Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1716
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 05 gru 2008, 8:47

Konkurencja dobra rzecz. Kolegom dzięki za ciekawe fotki, a dla TLG bonus za komentarze ...
ZUS fundatorem emigracji

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 12 gru 2008, 11:53

GDDKiA pisze:Przedmiot zamówienia: "Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: Al. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie - ul. J. Piłsudskiego w Markach

Etap I: Dostosowanie Trasy Armii Krajowej do parametrów Drogi Ekspresowej S-8 na odcinku: węzeł "Modlińska" w Warszawie - węzeł "Piłsudskiego" w Markach"
W zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
- uzyskanie przekroju drogi ekspresowej o 2 jezdniach jednokierunkowych rozdzielonych pasem szerokości od 2,51m do 5,0 m (w tym opaski 0,5m), każda wyposażona w 3 pasy ruchu szerokości po 3,5 m oraz w pas awaryjny szerokości 2,5 m lub pasy włączenia/wyłączenia na połączeniu z układem dróg zbiorczo-rozprowadzających.
- przebudowa węzłów :
o węzeł "Modlińska": wzmocnienie/przebudowa nawierzchni łącznicy wraz z remontem obiektu inżynierskiego,
o węzeł "Marywilska": wzmocnienie/przebudowa nawierzchni łącznic wraz remontem wiaduktów i estakad wraz z obiektami inżynierskimi, wzmocnienie nawierzchni ul. Wysockiego i ul. Marywilskiej o przekroju 2x2 pasy ruchu
o węzeł "Łabiszyńska: przebudowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną w węzeł dwupoziomowy, wzmocnienie nawierzchni łącznic
o węzeł "Nowo-Wincentego": przebudowa istniejącej jezdni wraz z remontem wiaduktu, budowa drugiej jezdni ul. Głębockiej wraz z obiektem inżynierskim, budowa 2 łącznic o przekroju 1x2 pasy ruchu przebudowa łącznicy o przekroju 1x2 pasy ruchu , budowa skrzyżowania typu "rondo",
o węzeł "Piłsudskiego": budowa 2 łącznic o przekroju 1x2 pasy ruchu, budowa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, wzmocnienie nawierzchni ul. J. Piłsudskiego o przekroju 2x2 pasy ruchu,
o budowa i przebudowa dróg zbiorczo-rozprowadzających łączących węzły Trasy Armii Krajowej w zespoły węzłów: Modlińska - Marywilska - Łabiszyńska i Nowo-Wincentego - Ikea - Piłsudskiego
- budowa i przebudowa pozostałych dróg
- budowa i przebudowa chodników dla pieszych, ciągów pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych wraz z pochylniami ziemnymi;
- budowa i przebudowa infrastruktury drogowej w tym:
o oświetlenia drogowego i zasilania urządzeń,
o kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
o oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
o sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach,
o budowa kanalizacji telekomunikacyjnej dla centralnego systemu zarządzania ruchem,
o przebudowa sieci wodociągowej,
o przebudowa sieci telekomunikacyjnych,
o przebudowa urządzeń elektroenergetycznych: SN, nn i stacji transformatorowych,
o przebudowa i zabezpieczenie sieci gazowej,
o przebudowa i zabezpieczenie kanalizacji sanitarnej,
o przebudowa urządzeń melioracyjnych,
o zabezpieczenie przełazowych kanałów ciepłowniczych,
o przebudowa infrastruktury kolejowej
- budowa ekranów akustycznych pionowych i zagiętych,
- budowa przepompowni wód opadowych
- budowa zbiorników retencyjnych,
- budowa, przebudowa i remont obiektów inżynierskich,
- przebudowy i rozbiórki:
- wycinka istniejącej zieleni
- zagospodarowanie terenu zielenią
(...)
Termin realizacji: 22 miesiące (od udzielenia zamówienia)
Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena - 100%
(...)
Miejsce i termin składania ofert: Termin i miejsce składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: 12.01.2009 godz. 12:00, siedziba Zamawiającego, VII piętro, pokój 713
(...)
Rodzaj procedury: ograniczony
:grin:
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 16 gru 2008, 9:35

Obrazek
Trasa Toruńska schowa się pod szkłem

Krzysztof Śmietana 2008-12-16, ostatnia aktualizacja 2008-12-16 08:29

Obrazek
Projekt trasy ekspresowej przy lotnisku Okęcie i przebudowy Trasy Toruńskiej

W nietypowej szklanej tubie schowa się część Trasy Toruńskiej. Powstaną też brakujące wiadukty na Bródnie. Wiosną ma się zacząć przebudowa arterii między Żeraniem i Markami.

