ale w tej sytuacji w ogóle bym z tego wyświetlacza bocznego z trasą zrezygnował, bo jego wartość informacyjna jest zerowa.

Informacja pasażerska

: 16 lip 2021, 0:23
autor: Emyl
Powinien zostać z kierunkiem i informacjami tak jak na czole.

Informacja pasażerska

: 16 lip 2021, 8:37
autor: Glonojad
Przecież przy dzisiejszych rozdzielczościach tablic spokojnie można by zrobić tablicę boczną a'la stara decha, tylko z pomijaniem informacji już nieistotnych. Czyli bez krańca początkowego oczywiście, z krańcem końcowym i najważniejszymi ulicami - a bliżej końca trasy także mniejszymi. Przykładowo, 509 ruszające z Winnicy mogłoby mieć:
Światowida - Modlińska
Dw. Wileński - GOCŁAW

a ruszające z Dw. Wileńskiego:
Targowa - Saska -
Umińskiego - GOCŁAW

Informacja pasażerska

: 16 lip 2021, 9:35
autor: Emyl
Obawiam się, że system nie potrafiłby podawać najpierw Dw. Wileńskiego jako punkt pośredni, a potem Targowej jako ulicę pośrednią. Miałby też pewnie problem z mostami i właściwym doborem ulic, coś czuję (nie szukając daleko: w drugą stronę w przypadku 509 mógłby wyświetlać al. Solidarności, co byłoby prawdą, ale byłoby totalnie bez sensu). Ja wiem - to wszystko można zaprogramować, ale po pierwsze IMHO najpierw ZTM musiałby mieć własny SIP/SIL, a nawet tego nie potrafili ogarnąć przez te 10 lat.

Informacja pasażerska

: 16 lip 2021, 23:04
autor: Daniel_FCB
Glonojad pisze:
16 lip 2021, 8:37
Przecież przy dzisiejszych rozdzielczościach tablic spokojnie można by zrobić tablicę boczną a'la stara decha, tylko z pomijaniem informacji już nieistotnych.
A potem dostaniesz po palcach Aleją Generała Bolesława Wieniawy-Długoszowskiego :p