O spółce Przewozy Regionalne

Moderator: JacekM

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 20 sie 2012, 11:07

A jest gdzieś podana informacja w cenniku PR o takiej opłacie? Ostatnio Tranzystor też taką opłatę dostał, tylko chyba od konduktora? :-k

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 11:07

Ale jest ulga. Wyżej napisałem, ile za co.

[ Dodano: |20 Sie 2012|, 2012 11:07 ]
Kupione w kasie. Na dopłacie stoi "dopłata za CMK, ważna z biletem nr ....."
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2012, 11:10

chester pisze:Ale jest ulga.
Ale inna niż ustawowe.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 11:12

NIe sądzę, by różnica w kasie była elementem decydującym. Mnie raczej interesuje podstawa wprowadzenia tego typu rzeczy. Może się okazać, że za miesiąc dostanie się "dopłatę za wodę w WC". Równie idiotyczne.
Dopłata za to, że pociąg pojedzie trasą, którą ma jechać rozkładowo...
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 sie 2012, 11:40

Stawka dostępu jest wyższa, niż na ósemce, stąd dopłaty.
Zaś podstawą dopłat jest zapewne TP-PR ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 12:06

Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 20 sie 2012, 12:56

W TVN24 trąbili o tym jakiś tydzień temu... Z tego co pamiętam, UTK nie było pewne, czy PR-om wolno taką opłatę sprowadzić na pasażera, a PR bardzo przeprasza, ale terminale kasowe uniemożliwiają (utrudniają?) wydanie jednego blankietu... PR ładnie przepraszało i obiecało zamieścić wyraźne informacje o dopłacie wszędzie tam w sieci, gdzie pojawiają się informacje o cenach

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 20 sie 2012, 17:09

chester pisze:Mnie raczej interesuje podstawa wprowadzenia tego typu rzeczy.
Mnie też to interesuje. Któregoś razu ktoś może wpaść na pomysł sprzedawania biletów na trasę powiedzmy Warszawa-Szczecin za 2 zł (objęte ulgami ustawowymi) plus 200 zł nieobjętej ulgami dopłaty za przejazd przez np. Kutno. I co? W porządku?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 sie 2012, 18:49

Już są miejscówki (vel dopłaty za przejazd z dopłatą). I jakoś to przechodzi, a proporcje cen miejscówki do ceny całości się zmieniają (ba, PKPIC chyba nawet raz podniosło ceny biletów o X jednocześnie obniżając cenę miejscówek o X) i to nic nie szkodzi...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2012, 18:54

bepe pisze:Któregoś razu ktoś może wpaść na pomysł sprzedawania biletów na trasę powiedzmy Warszawa-Szczecin za 2 zł (objęte ulgami ustawowymi) plus 200 zł nieobjętej ulgami dopłaty za przejazd przez np. Kutno. I co? W porządku?
PB omija w podobny sposób ulgi ustawowe (tj. wszystkie bilety są w cenie promocyjnej, a cena niepromocyjna jest tak wysoka, że nawet uprawnionym do ulg się nie opłacają), więc nie wiem czemu to miałoby nie przejść.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 19:21

PB nie świadczy usługi publicznej (jeśli dobrze pamiętam nomenklaturę), więc chyba może olać sikiem dowolnym ulgi ustawowe. Już kiedyś tłukliśmy długo i namiętnie ten temat.
Vide: http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/3913
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2012, 19:26

Nie wiem tylko dlaczego w tym kontekście ulg ustawowych nie może olać PKP IC w pociągach EIC, Ex, EC BWE i TLK do Łodzi.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 19:43

Bo ma do nich dofinansowanie? A jak nie ma, to ma je wpisane w regionalnym czy nadregionalnym (krajowym) planie transportowym i w związku z tym zapewnioną "ochronę" na relacji, by się jakiś "Polski Train" nie wpieprzył z dnia na dzień?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sie 2012, 19:44

chester pisze:Bo ma do nich dofinansowanie?
No właśnie nie ma.
chester pisze:by się jakiś "Polski Train" nie wpieprzył z dnia na dzień?
Na przykład samorządowy przewoźnik z pośrednio finansowanymi z dopłat samorządów do połączeń lokalnych i regionalnych pociągami nazwanymi - oczywiście to tylko przykład - interREGIO? :-k
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 20 sie 2012, 20:05

Nic z tego, właśnie po to była nowela Ustawy o transporcie pasażerskim a potem obostrzenia w Regulaminie... PKP PLK SA, by nikt się już nie wpieprzył.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

ODPOWIEDZ