Drogowcy właśnie zaczęli szukać firmy, która zmodernizuje Trasę Toruńską. - W maju chciałbym podpisać umowę ze zwycięzcą przetargu - mówi Wojciech Dąbrowski, szef mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg. Według wstępnych szacunków przebudowa siedmiokilometrowego odcinka arterii będzie kosztować półtora miliarda złotych.

Powstaną brakujące wiadukty nad skrzyżowaniem z ul. Łabiszyńską na Bródnie, gdzie teraz trzeba zatrzymywać się na światłach, i estakady dla ruchu tranzytowego nad torami kolejowymi na Żeraniu i nad ul. Wysockiego. Wiele starych, rozsypujących się wiaduktów trzeba będzie zbudować od nowa.

Trasę w rejonie Bródna ma wyróżniać nietypowa konstrukcja. Żeby ochronić okolicznych mieszkańców przed hałasem i spalinami, arteria zostanie schowana w stalowo-szklanej tubie. Według projektantów z pracowni Grotte Art., takie rozwiązanie zostanie zastosowane na tak duże skalę po raz pierwszy w Europie.

Pierwsze prace na Trasie powinny zacząć się w maju lub w czerwcu i potrwać ponad dwa lata. W tym czasie można się spodziewać gigantycznych utrudnień w ruchu. - Wprawdzie wykonawca będzie musiał utrzymać po dwa pasy w każdym kierunku, ale i tak pewnie będzie bardzo ciężko - przewiduje Wojciech Dąbrowski.

Generalna Dyrekcja Dróg chce też poszerzyć most Grota i przebudować Trasę Armii Krajowej na Żoliborzu. Żeby jednak kompletnie nie sparaliżować północnej części Warszawy, poczeka z tym, aż powstanie most Północny. Władze stolicy liczą, że będzie on gotowy w drugiej połowie 2011 roku.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 16 gru 2008, 17:52

Gdyby w takie szklano-stalowe tuby schowali naziemną część WOW w Wesołej, to na pewno część protestów by się wyciszyła. Tuby wydają się znacznie bardziej przekonywujące niż niskie ekrany. Ekran się łatwo zbije, przestaje działać, a jego naprawy od drogowców pewnie by się długo nie można było doczekać (znaczki i nerwy).

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 gru 2008, 20:00

Andrzej pisze:Ekran się łatwo zbije, przestaje działać, a jego naprawy od drogowców pewnie by się długo nie można było doczekać (znaczki i nerwy).
gdzie Ty widziałeś zbite ekrany?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 16 gru 2008, 20:02

MeWa pisze:
Andrzej pisze:Ekran się łatwo zbije, przestaje działać, a jego naprawy od drogowców pewnie by się długo nie można było doczekać (znaczki i nerwy).
gdzie Ty widziałeś zbite ekrany?
TS.

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 16 gru 2008, 20:40

O ty, ja dzisiaj wracałem 185 spod Torwaru i patrzyłem na Ekrany Dźwiękochłonne węzła czerniakowska, cholera
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 17 gru 2008, 19:15

Krzysiek_S pisze:
MeWa pisze:gdzie Ty widziałeś zbite ekrany?
TS.
a dokładnie TS nie daleko przed węzłem Płowiecka.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 17 gru 2008, 19:42

W takim razie najprawdopodobniej nie zostały skrzywdzone przez wandali lecz przez kierowcę BMW, który jakiś czas temu kapeczkę (tylko jakieś 80-100 km/h :D ) przekroczył prędkość i wbił się między barierkę energochłonną a ekrany właśnie. Prawdopodobnie tym samym zbił je, choć mogło stać się to również podczas akcji ratowniczej (kamikaze przeżył). Tym nie mniej uważam, że ubytki w ekranach powinny być naprawiane.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 gru 2008, 20:29

Może czekają na zwrot kosztów (zaliczkę) z OC kierowcy? ;D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 17 gru 2008, 21:11

volviak pisze:W takim razie najprawdopodobniej nie zostały skrzywdzone przez wandali lecz przez kierowcę BMW, który jakiś czas temu kapeczkę (tylko jakieś 80-100 km/h :D ) przekroczył prędkość i wbił się między barierkę energochłonną a ekrany właśnie.
Ekrany wyrwał po prostu wiatr a nie żadni kierowcy czy wandale i od 1.5 roku straszą dziurami.
Wandale za to wzieli się za drzwi wejściowe (czy ewakuacyjne) na TS. Między Gocławiem a węzłem Marsa co najmniej 3 drzwi już wcale nie ma, 2 następne maja powybijane szyby a chyba tylko 2 są w całości. Oczywiscie nikt tego nie naprawia, trasa zbudowana to niech sobie stoi a co się dzieje po bokach to nikogo to nie obchodzi.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 18 gru 2008, 12:11

^^^ W jednym miejscu faktycznie rozwalone ekrany na Trasie Siekierkowskiej przed węzłem "Marsa" są zasługą groźnego wypadku, który swego czasu był pokazywany na kanale TVN Turbo.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 18 gru 2008, 20:30

Rosa pisze:Oczywiscie nikt tego nie naprawia, trasa zbudowana to niech sobie stoi a co się dzieje po bokach to nikogo to nie obchodzi.
I dlatego zawieszone WOW, gdy kiedyś powstanie, mogłoby być przesunięte spod mojego osiedla 200 metrów w pobliski las (nie rezerwat), nikomu nie szkodząc lub w przedłużonym z Groszówki tunelu. Niestety GDDKiA chce ostro oszczędzać na swoich inwestycjach, budowanych przecież nie na rok czy dwa.

wojtor
Posty: 665
Rejestracja: 01 cze 2008, 12:01

Post autor: wojtor » 31 gru 2008, 11:08

Ogłoszono przetarg

„Budowa drogi S-8/S-7 węzeł „Salomea” – węzeł „Opacz” – węzeł „Paszków” wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 w węźle „Magdalenka”:

Etap I – Odcinek zlokalizowany poza granicami miasta st. Warszawy tj. S-8 węzeł „Paszków” – węzeł Janki Małe – S7 węzeł „Opacz (bez węzła) – węzeł Janki Małe – węzeł „Magdalenka”;

Etap II – Odcinek zlokalizowany w granicach miasta st. Warszawy tj.: S7 węzeł „Opacz (bez węzła) – węzeł „Salomea” – węzeł „Łopuszańska ”(bez węzła).

W zakres zamówienia wchodzą w szczególności : ETAP I :
─ budowa drogi ekspresowej S7 węzeł „Opacz (bez węzła) tj. od przecięcia projektowanej trasy z istniejącą ul. Targową (gmina Michałowice) do skrzyżowania z droga wojewódzką nr 721 (gmina Raszyn – węzeł „Magdalenka” );
─ budowa drogi ekspresowej S8 od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 721 (gmina Nadarzyn – węzeł „Paszków” – do włączenia do drogi S7 w węźle „Janki Małe” ─ budowa węzła „Sokołowska” na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S7 z ul. Sokołowską wraz z obiektem WD-18 nad drogą ekspresową w ciągu ul. Sokołowskiej;
─ budowa węzła „Janki Małe” na skrzyżowaniu dróg ekspresowych S7 i S8 wraz z obiektami: •wiadukt drogowy WA-20 w ciągu jezdni prawej S7 - •wiadukt drogowy WA-21 w ciągu jezdni prawej Al. Mszczonowskiej •wiadukt drogowy WA-22 w ciągu jezdni lewej S7 •wiadukt drogowy WA-23 w ciągu jezdni prawej S7;
─ budowa węzła „Magdalenka” na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S7 z droga wojewódzką nr 721 wraz z obiektami: •wiadukt drogowy WD-28 w ciągu drogi wojewódzkiej nr 721 •wiadukt drogowy WA-28A w ciągu drogi lokalnej, nad łącznicą Ł-M5 •przejście pod ekranem akustycznym WA-28B;
─ budowa węzła „Paszków” na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S8 z droga wojewódzką nr 721 wraz z obiektem WD-32 nad drogą ekspresową w ciągu drogi wojewódzkiej 721;
─ budowa mostów drogowych: •ciągu drogi ekspresowej S7 MA-15 nad rzeką Raszynka •w ciągu drogi ekspresowej S8 MA-33 nad rzeką Utrata •w ciągu dróg lokalnych MA-15A nad rzeką Raszynka i MA-33A nad rzeką Utrata;
─ budowa przejazdów na drogą ekspresową wraz obiektami: •wiadukt drogowy WD-13 nad drogą ekspresową S7 w ciagu ul. Pruszkowskiej •wiadukt drogowy WD-16 nad drogą ekspresowa S7 w ciągu ul. Centralnej •wiadukt drogowy WD-19 nad drogą ekspresową S7 w ciągu drogi lokalnej •wiadukt drogowy WD-24 nad drogą ekspresową S7 w ciągu drogi lokalnej •wiadukt drogowy WD-29 nad drogą ekspresową S8 w ciągu ul.Sękocińskiej •wiadukt drogowy WD-31 nad drogą ekspresową S8 w ciągu drogi lokalnej;
─ budowa przejazdu dla drogi lokalnej pod drogą ekspresową S7 wraz z obiektem WA-25;
─ budowa kładek dla pieszych nad drogą ekspresową S7/8 KŁ-14, KŁ-17, nad drogą ekspresową S7 KŁ-27, oraz nad drogą ekspresową S8 KŁ-30.;
─ budowa przejść ekologicznych dla małych i średnich zwierząt pod drogą ekspresową MPD-1, ŚPD-2, MPD-3;
─ budowa ścian oporowych MO-1, MO-2, MO-3, MO-4;
─ budowa oczyszaczalni ścieków dla Instytutu Badawczego Leśnictwa w rejonie węzła „Magdalenka”;
─ przebudowa stawów rybnych w Walendowie w rejonie węzła „Paszków”;
─ modernizacja odcinków dróg: Al. Mszczonowskiej, Al. Krakowskiej, drogi wojewódzkiej nr 721;
─ przebudowa istniejących dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych w rejonie węzłów i przejazdów;
─ budowa układu dróg serwisowych;
─ budowa infrastruktury drogowej: oświetlenie drogowe, kanalizacja deszczowa, oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu, •sygnalizacje świetlne na trzech skrzyżowaniach, urządzenia zabezpieczeń ekologicznych. •zieleń
─ przebudowa i zabezpieczenia urządzeń kolidujących: rozbiórki nawierzchni i elementów drogowych istniejących dróg rozbiórki obiektów budowlanych tj. zabudowa mieszkaniowa i gospodarcza, rozbiórki istniejącego uzbrojenia pod i nadziemnego pozostałego po wyburzonych obiektach budowlanych, •przebudowa linii WN 220 kV i 110 kV, przebudowa urządzeń elektroenergetycznych przebudowa sieci wodociągowej, przebudowa sieci telekomunikacyjnych, przebudowa sieci gazowej wysokiego ciśnienia DN 400, przebudowa sieci gazowej średniego ciśnienia.

-ETAP II: projektowany odcinek drogi ekspresowej Salomea - Wolica od granicy m.st. Warszawy (rejon węzła „Opacz”) do węzła „Salomea”
-projektowany węzeł „Salomea” (skrzyżowanie drogi Salomea - Wolica z Al. Jerozolimskimi i projektowaną ul. Nowo-Lazurową) W zakres opracowania nie wchodzi węzeł „Opacz”, natomiast węzeł „Salomea” został zaprojektowany dla rozwiązania docelowego - połączenie z projektowaną ul. Nowo-Lazurową oraz projektowanym węzłem „Łopuszańska” (skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z ul. Łopuszańską). Projekt ul. Nowo-Lazurowej i węzła „Łopuszańska” nie jest objęty przedmiotowym opracowaniem. W niniejszym opracowaniu ujęta jest również:
-przebudowa Alei Jerozolimskich związana z budową węzła „Salomea”,
-budowa ul. Nowo-Lazurowej na odcinku związanym z budową węzła „Salomea”,
-przebudowa układu dróg lokalnych,
-budowa dróg serwisowych

W zakres zamówienia wchodzą w szczególności :
─ budowa drogi ekspresowej S7/8 od granicy m.st. Warszawy do węzła „Salomea”,
─ budowa węzła „Salomea” na skrzyżowaniu drogi ekspresowej z Al. Jerozolimskimi i ul. Nowo-Lazurową wraz z następujacymi obiektami: wiadukt drogowy WA-01A oraz ściany oporowe SO-01 (żelbetowa) SO-02, SO-03 (z gruntu zbrojonego) •wiadukt drogowy WA-01B oraz ściany oporowe z gruntu zbrojonego: SO-04 SO-05, wiadukt drogowy WA-02 dwa wiadukty drogowe WD-03 (WD-03A, WD-03B;
─ budowa wiaduktu nad torami kolejowymi WKD: obiekty WA-04A i WA-04B w ciągu drogi ekspresowej i obiekt WA-04C w ciągu drogi lokalnej dla każdego obiektu oraz ściany oporowej SO-07 z gruntu zbrojonego;
─ budowa kładki dla pieszych nad Al. Jerozolimskimi KŁ-06 ─ budowa przejścia podziemnego dla pieszych PE-05 wraz ze ścianą oporową SO-06 z gruntu zbrojonego;
─ przebudowa Al. Jerozolimskich na odcinku pomiędzy węzłem „Salomea” a włączeniem do węzła „Łopuszańka”, który jest realizowany w ramach oddzielnego opracowania;
─ budowa układu dróg serwisowych;
─ budowa infrastruktury drogowej: oświetlenie drogowe, kanalizacja deszczowa, oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu, •urządzenia zabezpieczeń ekologicznych. zieleń;
─ przebudowa i zabezpieczenia urządzeń kolidujących: rozbiórki nawierzchni i elementów drogowych istniejących dróg rozbiórki obiektów budowlanych tj. zabudowa mieszkaniowa i gospodarcza, rozbiórki istniejącego uzbrojenia pod i nadziemnego pozostałego po wyburzonych obiektach budowlanych, przebudowa urządzeń elektroenergetycznych •przebudowa sieci wodociągowej, przebudowa sieci telekomunikacyjnych, przebudowa sieci gazowej średniego ciśnienia.

robert-c
Posty: 279
Rejestracja: 06 paź 2006, 19:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: robert-c » 31 gru 2008, 16:59

Andrzej pisze: I dlatego zawieszone WOW, gdy kiedyś powstanie, mogłoby być przesunięte spod mojego osiedla 200 metrów w pobliski las (nie rezerwat), nikomu nie szkodząc lub w przedłużonym z Groszówki tunelu. Niestety GDDKiA chce ostro oszczędzać na swoich inwestycjach, budowanych przecież nie na rok czy dwa.
Sorry Andrzej, ale patrzysz na problem jedynie w promieniu 500 m od swojego domu.
Tym czasem trasa biegnie dalej na północ. I tam wchodzi w cenne już przyrodniczo obszary (m.in. Kozie Bagno).
Z kolei parametry ekspresówki nie pozwalają na zrobienie zakrętów o zbyt małych promieniach łuków.
Trasę wręcz należałoby przesunąć jakieś 200 m na zachód, bo najkorzystniej by było, przytulić ją do pobliskiej linii kolejowej. Przesunięcie o 200 m na wchód, które sugerujesz od dawna, nie wchodzi w grę i byłoby sprzeczne z Dyrektywą EIA.
Z kolei przedłużenie tunelu też nie wchodzi w grę, gdyż dopuszczalne spadki podłużne nie pozwoliłyby na wyniesienie WOW nad Cyrulików. WOW nie może przejsc pod Cyrulików z powodu niekorzystnych warunków gruntowo-wodnych i jednoczesnie z powodów przyrodniczych.
A inna sprawa jest taka, że WOW idzie w swojej rezerwie. Wyjście poza rezerwę dopuszczalne jest wg mnie tylko wtedy, gdy ma to uzasadnienie środowiskowe lub społeczne. Obszar w pobliżu WOW nie jest zbytnio zurbanizowany. Oddalenie trasy od kilku zabudowań (które zapewne powstały już po wyzbaczeniu rezerwy pod trasę), by wprowadzić drogę w bagna i obszary gdzie rosną nawet storczyki, nie jest uzasadnieniem dla wyjścia z rezerwy.

Możliwe będzie jednak, by przykryć trasę kopuła, jak w przypadku Trasy Toruńskiej.
Jednak nie widzę nawet dla takiego przykrycia uzasadnienia. Trasę Toruńską trzeba przykryć, bo zbyt blisko są wysokie domy. W przypadku WOW swoją rolę zda zastosowanie ekranów akustycznych, gdyż zabudowa w okolicy jest niska, jednorodzinna.

ODPOWIEDZ